Puppy Erbij 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 11:50

Eelmo schreef:
Oh die Anny-x ziet er wel goed uit zo ja. Ben alleen bang dat het materiaal is dat heel erg lang nat blijft?

Wij hebben ook een DC, maar wil graag een ander tuig. Ook ik vind het tuig inmiddels te kort bovenop de rug en te dicht achter oksels liggen. Anny-x en NonStop vind ik er opzich fijn uitzien, maar ik vind het handvat van de DC zo fijn...

Ik vind de Anny-x en NonStop er idd ook prettig uit zien. Misschien in de toekomst eens proberen.

Ik hoop ook dat zijn oortjes snel beter zijn, dit is zo sneu. Al is hij er gelukkig niet echt ziek van.

_KimmeL

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 12:34

Wij hebben de DC air, zit idd wat korter bij de oksel maar hij belemmert/schuurt verder niet. Hij loopt er ook goed in, maar omdoen vindt hij niet fijn, dus wilde nog een tuigje erbij om deze cirkel evt te doorbreken.

Sinds dit weekend een nonstop line harness erbij na veel positieve ervaringen gehoord te hebben. Hierbij zat hij een beetje tussen 2 maten in, maar de grotere gepakt dan glijdt z'n grote kop makkelijker door het gat en kan hij er nog wat ingroeien (bijna 1j). Ik moet het nog uitproberen op lange wandeling, maar hij rent iig (nog :+) niet weg als ik het tuigje pak, dus dat is mooi :D.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 13:13

Dat zijn ook wel mooie tuigen zeg! Die paarse lijkt me fantastisch op onze lab, maar mijn vriend ziet me al aankomen, nog een tuig? :')

Wat doen jullie trouwens als de hond tegen de bank/tafel/aanrecht/vensterbank springt? Teun wil ineens overal op of tegenaan staan. -O-

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 13:26

Sem_ schreef:
Dat zijn ook wel mooie tuigen zeg! Die paarse lijkt me fantastisch op onze lab, maar mijn vriend ziet me al aankomen, nog een tuig? :')

Wat doen jullie trouwens als de hond tegen de bank/tafel/aanrecht/vensterbank springt? Teun wil ineens overal op of tegenaan staan. -O-

Wij geven een kleine (stem)correctie en negeren hem verder. Vaak gaat die dan wat anders doen. Maar goed, die van ons is 8 weken oud en we hebben hem net :')

Hierbij een fotootje van onze stoere kleine Freek. Freek heeft z'n eigen Instagram pagina: @puppy_freek
Afbeelding

Afgelopen nacht was echt verschrikkelijk. Hij is de hele nacht aan het piepen geweest in de bench, om vervolgens in de ochtend na het uitlaten vrijwillig in de bench te gaan liggen slapen... _O-

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 13:50

Wat een schatje is Freek. Haha, is ook vermoeiend de hele nacht piepen. :))

Stem verheffen werkt niet echt bij Teun, we merken dat hij hier heel veel spanning van krijgt (wat uiteindelijk kan leiden tot mega zoomies). Misschien toch maar weer steeds gaan afleiden of misschien het commando laag aanleren... Vanavond even voorleggen op cursus.

kiwiwitje

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-22 14:13

Hier gewoon “laag” :)

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 14:28

_KimmeL schreef:
Wij hebben de DC air, zit idd wat korter bij de oksel maar hij belemmert/schuurt verder niet. Hij loopt er ook goed in, maar omdoen vindt hij niet fijn, dus wilde nog een tuigje erbij om deze cirkel evt te doorbreken.

Sinds dit weekend een nonstop line harness erbij na veel positieve ervaringen gehoord te hebben. Hierbij zat hij een beetje tussen 2 maten in, maar de grotere gepakt dan glijdt z'n grote kop makkelijker door het gat en kan hij er nog wat ingroeien (bijna 1j). Ik moet het nog uitproberen op lange wandeling, maar hij rent iig (nog :+) niet weg als ik het tuigje pak, dus dat is mooi :D.

Doet je hond, ondanks dat het tuigje ook aan de hals open kan, nog moeilijk met aandoen?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 14:28

Sem_ schreef:

Sel doet het alleen tegen de keuken, en dat is zo irritant. Krijgen het moeilijk afgeleerd.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 14:29

kiwiwitje schreef:
Hier gewoon “laag” :)

Hier ook, maar bij de aanrecht blijkt dat commando niet te werken of niet te horen haha...

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 14:37

Keuken afzetten anders even zodat de mogelijkheid er niet is om er tegenaan te springen? Met een hekje bv.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 14:44

cursebreaker schreef:
Keuken afzetten anders even zodat de mogelijkheid er niet is om er tegenaan te springen? Met een hekje bv.

Dat lost bij ons het probleem niet op, hij moet het gewoon gaan leren dat het niet mag.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 14:49

Sommige dingen kunnen ook met de tijd/het opgroeien oplossen als je het tijdelijk onmogelijk maakt. Alleen hier zijn het helaas te veel dingen waar hij tegenaan springt. :Y) Toch maar eens laag aanleren. Hebben jullie dan ook hoog aangeleerd?

noox

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 15:02

Hier komt er gewoon een ‘laag’ idd, heb dat niet eens echt actief aangeleerd, maar elke keer als hij opspringt zeg ik dat en ‘lok’ ik hem naar beneden / wijs ik naar beneden en dan ga ik iets met hem doen waardoor de focus er vanaf gaat. Bijv even kort spelen of iets anders te doen geven. Maar ik moet zeggen dat Pinto uberhaupt bijna nergens op springt.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 15:02

Edit:

Voorbeeldje. M'n schoonzus leert al d'r honden al van jongs af aan dat keuken sowieso verboden terrein is bv. en zij plakt dus een deel voor de keuken af met een strip gekleurde plakband op de grond als ze jonger zijn, om ze te leren daar achter te blijven. Even consequent blijven en ze hebben het snel door. Dus het voorkomen dat ze erbij kunnen komen kan zeker wel werken, want haar honden komen niet in de buurt vh aanrecht bv. Niet dat dit nu perse de oplossing is voor alles, want Arya mag van mij gewoon in de keuken komen bv maar zij wil dat gewoon niet hebben dus is daar van begin af aan gewoon consequent in en die pups, zo jong als ze zijn, hebben dat binnen een paar weken wel door telkens - al had ze bij de huidige pup wel wat meer uitdaging want die pikte ook eten haha.

Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden :)
Maar voorkomen is vaak beter als genezen dus kan ook zeker tijdelijk werken - en dan in een andere setting aan het LAAG commando gaan werken bv zodat je dat erna kunt toepassen in de keuken - of waar dan ook - als dat knopje er wat beter in zit bv. Maar idd wat noox zegt; afleiden werkt vaak ook heel goed wanneer je anticipeert op het gedrag wat komt; dus als je signalen herkent wanneer je hond het wil gaan doen, het voor zijn bv en afleiden en jezelf/een speeltje etc interessanter maken. Het is even uitzoeken welke manier van gedrag aan of afleren fijn werkt voor jezelf en je hond individu.

Ik gebruik zelf dan bv AF ipv LAAG, maar word in dezelfde context gebruikt. Al gebruik ik bepaalde woorden in meerdere situaties ook, gekoppelde commando's dus. Het is even uitzoeken wat werkt in ieder geval :) Beetje afhankelijk van wat je wilt en kunt proberen ook of niet.

Je kunt ook idd de Hoog/Op aanleren en dan erna de Laag erbij te koppelen. Wat voertjes erbij nemen die als extra hoge beloning dienen en dan kan het met sommige individuen best snel werken :) Maar met sommige dingen denk ik alsnog wel dat voorkomen beter is als genezen dus ook tijdelijk beperken om ergens bij te komen kan zeker werken, dan kun je in een andere situatie laagdrempeliger starten met bv zo'n commando erin te krijgen wat je dan erna elders kunt toepassen, zoals ik net al schreef. Beetje afhankelijk van situatie en hond.

Arya vrat alles wat los en vast zat toen ze jong was en ik kon niks laten staan op tafel (of aanrecht soms); ze had regelmatig succes en dat is echt vreselijk om dan af te leren dat ze van eten af moeten blijven in huis. Dus wij hebben haar echt wel regelmatig beperkt in ergens niet bij te kunnen komen ipv alleen maar Nee Nee zeggen of Af etc. als ze het heel moeilijk had om een tafel vol snacks te negeren; dan ging ze gewoon even in de bench bv of achter een hekje. Naar mate de tijd verder ging, hebben we 't samengevoegd met bv. commando liggen en dat ze dan aan de voet moest blijven liggen bv en dat werkte voor ons in ieder geval zo beter om het in stapjes op te breken en ernaartoe te werken dat ze leerde ergens vanaf te blijven of dat we vanaf afstand al konden voorkomen met afleiden of commando dat ze door zou gaan. Al is het er nog niet 100% uit helaas haha.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 15:13

Bedankt, handige tips!

Teun is trouwens niet per se op zoek naar eten, hij springt ook tegen de tafel als er niets op staat (en wij gewoon op de bank zitten). Het kattenvoer in de vensterbank kan hij bijvoorbeeld makkelijk bij, maar hij weet dat hij dat niet mag en dat doet hij dan ook niet (ik haal het wel weg als wij uit het zicht zijn :+ iets met de kat op het spek binden). Soms denk ik dat hij het voor aandacht doet? Of gewoon om iets te doen. Moeilijk te zeggen.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 15:25

Sem_ schreef:
Bedankt, handige tips!

Teun is trouwens niet per se op zoek naar eten, hij springt ook tegen de tafel als er niets op staat (en wij gewoon op de bank zitten). Het kattenvoer in de vensterbank kan hij bijvoorbeeld makkelijk bij, maar hij weet dat hij dat niet mag en dat doet hij dan ook niet (ik haal het wel weg als wij uit het zicht zijn :+ iets met de kat op het spek binden). Soms denk ik dat hij het voor aandacht doet? Of gewoon om iets te doen. Moeilijk te zeggen.

Ze zijn ook gewoon heel onderzoekend. Sello vindt het ook leuk om ergens even op te kijken. 3 seconden en dan gaat ie weer.

Dit is al veel minder dan een maand geleden.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 15:37

Dat is ook hoor, Teun is nu 6.5 maand en dat merken we zeker.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 15:52

Sem_ schreef:
Wat een schatje is Freek. Haha, is ook vermoeiend de hele nacht piepen. :))

Stem verheffen werkt niet echt bij Teun, we merken dat hij hier heel veel spanning van krijgt (wat uiteindelijk kan leiden tot mega zoomies). Misschien toch maar weer steeds gaan afleiden of misschien het commando laag aanleren... Vanavond even voorleggen op cursus.

Oh nee wij verheffen de stem ook niet echt. Meer een keer van "eej" of "nee".

Wij hebben nu even een stukje van de kamer afgezet, zodat dat echt zijn veilige plekje is/wordt waarin ook de bench staat. Dat is provisorisch afgezet met het kleed en 2 stoelen. Als hij daar tegenaan springt geef ik hem zachtjes een zetje zodat die weer op de grond staat en tegelijkertijd zeg ik "nee".

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 16:10

Hier is niet per se iets verboden terrein maar ze moeten niet in de keuken zijn als ik kook. Daar hebben ze sowieso weinig interesse in. Ze begrijpen ook prima wanneer ze af en toe even ergens anders heen moeten. Das het voordeel van oudere honden hebben. Kijk er nu alweer naar uit met de pup _O-

_KimmeL

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 16:15

PSvanLot schreef:
_KimmeL schreef:

Doet je hond, ondanks dat het tuigje ook aan de hals open kan, nog moeilijk met aandoen?

Ja het is niet echt het omdoen of tuigje zelf, het is nu meer een link/ritueel geworden (zich verstoppen) die ik zo niet doorbroken krijg. Moeilijk uitleggen :P. Want de zijklip is idd wel ideaal. De nonstop moet wel over het hoofd, maar hij loopt niet weg, en met wat snoepjes steekt die z'n hoofd er tot nu toe zelf door. Dus fingers crossed.

Sem_, bij ons is het idd ook een 'laag' en als hij niet zelf gaat dan met begeleiding. Maar was/is hier nauwelijks nodig net als bij Noox.

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 16:38

_KimmeL schreef:
Ja het is niet echt het omdoen of tuigje zelf, het is nu meer een link/ritueel geworden (zich verstoppen) die ik zo niet doorbroken krijg. Moeilijk uitleggen :P. Want de zijklip is idd wel ideaal. De nonstop moet wel over het hoofd, maar hij loopt niet weg, en met wat snoepjes steekt die z'n hoofd er tot nu toe zelf door. Dus fingers crossed.

Sem_, bij ons is het idd ook een 'laag' en als hij niet zelf gaat dan met begeleiding. Maar was/is hier nauwelijks nodig net als bij Noox.

Dat ritueel is herkenbaar! Wij hebben dat als we met de auto weggaan. Hij weet het en verstopt zich dan onder een boom. Moet je hem echter onder vandaan slepen. Als het tuigje dan om is springt hij zo in de auto - maar dat verstoppen blijft erin.
We proberen het dan nu te doen door, als we samen weggaan, eerst de straat uit met hem te wandelen. De andere komt dan met de auto. Zodra hij de auto zit trekt hij er actief naar toe en gaat er zonder problemen in. Maar ja, is dat dan echt het ritueel doorbreken...

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 18:29

Ik ben heel blij met onze AnnyX! Die van ons blijft ook al een jaar onwijs mooi en hij zit fijn bij Ot :) ik heb de anti escape omdat die gewoon mooier blijft zitten.
Afbeelding

Vind de Sofa Dog Wear tuigen ook interessant, misschien dat ik die bestel voor pupperino 2 :) en dan ook gelijk maar 1 voor Otje natuurlijk 8-)

Afbeelding
Afbeelding

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 18:32

Wat een mooie tuigjes hierboven!

Hebben jullie nog een tip voor een goede bench voor in de auto? Eventueel een soort tas-achtig. Freek is nu 2 kilo en ik denk dat als de bench +/- 10kg kan hebben die voorlopig mee kan.

Enige probleem is dat die in een Fiat 500 moet passen... Eigenlijk op of voor de voorstoel, aangezien het een driedeurs is. Hij is het met het autorijden nog niet echt eens, dus moet wel iets stevigs zijn dat tegen krabbelen kan.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 19:28

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 19:44

Gisteren ben ik met m’n vriend bij de puppy’s wezen kijken! Hij vond het ook geweldig. We hebben 2 pups even vastgehouden, de twee zwarte kereltjes <3 ze worden echt al groot hoor, sinds vorige week zijn ze verdubbeld in gewicht. Denk dat de oogjes nu ook wel snel open zullen gaan.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ik vind dit de leukste, als het qua karakter ook past wordt dit m.

Otje vond de sneeuw vanochtend geweldig haha!
Afbeelding
Afbeelding