Puppy Erbij 2021

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

punjab

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 17:23

Gefeliciteerd Lara *\o/*

Leuke spulletjes kiwitje. :)

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 17:36

Ik lees veel over de snacks van de site van kiwitje. Ik heb even gekeken maar heb er zelf te weinig verstand van merk ik.

Ik zou voor Cody zoiets wel willen maar die gaat al snel aan de diarree van ander voedsel/snacks. Zijn die snacks te geven aan een hond van 8 maanden? Wat is jullie ervaring ermee qua mogelijke diarree en wat is dan het juiste of fijne om te geven? Er is namelijk zo veel...

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-20 17:50

Kiimm_ schreef:
Ik lees veel over de snacks van de site van kiwitje. Ik heb even gekeken maar heb er zelf te weinig verstand van merk ik.

Ik zou voor Cody zoiets wel willen maar die gaat al snel aan de diarree van ander voedsel/snacks. Zijn die snacks te geven aan een hond van 8 maanden? Wat is jullie ervaring ermee qua mogelijke diarree en wat is dan het juiste of fijne om te geven? Er is namelijk zo veel...

Je mag altijd een pb sturen met vragen hoor. :)

Alles behalve bot(als benen en schouderblad enzo) kun je qua leeftijd prima geven.
Qua diaree kunnen we per pb wel even sparren als je interesse hebt. :)

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 18:10

CupCakes_ schreef:
Wij zijn vandaag naar de dierenarts geweest, omdat ik vind dat Jip vrij benauwd blijft soms. En naar aanleiding wat uit dat 'pendelen' van het kruidenvrouwtje kwam. Was het toch slim om uit te zoeken waar dat vandaan komt.

Volgende week mogen we voor een echo van zijn hart. Ik hoop echt dat als het iets is, dat het niet te ernstig is. Maarhet zou wel een hoop verklaren

[ [url=m/2Ftjvd.jpg]Afbeelding[/url] ]

Bah wat naar, sterkte!

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 18:15

Sterkte met Jip ! Nu ben ik wel benieuwd wat die reading heeft gehad als uitkomst :)

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 18:17

Beterschap met Jip, hopelijk valt t mee!

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 18:41

Gefeliciteerd Lara!

JesdaJinn, hier krijgen ze ook niks hoor. Dexter heeft voor zijn verjaardag de kick fetch van ChuckIt gekregen en Dundy krijgt op zijn verjaardag ook wat. Maar verder koop ik niet echt specifiek iets. Ze krijgen snackjes, Dundy heeft frisbees, Dexter heeft eigen schapen. Zie het nut niet zo van van alles voor ze kopen alleen omdat het kerst is ofzo :Y)

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 18:58

Kaus schreef:
Gefeliciteerd Lara!

JesdaJinn, hier krijgen ze ook niks hoor. Dexter heeft voor zijn verjaardag de kick fetch van ChuckIt gekregen en Dundy krijgt op zijn verjaardag ook wat. Maar verder koop ik niet echt specifiek iets. Ze krijgen snackjes, Dundy heeft frisbees, Dexter heeft eigen schapen. Zie het nut niet zo van van alles voor ze kopen alleen omdat het kerst is ofzo :Y)

Skip krijgt hier wat hij nodig heeft, wanneer het nodig is.

Maar als ik datgene kan geven op een "speciale" dag, dan vind ik dat wel leuk.

Zo kreeg hij een nieuw kussen voor op de slaapkamer, was met flinke korting op dierendag, dus kreeg hij het met dierendag.

Nu met kerst is dat eigenlijk ook zo. Die ballen ging hij toch wel krijgen, gaan alleen nu onder de boom.

Het enigste wat hij echt speciaal voor kerst krijgt is die doos met snacks die hij van oma krijgt. Oma wilde ook iets aan Skip geven.

Verder koop ik vaak nog een cadeautje voor de huisdieren van mn ouders, zusje en oma. Dat is dan wel speciaal voor kerst, gewoon voor de leuk.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 19:05

Hier krijgen ze ook door t jaar heen meeeer dan genoeg, maar we vinden het gewoon leuK :j (zo worden er ook altijd veel cadeaus voor onszelf en zoonlief gekocht en is kerst echt gewoon een cadeautjes feest voor ons en onze eigen traditie haha) . Het tuigje ligt eronder, omdat ze toevallig sowieso een nieuwe kreeg en de surprise boxen zijn gewoon voor de leuk <3. En met die wat we krijgen, gaan we vanuit dat we ook met alles wel wat kunnen doen wat erin zit, dus het is nooit overbodig wat dat betreft :j

En zo doen we ook met kerst altijd graag doneren en pakketten samenstellen en meer voor andere gezinnen, kinderen en dieren/asiels om ze gewoon wat extra’s te geven (door het jaar heen doen we ook doneren enz) wat veel mensen fijn vinden rond kerst. Dus we verwennen ook niet alleen onszelf haha.

Maar goed, ieder z’n eigen ding natuurlijk :) Wij kijken er iig naar uit om kerst ochtend gezellig cadeautjes open te maken, ook samen met de dieren hihi. En dingen die ze tussendoor nodig hebben krijgen ze natuurlijk ook gewoon :j NODIG is het dus niet, maar denk dat dat voor veel kerstcadeau’s onder veel bomen geld haha.

En Willemijn, ik ben eens benieuwd met de echo! Goed dat je je gevoel gevolgd hebt en het laat nakijken :knuffel:
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 04-12-20 19:09, in het totaal 2 keer bewerkt

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-20 19:08

Hier ook niks speciaals voor kerst. Ik wilde die slaapzak al langer bestellen. Maar zag nu de 15% korting en gratis deken en toen was ik om _O-
Heb pas een droger gekregen voor nog extra snacks voor ze te drogen dus denk niet dat ze iets tekort komen

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 19:12

Kerst is bij ons ook een cadeautjes festijn. Wij doen altijd cadeautjes voor de familie en daarbij doe ik cadeautjes voor Cody en voor Alfa (hond van mijn ouders). Ik heb voor Cody en Alfa allebei een woefbox. Ik vind de woefbox erg leuk omdat deze een combinatie is van speeltjes en lekkers :o De woefbox voor Cody ligt onder onze eigen boom. Voor onder de boom bij mijn ouders heb ik een voerbak met zijn naam voor zijn karnemelk en die gevuld met zijn lievelingssnack :o

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 20:26

Hier ook niet perse kerst cadeautjes, maar vind het wel leuk om soms wat cadeautjes te kopen. Guinness is met kerst natuurlijk 'jarig'. Dus dan krijgt die wel cadeautjes.

Wat vervelend van Jip, ben benieuwd hoe de reading dan was ook!

Sky : wat leuk hahaha matchende kleding!

Kiwi : die kunnen lekker zacht liggen :D

Curse : arya is een verwende hond! Wat een leuke cadeaus!

Lara : gefeliciteerd! wat een mooie combi! Ga je zelf ook een pup houden?

Zonet pup gekozen! Ze zijn 6.5 week oud nu. Dit is haar geworden :
Afbeelding

volgende week zondag zijn ze 8 weken, dus dan ga ik haar ophalen :D

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 20:30

Cupcakes sterkte met Jip. Goed dat je je gevoel heb gevolgd. :(:)

Senna vind dat wel leuk cadeautjes. Wij zijn uitpakken en ze is dan zo nieuwschierig. Ze hoor er bij dus ook voor haar. Maar eigenlijk krijg ze zo ook genoeg zonder kerst.

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 20:31

Nynkster gefeliciteerd wat een poepie. <3

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 20:37

Nynkster schreef:
Hier ook niet perse kerst cadeautjes, maar vind het wel leuk om soms wat cadeautjes te kopen. Guinness is met kerst natuurlijk 'jarig'. Dus dan krijgt die wel cadeautjes.

Wat vervelend van Jip, ben benieuwd hoe de reading dan was ook!

Sky : wat leuk hahaha matchende kleding!

Kiwi : die kunnen lekker zacht liggen :D

Curse : arya is een verwende hond! Wat een leuke cadeaus!

Lara : gefeliciteerd! wat een mooie combi! Ga je zelf ook een pup houden?

Zonet pup gekozen! Ze zijn 6.5 week oud nu. Dit is haar geworden :
[ [url=m/xer4pI.jpg]Afbeelding[/url] ]

volgende week zondag zijn ze 8 weken, dus dan ga ik haar ophalen :D

Wat een dotje! <3

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 20:53

Gefeliciteerd Nynkster! <3

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 21:05

Cupcakes, hopelijk wordt er snel meer duidelijk met Jip. En hopelijk iets simpels, zodat het makkelijk op te lossen is.
Nynkster gefeliciteerd, schatje hoor.
Lara, spannend hoor, is ze al gedekt? Zo ja, wanneer is de echo?
Verder hebben veel mensen geshopt voir kerst. Ik ben er nog niet uit, ze heeft net 5kg aan snacks binnen, heb verder nu niets nodig. Maar wel leuk natuurlijk om iets te doen met Kerst.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-20 21:33

Gefeliciteerd Nynkster! Knap ding!

Vandaag maar eens de ''5 weken foto's '' gemaakt..
5 weken en 2 dagen

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Knalde het net bij jullie ook zo hard?

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 21:42

Ooohh Kiwi wat zijn ze lief <3 Hier ook net wat vuurwerk idd. Heel irritant -:(- Maar was denk ik niets vergeleken met andere plekken :o

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 21:48

Lara gefeliciteerd!!

Hopen dat het mee valt met Jip!!

Aaahh Kiwi ik ben verliefd <3

Ik heb net alles snacks netjes in potten gedaan en m'n action trolley in elkaar gezet.

Afbeelding
Afbeelding

Nog een paar plastic dingen naar glas veranderen.

Heb alleen Yoshi speciale kauw dingen zoals pretzel, kip donut en botten in de kast in de bench liggen.

Ohja voor kerst krijgt ze als het goed is een snuffelbox nog, een kip donut bij m'n ouders en nog zo'n herrie speelgoed ding bij m'n ouders.

Bij m'n schoonouders een wijntje, biertje en frietjes uit de shop van Kiwi :)

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 22:07

Kiwi Wat een droppies <3

Nynkster Wat een knap ding! <3

Dit is een stukje van die reading. Darmen kunnen kloppen, want we zijn natuurlijk overgestapt op kvv.
Ik sta hier zelf wel heel open in, maar sommige dingen klopten wel met het gevoel dat ik had.

Een jonge hond hoort namelijk niet na een poos al neer te ploffen tijdens de wandeling. En dan echt uit te liggen hijgen. En vervolgens de hele middag en avond te slapen.

Of doen alle jonge honden dit? Jip heeft inmiddels wel een goede conditie, dus dat is het niet. Mocht iemand een ander idee hebben, brand los. Want ik wil dit zelf echt goed uitgezocht hebben. :)

En dan vraag ik naar zijn gezondheid. Zijn longen zijn goed dus daar komt die benauwdheid niet vandaan. Zijn organen zijn oké. Alleen zijn darmen werken niet optimaal maar dat kan door goede voeding verholpen worden. Waar ik me wel zorgen om maak is zijn hart. Hij zegt dat daar die benauwdheid vandaan komt. Eerder had hij het over zijn spieren maar daar kan hij natuurlijk ook zijn hart mee bedoelen. Dat is ook een spier namelijk.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 22:36

Nynkster: we willen graag een teef aanhouden :)

Fannetje: ech was gisteren en ze is uitgerekend voor 5 januari :D

Kiwitje: schattige foto’s! Was ook ff aan het twijfelen over dat vetbed !

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-20 22:37

Bij jou is t dan al geen kerst meer hihi
Ik vind ze zooo leuk

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 22:44

Jullie gaan zo hard!

Leuke fotos Kiwi!

Morgen ga ik wat bestellen Kiwi, heb al 2 dagen mega zeer hoofd en moet de lijst nog even inkrimpen xD

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 22:47

CupCakes_ schreef:
Kiwi Wat een droppies <3

Nynkster Wat een knap ding! <3

Dit is een stukje van die reading. Darmen kunnen kloppen, want we zijn natuurlijk overgestapt op kvv.
Ik sta hier zelf wel heel open in, maar sommige dingen klopten wel met het gevoel dat ik had.

Een jonge hond hoort namelijk niet na een poos al neer te ploffen tijdens de wandeling. En dan echt uit te liggen hijgen. En vervolgens de hele middag en avond te slapen.

Of doen alle jonge honden dit? Jip heeft inmiddels wel een goede conditie, dus dat is het niet. Mocht iemand een ander idee hebben, brand los. Want ik wil dit zelf echt goed uitgezocht hebben. :)

En dan vraag ik naar zijn gezondheid. Zijn longen zijn goed dus daar komt die benauwdheid niet vandaan. Zijn organen zijn oké. Alleen zijn darmen werken niet optimaal maar dat kan door goede voeding verholpen worden. Waar ik me wel zorgen om maak is zijn hart. Hij zegt dat daar die benauwdheid vandaan komt. Eerder had hij het over zijn spieren maar daar kan hij natuurlijk ook zijn hart mee bedoelen. Dat is ook een spier namelijk.

Ow jeetje, dat is niet tof als dat zo zou zijn! Ik herken het niet. Al onze honden hebben/ hadden vooral veel 'go' op wandeling. Alleen met heel warm weer hijgen ze veel, maar dan lopen we expres dus ook weinig /kort. Jonge, gezonde honden vallen bij normale temperaturen niet zomaar hijgend om. Na de wandeling gaan ze hier wel slapen of op een botje knagen, maar als ik de riem pak, staan ze er weer hoor! (Behalve Toby als het hard regent :') )