Sphynx liefhebbers, wie o wie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Splash_

Re: Sphynx liefhebbers, wie o wie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-14 20:39

Joolien, Wat een lief snoetje! Ik snap je wel ;) Dan ben ik wel benieuwd maar zijn de ouders hcm getest?

Ze blijven leuk die ukkies :+:

Ik neem iig geen gewone htk kat meer na Texas, zulke als Texas en Chuck krijg ik nooit meer.

Sphynxen hbben mijn Hart wel gestolen. Misschien ooit nog een rode Devon. Zijn hun karakters vergelijkbaar met de Sphynx?

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 21:10

Wat een lieffie jolien :)

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 21:25

Devons zijn leuk!!
Ik denk dat ze qua karakter wel veel op een Sphynx kijken. Mijn achterbuurvrouw heeft 2 Brits kortharen en die was helemaal verbaasd toen ik vertelde dat onze katjes bijna altijd op schoot liggen!
Ze bemoeien zich wel echt overal mee.. En laatst wilde ik naar bed.. Wilden ze de woonkamer niet uit, waren echt aan het klieren }:)
Maar ik vind ze erg leuk en gezellig.

Ik ben een beetje stil, ook nog niet gereageerd op alle berichtjes hier :o het was een heel druk weekend, vandaag open dag op mijn manege. En mijn vader ligt voor de 6e keer in 4 maanden in het ziekenhuis.. Dat is echt slopend zeg.. Voor hem, voor mijn moeder en ook voor mij. Het komt er wel gewoon even bij wat er op mijn bordje ligt: werk, gezin, huishouden en paard.. %)

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 21:56

Jeetje Tilmar, sterkte!

Voor mij ook geen htktjes meer. Ik hou het bij Devons ! Wat ik heb begrepen lijken de karakters van Devons en sphynxen wel wat op elkaar, maar zijn Devons net iets rustiger dan Sphynxen. Ik heb zelf 1x echt met sphynxen mogen knuffelen. Een nest kittens, dat waren echt net aapjes in kattenverpakking. Devons zijn wel flink aanwezig, en altijd in de buurt, maar net wat minder aapjes :+

Mocht je eens kennis willen maken, ben je welkom, hoor :)

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 22:23

Sterkte Tilmar

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 22:24

Tilmar sterkte... Hoop dat je vader gauw weer opknapt. :(:)

Britten zijn idd heeeeel anders dan Oosterse types. :D
Mowgli voldoet helemaal aan de rasomschrijving van de Brit qua karakter:
Veel volk vind ze maar niets, maar als iedereen rustig zit komt ze vaak wel even een aaitje halen en kijken.
Komt iemand vaker over de vloer dan is het overigens goed en zal ze zich niet zo snel verstoppen en zo wel dan komt ze binnen een minuut of 2 weer tevoorschijn.
Ze is wat angstig en een echte naastjeschootkat ipv een opjeschootkat maar is wel heel graag in de buurt.
Ze is heel zachtaardig en rustig, als ze uithaalt dan zonder nageltjes en dan ben je ook echt ver over haar grenzen gegaan, ze zal je eerder ontwijken.
Wel ietwat vocaal, maar niet zo schel vocaal als bijv de Siamees, meer gewoon wat aandacht vragend of als ze honger heeft oid.
Hun vacht is ook heel anders, heel dik en fijne haartjes wat het superzacht maakt. <3

Ik vind het echt 2 uitersten en mijn hart ligt bij de Oosterse types maar een Britje is ook wel heel leuk om te hebben.
Nu moet ik wel eerlijk zeggen dat Mowgli eigenlijk een HTK is, wsl heeft ze een BKH grootouder oid gehad dus ze zal ong 1/4e BKH zijn en mss wel wat meer, het karakter en de vacht klopt helemaal, de bouw komt ook aardig overeen (rond, compact).

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-14 06:27

Jeetje Tilmar, sterkte :(:)

Aapjes zijn Sphynxen inderdaad, maar ik moet zeggen dat die van mij wel hun drukke uurtjes samen hebben maar Verder zijn ze ook rustig hoor, lekker knuffelen en zijn ze ook graag overall bij!

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 10:34

even spammen met mijn manneke <3

Afbeelding

Afbeelding

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 10:45

Oh LoesLucky, wat een droppie! Genieten! Hij lijkt wel rood, kan dat bij sphynxen?

Splash, dat is hier inderdaad ook. Lekker met z'n drieën rennen, dollen en stoeien }:)

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 12:16

okey, verliefd <3

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 12:23

Ja hij is rood :). Met een tabby patroontje. Nog ff afwachten of hij Mink is. Dan krijgt hij blauwe oogjes

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 12:33

Oeh, dat zou wel heel gaaf zijn! <3

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-14 12:41

Gaia, waar woon je? Devons wil ik wel een keer ontmoeten ;)

Loes hij is zo leuk :+: ben echt benieuwd hoe hij zich verder ontwikkeld. Ben echt verliefd!

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 16:03

Ik woon in Nootdorp, tegen Den Haag aan. Waar woon jij?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 16:14

Oeh wat een schatje Loes!!!!! <3

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-14 19:58

gaia schreef:
Ik woon in Nootdorp, tegen Den Haag aan. Waar woon jij?

In Zaandam, dus is te doen ;)

Ik durf nog niet te juichen maar hier lijkt de diarree eindelijk onder controle met ander voer en probiotica.....

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 20:04

Ik duim voor je dat het daadwerkelijk zo is Splash. +:)+
Zag net een mooie rooie voorbijkomen, Vega(s) toch? <3

Ik kan wsl vanaf deze week KVV gaan inslaan, heb vandaag een vrieskistje op de kop getikt via MP, oud dingetje maar werkt nog goed en wordt nog thuisbezorgd ook. *\o/*
En dat voor wel €30,- inclusief benzinekostenvergoeding. *D
Wil in eerste instantie gewoon meerdere smaken Smuldier meenemen en tzt wat andere merken (en smaken) KVV gaan halen, testen wat de dames lusten en dan daarvan extra inslaan.
Als alles een beetje goed verloopt wil ik ze tzt helemaal overzetten op KVV, verwacht nog de meeste moeilijkheden met Mowgli Miepkont die een echt brokkenkatje is en veel dingen jakkiebah vind. :+

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-14 20:05

Goede koop Lor !!! :D

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 23:38

Thnx! :)
Ben er ook echt blij mee, liep al vanaf half mei zonder vriezer dus kon bijna niets bewaren en nu kan ik tenminste weer maaltijden invriezen, grote pannen soep maken, groenten en vlees in porties verdelen en invriezen en natuurlijk de katten voorzien van een voorraad KVV. *\o/*

Oh en kijk eens wat ik ong 10 minuutjes geleden vond:
Afbeelding
<3

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 23:38

aaahw, babytandjes <3 Altijd leuk!!

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-14 23:43

Ooooh tandjes! Van wanneer was Abby ook al weer, 25 april? Zit ook op Knox te wachten maar nog niks gevonden.

En ja lekker een vriezer, ik had dat ook toen ik m'n nieuwe koelkast kreeg.

Vorige week had Knox s ochtends in eens overgegeven snapte er niks van. Tot ik een pad in huis vond.... Oke beest opgeruimd. Vanmiddag kwam ik thuis en had er weer een overgegeven, zitten ze net te spelen met iets... Weer een kleine pad. Leuk hoor landelijk wonen :+

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 00:02

Abby is geschat van 23 april, volgens de dierenarts kon ze best een weekje ouder zijn maar als ik afga op het verhaal van de vorige eigenaars (met 4,5 week opgehaald, was in een weekend) en de berichten op facebook teruglees is ze ong van 23 april.

Ze slikken de tandjes ook vaak in of je ziet ze over het hoofd met stofzuigen, die dingen zijn ong een cm groot had ik het idee. :+
Als je Cats Best Eco Plus houtkorrel hebt (die klontvormende zegmaar) dan vallen ze al helemaal niet op omdat de kleur ook nog aardig overeenkomt. :=

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 00:02

En ja, landelijk wonen heeft zo z'n nadelen. :')

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 07:42

Oh lief! Tandjes!

Het is Vega...Vegas is van Splash. Bedenk me nu ineens dat maar 1 letter anders is. Nog niet eerder bedacht...lekker slim haha!

Ieuw een pad. Brrrr

Kreeg van de week al te horen dat ze graag spinnen jagen, OMG! Laat ik nou kei bang zijn voor spinnen....

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-14 07:44

;( wanneer houdt het nu eens op? Zit te wachten tot ik de da kan bellen, Wax is ziek....... Hoop niet dat het niesziekte is, dat zou betekenen dat Texas drager is, maar hoop op een verkoudheid oid door verlaagde weerstand.