Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 16:22

Ja Susanne, sommige combinaties heb ik echt mijn vraagtekens bij. Maar goed, ik heb de fokkers er destijds ook niet naar gevraagd dus kan er niks concreets van vinden verder haha.

Ja ik ben voor een kortharige schotse herder gegaan. Super super blij met die keuze <3
Afbeelding

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 17:37

Even een poging tot een bijleespost via m’n telefoon.

StalMelyn: Wat een dotjes! Ze zijn echt super schattig. <3

Meisie94: Wat ziet Woody er knap uit na haar spa-dag bij de fokker. Begrijp ik uit je post goed dat je (bijna) gaat trouwen?

Kiwiwitje: Ik geloof je meteen dat het een mega bloedbad was, arme Boellie! Hij heeft het ook wel echt knap voor elkaar gekregen om z’n hele nagel eraf te krijgen.

Larissajulia: Ach, wat een schatje! <3 Wanneer krijg je definitief te horen welke pup voor jou is?

Susanne: Welkom! Leuk dat jullie je aan het oriënteren zijn op een pup. :D Ik snap dat het best lastig is om te bepalen wat het juiste moment is als Sam niet heel blij zal worden van zo’n kleine stuiterbal in huis.

Hier gaat alles nog steeds lekker z’n gangetje. Het helpt me nu enorm om er lekker met de honden op uit te gaan en even m’n hoofd leeg te maken, dus we hebben vanochtend weer een heerlijke wandeling in het bos gemaakt. Elvis loopt dan kleine stukjes mee (en luistert al super goed als ik hem roep!) en zit verder lekker in z’n hondenbuggy. Gelukkig dit keer alleen maar leuke, sociale honden tegengekomen, dus het was nu echt een ontspannen wandeling.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 17:50

Susanne schreef:
Mag ik mij hier ook melden? Wij willen in de toekomst ook graag een Toller pup erbij. De wachtlijsten voor een goed gefokte pup van “mijn” ras zijn lang, we hebben geen haast of concrete plannen maar ik klets wél graag alvast mee. Ik lees al een hele tijd mee en de discussie onderwerpen die langs komen vind ik interessant :)

Dit is Sam en ik doe fanatiek jachttraining met hem.
[ [url=m/Q7HXLI.jpg]Afbeelding[/url] ]

In navolging op het schoppen van andere honden onderwerp, ik verbaas mij dagelijks weer over de enórme hoeveelheid slecht opgevoede honden, en honden die de hondentaal niet snappen. Wij worden dagelijks belaagd door honden die met een rotgang op ons afkomen en meteen erop duiken onder het mom van “spelen”, gaan najagen etc. Ik vind dit geen normaal gedrag maar op de een of andere manier krijg je het niet bij deze eigenaren aan het verstand. Ik probeer deze honden meteen te blokken met mijn lichaam en brul ze ook gewoon weg. Of ik geef een mep met mijn riem (ja sorry). Maar soms heb je er een tussen die gewoon niet onder de indruk is en de baas op grote afstand is. Of een eigenaar die uit z’n plaat gaat omdat je zijn hond corrigeert…

We zaten twee weken terug nog bij de dierenarts omdat zo’n “hij speelt alleen maar” hond twee gaten in mijn hond gebeten heeft. Volgens de eigenaar was dit “gewoon spelen en dat moet kunnen”. Eigenaar liep gewoon verder en ik heb een fikse dierenarts rekening.

Wat een prachtige toller! Vriendelijke blik heeft hij <3 Gaaf dat je jachttraining doet!

@Flux oh wat is Vesper toch mooi <3

Zag Norfolk molletjes, heeeel schattig! Nog maar even wachten!

----

Otje had er toen ze kleiner was ook wel eens een handje van om in d'r puppy enthousiasme op honden af te stormen, die heeft toen ook nog een hele tijd aan de lange lijn gelopen tot ze door had wat de bedoeling was. Appa doet het een stuk minder en is beter terug te roepen. Maar ik denk dat dat ook komt doordat ik nu zelf meer ervaring heb en 'm gewoon eerder roep, of het al aan zie komen en aan zn blije hoofd zie wat 'ie van plan is en 'm dan aanlijn. Otje is nu echt een kei in honden negeren.

Appa had geluk vandaag, Ot en ik hadden frisbee les en m'n vriend was mee om te kijken dus we hadden Ap ook meegenomen, toen kwam de juf naar ons toe dat er een plekje vrij was en of Appa mee wilde doen :D Hij vond het geweldig! Hij wordt over 2 weken 1 dus dan kan het wel rustig aan. We hebben vooral de frisbee gerold. Paar keer een klein stukje gegooid en hij heeft er zelfs al een paar gevangen.

Vorige week ben ik ook weer rustig aan met ze begonnen op de renbaan, Appa heeft voor het eerst een halve baan gelopen (het wordt opgebouwd; eerst begin je met hele kleine stukjes -denk aan 10 meter- paar weken later dan een iets langer stukje, nog iets langer, dan weer paar weken later 1 bocht, dan 2 bochten, een halve baan, en als ze dat goed door hebben en ze ouder dan een jaar zijn mogen ze een hele baan = 280 meter doen). Vorig jaar heeft hij een keer of 3 een klein stukje gelopen. Hij heeft wel echt aanleg! Wat logisch is gezien z'n afstamming, maar ze moeten het toch maar laten zien!
Van vorige week heb ik helaas geen foto omdat ik 'm moest starten, maar heb wel foto's van baby Appie op de renbaan. Zie je het idee een beetje.

De haas gaat dan alleen maar rechtdoor, een klein stukje op laag tempo.
Afbeelding

En dan als beloning ermee spelen! Normaal zit dat bontje er niet aan, de haas is letterlijk gewoon flodder plastic :') als het maar beweegt :Y)
Afbeelding

En dan uiteindelijk moet het zoiets worden maar daar moet Appa nog even een paar maandjes op wachten :D
Afbeelding

Er zijn 3 afstanden. 280, 350 en 480 meter (afstanden wijken iets af per baan). Otje loopt de 350 meter. Appa's moeder is NL Kampioen 280 meter geweest. We gaan zien waar hij op uitblinkt! Ik denk dat hij ook wel de 350 gaat doen uiteindelijk.

Knappe vent vandaag :+:
Afbeelding

kiwiwitje

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-23 19:15

Wat gaaf zie ook vaak de staffies op de renbaan de laatste tijd. Misschien wel op dezelfde baan maar andere dag.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 19:16

Nee in Rotterdam doen ze alleen windhonden, is denk ik Amsterdam.
Daar lopen idd veel staffies!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-23 19:25

Warboel schreef:
Nee in Rotterdam doen ze alleen windhonden, is denk ik Amsterdam.
Daar lopen idd veel staffies!

zou zoooomaar kunnen. geloof je gelijk :P

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 19:26

Ook een hele leuke baan :D

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 19:44

Oh nagels die kapot gaan is echt the Bane of my existence haha - ben in de regel sowieso wel 'klaar' met poot blessures kan ik vertellen :j maar dat snappen jullie vast wel :'). Kan idd aardig bloeden en afhankelijk van hoe goed ze er vanaf kunnen blijven, soms irritant zijn met helen - al gaat het in verhouding wel relatief snel. Die tip van dicht schroeien is wel een goede, ik heb daar nooit eerder aan gedacht eigenlijk - al weet ik niet hoeveel plezier ik mijn dramaqueen herder ermee doe hahaha. Beterschapjes nog voor Boellie @kiwi!

Verder gaat het topic zooo hard, ik houd het niet bij dus sorry als ik mensen heb overgeslagen - ik heb geprobeerd de laatste 2 pagina's een beetje te doen maar ben volgens mij alsnog vanalles vergeten, lol.

En die toller hierboven, wat een knappe! Heel erg tof dat je ook jachttraining doet met 'm @Susanne. En ik snap je dubbele gevoelens omtrent het wel/niet erbij halen van een pup wel hoor. Ik vraag me dat bij Arya ook nog steeds af of ik haar daar echt een plezier mee zou doen, ongeacht hoe ik zie hoe het bij anderen is met meer honden - weet niet of Arya daar echt meerwaarde van zou hebben omdat ze best gestresst is met andere honden in huis ook (en ja dat zal met een pup vast bijtrekken maar toch demotiveert het wel wetende dat zij het daar moeilijk mee heeft), al hebben wij onze kat wel nog rondlopen en die 2 zijn al heel goed met elkaar dus gezelschap anders als ons mensen heeft ze dan wel an zich. Maar in de praktijk zou ik het sowieso ook nog niet willen, er eentje bij waar ik tijd/energie voor moet verdelen en vind ik Arya ook nog niet echt stabiel genoeg om rolmodel te zijn - maar ik zoek ook vooral 1000 redenen om het niet te doen haha. Misschien als ze wat ouder is weer, maar voor nu is het ook nog wel even goed zoals het is. Wat KimD zegt, ik kijk ook uit naar je jacht training avonturen wel, dus deel maar lekker wat je wilt daarover hihi!

Flux, toffe foto! Valt me op hoe anders ze is qua bouw als wat ik 'gewend' ben van Dana en ook Vixem bij Kim haha! Vind haar koppie echt fantastisch en die tricolor kleuring blijft ook echt een zwak voor me hihi. Benieuwd hoe ze is straks als ze echt uitgegroeid is ook.

StalMelyn, heerlijk toch dat puppy knuffelen!

meisie94, nog gefeliciteerd met jullie huwelijk!

Larissajulia, oh wat een heerlijke fluffballs! Leuk dat je stiekem toch zo'n voorkeur/soort van klik al hebt, ben benieuwd of deze ook straks dan gematcht kan worden aan jullie!

Daghara, hahaha ook al zo eentje die zo vrolijk kan kijken als er iets is. En uiteraard kan die hele poot niet meer gebruikt worden dan he, ben je gek? _O-

arabella2000, lekker even gespeeld zie ik! Leuk dat Lilo met je moeder meegaat op wandelvakantie, waar gaan ze naartoe?

Lugea, Wat fijn dat er op uit gaan je even goed doet nu, hopelijk dat dat dan even blijft zo voor je. En genieten die ontspannen wandelingen!

Warboel, Leuk dat je weer met de renbaan bezig bent, erg benieuwd hoe ook Appa daar in gaat groeien nog! Geel staat 'm prachtig <3

--

Wij hebben na zo'n kleine 3 maanden denk ik? KimD en de pack weer eens gezien, Felt like forever - maar ja, ik heb zo'n 2 maanden ook nagenoeg niks gelopen met Arya ook en voor de rest kwam life in the way haha. Dus dit kunnen we hopelijk nu weer een beetje gaan oppakken vanaf nu, weer wat meer km's gaan maken samen. Vond Arya ook trouwens, dat het veel te lang geleden was, want die was me toch een potje Achterlijk toen ze door had dat Kim er was haha. Helemaal hysterisch was ze :') We hebben een kleine 4km gelopen in omgeving Simpelveld vanochtend, was genieten <3 Rond het vriespunt wandelen met een zonnetje en vriendjes erbij in Zuid-Limburg... It could be worse, toch? Dat dacht ik :D :o

Wie wil raden hoe vaak er BLIJF of WACHT geroepen werd?
Hoeveel honden er af zijn gegaan en wie? Kunnen bingo spelen denk ik :')
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 19:55

Cursebreaker, dat ziet er gezellig uit!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 20:04

Ik kan wel aan de bingo vertellen wie er niet vanaf is geweest en gewoon deed wat ik vroeg. Dat zijn er drie (en een half). :+ :')

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 20:11

Heerlijk zulke grote gebieden waar de honden veilig los kunnen.

Een teller! Heb er 2 in de behendigheid rondlopen op de club, super leuke hondjes!

Afbeelding
Hier worden voorzichtig wat trekspelletjes gedaan <3
Ze vinden het nog spannend en het duurt hooguit 10 seconden, maar toch.

Afbeelding
Vanochtend ook even naar een stukje bos gegaan. Het paard voorbij ging al een stuk beter.

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 20:19

Wat ziet het er heerlijk uit, cursebreaker! :D

Leuk dat ze al een beetje met elkaar beginnen te spelen, EmptyWords. Dat komt vast helemaal goed met die twee.

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 20:38

Susanne wij hadden de twijfel ook, maar zijn toch erg blij met onze keuze om er een pup bij te nemen. Beer kan nogal een geval apart zijn qua speelstijl, waardoor veel honden niet met hem willen spelen. Nu is spelen ook niet alles, natuurlijk, en ook niet de enige reden waarom de tweede, maar ze er is zien we wel hoe erg hij ervan geniet. Ze is ook nergens bang voor, wat hij soms nodig heeft. Hij was altijd al goed qua alleen blijven (als in, geen geluid maken, maar helemaal zonder stress was het niet). Nu ligt hij languit te slapen als we weg zijn. De eerste dagen waren wel moeilijk, omdat Beer toen liet weten dat hij niet happy was (inclusief een ochtend weigeren te gaan wandelen, wat niks voor hem is). Maar na 4 dagen begonnen ze al te spelen en nu zijn ze heel gek met elkaar. Alleen als hij op bed ligt waarschuwt hij haar wel als ze loopt te klooien *\o/*

Warboel Kan niet wachten op meer Appa renbaan foto's! Hij gaat volgens mij nog meer body builder worden! Ben zo benieuwd hoe hij het gaat doen!

cursebreaker Fijn dat jullie er weer op uit konden. En jullie hadden prachtig weer uitgezocht! Zaten jullie er een jaar geleden niet aan te denken om een pup erbij te nemen? Of herriner ik me dat verkeerd?

--------------------------------------------------------------------

Nog over de loslopende honden discussie. Beer heeft laatst toen we in de wildernis waren gesnauwd naar een aangelijnde hond. In het provincial park hier (60,000 hectare) mogen ze in de 'backcountry' los - dat is alles wat meer dan 1km van de enige weg door het park is. Niet iedereen doet dat (begrijpelijk, met het wild dat er zit). Op de drukke paden is Beer dan ook aan de lijn. We hadden al 6km erop zitten toen er opeens iemand met een aangelijnde hond was (onoverzichtelijk pad, had ze niet zien aankomen). Beer was denk ik verrast en snauwde (niet happen / bijten) Mensen meteen vrij boos (wat ik snap). Op het moment zit hij dan ook op onoverzichtelijke paden weer aan de lijn, totdat ik hem heb geleerd achter me te lopen bij zulke bochten (kreeg ik als tip van iemand). Op plekken waar het te overzien is (de dijken hier is ook allemaal losloop) mag hij wel los. We overwegen ook een paar 1-op-1 lessen, vooral omdat dit iets is wat hij vroeger schijnbaar ook deed (1 vd vorige baasjes zei dit), en we er meteen bovenop willen zitten. Zeker met het zomer seizoen voor de deur zullen we veel de natuur in gaan en dan gaan we vaker aangelijnde honden tegen komen (zeker mensen met kleine honden lijnen vaak aan vanwege coyotes en beren).

Vorig weekend zijn we naar Seattle geweest en ze waren beide super braaf! Je hebt wel heel veel bloembakken met kolen erin, wat Layla erg interessant vond. Ook enkele plekken gevonden waar ze binnen mochten en dat doet ze ook super goed (Beer heeft dat altijd al top gedaan).

Het is wel een kleptomaantje, en ze begint er heel sneaky mee te worden. Dan verstopt ze het in haar bench of als we aan het wandelen zijn houdt ze het volledig in haar bek tot een kilometer ofzo verder. Zo heeft ze laatst een zakje haarelastiekjes gejat van een groep meisjes die foto's in het bos aan het maken waren. Hun spullen lagen langs het pad en was net Beer aan het bevrijden en had haar 2s niet in het oog. Ik kijk altijd of ze iets heeft als we iets zijn gepasseerd, maar ze had het weg gestopt ofzo }:) . Na 5 minuten was er wat interessanters om vast te hebben (dode muis), dus toen opeens kwam het zakje te voorschijn... Ook is haar rotte zalm verslaving nog meer dan aanwezig, inclusief opgraven uit het zand. Ze heeft dus al een paar keer een bad gehad :j

Mijn man heeft een baan en is nu doordeweeks veel weg. Als hij dan op zaterdag thuis is dan moet er samen worden geslapen natuurlijk!

Afbeelding

De puppy is volwassen geworden (al ligt het aan de foto - ze is nog steeds puppy-achtig)

Afbeelding

Washington / Seattle

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Heerlijk rustig slapen terwijl we koffie drinken.

Afbeelding

Vandaag lag er opeens weer een lading sneeuw!

Afbeelding

Volgende week beginnen we eindelijk met onze wildernis tracking! Zou eigenlijk vandaag zijn, maar vanwege de sneeuw is het een week uitgesteld. Ben zo benieuwd hoe Beer het gaat doen!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 22:15

Ohhh wat een boef is Layla toch :')
Smooth criminal! Ben wel echt zooo jaloers op je woonomgeving <3 naja behalve op de beren en wolven en Wolverines dan :*

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 22:50

Ik lees later even bij, kom nog bij van onze eerste reunie _O-
Afbeelding

Gesloopt na vandaag, maar het was leuk. Leuke pups zijn het geworden, stuk voor stuk <3

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 23:21

Kijk ze nou zitten <3

Larissajulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 23:42

Aaah wat een dropjes zo zeg <3

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 10:32

Super lieve foto zo!

Hier doet Nero het nog steeds goed. Blij met hem. Gisteren met kaus een mooi rondje gewandeld. Voor Nero de 1e wandeling met vreemde honden maar ging echt perfect. Was een mooie en gezellige wandeling.
De kelpies en verdwaalde cattle en border.

Afbeelding

In mei gaan de hondjes 2 weken bij een vriendin logeren ivm vakantie. Ben wel heel benieuwd hoe dat gaat maar heb er tegelijkertijd alle vertrouwen in.

Eind maart als hij 6mnd oud is starten we met de puppy agility.
Mochten er onder de zuid Limburgers nog iemand zijn die weet waar Nero kan kennis maken met schapendrijven hoor ik het graag :D

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 16:27

Wat een leuke foto’s komen er weer voorbij! <3

Elvis heeft vandaag z’n eerste tuigje gekregen en hij is er maar wat trots op. Ik ben voor een Anny X tuig gegaan en het past hem erg netjes. Hij vond het ook geen enkel probleem om het tuigje aan te krijgen en loopt ermee rond alsof hij dat al jaren doet.

Afbeelding

Ook Melle heeft een nieuw tuigje gehad, maar hij had niet zo’n zin om te poseren dus kijkt iets minder vrolijk op de foto. :')

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-23 16:46

mooi! vooral de oranje. geweldig!

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 17:01

Ohh zo gaaf dat oranje tuig! Hier zit helaas de anny x niet mooi bij Max, anders had ik zeker weten ook de oranje tuig aangeschaft!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 18:03

Warboel, wat gaaf joh dat ze op de renbaan lopen. Hoe hard lopen ze? Ik heb er wel eens filmpjes van gezien dat de honden dan allemaal een muilkorf op krijgen, op jouw foto zie ik dat niet, is dat meer in het buitenland een ding?

Cursebreaker, dat is gezellig en wat een bont gezelschap :D Knap dat je ze allemaal op de groepsfoto hebt gekregen haha.

Emptywords, fijn dat ze zo wat samen beginnen te spelen, al is het maar 10 seconden. Babysteps :)

Oshaa, woon jij daar? Wat een vette omgeving!!

Tigress, oh wat een heerlijke groep <3

Shaya, kelpies, leuk! Bij ons in het dorp loopt er ook eentje. Echt zo’n mooi dier. Eigenaar heeft er wel z’n handen vol aan.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 18:07

Haha dat koppie van Melle, echt zo van 'baas pff moet dit nou' _O-

Nou onze Maize is ook een echte bitch geworden :') Madam is loops geworden (gelukkig geen bitch qua karakter, merk weinig verschil). Voorlopig even opletten en geen cursus de komende 2 weken

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 18:37

De renbaan lijkt me ook tof. Hoewel ik verwacht dat Bo dat niet gaat doen... sky zal het Fantastisch vinden. Hoe harder, hoe beter.

Mooi tuig! Blijft leuk, dat shoppen oor je hond.

Wij zijn even naar het peeske gegaan. Kon de kleine even rennen.

Spelen doen ze trouwens al vanaf dag 1. Maar vooral stoeien, dat kunnen ze makkelijk aan elkaar afstemmen. Bo is ook bekaf iedere avond :')
Trekspelletjes komt snel veel energie bij kijken en dat vind sky nog spannend.

Coalizione

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 20:14

Afgelopen week onze 6 maanden fotoshoot gehad. Alles was weer super interessant, veel geurtjes, andere honden en mensen }>
Heel leuk om de foto's te vergelijken met de foto's die we hebben gemaakt toen ze 10 weken oud was.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding