Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 22:55

JJ lastig dat hij moest wennen aan het kunstgras, maar toch nog een knap 2e en gambling rondje.
Ik wist niet dat het zo’n verschil maakt met ondergrond, maar daar heb je misschien meer last van als je een supersnelle hond hebt?

Fannetje jammer dat ze wat minder focus had, maar gelukkig had ze er wel lol in. Ging ze gezellig buurten bij de lattenleggers?

En Karin zit jij er ook definitief bij?

KarinW86

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 23:15

Ja wij zitten er ook definitief bij!

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 18:22

Natasja, nou vooral de keurmeester was gisteren erg in trek :+ . 1e rondje ging ze alleen even langs en bijna langs de lattenlegger. 2e rondje kreeg de keurmeester een dikke lebber, daarna ging ze weer braaf mee hoor :roll:

En waarbij zitten jullie?

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 19:19

Wedstrijd van Jump voor Joy in Januari

Lessen staan hier nu op stop dus kan helaas de wip niet meer oefenen voor we weer wedstrijd hebben, helaas..

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 20:26

Ah, die. Daar ga ik ook heen met Pixy en de zaterdag naar Laag Soeren,mag ze kennis maken met de 1e graad.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 21:33

Vanavond werd onze les afgezegd omdat groot deel van het veld erg slecht is, maar er was nog een klein stukje waar een kattenloop mooi kon staan dus ik heb met Jaxx en Simba een kattenloop raakvlak training gedaan.
Hij kent het commando 'raak' en gaat dan 2on2off staan alleen hij vindt het moeilijk dat wanneer hij staat ik er dan langs ren om dan te blijven staan. Daar zijn we nu mee bezig met oefenen en vandaag ging het echt super braaf!
Echt heeeeeeeeeeeel trots :D

Simba ook geoefend met raak en dan blijf en dan terug lopen en belonen. Echt nog basis stapjes maar ook super braaf

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 21:44

Wat goed!!

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 12:53

Klinkt goed JJ, fijn!

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 20:08

Hier wat minder nieuws. Of eigenlijk gewoon k*t.

Dinsdag avond heeft Simba een ongelukje gehad en heeft zijn spaakbeen en ellepijp gebroken.
Ik fiets redelijk vaak met de honden en altijd apart. Jaxx was geweest. Jinn had rust en ben daarna met Simba gegaan. Hij loopt altijd super braaf naast de fiets. Rustig tempo, zijn draf tempo en ook dinsdag avond was dat het geval.
Er komt een auto aan en ik kijk op en op dat moment begint Simba mega hard te gillen. Auto was afgeslagen.
Dus ik ben uiteraard gestopt. Hij tilde meteen zijn rechter voorpoot op en zag meteen dat het niet goed was.
Ben toen naar huis gelopen, denk 100 meter, was echt bijna thuis met Simba op de arm. Thuis even neer gezet en wilde hem even 1 stapje laten lopen. Hij deed een stapje maar gebruikte rv niet. Hij steunt er zelfs niet op dus toen dacht ik das echt niet goed.
Spoedpost gebeld en die DA zei waarschijnlijk gestuikt. 'Door de enkel' gegaan en gewoon verrekt. Ik zei tegen de da dat ik pijnstillers in huis heb dus dat mocht ik hem geven en toen zijn we de nacht in gegaan.
Mijn broer had intussen de bench en dekens naar boven gebracht en de camera zodat ie rustig kon liggen en ik hem kon zien, maar niet hoefde te storen.
Hij heeft mij 2 keer hard wakker gepiept maar eigenlijk al met al wel een rustige nacht. Op de camera leek alles ook rustig.
Toen vanmorgen direct eigen da gebeld en zei zelf dat ik vermoedde of pootje gebroken of schouder gebroken/uit de kom.
Kon om 09u langs komen en foto gemaakt en daar kwam inderdaad uit dat zijn spaakbeen en ellepijp gebroken is.
Hij is geopereerd en heeft een plaatje op zijn spaakbeen gekregen en zijn ellepijp is gestabiliseerd. Hij heeft voor nu een verbandje en dat mag er met 3 dagen af.

We gaan natuurlijk nu het jaar heel anders afsluiten en weer opstarten want zijn licentie voor behendigheid was aangevraagd. Die heb ik direct geannuleerd want 2025 staat in het teken van herstellen/revalideren etc.

Operatie is goed gedaan en hij moet nu 6 tot 8 weken rust houden. Hij krijgt van mij sws al 10 weken. Hij mag niks. Niet belasten, niet lopen, rennen, springen, nouja jullie snappen het.
Plassen, poepen en weer rust. De bench blijft lekker boven staan zodat ie lekker in de bench kan slapen en overdag zoveel mogelijk rusten. Hij ligt altijd op bed en dat mag nu ook wel. Ga morgen een soort hekje halen zodat ie er niet af kan vallen/springen. Denk dat ie toch lekkerde ligt op bed dan in een bench. Uiteraard zogauw die te veel gaat bewegen gaat ie wel in de bench maar tot nu toe gedraagt ie zich keurig.

Hoe het precies gebeurd is, ik weet het niet. Hij is absoluut niet onder de/tegen/what ever fiets gekomen. DA vermoed gewoon brute pech met het verstappen. Kan er heel lang over nadenken wat er gebeurd is maar ik weet 1000% zeker dat ik heb niet geraakt hebt met de fiets. Super zuur.

Afbeelding
Hier was die net thuis. Pootje in verband

Afbeelding
Op z'n favo plekje

Afbeelding
En op z'n 2e favo plekje.

Uiteraard krijgt hij alle rust en tijd om te zorgen dat het goed komt. 2025 staat in het teken van herstel.
Wel is de prognose goed. Hij zou eventueel weer terug kunnen in de behendigheid maar dat is niet mijn prio.

Heb je ervaring met bench rust of iets wat er op lijkt. Vertel me alles. Ik wil hem hier zo goed mogelijk door heen helpen en alle hulp is welkom.
Ik kan 24/7 bij hem zijn want ben de maand december vrij.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 20:47

Wat een ellende zeg!
Vooral de 1e 2 weken zijn het belangrijkste qua genezing. Ik zou niet 10 weken volledige rust doen, want je raakt ook veel spieren kwijt dan. Misschien is na 4 of 6 weken Aqua-training een optie? Dat zou je eventueel met je DA kunnen overleggen. Dan kun je met weinig belasting toch weer spieren kweken.

Is hij tussen je wiel gekomen of ergens anders tussen? Of dat heb je misschien niet eens gezien?

Beterschap iig.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-24 20:54

Pfff dat is naar |(
Heel veel sterkte gewenst :knuffel:

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 21:52

Ik heb werkelijk geen idee zoals ik al aangaf. Hij liep super braaf mee zoals altijd en ineens begint ie te gillen

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 22:20

Ow nee wat een pech, heel veel beterschap!

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 09:47

Heel veel beterschap met het herstel van Simba! Wat zul je geschrokken zijn. Sterkte

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 15:04

JJ dat is even schrikken, beterschap voor Simba!
Hopelijk lukt het om hem zolang rustig te houden zodat het goed kan genezen.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 15:37

Gister om 17u mocht ik hem ophalen en hij was nog niet 100% wakker maar herkende mij alwel.
Pijnstillers en antibiotica meegekregen en over 10 dagen willen ze Simba weer zien.
Hij heeft een verbandje om zn poot en die mag er zaterdag af.
Ook kreeg ik een recovery pate mee en die mocht ik hem geven als die goed wakker was.
Heb gewacht tot 18:30u en toen beetje gegeven. Hij had natuurlijk de hele dag nog niet gegeten dus het leek wel een hyena. Toen om 19u nog een beetje en iets later de rest.
Toen hem op bed gelegd en zelf op de pc gegaan, alleen hij was wat onrustig. Wist niet goed hoe te liggen en heel ongemakkelijk.
Toen om 19:30 maar de pc afgesloten, pyjama aan en lekker met hem op bed gaan liggen in de hoop dat ie wat steun aan mij kon hebben. Hij was wel iets rustiger maar nog ongemakkelijk. KOn echt zn plekje niet vinden. Op gegeven moment in de bench gelegd maar daar was die ook erg onrustig. Niet piepen of blaffen maar gewoon heel beweeglijk (?) en een plekje zoeken.
Rond 01u issie dan echt in slaap gevallen.
Afbeelding
Hij ligt op zn rug en met de kont van ons af

Ik was vanmorgen redelijk op tijd wakker maar ben mooi blijven liggen want dacht hoelanger Simba slaapt hoe beter en hij werd pas om 09u wakker.
Toen er uit gehaald en merkte ik direct dat ie een goeie nacht had gehad en ben toen naar beneden gegaan. Jinn en Jaxx moeten voorlopig even beneden slapen voor extra rust.
Hij wilde niet plassen maar dacht zelf dat ie mega honger had. Heb ze toen eten gedaan en dat ging er inderdaad erg goed in en daarna laten plassen. Dat is ook nog beetje ongemakkelijk maar hoop kwestie van onder de knie krijgen.
Daarna even buiten geweest. Zodat ie ff kan rond kijken. Na 10 minuutjes weer naar binnen gegaan en daarna weer in de bench.
Daar moet ie ff weer beetje draaien of schuiven en dan valt ie weer heerlijk in slaap.

Afbeelding

Zogauw hij rustig ligt doe ik niks. Krijg ie geen botjes/kongs/what ever. DAt ga ik pas inzetten wanneer die onrustig wordt.

Komen natuurlijk mensen langs en heb een briefje op de deur gehangen met dat ze moeten kloppen. Dan kan ik Simba uit de bench pakken, op schoot en dan kunnen mensen even knuffelen en aaien. Puur zodat ik zelf in de hand hebt hoe veel die beweegt en dat werkt heel goed.
Zonet was kameraad van mn broer er ff en die is ff 10 minuutjes geweest en heeft ie lekker rustig geknuffeld en nu ligt ie weer in de bench te maffen.

Dus lang verhaal kort.
Snachts nog ff een dingetje maar kan alleen maar beter gaan. Overdag prima tot nu toe

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 14:51

Vanmorgen oppas geregeld voor Simba en eventjes met Jaxx getraind. Hoe vervelend het ook is maar Jinn en Jaxx moeten ook gewoon bewegen etc.

Vanmorgen stond er weer een raakvlak training op de planning en och, wat deed hij het goed!
Zoo blij mee.

Heb even iemand uit beeld gehaald want weet niet of die met zn hoofd hierop wil dus negeer dat even maar wat Jaxx moeilijk vind is 2on2off staan en blijven staan wanneer ik hem voorbij ga of inhaal.
Je ziet mij ook wachten tot hij mij voorbij gaat op de kattenloop en dan moet ie 2on2off staan en maandag deed ik dit nog lopend en rustiger en nu heb ik iets een looppasje. Dit breidt ik uit. Hier loop ik terug om hem te belonen op zn blijven staan en bij mijn okee mag hij er af.

Hier mag die braaf stil staan, ik ga er voorbij, even afwachten en mn oke weer. Dit wissel ik af. Hierboven 1x terug en belonen. Soms 3 of 4 keer en op dit filmpje mag ie naar mn release er direct af.

Ben echt zo blij hoe het ging. We gaan het steeds verder uitbreiden en ook andere kant van de kattenloop doen we natuurlijk maar dit staat nu even op de film.

Het grappige is, wanneer ik dit traint, zie je hem elke keer snoep van dat blauwe ding pakken, maar zogauw ik 2 of 3 extra sprongen/toestellen er bij pak wil die geen voer, maar zogauw dit goed is bevestigd dan zal voer niet meer nodig zijn.
Hij krijgt na mn release voor er af wat lekkers en de bal geef ik hem. Ik gooi niet. Merk dat ie dan hyper wordt. Nu geef ik hem de bal gewoon rustig, rent ie een rondje en is het goed. Werkt voor hem goed.

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 15:39

Hij doet het al knap JJ.
Ik wil dit graag thuis trainen aangezien ze dit ook lastig vindt (het voorbij lopen).
Ik heb een plank van 30 bij 80, maar de bovenkant is glad en ze glijdt dan naar beneden als ik hem schuin zet. Ik wil graag de bovenkant vergelijkbaar maken met het kattenloop materiaal.
Zijn er ergens van die granulaatkorrels beschikbaar met lijm of iets anders vergelijkbaars. (Ik kon alleen een hele dure winkel vinden die ze verkoopt). Misschien hier iemand die zelf ook zoiets gemaakt heeft?

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 15:45

Ik heb de 2on2off aangeleerd met een ikea krukje. Die groen witte. Thuis in alle rust en dan er langs lopen en daarna op een echte kattenloop uitbreiden

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 18:17

Jaxx doet het knap hoor!

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 23:32

Braaf hoor JJ, maar het veld is wel slecht zeg. Doe je voorzichtig? Straks ben jij geblesseerd :x

Vandaag een leerzame workshop gehad van Magda ( trainer uit Tsjechië), leuk mens, maar zo goed in skills aanleren. Pixy heeft echt mooie dingen laten zien, maar had wel kortsluiting soms op de "in", omdat ik niet duidelijk was of ze gewoon te ruim de lijn in kwam, waardoor het niet ging. Meest trots was ik op de lijn van out, lange lijn zelfstandig wegsturen naar sprong, tunnel, breed en dan daarachter een flip, die uiteindelijk lukte. Die was gelukkig gefilmd.

Morgen afsluiting op de kc van het seizoen en in de middag met de fokker nog wat foto's maken ( als het allemaal lukt, want ze is hoogzwanger, dus kan maar zo ineens komen natuurlijk :+).

Volgende week naar Laag Soeren, ben benieuwd wat we er dan van bakken;)

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 03:21

Zo’n flip zou ik bij Guusje ook nog wel willen aanleren.. weet niet zo goed hoe te beginnen eigenlijk daarmee.

Fijn dat het zo goed ging, klinkt wel leuk in ieder geval. Fijne dag ook morgen!

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 20:45

Fannentje wat is een flip?

Vandaag weer een lange dag wintercompetitie.
Het VP was voor ons net te moeilijk (en er had er 1 bij de paaltjes gepoept wat ze vies vond dus dat hielp niet mee)

JP was foutloos. We waren de langzaamste maar wel foutloos! Geen prijs, maar wel onze eerste clean round rozet

Remi run was ook foutloos

Ze was echt doodop doordat in de bench wachten toch veel stress geeft en ook veel energie kost, maar aan het einde heeft ze zelfs even gerust dus er zit vooruitgang in.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 21:25

Goed hoor, 2x foutloos!

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 21:40

Ik was dit topic kwijt geraakt dus net even flink bij gelezen.

Zie mooie dingen voorbij komen!

JJ, wat balen zeg van simba!! :(:)