Ja ik ben voor een kortharige schotse herder gegaan. Super super blij met die keuze

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Susanne schreef:Mag ik mij hier ook melden? Wij willen in de toekomst ook graag een Toller pup erbij. De wachtlijsten voor een goed gefokte pup van “mijn” ras zijn lang, we hebben geen haast of concrete plannen maar ik klets wél graag alvast mee. Ik lees al een hele tijd mee en de discussie onderwerpen die langs komen vind ik interessant
Dit is Sam en ik doe fanatiek jachttraining met hem.
[ [url=m/Q7HXLI.jpg]Afbeelding[/url] ]
In navolging op het schoppen van andere honden onderwerp, ik verbaas mij dagelijks weer over de enórme hoeveelheid slecht opgevoede honden, en honden die de hondentaal niet snappen. Wij worden dagelijks belaagd door honden die met een rotgang op ons afkomen en meteen erop duiken onder het mom van “spelen”, gaan najagen etc. Ik vind dit geen normaal gedrag maar op de een of andere manier krijg je het niet bij deze eigenaren aan het verstand. Ik probeer deze honden meteen te blokken met mijn lichaam en brul ze ook gewoon weg. Of ik geef een mep met mijn riem (ja sorry). Maar soms heb je er een tussen die gewoon niet onder de indruk is en de baas op grote afstand is. Of een eigenaar die uit z’n plaat gaat omdat je zijn hond corrigeert…
We zaten twee weken terug nog bij de dierenarts omdat zo’n “hij speelt alleen maar” hond twee gaten in mijn hond gebeten heeft. Volgens de eigenaar was dit “gewoon spelen en dat moet kunnen”. Eigenaar liep gewoon verder en ik heb een fikse dierenarts rekening.