je moet ook je camouflagepak aantrekken en in tijgersluipgang naderbij sluipen.....
kohtje
Geplaatst: 10-04-14 10:04
ik ga mijn best doen.
Speedster
Geplaatst: 10-04-14 11:40
Even tussendoor zomaar wat fotootjes, ben met mijn nieuwe camera aan het spelen geweest
_Floss_
Geplaatst: 10-04-14 12:26
Oh jee... er komen weer érg leuke foto's langs! En allemaal kuikentjes die zich niet laten zien...
... en toen waren er hier nog maar drie...
die Kleine was te ziek, ik vond het gisteren genoeg geweest... Gistermorgen heb ik met de timmerman samen die bij ons thuis bezig is ( ik was gisteren vrij) eerst Kleine nog een aantal keer ORS gegeven (hij heeft zelf ook kippen gehad) en rond een uur of drie wilde we haar weer wat ORS geven, maar we vonden het beide eigenlijk geen kipwaardig leventje, ze was ook zo mager, eet al vanaf vrijdag niet, zware medicijnen... het was genoeg. Maar Timmerman en ik zijn beide watjes... en achter ons was de elektricien bezig en die hoorde ons erover praten en die zei: ik heb wel een bijl in mijn auto liggen, wil je dat ik het doe? (* slik *) Hij heeft vroeger kippen geslacht met zijn vader samen en vond het geen probleem. (valt het trouwens op dat ik in een BoerenDurp woon??? )
Nou... kipje naar buiten, stuk hout gezocht (niet moeilijk in een verbouw-huis), kipje erop, en we hebben het samen gedaan. Was geen fijn gezicht... maar wel een goede beslissing..
Die andere drie gaan goed! Maar als ze nog steeds iedere ochtend van stok komen (Kleine zat namelijk al een paar nachten bij ons binnen en niet bij hun op stok), piepen ze naar boven dat Kleine ook moet komen! Ze vinden duidelijk dat ze er 1 missen....
Amaris
Geplaatst: 10-04-14 12:33
Ach Floss... wat sneu! Dat je erbij kon blijven... vind ik wel knap hoor!
Gelukkig dat je een paar mannen in de buurt had LieveMan voor ors en StoereMan voor het einde.
En nu? Een nieuw buffje?
Ik ben nu zo fan, wil eigenlijk nog een buffje orpingtonnetje erbij (*kuchkuch of twee kuchkuch*) Nu ze toch achter het net zitten maakt het allemaal niks meer uit, kipje meer of minder. Hoef toch geen poep meer te vegen haha
Och _Floss_, wat jammer... En ocherm, wat triestig voor die andere drie... Wel dapper hoor, zo'n beslissing nemen en er dan ook nog zelf bij zijn. Lijkt me echt niet makkelijk.
avaluna
Geplaatst: 10-04-14 12:50
@Floss: *hier ook eens gehad, ik kon het niet, manlief gebeld en die kon er over 15 minuten zijn, arm ding nog 15 minuten moeten lijden en toen nek omgedraaid*
Hier is mijn eerste Watermaals baard kriel aan het uitkomen maar ik ben bang dat die het niet haald ,ziet er zwak uit.
_Floss_
Geplaatst: 10-04-14 14:01
Nee, het is niet de buff, het is de zalm... (was echt erg mooi van kleur)
Hier zat ze zondagavond tussen mijn kleren te slapen, de warmte opzoekend...
En deze foto is van zaterdagmiddag, Kleine is dus de 'witte' kip, toen zat ze al bol in de veren, was ze al ziek, maar scharrelde op haar tempo toch mee en lag hier lekker met de rest te chillen in de zon...
Gecondoleerd met je kipje Floss, jammer dat ze het niet mocht redden. Wat een leuke kuikentjes!!! Als die maffe kip hier nu broeds zou willen worden...
_Floss_
Geplaatst: 11-04-14 10:11
Wat een leuke babyfoto's weer!
Ga je nog meer kipjes houden Amaris? Wel leuk! Ben je niet volledig voor gek verklaard door vriendlief?
(ik hier wel trouwens... wat mij niet uitmaakt want kipjes zijn leuk! )
Doe je die ene red-kip (Bofkont) nog?
De andere drie kipjes gaan hier heerlijk hoor!
Wat kunnen die kleine dreumesen toch hoog vliegen zeg... ze zijn nu acht weekjes oud, en gisterenavond moest ik ze in mijn schuur van bovenop van de volierewand ( = 2.20 meter hoog!) plukken... In het kader van 'je kunt hier nooit hoog genoeg zitten' Stom gezicht hoor... kom ik de schuur in, kijken die slaperige kopjes zo schuin naar beneden en je zíet ze gewoon denken: als we nu heeeeeel stil blijven zitten... misschien ziet ze ons dan niet....'
Het net (van omlet... dat rijmt ) is deze ochtend bezorgd op mijn werk, lekker snel dus!
Heb de laatse eitjes die uit gaan komen even onder een andere hen gelegt. Door dat de 4 kuikens van gisteren erg druk zijn en wel eens weg lopen vind ik dat de hen iets te veel van de eieren af ging.
Shanelle
Geplaatst: 14-04-14 16:28
1 van mijn 'baby' cochin krielen is broeds... Ze komt nog wel af en toe van de nest om te eten en te drinken, maar verder kan ze niet snel genoeg terug boven zitten... Wat moeten we hier aan doen? Gaat het vanzelf weer over? Ik dacht dat ze niet zo snel broeds werden.
Daarstraks haar van het nest gehaald en het deurtje naar het nest gesloten, maar de andere kipjes wilden ook wel graag hun ei kwijt. Letterlijk dan... Dus deurtje maar terug open en hoppp daar gingen ze allemaal, maar eentje bleef weer zitten.
Amaris
Geplaatst: 14-04-14 16:47
OEH cochins worden juist ontzettend broeds...
Ik heb Binkie er laatst gewoon paar keer per dag afgehaald. Eitjes weggehaald en het was eigenlijk zo weer over. Deur dicht kan bij mij niet want de andere drie moeten eitjes kwijt kunnen.
Als het met een week ofzo niet gedaan is zou je haar even apart kunnen zetten. Doos of bench alleen eten en drinken geen bodembedekking. Dan is het ook snel(ler) over.
Maar ik ga voor de softe aanpak, dan maar week of twee van het nest afhalen...
ENNNN wat heb ik net gekocht?! Een broedmachien!! hahaha! Heb ik net die van mezelf verkocht... gaat het toch weer kriebelen.
Ga er grote Orpingtons in leggen (of nouja, euh, de eitjes dan he) en met een beetje geluk in de kleur parelgrijs... mooi!! En anders blauw.
Allemaal Betty Boops! En die ga ik natuurlijk niet zelf houden allemaal. Dus als er gegadigden zijn...
Antheman
Geplaatst: 14-04-14 20:52
Amaris schreef:
Allemaal Betty Boops! En die ga ik natuurlijk niet zelf houden allemaal. Dus als er gegadigden zijn...
Ik zou dit veel liever omdraaien. Eerst liefhebbers zoeken en dan pas eieren erin.
Hier ook een kreupel puberkip/kuiken. Omdat ik niet zeker wist wat ermee was, ben ik naar de buurman gelopen en die zei dat kip zich versprongen heeft. Eetlust was goed, dus niet ziek van harte. Inmiddels kan ze weer lopen (zaterdag helemaal niet meer). Dit gaat dus goedkomen.