Poedels

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wijslander

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 10:44

Goh, dat gaat vlot zeg! Ze ziet er echt goed uit. Wie is de aanstaande papa? <3

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-25 11:16

Aftellen maar!

_Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 20:52

Ohh inderdaad aftellen! Wat spannend!

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-25 14:56

Wij hadden vandaag een wandeling bij de Loonse en Drunense duinen.. Guusje was erg blij!

Afbeelding

_Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 19:13

Wat leuk Karin! Dat is onze achtertuin! Mooi gebied om lekker te wandelen!

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-25 19:29

Ja echt een heerlijk gebied om te lopen.. kom er niet veel want is toch nog een uurtje rijden, maar soms wel even extra leuk

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 16:12

Aftellen idd voor jullie!! Succes straks alvast!

Guusje kan echt zo blij kijken hè? Heerlijk!

En Anna79, ben je er al uit welke je groot laat afdrukken? Dat kiezen is vreselijk he? Vooral als ze allemaal mooi en goed zijn! Haar ogen zijn ook zo mooi hè? Zo sprekend!

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 16:57

@Kaplaars, ja, we zijn er eindelijk uit :D het wordt het portret en de foto met het koppie scheef (wel een andere, er was nog 1 die we net mooier vonden). Jaaa, ik vind inderdaad haar ogen zo prachtig uitkomen <3
Heb haar vandaag weer geknipt, dus weer een stukje korter dan op de foto's. Weer een hele klus, nu de regen in voor een wandeling, zo zonde weer :( gelijk haar nieuwe coupe verpest

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 22:00

Leuk!!
Oh, ik kan me helemaal voorstellen dat je baalde. Ik weet inmiddels precies hoe dat voelt.
Dáág moeite van al dat werk :evaw:

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 17:09

Prachtige foto's Anna, helemaal terecht dat je er een paar laat vergroten! <3

Guusje weer een lekker pretbekkie hihi *\o/*

Wij kunnen meepraten over vieze regen, dit was Dolci van het weekend na haar derde speurlesje van minder dan 30 minuten:

Afbeelding

Ze vond het echt niet leuk dus we zijn eerder gestopt.

's Middags ging ze mee naar een high tea en toen was ze weer helemaal het meisje :o?

Afbeelding

Ik heb wel een privéles vachtverzorging geboekt voor over een paar weken, want ik kom er toch niet helemaal lekker uit hoe ik dat nou het beste kan doen en of ik wel de juiste producten en spullen heb.

En Dolci vindt het nog steeds niet echt leuk waardoor ik dan weer onzeker word. Dus fijn om begeleiding te krijgen hierin, want ik vind het zelf leuker dan verwacht om lekker te 'tutten'.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 18:43

Wow die bovenste foto _O-

Vachtverzorging houd ik hier zo minimaal mogelijk. Hij gaat elke 6 weken naar de trimmer en zij zet hem kort, met nog een beetje poedelvorm erin. En ik heb een fijne shampoo/conditioner van greenfields. Als hij kort staat dan hoef ik er niks mee, maar na een paar weken dan was ik hem ongeveer 1x per week, en zijn pootjes/buik spoel ik dan dagelijks even af als hij bemodderd is. En voor in de regen heb ik een regenjas van non-stop voor hem zodat de schade beperkt blijft := verder borstel ik hem als het nodig is. Bij heel kort haar is dat maar eens per 4/5 dagen, en anders dagelijks eventjes. Heb wel respect voor mensen die de vacht lang houden, prachtig vind ik het! Maar niks voor mij :P

Afbeelding

Afbeelding
Hij loopt ook hele dagen in en uit hier (paarden aan huis) dus ik zou helemaal gek worden geloof ik met een lange vacht.
Laatst bijgewerkt door VogeltjeM op 26-02-25 18:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 18:49

Oh nee die foto! Heb je haar verzopen of zo <:)
Wel niet fijn dat ze de speurles niet fijn vond.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-25 22:37

Ik gebruik de borstel van les pooch voor Guusje vind dit erg fijne borstel.. en doe het dan na met een kam.. ze vindt het ook niet leuk, maar met deze materialen duurt het maar eventjes

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-25 19:42

Ik heb die van mij vandaag even in de salon een onderhoudsbeurtje gegeven.
Zal hem pas tijdens de wedstrijd in April knippen dus wekelijks nu jn bad

Afbeelding

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-25 19:56

Mooi!!

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 00:06

Zo wat een kapsel, prachtig!

Ik heb Dolci vandaag ook weer even gebadderd, maar die ziet er toch anders uit daarna :+

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 12:23

Gaaf!!! (Ben zijn naam even kwijt) en succes op je wedstrijd alvast! Hoe heet dit model ookal weer?

Ik red het meestal niet om Doux elke week in bad te doen, maar elke twee weken wel.
Moet zeggen dat de vachtonderhoud (als je langer haar wil) echt veel werk is. :=

Dolci <3 Had je ook met de waterblazer gedaan? Dan zijn ze helemaal *poefie* :D

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 10:40

Amigo staat in T-clipp
En juist met langer haar vind ik het onderhoud makkelijker dan kort.
Kort haar krult sneller en dan klit het ook.
Lang haar kan ik gerust met dit model 2 weken letterlijk niks aan doen en dan zit er nog geen klit in ik was 3 weken ziek en erna hem gewassen en zag alleen wat bij de ellebogen kwa klit.
Met wekelijks wassen heb ik maar een uurtje werk per week, en ik kan hem verder alleen na het wassen de rest van de week niet

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 10:46

Maakt dat dan geen verschil uit per vacht? Of is jouw definitie van kort niet mijn definitie van kort? Elmo gaat eens in de acht weken kort, alleen bovenop zijn hoofd en staart blijven langer. Eens in de acht weken bij de trimmer in bad, uitblazen en dan trimmen en hij heeft nooit klitten.
Ik vind T-clip wel prachtig, ook over gedroomd, maar ik ben geen vachtverzorger :=

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 15:12

Kaplaars schreef:
Dolci <3 Had je ook met de waterblazer gedaan? Dan zijn ze helemaal *poefie* :D

Ja, maar dat vindt ze nog wel spannend dus niet te lang en niet te hard :knuffel:

Africanlady, is het bij elke poedel zo dat een langere vacht eigenlijk makkelijker is dan een kortere?

Wij hebben vanochtend weer iets nieuws geprobeerd: een wandeling op een nieuwe plek met 2 bekende vriendjes en 1 hondje dat we nog niet kenden. Ging boven verwachting goed! *\o/*

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 15:25

Wat een fijne ervaring :D
Elmo’s vacht was langer echt niet makkelijker :n Nu dus één keer in de acht weken een trimbeurt van 1,5 uur en toen het lang was, schoot het continu in de klit. Moet er wel bij zeggen dat hij toen nog deels in vachtwissel zat én dat we zeker toen heel actief waren. Meermaals per week trainen, elke dag in het bos, hij ging mee naar werk, etc.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-25 17:48

Bij de meeste langhaar veel wol vachten is langer minder minder onderhoud is mijn ervaring.
Als je dan een keer per week of 2 week was en blaast is dit goed bij te houden.
Mits je de bij de hond z'n vacht shampoo gebruikt en conditioner.

Kort vind ik korter dan 2cm
Volgens mij zit op de van mij nu een centimeter of 5 a 6 op de langere delen

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-25 17:52

Vandaag kregen we door of we erbij zouden zitten met de wedstrijd. En we mogen meedoen 13 April bij KV Waalwijk. Gaan we na 4 maanden nog extra oefenen proberen of we weer een keertje 1e graad kunnen lopen.. waarbij dus de paaltjes en wip in het parcours zitten.

_Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 22:02

@Kiekeboefje Hoe is het met puck? :D

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 23:03

KarinW86 schreef:
Vandaag kregen we door of we erbij zouden zitten met de wedstrijd. En we mogen meedoen 13 April bij KV Waalwijk. Gaan we na 4 maanden nog extra oefenen proberen of we weer een keertje 1e graad kunnen lopen.. waarbij dus de paaltjes en wip in het parcours zitten.

*\o/*