De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 13:17

melissac schreef:
Ze gaat idd even naar een dierenarts of een dieren ambulance bellen, ik heb geen idee of ze een dieren ambulance op Ameland hebben. Wij dachten zelf aan iets met het gewichts orgaan maar ik heb echt geen verstand van konijnen, het enige wat ik weet is dat dit niet eerlijk is voor het diertje als hij pijn heeft. De enige klap die het diertje heeft gehad is tegen het hoofd dus dan zou het een inwendige bloeding in het hoofd moeten zijn.

Ik speel dit allemaal naar haar door en zal zo even vragen of het diertje de nacht is doorgekomen.

Bedankt voor de antwoorden en ik houd jullie op de hoogte!

Vestibulair syndroom is idd een aantasting van het evenwichtsorgaan. ;)
Dus als hij idd geraakt is tegen zijn hoofd.. Niet zo goed.

@Jolmer, Indy is leuk! Utopia had het derde meisje denk ik he?

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 16:03

De dierenambulance heeft het diertje opgehaald en krijgt vandaag als het goed is een spuitje.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 16:28

Afbeelding
Mevrouw heeft het er maar zwaar mee :(:)

NAIWHL

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 16:38

:') neergestort bij de voerbak...

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 16:55

Da's ook een manier van eten :')

Hier het hok nog ietsje veranderd. De bodem van draad paneel leek me niet zo tof voor de voetjes en lag ook niet overal aansluitend aan het gras.
Hebben ook gemerkt dat ze toch niet van het gras aten. En vooral het gras als mestplaztd gebruikten :+ overal keuteltjes haha.

Dus nu grastegels op het gras gelegd en daarop rubberen tegels. Is zachter aan de voetjes en makkelijker schoon te maken. Er is een toilet daarin heb ik ketels gedaan en stukje van het gras waar ze de meeste keren gingen plassen en mesten. Dus hoop dat ze nu wel het toilet gebruiken.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 16:57

Hahaha wel handige plek.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 17:16

Handig een wilgenboom van de buren die voor de helft oversteekt naar onze tuin :D

Afbeelding

We hebben nagedacht en er zijn plannen om te bekijken of we toch aan zijkant van het huis (ook nog tuin maar een verloren hoek) toch iets kunnen maken. Dan wel zonder dak maar eventueel om marters buiten te houden met stroomdraad werken bovenkant.

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 17:20

Bedenk wel dat er contact nodig is met de grond voor stroomdraad werkt. Bij hadden bij Hanna stroomdraad geprobeerd, maar hielp dus voor geen meter. Zou ik eerder met dat gaas wat je hebt panelen maken voor een ‘dak’

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 17:44

Heb vaak genoeg met stroomdraad gewerkt voor mijn paarden van een stuk wei af te houden. Weet dus perfect hoe het moet :)

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 18:03

Ja, ik ook, maar mijn paard had gelukkig altijd minimaal 1 been op de grond. Vandaar de tip. Het was niet wijsneuzerig bedoelt :) Wij kregen het gewoon niet voor elkaar met stroomdraad en aardedraden om Hanna in de wei te houden.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 18:44

Als we zijkant huis nemen is een dak maken zowat onmogelijk. Is veel te breed namelijk. 3m breed en de panelen moet dan ook nog ergens op rusten en zijkant is eigenlijk netjes afgesloten waardoor extra palen zetten voor een ren eigenlijk niet moet. Juist aan de voorkant een poortje plaatsen.

Een marter gaat niet erg hoog springen (denk ik wordt dan sowieso 1m50 hoog namelijk dat de konijnen er niet overheen kunnen springen. ) maar lijkt me wel te kunnen klimmen? Dan heeft die toch contact met de "muur" (draad of hout) als die de stroomdraad zou raken.

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 18:48

Hout geleidt niet, maar met 1,50 moeten ze wel klimmen gok ik ja. Als ze dan contact met het gaas en de stroomdraad hebben moet het lukken. En zijn ook van die test apparaatjes voor.

Ik dacht aan een zelfde soort hok die je net hebt gebouwd als constructie, maar dat wordt wel anders dan. Ook lekker groot weer :))
Ben weer benieuwd hoe het wordt.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 19:15

Haha de grootste van de jongen is wel erg actief :')

(er zijn stukjes tussenuit geknipt anders was het filmpje te lang om te kunnen uploaden)

Wat de marters betreft... Ik kan ook bovenaan eventueel een schuine overkapping maken (schuin naar buiten toe) maar dat plan moet nog even wachten. Moeten ook bedenken of we dan gaas onder het gras doen of helemaal betegelen.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 07:49

Pfff, nog steeds geen baby's -O-
Begon te twijfelen of ze wel drachtig was, omdat ze ook niet meer met stro sleept. Maar gisteren nog weer een stukje gefilmd toen ze plat lag en er gaat wel serieus een 'wave' door haar buikje heen. Nouja, ik wacht het deze week wel af. Ze zeggen dat je de jongen met 3 weken zwangerschap kunt zien bewegen en dat heb ik afgelopen dinsdag voor het eerst gezien.

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 09:39

Hadden groen licht van de dierenarts om te koppelen. Zijn ingeënt en verder vooral te dik. Dus neutraal stuk bij de cavia’s afgezet voor ze. Wel wat achter elkaar aan geren. Zoals normaal eigenlijk, maar ze houden ook gewoon op. En gaan liggen en/of eten/drinken.

En Crispy als een echte vent houdt de boel in toom als er te druk gedaan wordt. Die roept de boel tot de orde...

Afbeelding

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 09:49

Wat fijn dat ze nu lekker bij elkaar kunnen zitten en dat het tot nu toe goed gaat!

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 11:37

Wat leuk zeg.

Hier vandaag om 14u30 naar de dierenarts met Savannah.
Mag op het werk stoppen om 13u30 ipv 14u. Anders haal ik het niet.

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 11:37

Ja, wil het liefst niet 2 groepen, maar 1 grote hebben. Voor nu ben ik heel positief gestemd. De club van 3 ligt tegen elkaar en de twee mogen zonder problemen op 50cm afstand er ook liggen. En als er even onrust is, dan is het van korte duur.

De konijnenwei heb ik net met grondwater onder laten lopen. Willen dat die even bijtrekt als de konijnen er toch niet zitten.

Afbeelding

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 12:32

Ziet er gezellig uit NAIWHL! Maar hoe houd je dat gras zo groen, wordt dat niet snel een modderbeweging?

Hier ligt nu nog steeds een bult zand in de buitenren. Wel grappig, het ene koppel maakt hele mooie kunstwerken, het andere koppel heeft alles heel vakkundig verdeeld en geegaliseerd door de hele ren. Maar die slepen het ook naar binnen zag ik...
En daarbij wordt het 1 grote wc buiten dus ik denk dat we het toch op gaan ruimen.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 13:24

Wat fijn dat het lijkt te klikken.

Kleine baby groeit 2 gram per dag. Niet veel maar het groeit. De andere 2 verplaatsen zichzelf steeds en dat is wel irritant. De kleine lag net apart zonder bedekking

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 13:42

Hahaha die foto idylle _O-

Leuk filmpje Art! Die is wel lekker actief ja! :D Kun je naar blijven kijken hè?! :+:

Mooi om te zien, al die konijntjes bij elkaar <3

Hier heeft het kleine witje het toch niet gered... denk ik althans, ze is nergens meer te vinden in het nest/hok :? Dus misschien heeft moeder zelf besloten dat het te kansloos was, en er een eind aan gemaakt?! Anyhow.. de 5 feh'tjes doen het supergoed <3 Glimmen je tegemoet en groeien lekker :+:

Afbeelding

Maar Minty heeft 't mooi af laten weten _-:( Dus die mag binnenkort weer daten met Droppie :D Moet toch een keer lukken met die knappe man!!! Gelukkig heeft ie bij een andere fokker al wel nestjes voortgebracht, anders zou ik ernstig aan z'n mannelijkheid gaan twijfelen _O-

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 14:15

Het gras blijft hier kort, maar groen. We geven in droge perioden ook wel water. Hebben gelukkig een grondpomp. :))

Groeien is groeien denk ik maar Caro.

Jammer van Witje Utopia. Deze kleine glimt wel heel goed ja :D

Moest net tijdje weg, maar kom terug en ze zaten zo:

Afbeelding
Heb er alle vertrouwen in :))

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 14:22

Ahh lekker allemaal in de schaduw ook echt <3

Jaa, zeker jammer van 't witje.. vind het juist leuk als je een nestje hebt met wat kleur... maar nu allemaal feh, misschien nog wel verschil tussen otter en/of zilvervos.. maar zo goed heb ik ze nog niet bekeken :P Is Feh (ja, bij gebrek aan beter; de moeder de naam van d'r kleur gegeven ooit _O- ) haar eerste nestje, dus wil d'r niet teveel in de weg zitten...

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 14:31

Ben bij dierenarts. Gisteren was abces nog niet open, en vandaag wel. Dus geen dag te vroeg.

Abces is inmiddels wat schoongemaakt.

In link voor gevoelige magen. Zo was het voor het schoonmaken.

Spoiler:
Afbeelding

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 14:32

Achossie... beterschap voor d'r :(:) Fijn dat je er zo op tijd bij bent!