gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Shettepret

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 15:02

Het kan natuurlijk altijd, altijd uitzonderingen op de regel maar vind het toch gek.
Begrijp me niet verkeerd hoor maar als er zoveel te knagen is, vind ik het gek dat een brokje ineens zoveel 'schade' aanricht.
Snap je hoe ik dat bedoel?

Vervelend is het sowieso en hoop dat de da de oorzaak kan vinden!!

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 15:17

Snap ik zeker hoor! Ik vind het alleen raar dat het juist na enkel veranderen van biks, hij twee keer haakjes oploopt. De rest is namelijk hetzelfde gebleven. Maar goed, ik weet het niet zeker, dat is alleen mijn gevoel erbij.

Hoop ik ook, "normale" konijnen stoppen met eten. Maar je hebt ook Flip, die bunkert gewoon door.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 16:49

Welk merk bedoel je met HFST eoweyn? Klinkt inderdaad raar maar hoop dat het snel verholpen is en je konijn weer lekker kan eten!

Ik had ook nog een vraagje.. Dinsdag gaat m'n jonge kerel naar de DA voor castratie, zou ik dan een zakje van z'n eigen voer meenemen of is dat niet nodig? Wil natuurlijk dat ie zo snel mogelijk na de operatie weer eet! (Is de eerste die ik laat castreren vandaar m'n vraag := )

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 17:06

Hope farms super trio :) dankje! Zal vast wel goedkomen.

Is wel het beste denk ik ja. Castratie van een ram stelt gelukkig weinig voor :)

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 17:10

Oke, haha kon er echt niks van maken :P

Oke dan doe ik dat, was het vergeten te vragen dus dacht vraag het hier maar even .. Hoop inderdaad dat het meevalt! Vind het maar akelig om hem uit handen te geven!

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 18:39

Ik had dat ook hoor Tarzan! Maar meneer kwam hier terug en begon thuis direct hooi te knabbelen en brokjes te eten. Niets aan te merken. Ondanks dat heb ik op advies van de DA wel pijnstilling gegeven.
Hier raden ze dat wel aan om zelf voer mee te geven. In mijn geval hoefde het niet omdat ze bij de DA hier standaard SS voeren.

Even een vraagje... Ik hoor wel eens dat voedsters knorrig kunnen zijn en echt buien kunnen hebben. Nu is mijn voedster echt ontzettend lief en nooit knorrig en zal nooit grommen of bijten. Ze heeft nooit buien en kruipt bij je op schoot om geaaid te worden.

Mijn ram daarentegen ... sinds dat hij na de vechtpartij van de voedster is gescheiden is hij knorrig. In het begin enorm. Hij kwam dan echt met staart omhoog knorrig naar je toe gerend en ik denk dat hij dan had gebeten. Nu kan ik hem aaien en bij hem zonder geknor. Alleen tijdens het voeren komt hij dominant naar je toe. Dan kan hij ook knorrig reageren als je zijn voerbakje pakt.
Hij is gecastreerd en ruim 6,5 maand oud. Komt dit bekend voor of is hij duidelijk niet happy?

Ik wil hem over een week of twee opnieuw koppelen aan mijn voedster.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 19:57

Delphi, ik voer cuni complete dus dan neem ik maar even een zakje mee, en ze houden hem daar totdat ie gegeten heeft, mag hem niet eerder ophalen (ga wel vragen dat ze mij bellen mocht ie niet willen eten omdat ie nogal eenkennig en bangig is).

Dat knorrig herken ik niet, m'n voedster was de eerste 2 dagen knorrig maar nu ook niet meer gelukkig maar geen idee dus.. Misschien mist ie toch een vriendinnetje?

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 20:02

Ik denk ook dat het een stukje eenzaamheid is

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 08:09

Eoweyn_x schreef:
Die komt bij de vogelopvang vandaan haha. Voor hen was ie niet handig en anders werd ie weggegooid. Heb er twee :P geen idee dus waar je die kunt kopen, sorry..

Haha...nou..dan maar afwachten of ik er ooit ook eentje tegenkom :=
Sterkte met Flip, hopelijk is het snel verholpen.

Bij caatratie van Hanz moest ik gewoon zijn eigen voer meenemen.

Het nieuwe hok staat,nog een paar stukken gaas vast maken en dan kunnen ze erin.
Gister bij schoonmoeder het gras gemaaid....werd te lang, hebben wat meegenomen voor de nijnen...die zitten nu lekker te smikkelen :D

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 08:57

Geen gemaaid gras geven!! Krijgen ze snel gas van.

11:50 naar de dierenarts, Lolo gaat ook gelijk mee voor de enting. Myxo in Bovenkarspel, eng dichtbij.

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 09:31

Ze krijgen niet zo heel veel hoor :)
Ik kijk wel uit met de hoeveelheden + dat het wel gedroogd is.
Het broeit niet meer iig

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 09:44

Gemaaid gras moet een paar weken liggen voor je het mag geven. Als het gisteren gemaaid is, is het nu nog niet gedroogd. Een paar sprietjes gemaaid gras kan al gas geven.

http://www.bunnybunch.nl/forums/topic/7 ... as-maaien/

Maar je moet het zelf weten. Ik zou het niet opzoeken op deze manier, gas kan dodelijk zijn. Volgende keer misschien beter plukken :)

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 12:55

Jep, haakjes. Rechts een paar kleintjes en links een grote. Zijn weggehaald, kon gelukkig zonder roesje. En een zalfje voor z'n ontstoken oogje.

Kans was best aanwezig dat het door de SS kwam, aangezien hij daarvoor nooit iets had qua haakjes. Tanden en kiezen staan verder goed op elkaar, en hij heeft ook voldoende knaagmateriaal. Dan is de SS toch de meest voor de hand liggende oorzaak.

Lolo is ook door de APK en geënt.

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 18:56

Maar SS is toch goed voer? Of heb ik het nou mis.

Ran is flink in de rui.
Afbeelding
Is dit normaal? En is er evt. iets dat ik hem kan geven om makkelijker zijn haar te verliezen?

love_animals

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 19:31

spookyskippy schreef:
Maar SS is toch goed voer? Of heb ik het nou mis.

Ran is flink in de rui.
[ [url=m/i38bHk.jpg]Afbeelding[/url] ]
Is dit normaal? En is er evt. iets dat ik hem kan geven om makkelijker zijn haar te verliezen?

Volgens mij is dat wel normaal die van mij heeft het ook heel erg bij zijn dikke kont hahaha

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 19:49

Ja, maar voor mijn Flip blijkbaar niet. Er zijn meer goede bikssoorten.

Lijnzaad kan helpen, ik geef een theelepel per koppel. En zonnebloempitten heb ik ook gehoord. Ongezouten natuurlijk, en gepeld

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 19:55

Kan je lijnzaat gewoon geven zonder het te weken oid? Kyra zit ook niet zo lekker in haar vacht, half aan het verharen en overal plukken.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 20:05

Ja, ik geef het al ruim een halfjaar nu en merk niets negatiefs

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 20:06

Oke, ga ik morgen kijken of ik het ergens kan halen.
Zitten die zonnebloempitten in gemengd voer? Of zijn dat weer andere?

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 20:12

Nee die kun je los kopen. Vaak op de vogelafdeling

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 20:24

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 20:28

Nee hoor die mogen ook

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 21:21

Pfff kom net terug van vakantie, ga bij m'n konijnen kijken en zie meteen dat het mis is met m'n oudje! M'n vriend zei al dat ie zich de laatste dagen veel gekrabd heeft en dacht aan exceem ofzo maar toen ik m zag dacht ik meteen aan myxo!
Ogen zijn ook dik en zitten bijna dicht van het ontstoken zijn, neus is vies en z'n neusrug is open gekrabd!

Maar meteen de dierenarts gebeld en erheen gecrosst, gelukkig geen koorts en ogen zijn nog niet beschadigd dus waarschijnlijk en hopelijk geen myxo maar hij kon het niet met zekerheid zeggen.. Morgenvroeg beginnen met AB kuur en 3 maal daags oogzalf en het moet in 2 dagen verbeteren anders zien ze het somber voor hem in..

Pfff duimen dat ie erbovenop komt! Hij zit nu binnen in een boodschappenkrat, heb even niks beters :(

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 21:29

Pfff, dat is niet leuk thuiskomen! Sterkte ermee! :(:)

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 21:38

Pfff, dat is zeker niet leuk thuiskomen. Ik duim voor je dat het geen myxo is. Sterkte!