Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 12:55

SimoneeM schreef:
Jennifuur schreef:
Hi iedereen!

Ik ga binnenkort kijken bij een poes van 1 jaar die sinds een paar maanden in het asiel woont. Het is onbekend of ze voor ze in het asiel belandde naar buiten kon, ze was toen ook nog vrij jong. Zelf woon ik in een appartement met eventueel afschermbaar balkon en genoeg ruimte, inclusief eigen kamer voor de kat om zich terug te trekken. Is het dan de moeite om te proberen of ze een binnenkat kan worden? Het asiel heeft het idee dat ze buiten wel lekker zou vinden, maar heeft hier dus geen ervaring mee. Hoor graag wat jullie meningen/ideeën hierover zijn!

Gaat ze in het asiel naar buiten? Stel ze zit daar de hele tijd buiten (hoewel afgeschermd) is het iets risicovoller. Maar anders zou ik het denk ik wel aandurven, mits je je balkon afschermt. Dan kan ze toch een frisse neus halen :)

Bedankt voor je reactie! In het asiel is inderdaad alles binnen :) Ja die mogelijkheden gaan we ook eens bekijken, thanks! En wat als het asiel toch de kat liever ziet in een huis met tuin (al is onduidelijk of ze dit leuker vindt/gewend is), zou dat dan een dealbreaker kunnen zijn?

Fireheart

Re: Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-20 13:09

Welkom Jennifuur!
Asielen kunnen vaak wel inschatten of een katje graag buiten komt of daar totaal geen behoefte aan heeft!
Ik zou het eens goed bespreken met het asiel, soms is het inderdaad zo dat ze zeggen ‘liever niet’. Scheelt wel al dat je een balkon hebt dat je af kan zetten :D.

En wat goed trouwens dat je voor een asielkatje gaat!
Heb je een foto?

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 13:12

Mijn kat is op straat gevonden en geboren.
Eerste jaar op straat geleefd, daarna enkele maanden in het asiel.
Bij mij is het ook een binnenkat.
Ze hebben eigen kamers, kunnen overal en het gaat al 2,5 jaar goed :j komen bij mij niet buiten.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 13:51

Wel fijn dat het asiel zo goed mee/nadenkt over waar het diertje terecht komt.. Ik denk, zeker als ze wel een frisse neus kan halen, dat het best moet lukken.

Hoeveel ruimte hebben jullie katten uberhaupt? Op het moment woont Jazz nog in de woonkamer + keuken en af en toe mag ie even boven koekeloeren. Ik heb alleen het idee dat dat nog wel wat stress oplevert (oortjes naar achter en enorme pupillen) en hij lijkt na een tijdje echt een soort van overprikkeld ofzo: gaat dan als een IDIOOT rondjes rennen, wordt een beetje happerig/klauwerig en dan moet je m even resetten ofzo. Even bij je pakken stil laten zitten en dan is ie weer ok.
Als er (hopelijk snel maar man, wat een gedoe) een 2e kitten bij komt, "moeten" ze de gang en dus ook overloop boven erbij omdat ik eigenlijk geen plek heb voor een 2e (en 3e) kattenbak in de kamer/keuken zonder dat ze dan te dicht op de voerplekken staan.

Nog een vraagje.. Hoe snel kan je een kitten weer ontwormen? Hij is dus vorige week woensdag ik denk voor het eerst van zn leven ontwormt. Hij had een vreselijk rommelend buikje de hele tijd en enorme stinkwindjes. Dat is beter maar nu eigenlijk sinds maandag is ie begonnen met sleetje rijden na de ontlasting. Na wat google'en schijnt dat dus met wormen te maken te hebben bij katten en ik denk zomaar dat een 2e dosis zsm erin doen geen punt is, maar wanneer is dat veilig?

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 15:12

Volgens mij is hij kapot? >;) 8)7
Afbeelding

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-20 10:11

Sodera, hier hebben ze 35m2 de ruimte om binnen rond te scharrelen en mijn oudste 2 kunnen ook 24/7 naar buiten :j

Liesjuh, heb je het bonnetje nog :') ?

Nou badluck 2020 continues, zo weer naar de dierenarts met Spotty :)F hij heeft een dikke wang.

Met Gaia gaat het wel heel goed, ze kwam op bed vanmorgen en heeft heel snel aan mijn hand geroken.
Ze vond de hamster ook heel interessant :')
Afbeelding

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-20 23:57

Spotty heeft dus alweer een abces |(
Maar zo klein dat de DA hem ook bijna niet kon vinden, we hebben echt met zijn 2e moeten zoeken :')

Gaia en Spotty hebben elkaar wel een beetje gevonden <3
Afbeelding

ILoveJip

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 17:21

@Fireheart Awh ik ben zo trots dat Gaia het zo goed doet! Kan niet wachten haar zaterdag te ontmoeten <3

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-20 17:27

Ik hoop dat ze zich laat zien := anders lijkt het net alsof Gaia helemaal niet bestaat _O-

Kijk mn meisje <3
Afbeelding

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 19:18

Jaaaa Piemelientje!! <3

Nozidia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 20:37

Wat een schatjes allemaal! <3 <3

Hallo! Ik kom mij hier ook even melden als dat mag. :D

Ik ben sinds vorige week in het bezit van 2 kittens, een kater en een poes genaamd: Bonnie & Clyde. :')
Ze zijn nu 8 en 9 weken (schelen 8 dagen, komen beiden uit een andere nest.) Ik had eerst alleen het poesje, maar wou graag een maatje voor haar en kon gelukkig snel een vriendje voor haar vinden. Nou het samen echt dikke mik. <3 <3

Ik zal eens wat foto's showen. *D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kanji91

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 12:15

Wat een snoepjes <3 welkom!

Hier vanochtend m'n kinders bij de DA voor castratie afgeleverd. En 1tje moet even naar z'n oog gekeken worden. Die heeft hij af en toe dicht en ik vermoed een haartje dat irriteert..
En met afleveren zegt ie leuk. Als er wat is bellen we. Even later... Bellen ze daadwerkelijk ook... Hartverzakking verder was het gelukkig ivm registratie chip wat achteraf toch gewoon klopte. Maar dan schrik je toch even hoor..
Kan niet wachten totdat ik ze weer kan ophalen.

Afbeelding

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 12:49

Oh spannend! Ik duim mee.

Ik heb gister de afspraak voor steriliseren gemaakt. Volgende week vrijdag zijn ze aan de beurt. Ik kijk er zo tegenop. :=

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 13:40

De mijne gaan eind volgende maand. De afspraak alvast gemaakt omdat ik die week wat vrije dagen heb en ze ik ze samen breng naar een bepaalde kliniek. Beter op tijd inplannen. Ik ben benieuwd: gebruiken jullie iets van rompertjes na de sterilisatie van poezen? Ik ben zo bang dat ze het stuk likken bij elkaar

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 13:47

Heb ik wel gedaan. Bovendien worden ze zo ook een beetje beperkt in bewegen wat de eerste tijd wel prettig is.

Sommigen doen wel erg dramatisch de eerste dagen. Alsof ze totaal niet meer kunnen lopen. Houd daar rekening mee. Maar trekt meestal snel weg hoor :j

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 13:57

SimoneeM schreef:
Heb ik wel gedaan. Bovendien worden ze zo ook een beetje beperkt in bewegen wat de eerste tijd wel prettig is.

Sommigen doen wel erg dramatisch de eerste dagen. Alsof ze totaal niet meer kunnen lopen. Houd daar rekening mee. Maar trekt meestal snel weg hoor :j

Die van ons heeft 10 dagen niet bewogen. :') Was wel lekker rustig in huis. :D

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 14:06

Captain schreef:
SimoneeM schreef:

Die van ons heeft 10 dagen niet bewogen. :') Was wel lekker rustig in huis. :D

Ja oke die heb je ook nog :')
Die van mij liep een beetje als zo’n gek speelgoedhondje met een heel mechanisch loopje :+

Kanji91

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 14:29

Hier nu ophalen. 1tje heeft er dus zo aan gelikt dat hij dik is en bloed. Gaan ze nu dus nog even na kijken.. Pff...
Wordt dus een kap ben ik bang.. Maar wat een gedoe xD heb een vermoede wie het is.. (heb ze nog niet..)

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 14:31

Aah jeetje, hebben ze geen rompers die je evt kan gebruiken? Lijkt me wat comfortabeler dan een kap. Of je zou ook een opblaaskap kunnen proberen, die worden over het algemeen wat beter gedoogd door katten.

Kanji91

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 14:33

Zo een blaaskap klinkt indd wel beter. Zo maar eens kijken wat er aan de hand is en wat gedaan moet worden. Baal wel...
En zo te horen is m'n vermoede goed. Hoor hem nu mauwen -O- arm ding. (zijn nu na kijken.)

ILoveJip

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 14:57

Mijn katten waren al gesteriliseerd toen ik ze kreeg.
De kat bij mijn ouders hebben we een rompertje aangetrokken. Ze liep een beetje onwennig maar daar wende ze wel snel aan.

Kanji91

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 15:18

Iemand een link voor zo een blaaskap of romper voor kater? :') want ik denk dat Mikki blijft likken...
Zat dus een stolsel in de bal ofzo en dat wou hij weg likken. Blijft dus na bloeden. Niet super erg maar toch.. Wat een gedoe..

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-20 15:19

Welkom Nozidia! Wat een schatjes heb je daar <3

Gaia moet over 1.5e maand ook gesteriliseerd worden en als ik dit lees zie ik daar nu al tegenop :=

Kanji91

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 15:22

Nou zo iets dus nooit meegemaakt. Ook niet qua verhalen van andere katten. Maar dit is best een domper zeg. Hopelijk snel over. Maar hij mag nu dus echt niet likken. Geen idee of de 2de dag beter gaat? Tis zo lang geleden dat ik dit heb mee gemaakt...

Afbeelding

Afbeelding

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 15:39