Het grote gerbiltopic!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LuckyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 11:05

Mijn verwende gerries
.. Moet nog steeds foto's laten geen tijd voor...

Onder tussen hebben ze weer wat nieuws waar ze echt gek op zijn!
Katten gras, en knaagdiertandjes.

Of te wel 2 plantjes, en ze smullen er goed van.

Wie heeft nog meer plantjes voor zen gerries?

Roosje01

Re: Het grote gerbiltopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 11:44

Gister avond tog maar een bestling gedaan bij martijn op het adres van mijn moeder die is vaker smiddags thuis dan ik. Worm middel en anti parasiet besteld en een looprad en flesjes houder. En ben gelijk flink wat euries lichter.

LuckyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 14:49

Roosje01 schreef:
Gister avond tog maar een bestling gedaan bij martijn op het adres van mijn moeder die is vaker smiddags thuis dan ik. Worm middel en anti parasiet besteld en een looprad en flesjes houder. En ben gelijk flink wat euries lichter.

Bestel je worm middel en anti parasiet als voor zorg of hebben je doetjes ergens last van.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 15:34

Uit voorzorg martijn zei dat je dat gewoon preventief kunt geven 1 keer per maand vanaf dat ze 3 maanden oud zijn. Gerbils schijnen nogal gevoellig te zijn voor wormen.
Laatst bijgewerkt door Roosje01 op 15-04-14 15:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 15:35

Ik heb mijn gerbils nog nooit ontwormt of antiparasiet gegeven := Is dat heel erg?

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 15:41

Hier ook nog nooit en ze doen het nog steeds := ik heb er ook niks van de fokster over gehoord eigenlijk.

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 15:41

Ik geef ze ook uit voorzorg. De ene maand tegen parasieten en de andere maand tegen wormen. Met zo'n flesje doe je superlang :j

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 15:43

Denk ook niet dat ik het zo vaak ga geven maar gewoon om de maand ofzo.

LuckyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 15:49

Heb het zelf ook nog nooit gegeven.
Ze leven nog steeds en gezond.

Hoe zouden ze het op kunnen lopen dan?

brechtje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 09:50

Goedemorgen allemaal,

Hierbij mogen jullie jullie mening geven over onderstaande.
Mijn gerbil is alleen, ik heb hem '2e hands' van Marktplaats. De leeftijd is dan ook onbekend, hij zou ongeveer 1.5 tot 2.5 jaar oud moeten zijn. Ik heb nu besloten geen nieuwe erbij te laten zetten.
Vleermuis (zijn naam) komt 3 -6 uur per dag uit zijn hok. Hij heeft een uitloop uit zijn eigen hok en kan dan ook zelf weer terug. Ik heb het idee dat een nieuwe gerbil alleen voor onrust gaat zorgen en als die niet braaf door huis heen loopt dan zit vleermuis straks ook weer opgesloten.

Vleermuis heeft de grootste lol met rond rennen. Hij loopt me overal achterna, komt bij ons op de bank zitten en maakt het stofvrij achter de kasten :p Tot nu toe (hij loopt al 2 maanden los) knaagt hij nergens aan buiten zijn hok. En misschien een rare opvatting van mij, maar als hij de verkeerde kabel pakt (elektriciteit) dan heeft hij in ieder geval een mooi (niet opgesloten) leven gehad. Natuurlijk hoop ik dit niet.

LuckyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 15:02

Hallo brechtje1986,

Dat klinkt als een heerlijk leven voor vleermuis.
Mijn 2 gerbils kunnen ook vrij hun hok in en uit, alleen zijn zij iets minder tam komen niet zo bij je zitten.

Wel merk ik dat ze erg gek zijn met elkaar, stoeien wassen knuffelen.
Zou ze toch echt liever niet alleen houden.

Maar snap je punt ook nu kan hij lekker los, toch denk ik (van uit men mens zijn) dan ik zelf liever met een soortgenoot opgesloten zit dan dat ik hele maal alleen altijd door een stad moet zwerven..

Als er een 2de bij komt leert hij mischien wel van vleermuis hoe het moet.

Zoek anders naar nog een tamme gerbil die inmiddels ook alleen is?

Succes

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 16:02

Hey,

Ik zou toch een maatjr zoeken voor vleermuis :j. Ik denk dat er nog wel een eenzame gerbil is van 1,5-2 jaar ergens. Als je ze door een fokker of iemand met verstand ervan laat koppelen, heb je een nog gelukkigere gerbil :j. Ik heb echt het verschil gezien toen mijn gerbil moest wachten op een nieuw maatje toen haar zusje overleden was. Ze zijn zo gek met elkaar :j

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 20:56

Ik zou ook kijken voor een maatje.

Sins me looprad er is, is snowy helemaal gek op dat ding net rende en sprong hij zo hard erin dat hij haast over de kop vloog :')

brechtje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 22:27

Dank jullie voor jullie reactie.

Ik heb iemand gevonden die gerbils koppelt, maar dat is nog een pittig eindje weg. Als ik het al ga doen wil ik het dus laten doen, aangezien wij beide werken en er dus niet iemand altijd kan opletten.
Ik blijf twijfelen, ook vanwege zijn leeftijd. Straks is hij toch al veel ouder en dan moet de nieuwe gerbil weer gekoppeld worden. Ik ga er nog eens goed over nadenken wat het beste is voor vleermuis.

Vleermuis heeft lang geleden wel een maatje gehad, maar die is al heel jong overleden (dat is mij verteld)

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 22:49

Misschien kun je is kijken of er een opvang bij jou in de buurt zit die oudere gerbils heeft.

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 09:23

Hoi Brechtje, ik zie dat je in alkmaar woont, ik weet dat er in HHW ook een zit die dat doet, ik heb alleen geen email of wat ook -O-

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 20:29

Ik twijfel of ik me looprad in de bak moet laten... Snowy is helemaal wild ervan zat net naar hem te kijken, en hij gaat zo hard tekeer in dat ding dat ik me kapot schrok net. Hij vloog haast over de kop en werd uit het rad geslingerd. Hij gaat keihard en wil dan opeens stoppe. Ben bang dat hij zich straks bezweerd. Straks word hij tegen de zijkant van de bak aan gelanceerd.

LuckyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 23:32

Roosje, meestal weten de beestjes goed hoe Het werkt. Kun je hem niet op een veilige plek in het hok doen?

Ik ben momenteel aan zee, zit te twijfelen of ik duin zand voor ze me zal brengen?

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 23:37

ik heb er zo eentje en die heb ik opgehangen aan de deksel

Afbeelding

hij is gewoon zo enthousiast en wil alleen maar harder en harder rent en springt als een gek in dat rad.

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 14:33

Mijn gerbils vliegen ook regelmatig over de kop en uit het rad.
En ze denken ook soms dat ze allebei de andere kant op kunnen, heel praktisch. :')
Denk dat ze het zelf wel uitzoeken en hun grenzen leren kennen.

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 20:19

Dames help! Het gaat ineens helemaal niet meer goed met een van m'n gerbils.

Hij ligt stil en zielig op het zandbad alsof hij aan het slapen is, maar als ik hem roep of aai reageert hij heel zwak en zielig.

http://www.youtube.com/watch?v=4l8Pky2qYPc

Dit is hoe ik hem een uur geleden aantrof.

Ik ben bang dat hij aan het doodgaan is, maar ik snap het echt niet hoe het kan :( hij zou nu zo'n half jaar oud zijn. Ze hebben niks geks aan voer gehad, hebben alleen maar houten speeltjes in het hok, en voldoende water en eten...

Grass

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 20:25

Oei, dat ziet er inderdaad niet helemaal normaal uit. Misschien te warm gehad vandaag? Misschien is de kamer wat warm geworden met dit warme weer? Staan ze wel uit de zon? Eet hij de pit wel op of wil hij niks? En wat als je het drinkflesje voorhoudt?

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 20:34

Ze staan uit de zon, in m'n kamer, wel heeft m'n raam de hele dag op de kiep gestaan en mijn kamer is na 2 uur al uit de zon gedraaid. Water draait hij z'n hoofd van weg en het eten laat hij staan.

Ook als z'n broertje aan hem duwt blijft hij liggen ;(

Ik heb hem afgelopen uur 1x naar het holletje zien lopen, maar hij ging al weer snel terug naar het zandplateau...

Ik heb in het hok de schuifdeuren op een extra kier gezet, zodat er extra zuurstof in kan.

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 16:44

Even een update over mijn zielige gerbil:

Even nadat ik het vorige postte, lag hij er al zo bij: https://www.youtube.com/watch?v=LTGe64v0sqs
Ik dacht dat hij de volgende ochtend al niet zou gaan halen... ;(

Ik heb eten en drinken bij hem in de buurt gezet, en verder mijn kamer donker en rustig gehouden. Toen ik 's nachts rond 3 uur weer keek, was hij al verplaats naar zijn "boomhut". Hier lag hij alleen, maar keek wel even op toen ik de schuifdeur open deed. Hij leefde nog (wat mij al verbaasde!).

Vanochtend vond ik hem in hun holletje, onder een laag strooisel, en heb ik wat voer voor zn neus gestrooid. Zijn ogen waren open, en hij ging meteen wat van het voer pakken! *\o/* Wel dook hij meteen weer zn holletje in, maar dat zijn ogen weer open zijn en hij wilde eten vond ik er erg goed uitzien!

Ik ben nu aan het werk, en kan dus niet heel veel doen voor hem momenteel, dan hem rust gunnen. Ik hoop zo dat deze stijgende lijn doorzet!

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 18:17

Wat fijn dat het wat beter lijkt te gaan.. ik duim voor je dat het zo door blijft zetten!