Ratteneigenaren verzamel u!!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

S_en_Z

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 18:26

Bij een opvang krijgen ze absoluut heel veel liefde en aandacht! EN er wordt een HEEL goed gescreend huisje voor ze gezocht waar ze absoluut oud gaan worden!

Dess

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 18:31

Okee! bedankt ik zal eens rond kijken op het internet.
Als ik aan een opvang denk, zie ik het meer voor me dat die ratten elke dag maar wat in de kooi zitten aangezien er veel ratten zijn natuurlijk.

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 18:52

Ben het eens met SenZ, want ik lees ook wel is op het ratten forum over opvangen en ze krijgen zeker weten genoeg aandacht!
Ik heb mijn ratjes ook een keer omdat ik op vakantie ging naar rattenopvang ratjetoe gebracht, nou echt super hebbenn ze het daar gehad! ;)
Succes :)

Nathas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 20:43

Dess schreef:
Als ik aan een opvang denk, zie ik het meer voor me dat die ratten elke dag maar wat in de kooi zitten aangezien er veel ratten zijn natuurlijk.

Als ik eerder had geweten dat jij je ratjes weg wou doen had ik ze overgenomen... wat zijn het trouwens mannen of vrouwen en heb je foto's?

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 08:05

Dess schreef:

Nee absoluut niet. Daarom nemen opvangen ook niet onbeperkt dieren aan. En ze krijgen alle medische zorg wanneer ze die nodig hebben.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 11:54

Dess schreef:

kom een keer bij mij in de opvang kijken, dan zie je dat het niet zo is :)

KarmaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 14:47

Ik vind het ook jammer dat ik een ratje moet herplaatsen. Ik wil immers geen 75 ratten binnen een half jaar ;)
Ze zitten nu onder mijn trui, heen en weer te kruipen.
Ze plassen wel vaak op me, dat is wel goor trouwens. Maar ze doen het niet alleen als ze bang zijn toch?
Verder zien ze er heel gezond uit en eten ze goed. Ik heb al een mannetje uitgekozen eventueel, als meisje weggaat.

Dess

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 17:44

Nathas schreef:
Dess schreef:

Als ik eerder had geweten dat jij je ratjes weg wou doen had ik ze overgenomen... wat zijn het trouwens mannen of vrouwen en heb je foto's?

Moet je even bij mijn advertenties kijken, daar staan ze wel bij incl foto :) ooh en het zijn vrouwtjes!

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 10:51

Hoi allemaal, ik heb jullie medisch advies nodig. Ik had het ook al op het rattenforum gezet, maar hoe meer advies hoe beter natuurlijk!

Ik pakte vanmorgen Othello op om in mijn vest te komen zitten. Daar was hij niet zo van gediend, en toen hij terugliep naar z'n kooi (kooi staat naast mn bureau), merkte ik dat hij maar één achterpoot gebruikte, de ander hing er een beetje bij. Gelijk hem er weer bij gepakt, voorzichtig aan z'n pootje voelen en draaien, dit liet hij allemaal toe. Hij ligt er nu ook op met z'n volle gewicht, dus het lijkt geen pijn te doen. Pootje voelde slap aan, het is dus alsof er geen gevoel meer in zit. Ik merkte het pas vanmorgen, dus ik denk haast dat er vannacht iets gebeurd moet zijn (hoewel ik niets gehoord/gemerkt heb, terwijl ze nog geen twee meter van mn bed vandaan staan.

Mijn vraag is dus: hebben jullie ervaring met zoiets, wat denken jullie dat er is en moet ik hiermee naar een DA?

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 11:20

hoe oud is hij?

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 11:46

Hij is van februari vorig jaar, dus 1.5 jaar. Hij zit samen met z'n broertje in een Jenny, z'n broertje heeft nergens last van *klopt af*.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 12:00

Het klinkt als beginnende achterhandsverlamming... kan je niks tegen doen...
maar bij twijfel zou ik wel naar de DA gaan... want het kan ook iets anders zijn.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 12:05

Dat wordt dus een tripje DA vanmiddag. Iemand in Maastricht die een DA kan aanraden? Had zelf al gevonden dat zowel Kusters als Verhey goed zijn met ratten, iemand die me een van de twee kan aanbevelen?

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 12:07

daar dacht ik inderdaad ook aan banjer, vandaar dat ik naar de leeftijd vroeg.
het is natuurlijk wel lastig te beoordelen aangezien wij hem niet gezien hebben, het kan ook zijn dat hij wat gekneusd of verrekt heeft.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 12:08

Het doet geen pijn... AV had ik zelf ook al aan gedacht, vooral omdat het dus geen pijn doet (neem ik aan, hij protesteert iig niet als ik eraan zit en het lijkt verder ook niet gevoelig..). Maar AV is dus niets aan te doen?

Nathas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 12:21

Wat jij nu omschrijft keeg mijn vorige rat ook begon bij 1 pootje daarna het andere pootje en toen de achterhand geheel verlamd. Hij was 2,5 jaar overgens en heeft een maand zo geleeft omdat hij nog vrolijk was en poepen en plassen goed ging (zichzelf niet versmeerde) heb ik hem niet laten inslapen hij is uiteindelijk in zijn slaap overleden.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 12:41

nee er is niets tot weinig aan te doen.
het kan echter ook komen door een verminderde nierfunctie, en dat is wel te ondersteunen door een speciaal dieet en medicatie.
verder heb ik van verschillende mensen gehoord dat supplementeren met glucosamine en chrondoitine, vitamine b complex en omega 3-6-9 een positief effect kan hebben, ik heb zelf echter nooit verschil gemerkt, maar kwaad kan het niet dus je kan het altijd proberen.
het is allemaal te krijgen bij http://www.de-dierendrogist.nl/ .
als je toch naar de dierenarts gaat zou ik even een urine test laten doen om te kijken hoe het er voor staat met zijn nieren.

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 23:04

veneri schreef:
daar dacht ik inderdaad ook aan banjer, vandaar dat ik naar de leeftijd vroeg.
het is natuurlijk wel lastig te beoordelen aangezien wij hem niet gezien hebben, het kan ook zijn dat hij wat gekneusd of verrekt heeft.

Dat kan ook ja, die van mij had dat tijdje terug ook. Gebruikte haar voorpootje vrijwel niet meer. 2 dagen later.. rende weer als een debiel overal doorheen en overheen. Die had gewoon wat geks gedaan.
Het hoeft niet gelijk het ergste te zijn maar wees er wel op voorbereid :) succes

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 09:20

Foaly schreef:
Het doet geen pijn... AV had ik zelf ook al aan gedacht, vooral omdat het dus geen pijn doet (neem ik aan, hij protesteert iig niet als ik eraan zit en het lijkt verder ook niet gevoelig..). Maar AV is dus niets aan te doen?

AV is niks aan te doen nee.. heb nu verschillende ratten gehad met AV.. en dat is echt een ouderdomskwaaltje (helaas ;( )

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 11:08

hoe was het bij de dierenarts?

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 14:41

Bailey wilde vandaag graag visite laten schrikken :=

Afbeelding

Of hij zoekt gewoon vrienden.. dat kan ook. Arme stakker zit al zo een tijd alleen. Nog 1 week en hij mag bij de meisjes :D

Afbeelding

Gelukkig gaat hij er wel al beter uitzien. Zn vachtje glimt helemaal :)

Afbeelding

En de meisjes hebben een nieuwe hangmatten set, waaronder een dubbele. Dus slapen als in een stapelbed.. :Y)
Afbeelding

Afbeelding

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 15:19

Bailey knagen :+

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 19:15

Ze hebben ook een nieuw interieur :Y)

Grijs met rose. Vond ik wel bij de kooi passen. Beetje neutraal allemaal :P. Kan de ratten geen reet schelen welke kleur het heeft maar ik vind het wel grappig zo.

Afbeelding

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 22:22

Leuke foto's!!! Je kooi ziet er ook leuk uit :D Vind het mandje zo schattig, zachtrozeee <3

Dagmar_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 22:41

Leuk al die foto's en filmpjes! :D