Oehh, hij ziet er goed uit! Heb je de foto geflitst? Want hij lijkt een rood lensje te hebben. Dat kan betekenen dat hij split is voor cinnamon Die kuif heeft hij van zijn vader trouwens Die heeft ook een flinke antenne!
Ruby Stiekem nog altijd een beetje spijt dat hij is verhuisd Maar mijn vogelbestand is echt helemaal compleet. Ik ben zo blij met ze! Ze zijn echt alles wat ik me maar kan wensen!
Heerlijke beestjes zijn het! En bij Cayenne zijn het ook nog eens hele knappe beestjes
jorika1986
Geplaatst: 17-05-16 08:46
Ruby is echt een mooie vogel, je kunt zien dat hij uit een goed nest gekomen is! Je mag trots zijn op zo'n mooie nakomeling Cayenne.
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-16 09:37
Nou, Ruby heeft gelukkig een superhuis gekregen dus echt 'spijt' is het juiste woord ook niet, maar hij was en is gewoon ontzettend leuk met zijn clowntjeshoofd En als ik alles zou houden wat ik leuk vind, dan stonden er nu inmiddels 5 volieres
Het voelt gewoon ontzettend goed wanneer ze prima terecht komen en ik vind het zo leuk om de foto's van blije en tevreden baasjes/vogels terug te zien Daar doen we het allemaal voor! Ik krijg nu al aanvragen voor volgend jaar en mensen die het heel jammer vinden dat ik dit jaar geen tweede ronde doe. Mijn vogels zijn het daar trouwens niet mee eens en druk aan het wipwappen Bij Britt en Breitling liggen al 4 nepeitjes en Sense/Sterre en Pyriet/Phoenix hebben ook hun eerste eitje, dus daar ga ik binnenkort ook eitjes swappen
In de kleine voliere is inmiddels alles bijna uitgevlogen en dan kunnen de blokken er straks uit
Bedankt voor alle superlieve complimenten!
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 17-05-16 09:39, in het totaal 3 keer bewerkt
Lumi
Geplaatst: 17-05-16 09:37
Wat leuk om al die foto's te zien van de vogels van vorig jaar, ze zien er goed uit!
Cayenne
Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-16 09:38
Ik wil trouwens een tweede javaboom voor in het binnenverblijf van de grote voliere. Die gaat er ook wel komen denk ik
Dan wil ik aankomende winter alle vogels in de grote voliere doen en de kleine voliere leeg zetten Dat is tenminste voor nu het plan, kan zomaar weer veranderen
Vanmiddag weer een hele rits geslachtstesten op de bus! Altijd weer spannend of mijn voorspellingen uitkomen en welke baasjes er blij gemaakt worden
De ene keer denk ik man, de andere dag weer pop Bij sommige kleintjes kun je het echt merken aan het gedrag, maar deze is moeilijk in te schatten
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst: 17-05-16 11:06
Met de naam Brandi vraag je ook om een tweeslachtig/onbekend beestje. Dat is echt zo n artiesen naam.
Maar vroeg klaar met fokken dit jaar dan. Nu maar hopen dat de dames en heren niet teveel last krijgen ban hun hormonen. Je twijfelde toch over een paar nog een tweede ronde eerder?
Brandi is een afkorting van Brand New Day Dit vanwege de slechte start die gelukkig helemaal goed gekomen is (mits aankomende week natuurlijk goedkeuring van de vogelarts volgt, maar dat kan niet meer missen )
Nee, ik doe geen tweede ronde dit jaar. De vogels zouden het op zich nog prima aan kunnen, maar vorig jaar met die zomerhitte in juli/augustus zat ik enorm in de stress (een aantal kwekers heeft toen zowel babies als volwassen vogels verloren door de warmte) en dat wil ik nu voorblijven. Dan hebben ze nog heerlijk de rest van de zomer om aan zichzelf te besteden en heb ik ook even rust Ik eindig het kweekseizoen liever wat eerder met topfitte vogels dan dat ik een tweede ronde doe en het risico loop dat ze uitgeput raken Die jongen komen volgend jaar wel weer
Cayenne
Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-16 12:58
De zusjes 'IEP' Oraya en Jubilee
Sense (opaline witmasker pale fallow) en Sterre (gezoomd (ef) donker type witmasker) hebben wilde plannen Ik moet ze nog vertellen dat het dit seizoen niet doorgaat
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 17-05-16 13:42, in het totaal 3 keer bewerkt