Border collie topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Re: Border collie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 19:50

Ik had het al op Facebook gelezen maar wat ontzettend stom van hem zeg! :x Dat moet toch ontzettend pijn doen!!

Ontzettend jammer, maar wel weer een ervaring rijker. En hé hadden die ringhulpen ook wat te doen.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 21:08

Weet je wat grappig was xD
Ik was als allerlaatste en er was iemand die als 3e moest maar tegelijkertijd ook in andere klasse + ring dus die wilde graag als laatste starten. Zegt die ringmeester, ga maar als ena laatste want de laatste tikt erg veel latten en dan kunnen we ze meteen op de goeie hoogte leggen xD
Was wel grappig.

Ben zeker een ervaring rijker maar eigenlijk na elke wedstrijd wel. Er zaten ook mooie stukken in hoor! Ben echt wel tevreden

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 11:30

Jammer van alle latten Mariska, vreemd dat Jinn dat ineens doet. Hoop dat het gewoon een stukje spanning was en dat het volgende keer een stuk beter gaat. Wel super dat al je raakvlakken goed gingen en dat hij verder goed luisterde, die sprongen komen dan vast vanzelf wel weer :)

Hier gister een superleuke dag gehad. Beide freestyle rondjes gingen super met Gizmo. Merkte wel dat we (te) weinig getraind hebben dus een aantal nieuwe dingetjes lukte nog niet helemaal en routine was ook niet 100% zoals ik m uiteindelijk in mijn hoofd heb, maar we zijn al een heel eind op weg dus moet goed komen nu de lessen ook weer beginnen volgende week :) Helaas was mijn distance prut, ik gooide niet super en Gizmo zag tegen t licht in de frisbee niet, dus wat ik goed gooide sprong hij mis. Erg zonde want dat heeft me in de einduitslag behoorlijk wat plaatsen gekost. Dat is dus zeker wel iets om aan te gaan werken, want daar laat ik eigenlijk elke wedstrijd tot nu toe gewoon veel punten liggen.

Voor wie t leuk vindt om te zien: 1e ronde
https://youtu.be/GEMsrazVIvs

en 2e ronde
https://youtu.be/5vrhARERNAQ

Voor Swirl was het haar allereerste freestyle wedstrijd met mijn vriend, en die hebben ook nog bijna niet geoefend. Dat was ook wel te zien, niet op elkaar ingespeeld, Swirl wist niet altijd welke kant ze op moest rennen en ook niet echt een routine om op terug te vallen als iets niet lukte. Maar, ze hield het qua conditie prima vol, ze wil ontzettend graag en ze heeft ondanks de drukte en afleiding keurig haar aandacht bij mijn vriend gehouden. En hun distance is prima dus die hoeven ze in ieder geval niet te trainen :+
Kortom, we gaan nu met haar echt lekker aan de gang, en dan gaat het helemaal goedkomen :) De belangrijkste dingen gaan goed (aandacht en lol), en de rest is gewoon een kwestie van oefenen.

tinkerkyara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 17:14

Wow wat leuk om te zien!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 18:04

Leuk om te zien, de hond heeft er ook echt plezier in! :D

Wij hebben gisteren ook lekker kunnen trainen, waren fijne rondjes waar een paar moeilijke stukjes inzaten en stukjes waar we konden gassen. :j Vanavond ook weer trainen.

Wij gaan op zoek naar een matje voor op de raakvlakken zodat we alle raakvlakken elektronisch kunnen maken.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 18:43

Hoe zie je dat voor je met dat matje, Kim?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 18:58

Dat is zeg maar een stuk raakvlak wat je op het originele raakvlak klemt, en zodra de hond erop stapt krijg je een fluitsignaal.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 19:08

KimD schreef:
Dat is zeg maar een stuk raakvlak wat je op het originele raakvlak klemt, en zodra de hond erop stapt krijg je een fluitsignaal.

Ooit eens op FB waren mensen helemaal niet blij met de electronische raakvlakken. Er zaten drukpunten in en als jouw hond er toevallig tussen ging staan (ipv erop) kreeg je dus geen reactie dat het goed was terwijl de hond er overduidelijk op stond.

Is dat matje dan helemaal voorzien van drukpunten oid?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 19:27

Is één grote plaat waardoor het niet uitmaakt waar de hond gaat staan, het geeft bij de aanraking van twee tenen al een fluitsignaal. Ik hoop wel dat ooit die elektronische raakvlakken standaard worden, is het gezever daaromheen ook gelijk voorbij.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 23:50

KimD schreef:
Is één grote plaat waardoor het niet uitmaakt waar de hond gaat staan, het geeft bij de aanraking van twee tenen al een fluitsignaal. Ik hoop wel dat ooit die elektronische raakvlakken standaard worden, is het gezever daaromheen ook gelijk voorbij.

Voor dit idee ben ik dan ook voor! Ben je nderdaad van dat gezeur af!

Maar met die drukpunten is niet handig

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 13:22

KimD schreef:
Wat leuk!

Zie bij de Crufts heel veel slordige en onnodige fouten. Echt jammer. Heb ook nog niet één parcour gezien waarvan ik denk dat ik hem niet kan uitlopen.

Het is erg glad door het tapijt daarom eenvoudiger parcours.
Heb daar 4 dagen genoten van heel veel Borders.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 18:00

De mat was inderdaad glad, maar niet zo glad dat ze de moeilijkheidsgraad iets naar boven hadden kunnen schroeven, vooral de parkoersen van Dave Jolly waren erg goed te doen. Wij hebben hem gisteren geprobeerd en dat ging goed, ook op kunstgras.

Persoonlijk vind ik dat jammer, zeker omdat daar veel Ag Ch loopt.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 18:25

Er waren ook voorrondes in de andere hal die waren misschien moeilijker. Het was er ook bloedheet.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 19:55

Gelukkig was het op de mat zelf een stuk koeler, daar hadden ze goed rekening mee gehouden! :j Hoop er ooit zelf te mogen lopen, ik ga duimen dat ik me dit jaar plaats voor komend jaar met een Ag Ch titel. *\o/* Maar ik ben er bang voor, dromen mag altijd toch? :+ Heb met Guinness in ieder geval de meeste kans.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 21:42

Heeft iemand hier toevallig een Ruffwear Front range harness?

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 22:23

Heel stom, maar waar staat ag. Ch. Voor? Ch zal voor champion staan maar de ag?
En hoe behaal je zoiets? Hoe kwalificeer je je voor de crufts?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 22:29

Seni schreef:
Heel stom, maar waar staat ag. Ch. Voor? Ch zal voor champion staan maar de ag?
En hoe behaal je zoiets? Hoe kwalificeer je je voor de crufts?

Agility Champion! :D In NL kun je je selecteren bij de BCCN wedstrijden, zo heeft Tanja zich ook geselecteerd. Ik ga proberen om dit jaar in de UK een Ag Ch titel te behalen.

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 22:32

Oh duh hahah wat stom dat ik daar niet op kwam!
Ah oke! Vorig jaar waren er 2 geloof ik heel ver weg, richting friesland dacht ik?

Zal dit jaar eens kijken of ik ook eens met de bccn wedstrijden mee kan doen!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 22:35

Seni schreef:
Oh duh hahah wat stom dat ik daar niet op kwam!
Ah oke! Vorig jaar waren er 2 geloof ik heel ver weg, richting friesland dacht ik?

Zal dit jaar eens kijken of ik ook eens met de bccn wedstrijden mee kan doen!

Ik kan je niet meer vertellen wie het vorig jaar was! :oo Dit jaar was het voor ons een bekende, dus dat maakte het extra spannend.

Als je lid bent van de Bollie collie club Nederland en je BC een stamboom heeft dan kun je meedoen. Volgens mij zijn er drie dacht ik! dit jaar en de selectie vind plaats in Januari.

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 13:48

Aan bovenstaande voldoe ik dus dan nogmeedoen met de wedstrijden maar ze staan nog niet op de bccn website geloof ik?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 15:06

Seni schreef:
Aan bovenstaande voldoe ik dus dan nogmeedoen met de wedstrijden maar ze staan nog niet op de bccn website geloof ik?

Volgens mij wel op Nimble!

tinkerkyara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 17:28

Weet iemand hoe je aan wedstrijden mee kan doen als je hond geen stamboom heeft? maar wel een echte BC is? Ik loop daar zowel met schapendrijven als nu dus ook met agility tegenaan..

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 17:31

Met agility (tenminste bij FHN) mag je gewoon stamboomloos mee doen?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 17:58

Ja hoor! Honden met stamboom moet je bij de Raad een rashondenlogboek aanvragen maar voor stamboom loze honden vraag je bij de Raad een werkboekje aan. Veel makkelijker!

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 20:03

Voor wat schapendrijven betreft mag je de particulier georganiseerde wedstrijden meedoen met een papierloze hond, maar als je in NL een (officiële) startlicentie wil halen om promotiewedstrijden te lopen (en daarna als je in de promotie genoeg punten bijeen gelopen hebt naar de kwalificatie) heb je een hond met papieren nodig, dat gaat niet zonder papieren.