Molossers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DenK4ever

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 10:27

Ik duim!!!!!

Hoe zijn jullie honden met deze temperaturen??

Ik ga vanmiddag klein rondje bos doen met Sven, lekker in de schaduw zodat ie toch even z'n ei kwijt kan!

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 11:36

Hier laat ik mijn hond lekker zwemmen met deze temperaturen.
Dat is gelukkig vlakbij :)

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 11:53

Nel poept ondertussen weer als een paard! Mijn god wat een grote hopen! Maaaaar tot nu toe geen diarree en het eerste gewicht zit er al weer aan gelukkig! Jack durft zo met nel de straat niet op omdat ie zo ingeleverd heeft. Ik loop gewoon met hem en de mensen die ik tegenkom
Ken ik en maak ik toch altijd een praatje mee. Dus dan komt dat automatisch ter sprake!

Verder ligt zenna het liefst de hele dag in de volle zon. Haar badje met water kijkt ze niet naar om. Maar Nelson ligt het liefst lekker op de koele vloer.

Over het algemeen liggen ze graag samen onder de plafondventilator.

Smiddags komen ze er zelden uit dan trouwens. Zenna loopt door tot ze er dood bij neer valt en haar huid bij der poten is altijd dun en loopt ze dus zo kapot.

Nelson loopt met dit weer zo traag dat je zelf bijna flauwvalt van de hitte.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-16 12:42

Hier is het goed vol te houden. Ik laat hem veel zwemmen en voor de rest doe ik vrij weinig.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 12:52

Afbeelding
Mijne is lekker de hele dag met me mee. Voorin dr auto bij dr airco en ieder mogelijk moment tussen door of tijdens de wandelingen met de uitlaat roedel lekker zwemmen. Niets te klagen. Afbeelding

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 14:52

Mala ligt het liefst languit in de zon, maar vandaag heeft ze pech. Ik ben met mijn boeken naar de campusbib gevlucht, daar hebben ze airco, dat studeert toch net iets aangenamer :D
Aangezien ze buiten nergens kan schuilen als het zou gaan onweren, heb ik haar dus maar binnen gelaten. De achterdeur open laten vind ik prima voor een uurtje boodschappen doen, maar voor een halve dag durf ik dat niet aan.

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 15:08

In de schaduw van de bossen was het goed te doen.. Rest van de dag doen we niks meer :=

Afbeelding

Jammer genoeg is bij Sven het kwartje nog niet gevallen dat zwemmen lekker verkoelend is, er is een mooi water bij dat bos en waren diverse honden aan het zwemmen maar Sven komt niet verder dan natte tenen :P

MiVita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 20:02

De onze lag deze middag in de volle zon op de (zwarte!) trampoline... Maf beest, heb haar maar naar binnen gehaald, kan voldens mij niet echt gezond zijn :P
Zwemmen gaat hem hier niet worden denk ik, ze vlucht al naar binnen als de kinderen te veel spetteren in hun zwembad.

@Loez: Fijn dat het weer beter gaat, we zijn hier ook al een hele tijd aan het sukkelen op dat gebied, niet echt lopende diarree maar ook geen goede hopen. Ondertussen al een paar verschillende brokken geprobeerd maar het komt telkens terug. Gelukkig levert ze hier verder niet in qua gewicht.

Even een vraagje tussendoor: ik ben deze middag ontwormingstabletjes gaan halen maar heb geen idee hoeveel ze ondertussen zou wegen. Laatste weging is van toen ze 3 maanden oud was... Ze is ondertussen 10 maanden en 74cm hoog, goed op gewicht, Duitse dog teefje. Iemand een idee wat ik er op zou kunnen plakken van gewicht? Ik weet echt niet in welke richting ik moet denken :o?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 21:04

kun je haar niet even bij de dierenarts op de weegschaal zetten?

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 22:09

Lastig om gewicht in te schatten!
Geen idee hoeveel verschil er tussen reutje/ teefje zit maar qua gewicht groeit 2 a 3 kg per week...

Misschien ergens proberen een weegschaal op te zoeken?!?
Ik heb een makkie wat dat betreft, zijn 3 wegpunten bij mij in de buurt! Bij dierenarts, hondenschool en de dierenspeciaalzaak heeft er ook eentje :D

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 23:03

Zou haar toch ff gaan wegen dan. Gewicht schatten is ontzettend lastig.

Hier gaan Ze dalijk toch terug op vlees denk ik. Zeker nu blijkt dat het waarsch een virus was.

MiVita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 23:31

Er zijn hier voor zover ik weet geen plaatsen in de buurt waar je ze kan gaan wegen. Onze vaste dierenarts zit op een half uur rijden. Misschien toch maar eens langsgaan dan. Er zitten hier wel dierenartsen in de buurt maar is een beetje raar om alleen daarvoor langs te gaan als je er anders nooit komt.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 02:04

Nee hoor, gewoon heen gaan ook al ben je geen klant. En anders van te voren even bellen :)

Hier hebben ze er ook 1 bij de dierenspeciaalzaak.

Helemaal met ontwormingsspul is het wel belangrijk dat je weet hoeveel ze weegt. :) zo had ons ontwormingsspul 1 tabletje per 10kg lichaamsgewicht vd hond. En stiekem zit je er al gauw een aantal kilo's langs.

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 07:03

Die van ons was met 18 maanden een ruime 80-85cm, 54kg en veel te mager. Ik zou gokken op een 40kg, maar dat kan er idd enorm naast zijn. Wel kan je beter net wat te ruim geven dan net niet genoeg. Maar als je een weegschaal vindt, is dat helemaal super natuurlijk :-)

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 20:15

Buffel is gisteren bij mijn schoonouders geweest en is dan toch nog vrij actief aan het spelen met de andere honden in de schaduw.
Vandaag gewoon thuis. Vanmorgen zijn we lekker gaan wandelen. was nog goed te doen.
Toen nog even in de tuin gelegen. Met de middag toch maar naar binnen gehaald. Boven de airco aan en die zorgt ook voor aangename temperatuur op de beneden verdieping.

Zwemmen word hier helaas lastig. tis toch zo'n 20 minuten lopen. Kan er met de auto ook niet bijkomen.

@MiVita, Buffel wil ook niet nat worden van spetters, maar zwemmen dus wel

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 23:15

Zwemmen doen ze hier idd ook niet. Pootje baden wel. Hondjes hebben lekker binnen gelegen vanmiddag. Alle gordijnen dicht en plafondventilator aan. En nu net lekker en rond wezen wandelen.

De rest Van de dag liggen ze beide te rusten.

Van vanavond. Nellie begint gelukkig weer bij te trekken en tot op heden geen diarree meer.
Afbeelding

En zenna.... Van ongeveer september tot nu;

Afbeelding

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-16 00:16

Ik vind Nellie er mooi uit zien zo. Gelukkig gaat het beter met hem.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 11:06

Thanks Britt! Ligt er Idd net aan hoe hij staat op dit moment. Op veel momenten zie je nog te veel ribben. Maar zenna is weer in hongerstaking dus die portie krijgt ie extra :')

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-16 11:16

Oh doet ze dat vaker? Heeft dat ergens mee te maken?

Ik ben nou eenmaal voorstander van ranke honden, ribben mag je best zien. Niet te overdreven natuurlijk. Maar ook bij molossers zie je vaak dat ze veelste 'groot' gehouden worden. Terwijl dat niet eens gezond is. Even algemeen he, niet op jou gericht. Maar daarom vind ik Nelson er mooi uitzien nu.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 15:36

Nee ze moeten zeker niet te vet zijn! En snap je punt idd. Maar op die foto staat ie er idd netjes op. Maar das echt een moment, hij mag nog iets bijkomen. Nel wil ik zoiezo niet te dik hebben ivm zijn artrose!

Zenna en ik kunnen hoop ik komende week weer ons hardlopen op gaan pakken. Kan ze wat vet kwijt raken :')

Nee zenna is slecht gaan eten sinds beast er niet meer is. Maar ze lijkt ook genoeg te hebben. Ze krijgt een klein handje elke keer als ze de auto in gaat. Zowel heen als terug zodat ze onder het rijden aan het zoeken is. Dit lijkt voor haar voldoende nu. Vlees eet ze dan wel weer.... Wil in oktober bij haar enting ook even der tanden laten checken. Gevoelsmatig lijkt het alsof er iets niet helemaal prettig zit voor d'r.

Maar verder is ze vet genoeg en ze schooit niet dus honger heeft ze niet.

Dit is nel nu als ie ligt

Afbeelding

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 22:26

@Loez. Nelson mag inderdaad nog wel wat erbij hebben. Maar het gaat de goede kant uit!

Dat van die weegschaal bij de dierenarts is inderdaad een hele goede ! Ga ik na het weekend eens langs, zit hier 1 om de hoek.

Hier heeft Charlie gisteren gezellig een play date gehad. Tegels in de schaduw regelmatig nat gespoten en daar gingen ze al rollend en worstelend overheen dus bleven lekker koel. En dan tussendoor ook gezellig samen daar slapen. Wat een fijn stel was dit zo samen ! Charlie vond het echt geweldig dus gok dat die niet alleen gaat blijven hihi.

Een paar fotootjes van zijn leuke dag.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-16 22:46

Oooh wat een geweldige foto's <3! Wat een leuk stel zeg!

Mis ik even dat dat jullie nieuwe aanwinst word?
Hoe oud zijn ze beide?

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 23:23

Aaaahw wat een leukerds samen <3

Ja nel mag er nog iets bij hebben! Maar idd niet te veel anders krijg je wat Britt ook zegt, van die te grof gemaakte honden. Maar zijn poep wordt steeds beter :D nog ff en ik ben een hondenpoep expert :') bij zenna kan ik ook echt precies zien hoe of wat aan haar poep :')

Venix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 14:22

Wauw wat een geweldig leuk topic is dit! Ik heb zo genoten van 63 paginas met prachtige fotos <3

Mag ik me hier ook melden? :):)

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 14:28

Welkom venix! Alle pagina's gelezen? Hihi!
Heb je zelf ook molossers? :)