[HK] Puppy erbij 2016/2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xLaraaj

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 22:35

Ja zaterdag tijdens onze laatste bezoek stonk hij echt .. :p ga hem ook wassen hoor. Misschien eerst gewoon met een washandje proberen

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 08:39

Onze fokker waste de pups zelf voordat ze mee gingen naar huis :) de geur was minimaal :) na 3 weken thuis nog een keer gedaan :)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 11:10

Ik heb ze inderdaad ook de 2e dag gewassen. Ze komen bij mij niet eens in huis, dus zeker niet in bed :=

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 11:16

Ik snap niet hoe het komt dat jullie pups zou stinken. Roek stonk helemaal niet. Het nestje wat ik gehad heb stonken ook niet. Heb ze nooit gewassen.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 11:58

Bedankt voor alle leuke reacties! We zijn ook echt extreem blij met hem!
@Bo, hij is (helaas) pas met 15 weken gekomen omdat hij uit Engeland komt. Vanwege de verplichte rabies enting mogen ze dan pas met 15 weken de grens over.

Ik verbaas me ook een beetje over mensen met stinkende pups. Vraag me dan toch een beetje af hoe ze gehouden werden, Yorek en de andere pups, stonken ook echt totaal niet.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 12:08

Wat de een vindt stinken vindt de ander helemaal niet stinken. Heb hier ook al gehoord dat mensen een puppylucht heerlijk vinden.
Zelf vind ik alle nesten per definitie stinken, hoe goed er ook wordt schoongemaakt.
Kiko kwam uit een nest van 11, veel puppy's dus. Denk dat dat ook al veel uitmaakt. De teefjes (4) waren goed zindelijk, de reutjes waren wat meer smeerkezen. Er werd constant schoongemaakt, maar toch rook je de pups fiks.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 12:09

Dat denk ik inderdaad ook. Ik vind honden sowieso stinken :+

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 12:12

Hier ook geen puppylucht hoor. Alleen haar adem ruikt naar pup

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 15:04

puppygeur komt voor mij ook uit de mond en niet uit de vacht. En er is veel verschil in hoe proper de fokker en de moederteef de pups houden. Mijn vriendin moest haar pups elke dag met een washandje afkuisen omdat ze door hun voer rolden en eruit zagen alsof ze vol bloed hingen.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 15:31

Afbeelding
Herfstplaatje

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 16:15

MarliesR schreef:
[ [url=m/Rd1xZ3.jpg]Afbeelding[/url] ]
Herfstplaatje

Wat een toffe foto!

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 17:16

Even een vraagje. Wat voor bench gebruiken jullie? Ik zie de traditionele van gaas maar ook kunststof en van een soort stof.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 17:26

Hier gewoon ijzer :)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 17:34

Wij hebben eerder er eentje van stof gebruikt, omdat ze hier uit ging groeien en we de bench ook regelmatig mee namen naar mijn ouders bijvoorbeeld. Nu hebben we een grote metalen, en voor op reis een grote stoffen. De bench die we eerder hadden is nu te klein geworden.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 17:39

Wij hebben er eentje op maat laten maken bij www.autokooien.nl. Dat was in principe voor onze vorige hond die helaas is overleden een paar weken voor Yorek kwam. We wilden liever geen standaard draadkooi (met oog op mogelijk uit kunnen breken en lijkt ook minder mooi) en ik wilde hem graag in een grotere maat laten maken (140*90*90).

Ik ben er ontzettend blij mee. Ze zijn super stevig. En dankzij de grote maat is het ook eenvoudig om de helft als slaapplek in te richten en de andere helft een puppypad met krant voor het geval hij het niet kan ophouden (ik wordt tot dusver elke keer wel wakker als hij moet, maar toch). En vanuit de bench lijkt het ook een stuk ruimtelijker/minder ingesloten dan in een traditionele draadkooibench.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 17:39

Zahra stonk ook niet naar nest/pup. Ze stonk wel enorm uit haar bekje, zo'n vieze puppy lucht. Puppypoep zeiden wij dan altijd. Maar dat was ze ook ineens kwijt na een aantal weken.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 17:46

Neonlight schreef:
Wij hebben eerder er eentje van stof gebruikt, omdat ze hier uit ging groeien en we de bench ook regelmatig mee namen naar mijn ouders bijvoorbeeld. Nu hebben we een grote metalen, en voor op reis een grote stoffen. De bench die we eerder hadden is nu te klein geworden.

Bevalt die stoffen wel goed? Ik had begrepen dat je die makkelijk mee kan nemen en dat vind ik wel weer makkelijk. De pup die ik ga bekijken is bijna 5 mnd dus heel lang zal hij niet meer in de bench zitten. Ben daar toch niet zo'n voorstander van.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 17:50

Mij is die stoffen wel goed bevallen. Kiko was heel makkelijk met de bench, en is niet een sloper.
Maakt ook niet zo'n herrie als ze het er niet mee eens zijn. :))

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 17:53

Limoen schreef:
Zahra stonk ook niet naar nest/pup. Ze stonk wel enorm uit haar bekje, zo'n vieze puppy lucht. Puppypoep zeiden wij dan altijd. Maar dat was ze ook ineens kwijt na een aantal weken.
Dat komt door de moedermelk dus geen poep gelukkig maar je moet er van houden :+

Hier geen bench

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 17:53

hier standaard een draad/metalen bench (125x80x80 en 106x70x70). Ik heb wel een nylon/stoffen bench, maar dat is alleen voor op show of op vakantie op de kamer. Als ze geen bench kennen is dat niet zo ideaal. Ze kunnen het makkelijk stuk maken en dan leren ze dat ze eruit kunnen breken.
Hier gaan ze voor de nacht en als ik weg ga nog steeds in de bench, ze voelen zich er veiliger in, zeker mijn jack, de andere blijven soms wel eens los.

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 18:34

Charlie is alweer bijna 6 maanden.
De tijd gaat zo hard!!
Woog vorige week 7 kilo bij puppy check.
Ik denk dat Charlie niet heel groot gaat worden vergeleken andere Franse bulls.

Afbeelding

Afgelopen zaterdag met mijn vriend mee vissen (zie je hoe klein die eigenlijk nog is)

Afbeelding

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 20:57

Wat een schatje zeg.

Hier een metalen bench en helaas nog steeds nodig. Ik heb echt een sloper. Als je even niet oplet zit ze weer ergens aan te knagen. Plinten, muren, kozijnen, knuffels, plastic speelgoed, het maakt haar niets uit. En we hebben genoeg spul voor haar liggen hoor aan touwen, plastic speeltjes, knuffels, runderoren, botten. Dus als iemand nog een tip heeft?

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 21:17

Puppylucht heeft Chesra gelukkig ook niet echt.

Onze bench is van stof, werkt voor haar top! Als ze groter is is wel de bedoeling dat ze gewoon lekker los in huis kan en in haar mand gaat slapen ipv de bench.

Ik was echt vergeten hoe intensief die puppyperiode was. Het is wel heel erg leuk hoor. Gelukkig zijn de nachten ook weer wat beter al. 2 nachten amper geslapen (mede met dank aan een lek luchtbed), maar nu ging ze gister meteen stil haar bench in om 23.00 en bleef stil tot 06.30. Verder loop ik er de hele dag achteraan; alles gaat dat bekkie in en overal kun je mee spelen. Natuurlijk moeten we ook alles onderzoeken en meemaken en dus mag ze al regelmatig mee op stap. Van de week kennis gemaakt met een konijn, kippen en peuter (en dat was fantastisch om te zien hoe die met elkaar omgingen), regelmatig bezoek gehad en haar mee gehad met les geven.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 21:35

Hihi, die laatste foto :+
Hij ziet er super uit! Knap dier <3

madeliefw schreef:
Wat een schatje zeg.

Hier een metalen bench en helaas nog steeds nodig. Ik heb echt een sloper. Als je even niet oplet zit ze weer ergens aan te knagen. Plinten, muren, kozijnen, knuffels, plastic speelgoed, het maakt haar niets uit. En we hebben genoeg spul voor haar liggen hoor aan touwen, plastic speeltjes, knuffels, runderoren, botten. Dus als iemand nog een tip heeft?

Helaas geen tips :n Ik was even bang dat wij die fase ook in zouden gaan, maar tot nu toe houdt hij zich prima.

WenK schreef:
Puppylucht heeft Chesra gelukkig ook niet echt.

Onze bench is van stof, werkt voor haar top! Als ze groter is is wel de bedoeling dat ze gewoon lekker los in huis kan en in haar mand gaat slapen ipv de bench.

Ik was echt vergeten hoe intensief die puppyperiode was. Het is wel heel erg leuk hoor. Gelukkig zijn de nachten ook weer wat beter al. 2 nachten amper geslapen (mede met dank aan een lek luchtbed), maar nu ging ze gister meteen stil haar bench in om 23.00 en bleef stil tot 06.30. Verder loop ik er de hele dag achteraan; alles gaat dat bekkie in en overal kun je mee spelen. Natuurlijk moeten we ook alles onderzoeken en meemaken en dus mag ze al regelmatig mee op stap. Van de week kennis gemaakt met een konijn, kippen en peuter (en dat was fantastisch om te zien hoe die met elkaar omgingen), regelmatig bezoek gehad en haar mee gehad met les geven.

Wat fijn dat het ook goed gaat met het andere grut! Kinderen en honden blijft speciaal :+:

Ik zal Jarvis ook weer eens wegen, heb zo'n vermoeden dat meneer de 10 kilo is gepasseerd inmiddels :+
Afbeelding
Oh, en zijn opa staat op de voorpagina van hondenmanieren *\o/*
Afbeelding

Verder is Jarv dit weekend mee geweest naar de ADT toe. Geweldig om te zien hoe relaxed hij is met al die paarden om zich heen <3 Sterker nog, hij heeft nog op het paard van een bokker gezeten :))
Afbeelding
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 21:50

Aah dotje :+:
Moet elke keer even schakelen dat er korte pootjes onder zitten, verwacht elke keer een hogere hond haha