Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 00:03

ZhuZhu is de boel aan t flessen. Ik moet er wel een beetje om lachen. ‘s Avonds na het laatste rondje plassen krijgen ze een koekje. Maar ZhuZhu vindt dat hele plassen maar onzin. Het koekje kan best meteen :D . Dus ze loopt wel mee, maar probeert meteen terug te sneaken. Ik laat eerst Miep plassen en dan kom ik vij ZhuZhu. Ok, toch plassen dus, gaat ze zitten, op zo n manier dat t net lijkt of ze plast. Mss heb ik dat een x gemist en had ze succes, maar het is bijna elke dag raak.we lopen dan verder, zeg dat ik daar niet in trap en dan kan ze eindwlijk plassen. Maar dat ze net doet alsof ze plast... _O-

SayaJones

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 09:26

Ha, ZhuZhu is slim, geniaal _O-

Trekkende honden ben ik ook niet van hoor, maar soms ontkom je er niet aan. Komt iig wel goed! :D

Waar ik vannacht over aan het nadenken was trouwens (random nachtgedachtes :Y) ), honden die altijd hebben gezworven en in de kennel hebben gezeten, zijn die makkelijk zindelijk te krijgen of doen ze vaak al hun behoeftes buiten?
Ik heb natuurlijk altijd pups gehad, maar bij volwassen honden weet ik het eigenlijk niet zo goed :+

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 09:56

Ik vroeg me dat ook af, SayaJones. Maar als ik de stichtingen mag geloven, zijn ze niet zindelijk (want ze zitten alleen maar in een hok), maar zijn ze, eenmaal geadopteerd, binnen een paar weken zindelijk. Zou (redelijk) makkelijk gaan. Ik
Denk eerst ook, net als bij een pup, na slapen, spelen en eten even naar buiten. Ze schijnen het snel op te pakken. Maar met zo n slagschip met dat van jou is t in t begin mss wel flink schoonmaken := .

ZhuZhu kwam uit een opvanggezin en was al zindelijk. Zéér zindelijk, mag ik wel zeggen. Ze werd 2x per dag uitgelaten en deed haar behoefte dus ook maar 2 x per dag. Ook als we de hele dag buiten waren. Inmiddels nirt meer en plast en poept ze de hele dag door, als we buiten zijn. Maar ik heb zelf t idee dat ze wel aambeien heeft overgehouden van maar 2x per dag toiletteren. Heel soms piept ze nog wel eens bij t poepen.

Trekken aan de lijn vind ik écht een no go. En natuurlijk doen ze het wel eens. Maar ik hoef nu alleen te zeggen dat ze op moeten houden. Bij ZhuZhu heb ik dat gewoon geoefend, zinder dat ik daar flinke maatregelen voor hoefde te treffen. Ze doet t in t begin van de wandeling nog wel eens, of als we naar huis willen. Maar mijn vorige hond was een vette waker van 45 kg. Dat is gewoon gevaarlijk. Ik weeg maar 10 kilo meer. Als ze wil, trekt ze me zo over straat. Als ze dan niet wil luisteren, dan wordt t wel ‘voelen’. Beetje net als met t paard. Daar wordt de nr 3 ook een flinke ‘hulp’. Uiteindelijk kies ik altijd veiligheid boven vriendelijkheid. Ik ben erg van t horsenanshio en lichte hulpen. Train daar ook echt voor. Maar als t fout dreigt te gaan (heb ook een fjord die wel eens wil gaan drammen en springen. Dat vind ik midden op een drukke weg geen goed plan), gaan de teugels ook echt strak en soms komt de zweep er wel eens bij kijken (lag laatst bijna in een greppel met haar. Ze is echt niet zuinig op zichzelf -en mij-). Liever een zweep dan samen achterover de greppel in. Dat is met mijn hond ook. Als dat beest blind in de riem hangt richting een ndere hind en niet meer voor rede vatbaar is, krijgt ie een schop. Is ie zo weer wakker. En dan gaan we weer met zachte hand oefenen op het gedrag wat ik wel wil zien.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 12:27

Geweldig die Zhu Zhu :D . Heerlijk zo'n slimme hond, die houdt je alert ;)
Ik ben ook echt allergisch voor trekkende honden. Ik heb nooit een grote hond gehad, maar ik ben hyper mobiel. En zelfs met 10 kilo krijg ik last van mn polsen, als ze veel trekken. Dus dat wordt hier ook zo snel mogelijk afgeleerd.

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 15:55

Haha, dan heb ik straks een rivier in huis _O-

Even positief berichtje!
Huisbezoek is net geweest, mevrouw is net weg en ze was laaiend enthousiast over de plek die ik Cherry (in mijn hoofd gaat ze stiekem al door het leven als Nova := ) kan bieden!
We gaan dus de adoptieprocedure in!! :oo *\%/* *\%/* *\%/*
Nog even de medische keuring afwachten, en dan is er zekerheid of ze wel of niet komt.

Oh man, ik ben zo blij!!!
Stiekem huilde ik toen de vrouw weg was :') _O- *\%/* *\%/*

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 16:58

Leuk saya! :D

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 17:41

Leuk! Gefeliciteerd!

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 18:17

Wat leuk zeg! Gefeliciteerd!
Leuke naam, Nova. Nu duimen voor de medische keuring. Wat houdt die precies in? En wanneer hoor je daar meer over?

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 09:27

Thanks!! :D

De medische keuring is vooral testen op virussen/ziektes/wormen.
Voornamelijk testen ze op Leishmania en hartworm.

Voor hartworm dan wordt ze daar behandeld en mocht ze Leishmania hebben dan krijg ik 3 opties;
- Ik zie van de adoptie af en krijg mijn geld terug
- Ik zie van de adoptie af en mag een andere hond uitkiezen
- Ik ga door met de adoptie en krijg haar gratis

Mocht ze Leish hebben dan heb ik nog geen keuze kunnen maken wat ik dan eventueel zou doen. Ze spraken er heel kort over aan de telefoon en zeiden dat ze dan medicijnen moet hebben die relatief goedkoop waren dus toen dacht ik, tsja, als dat alles is.
Maar dat schijnt dus wel een heftige ziekte te zijn die heel naar kan worden, dus ik weet het nog niet zo goed.

Ik hoop dat ze er helemaal gezond uitkomt :j

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 09:44

Ik hoor daar hele verschillende dingen over Leishmania. Als ze aan de medicijnen blijven, miet je ieder jaar een bloedonderzoek doen hoe de zaken ervoor staan. Maar het schijnt dat je het met medicijnen goed kan onderdrukken en dan merk je er niks van. Als je het wel gaat merken en het wordt heel naar, dan zou ik haar laten inslapen. Linksom of rechtsom heeft ze het bij jou natuurlijk mooi. Maar kan zijn dat je minder lang van haar geniet dan je zou willen.

Leishmania testen is trouwens niet heel vetrouwbaar. Dus een negatieve test betekent niet dat ze het niet heeft. Je moet dus altijd alert blijven op symptomen, als je een hond uit het zuiden adopteert.

Ik zou t ook wel een moeilijke keuze vinden. Als ik nu een hond zie die het heeft, sla ik m over. Masr als ik al een hond had uitgezocht en blijkt t ineens te hebben....tja, dan nam ik de gok mss wel.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 09:53

Mijn oudste Spaanse hondje kreeg ook een beetje vage klachten en die heb ik toen op Leish laten testen idd (was in Spanje ook al wel getest). Maar ze bleek het niet te hebben.
Voordat ik mijn oudste Spaanse hondje kreeg wilde ik een ander hondje, maar zij bleek flinke actieve leish te hebben. De stichting heeft toen besloten om haar niet naar Nederland te laten gaan. Ze is toen bij een vrijwilliger in Spanje gaan wonen. Dit was wel een wat ouder hondje.
Je hoort er inderdaad verschillende verhalen over. Ik zou nu ook niet weten wat ik zou doen.

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 10:03

De stichting zei dus ook dat het goed te onderdrukken valt met medicijnen en dat ze daar hun hele leven op kunnen blijven staan.
Maar dat blijkt dus niet altijd helemaal waar te zijn. De medicijnen zijn erg belastend voor de nieren en dat moet je ook niet willen.

Mocht ze het hebben ga ik eerst hier in de buurt een aantal dierenartsen langs welke ervaring hebben met Leish en vragen naar hun mening. Het schijnt ook dat lang niet alle dierenartsen iets over deze ziekte weten dus ik wil wel zeker weten dat ik met mijn hond dan terecht zou kunnen bij een dierenarts die er verstand van heeft.

Ik vind het ook heel moeilijk om haar uit mijn hoofd te zetten, met of zonder Leishmania. Mijn eerste gevoel nu, mocht ze het hebben, zegt doen.
Maar ik wil me er sowieso goed op voorbereiden dan, en de mensen om me heen hebben die er iets mee kunnen, niet die er maar volgens boekjes mee gaan aankloten.

Mocht ze negatief getest worden en ze komt hierheen, dan ga ik regelmatig een bloedtest laten doen :j

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 10:28

SayaJones schreef:
De stichting zei dus ook dat het goed te onderdrukken valt met medicijnen en dat ze daar hun hele leven op kunnen blijven staan.
Maar dat blijkt dus niet altijd helemaal waar te zijn. De medicijnen zijn erg belastend voor de nieren en dat moet je ook niet willen.

Mocht ze het hebben ga ik eerst hier in de buurt een aantal dierenartsen langs welke ervaring hebben met Leish en vragen naar hun mening. Het schijnt ook dat lang niet alle dierenartsen iets over deze ziekte weten dus ik wil wel zeker weten dat ik met mijn hond dan terecht zou kunnen bij een dierenarts die er verstand van heeft.

Ik vind het ook heel moeilijk om haar uit mijn hoofd te zetten, met of zonder Leishmania. Mijn eerste gevoel nu, mocht ze het hebben, zegt doen.
Maar ik wil me er sowieso goed op voorbereiden dan, en de mensen om me heen hebben die er iets mee kunnen, niet die er maar volgens boekjes mee gaan aankloten.

Mocht ze negatief getest worden en ze komt hierheen, dan ga ik regelmatig een bloedtest laten doen :j

Restultaat van behandeling verschilt van hond tot hond.
Goedkoop, hmmm, weet het niet hoor, prijs die ik ken is van jaren geleden, maar was zeker niet geodkoop en zeker niet als je grote hond hebt (en ja, die van jou vind ik wel groot).
Bloedonderzoek om het in de gaten te houden kost ook geld.

Ik vind het niet erg als een hond bv littekens heeft of 1 oog of half staartje (de mijne), maar vind afscheid nemen van mijn dieren echt niet tof, dus eentje met leischmania hoe lief ook, zou ik niet aan beginnen (test is niet waterdicht, maar dat risico durf ik dan wel te nemen).
Wel altijd aan je DA melden dat een een Zuid Europees hebt ivm toch later Leischmania, het zal de eerste en ook zeker de laatste niet izjn, die het toch blijkt te hebben.
(overigens sleepten wij vroeger onze honden altijd mee op vakantie naar Joegoslavie etc... dus tja... (en toen waren er nog niet van die geode banden als nu))

Hartworm kan je testen en er is nog een optie (beetje lompe) kwestie van berg hartworm medicatie er op locatie instoppen, blijft ie leven zijn ze dood en waren het er maar een paar of geen, gaat ie daar dood aan dat zat ie wel vol ja..... Weet niet of ze het daar zo doen, maar is wel een manier die wel eens gebruikt wordt.

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 11:03

Proficiat SayaJones. Ik duim voor een negatieve test op Leischmania

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 11:20

Medicijnen zullen inderdaad belastend zijn voor de nieren. Maar ja, niet vehandelen is natuurlijk belastend voor de hele hond. Dus dat zijn wel afwegingen.

Met de adoptie van buitenlandse honden hou ik toch altijd een beetje rekening met een kort leven. Niet alleen leishmania, maar je weet gewoon niet wat je in huis haalt, hoe goed de voeding in de groei is geweest, wat er is gebeurd. Veel ladtiget in te schatten dan als je ergens een pup vandaan haalt, die met de beste bedoelingen is geboren. Dan weet je het ook niet zeker, maar bij zo n adoptiehond al helemaal niet. En die joekel van jou is al 6, toch? Die kan al wel onder de artrose zitten. Je weet niet wat er mee is gebeurd, maar volgens mij zijn dat soort honden meestal kettinghonden. Niet erg bevordelijk voor t gestel. Dat soort dingen moet je wel in je achterhoofd houden bij het adopteren van een hond uit t buitenland.

Maar dat neemt niet weg dat je nog een hele mooie tijd samen kunt beleven. En aan de andere kant: wie weet wordt ie 13 :o

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 11:33

Onze NL adoptanten wisten we ook weinig van..
Bronco... asiel zij zo heet hij en zo oud is hij.. Na 3 wkn hadden we ernstige vraagtekens, kwam de aap uit de mouw, hij was gevonden ze wisten helemaal niets....
Dibbes... Gedumpt, leeftijd wisten we wel exact, naam ook (was andere naam) en dat hond oliebol leven had gehad bij zijn baas (Reden dat ie al wegdook onder tafel op zijn rug liggend en piessend als je een hondenriem pakte.....verder weinig bekend. Later kwam diegene die hem in eerste instantie had aangepakt vorige iegenaar nog tegen en die zei dat hond heel bang was voor kinderen.. NOu echt niet, die vond hij fantastisch... bang waarschijnlijk omdat hij de hond onder de tafel had getrapt)

Jong NL ras puppy weet je ook nooit hoe oud hij wordt, wel graag beetje noraal uitgangsmateriaal, asiel of Fokker of wat dan ook en dan duimen op geluk. (Dibbes werd 16, dat had ik nooit verwacht).

Grote rassen zoals Molossers, worden natuurlijk vaak toch minder oud om diverse redenen en locomotive is er 1 van.... Aan de andere kant, als ik de plek had en iemand moest zo als laatst zo nodig van zijn Golden retriever af omdat ze kinderen hadden gekregen, beestje was al 9... Zou die er best bij passen hier. (de oppas meneer krijgt dan alleen een beroerdte, dus geen optie).

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 12:15

Ik hou zeker rekening met een kort leven. Inderdaad omdat ze al best op leeftijd is, ze is uit 2011 geschat, dus dat zou haar dit jaar 7 jaar maken.
Met alle kwaaltjes heb ik rekening mee gehouden. Mocht ze maar een half jaartje leven om welke redenen dan ook, dan heb ik haar in ieder geval een mooie, laatste paar maanden hebben gehad.

Ze is als zwerver binnengekomen dus verleden is niet bekend.

Ik wacht sowieso eerst de uitslagen af van het onderzoek, mocht alles goed zijn dan is dat mooi meegenomen natuurlijk. Mocht er iets niet goed zijn dan begin ik met actief denken en dierenartsen te benaderen :j

Het belangrijkste voor mij is dat ik haar een mooie laatste paar jaren (laten we maar gewoon van jaren uitgaan :D ) kan geven en dat ze gelukkig hier mag worden :+:

Beroertes aan oppasmeneren doen we niet aan hier hoor :D

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 12:16

Je weet t inderdaad nooit zeker, Sjolvir. Mijn vorige kwam uit een goed nest, moeder is 13 geworden, zij haalt de 10 niet. Ze kreeg kanker. Soms hwb je veel pech. Maar over het algemeen is hier de omgang met huisdieren wel anders dan in de zuiderlijke landen of bijv (waar ZhuZhu dan vandaan komt) Rusland.

Ik heb ooit kittens mee genomen uit India. Gevonden toen de ogen nog dicht zaten, in India verzorgd en kon ze niet achterlaten. Die hadden echt een slechte start, want fatsoenlijk kittenvoer hadden ze daar niet. 1 werd maar 8, 1 werd 14 ofzo en de laatste werd 19. Soms heb je geluk en soms niet.

Maar zo n mastin wordt daar vaak aan de ketting gehouden. De vraag is of ie goed verzorgd is. Zeker voor zo n grote hond is dat van belang.

Maar ZhuZhu is zwervend gevonden. Weet niet hoe lang dat was. Het lijkt erop dat ze wel een huis heeft gehad. Nog geen artrose te bemerken, maar goed, wie zal t zeggen...

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 12:24

Mijn hond die kwam ook uit een gezond nest, hij kreeg artrose op zijn 8e en moest op zijn 10 ingeslapen worden. Zijn artrose werd te erg en hij kreeg leverproblemen (waarschijnlijk leverkanker).
Dat was een labrador x golden retriever, dus er valt weinig over te zeggen helaas.

Sommige honden die niet goed verzorgd zijn of altijd hebben gezworven zijn sterker en leven langer als menig andere hond, en soms is het andersom.
Je weet het nooit, met dieren is het altijd een risico nemen, of het nou een pup, een Nederlandse asielhond of een buitenlandse asielhond is.

Met deze weet ik dat er meer risico's aan vast zitten en die wil ik graag nemen :j

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 12:48

Nou, dat is zo hoor, SayaJones. Ik neem t risico ook graag.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 19:04

Spannend Saya en wat een leuke naam. Ik duim voor jullie

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 19:26

Ex-reageerder en meelezer komt ook weer eens binnenvallen :)
SayaJones….zag ik daar nou een Mastin voorbij komen? Wij hebben een Mastin reu, hebben hem nu 3 jaar, echt een geweldig dier. We hebben voor hem ook een tuig. Ik wou eigenlijk zo'n rollijn maar die hadden ze niet voor zijn gewicht (toen 60 kilo). Ik vind het een geweldig ras, maar…..je moet wel van stofzuigen houden :D
(laat ik daar nou niet van houden, as we speak zit ik te wachten op de pakketbezorger die een stofzuigrobot komt afleveren :D )

Afbeelding

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 09:36

Ik heb even brutaal je berichten in dit topic doorgelezen Kinke, en wat een prachtige hond heb jij! <3 :D

Ik had Bokt al een beetje doorgeneusd of er meerdere waren met Mastins, maar dat valt nog best tegen.
Stofzuigen hou ik ook niet van, maar ik heb 2 katten in huis lopen waarvan 1 langharige, dus ik ontkom er niet aan :')

Toevallig heb ik gister een flexilijn gekocht! (mijn eerste aankopen O:) ) Een Giant XL, die is geschikt voor 50+ kilo en 8m lang :wow: ;
http://www.zooplus.nl/shop/honden/halsb ... rge/264083
Ze hebben ze ook nog 10m lengte.

Hoe is jouw hond met andere honden?

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 09:47

Ja, vertel verl over Mastins! Heb er nog steeds 1 op t oog. Al een paar jaar. Niemand wil m. Snap ik niks van. Maar ben ook heel venieuwd naar omgang met andere honden, of ze een beetje kunnen wandelen, makkelijk met bezoek enzo. Dus hou vooral de verhalen niet achter!

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 11:21

Oh, Kinke, dan kan ik ook wel vragen aan jou hoe groot de hondenmand/kussen voor jouw Mastin is? :D

Ik ben mij echt rot aan het zoeken voor de juiste afmetingen. Ik zit nu op 130x80, ik denk dat dat groot genoeg is om lekker languit te liggen?
Of zou hij breder moeten?

En inderdaad, ik ben ook benieuwd naar jouw Mastin verder :D