Molossers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tinkermuts

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 05:54

Darmen geïrriteerd?

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 08:19

Klinkt idd als irritatie. Hoorde wel bij ons van de fokker dat het heerst. Bij Nel zit er ook slijm bij idd áls het al vast is.
Hier was het vanochtend weer kassa... Weer diarree en bloed erbij. Dus straks naar de dierenarts. Hij heeft gister rijst met brok gehad en was weer mis. Dus alleen Rijst verdraagt ie wel, maar zodra er dus vlees of brok bij komt begint het gelazer.

Dus straks naar de dierenarts. Verder is ie hartstikke zichzelf en alert en gewoon zoals een jonge reu van 1 hoort te zijn.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 09:54

Prachtige foto's brittje! super mooi.
Wat een gedoe allemaal met de poepjes.
Buffel is erg wisselend in zijn ontlastig. Van diaree tot moeilijk er af komen.
Maar wanneer hij wel netjes 3 x per dag eet is het normaal.. Zolang het geen ernstige vormen gaat aannemen (zoals bij loez) kijken we het maar gewoon even aan.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 10:27

Dat is idd nog niets om je zorgen over te maken Donna. De een is er makkelijker in dan de ander idd.
Maar ik ben het nu moe idd haha. Voor hem zelf zoiezo hij valt te veel af terwijl hij nu juist wat spek nodig heeft ivm de groei.

We zullen zien straks.

Heb wel de kriebels weer hoor... Bij Beast ging ik met het idee buiten te komen met een kuurtje.... Dus nu ga ik met een iets ander idee naar de dierenarts..

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 10:57

Ja dat snap ik wel. Hij heeft inderdaad juist nu wat nodig en een beetje extra is ook niet verkeerd.
Ben benieuwd of er nu wat uit komt. En snap je kriebels ook wel! haha
Gelukkig zelf nog geen ernstige dingen gehad maar kan me wel een voorstelling maken.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 11:18

Wij hadden idd ook nooit gekke dingen... Tot de laatste keer met Beast. Maaar hij is verder juist ontzettend zichzelf en vrolijk en speels en stout :') Hij is niet heel stout hoor, maar heeft zn momenten. :D Maar dat hoort erbij. Ook meteen een afspraak maken voor castratie. En dan hopelijk kan ie gauw normaal poepen en komt ie fijn aan.

Voor mijn verjaardag een dierenshoot cadeau gekregen van diegene waar ik de paardjes voor bijrijd <3 Oftewel, ondertussen mijn 2e thuis :') Dus we gaan Nellie lekker spek laten kweken en kunnen hij en Zenna samen mooi op de foto. Dit wilde ik idd al, al had ik niet verwacht dat die 2 nu al samen lepeltje lepeltje op hun bed zouden liggen.... := 8)7 <3

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 12:59

Ja echt super fijn dat het zo goed klikt! Had je echt niet aan zien komen
Inderdaad even spek kweken voor mooie foto's!

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 14:06

Juist, nu is het echt een botje :(
En neeee, dit had ik nooooit verwacht! Af en toe krijgt hij even gigantisch op zijn fallie, maar dat doet Zenna eigenlijk ontzettend netjes. Wel duidelijk, maar wel direct op zo'n manier dat het klaar is.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 15:11

Prachtige foto's briitje! Eet hij ook gras? Dat is bij onze hond vaak de boosdoener bij braken en problemen met de ontlasting.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-16 16:36

noviceh schreef:
Prachtige foto's briitje! Eet hij ook gras? Dat is bij onze hond vaak de boosdoener bij braken en problemen met de ontlasting.

Ja dagelijks. Maar heb meerdere het idee dat hij dat doet omdat hij t lekker vind. Niet specifiek gelinkt aan misselijkheid of buikpijn.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 21:54

Gras vreten doet zenna ook idd! :)

Nou, met Nelson bij de dierenarts geweest. Viel gelukkig mee!

Ze dacht zoiezo een virus, hij had iets verhoging en dus wat beschadigd van binnenuit anders bloedt t niet.

Ze dacht misschien ook aan een allergie, maar dat valt denken wij wel mee.

Dus voor nu ; spuit gehad tegen de diarree alvast, wormenkuur waarbij een spulletje zit wat ook tegen eventuele giardia zou baten.
Pilletjes tegen de diarree, en een antibiotica kuur. En moeten vandaag en morgen zoiezo nog even rijst voeren en daarna even kijken of we een keer of 3-4 per dag kunnen voeren zodat het wat minder zwaar valt. En dan nu even kijken of we de brok pakken of vlees.

Binnen 5 dagen moet er zeker verbetering te zien zijn.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 15:37

briitje schreef:
Ja dagelijks. Maar heb meerdere het idee dat hij dat doet omdat hij t lekker vind. Niet specifiek gelinkt aan misselijkheid of buikpijn.
Nee, bedoel meer dat het gras de oorzaak kan zijn van braken of problemen met de ontlasting :D

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 16:29

Pff..ben blij dat die van ons van alles naar binnen kan werken en er niet ziek van wordt. Ben op zoek naar een nieuw kussen voor de grote meneer, hij ligt nu nog op het kussen van onze vorige hond. Veel te klein dus. Vind het lastig om een geschikt kussen te vinden, of ze zien er niet uit, of ze zijn vreselijk duur of te klein. Als ik zoek op 'hondenkussen groot' dan nog komen er kussens voorbij van bijvoorbeeld 100 cm….dat is niet groot!! :D Die heeft hij nu ook en daar lag onze vorige hond herder/labrador kruising op.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-16 19:20

noviceh schreef:
briitje schreef:
Nee, bedoel meer dat het gras de oorzaak kan zijn van braken of problemen met de ontlasting :D

Nahh dat is het sowieso niet. Gelukkig is er nu niks meer aan de hand :)

Kinke schreef:
Pff..ben blij dat die van ons van alles naar binnen kan werken en er niet ziek van wordt. Ben op zoek naar een nieuw kussen voor de grote meneer, hij ligt nu nog op het kussen van onze vorige hond. Veel te klein dus. Vind het lastig om een geschikt kussen te vinden, of ze zien er niet uit, of ze zijn vreselijk duur of te klein. Als ik zoek op 'hondenkussen groot' dan nog komen er kussens voorbij van bijvoorbeeld 100 cm….dat is niet groot!! :D Die heeft hij nu ook en daar lag onze vorige hond herder/labrador kruising op.

Zoek eens op een zitzak van Fatboy. Ideaal!!! En kosten via mp niks

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 19:27

Hopen dat het snel weer beter gaat met Nelson Loez! Gelukkig viel het allemaal mee.

Hier voor de afwisseling maar eens graanvrije brok gehaald, voor dagen dat ik vergeten ben vlees uit de vriezer te halen. Nou dat heeft Charlie gisteren avond gehad en vanmorgen en nu al niet happy ermee. Hij heeft net 3 keer hele hopen neergelegd en de laatste was vrij zacht en erg licht. Terwijl ik eerder wat overgebleven budget puppy brok gebruikte wanneer ik geen vlees had liggen en daar had hij dan weer geen last van... het blijven vreemde dieren.

Wel weer een Amerikaanse Bulldog in de buurt gevonden en complimenten mogen ontvangen over onze mooie kruising. Altijd leuk!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 19:29

zijn die fatboy's niet superglad? Glijden ze daar niet af?

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 20:12

Ik heb voor zenna ook een zitzak! Niet van Fatboy, maar zenna is niet zo groot hihi

Afbeelding

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-16 20:32

Kinke schreef:
zijn die fatboy's niet superglad? Glijden ze daar niet af?

Nee dat valt reuze mee.
De 'normale' is idd wel enorm. Maar de fatboy junior is een mooi maatje.

Of als je op moet zoekt onder gewoon zitzak krijg je ook hits voor al 20 euro.

Spark is geen kleintje. Maar zo lijkt het wel een pup :')

Afbeelding

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 20:42

ahh schattig :)
hoe groot is die kussen?

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 21:40

Wij hebben deze (80x125)
http://www.maxizoo.be/nl/doggy-bagg-x-treme
Die is een aantal keer per jaar in de aanbieding, en dan hebben we hem voor een slordige 50€. Opvullen doen we met isolatiebolletjes uit de doe het zelver, kost een fractie van wat je uitgeeft aan "echte" bolletjes :)

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 22:14

Ik heb in de woonkamer 2 babymatrasjes liggen. Gewoon hoezen er om die bij de kamer matchen en die kan ik gewoon uitwassen! Ideaal!

2 van deze!
Afbeelding

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-16 22:28

Kinke schreef:
ahh schattig :)
hoe groot is die kussen?

Deze is 140 x 180 cm. Enorm dus :'). Heb hem van de week de deur uit gedaan omdat hij echt enorm was.

Nu een kleine zit zak. Maar vind deze weer ineens mini.
3e wereld issues :').

Dat kan idd ook Loez. Maar ivm mijten leek me dit wel n goede optie

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 23:05

Zeker! Zon zitZak van Fatboy is daar ideaal tegen! Ook qua schoonhouden! Oooh lekker man zon grote zitzak! Lekker samen op gaan liggen haha

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 07:32

Ik gebruik ook kinder matrasjes. Heb er 1 in de gang en 1 in z'n mand/bank. Trek er wel leuk kleed over. Dk is verslaafd aan z'n matrasjes. Op de foto is het net een heel klein hondje maar toch een rotti van 50 kilo hoor hahaAfbeelding

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 10:44

Hier heeft Nellie geen diarree meer gehad! *\o/*
Ook nog niet gepoept, maar das logisch want ie zal wel compleet leeg zijn geweest.

zojuist een portie rijst met een hele kleine portie brok erbij gevoerd met medicatie!

Even duimen!