Hondenshows

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 14:35

Sanne, is het geen idee om d'r eens op een clubshow in te schrijven anders? Om gewoon te wennen? Doe ik met Jamie ook hoor. Oll is meteen volle bak op grote shows mee gegaan in de puppyklas maar met Jamie heb ik daar eigk geen zin in :P

hier is de clubmatchagenda

Limoen

Berichten: 7522
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 14:39

Neej schreef:
Sanne, is het geen idee om d'r eens op een clubshow in te schrijven anders? Om gewoon te wennen? Doe ik met Jamie ook hoor. Oll is meteen volle bak op grote shows mee gegaan in de puppyklas maar met Jamie heb ik daar eigk geen zin in :P

hier is de clubmatchagenda

Ja, dat wilde ik ook juist. Maar die zijn rond mijn uitgerekende datum |( Die waar ik heen zou willen dan := Gericht op windhonden of niet te idioot ver weg.

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 14:40

Bij Kynospirit hebben ze een valentijnsshow in februari..ook voor rasloze enzo. Zit wel snel vol, maar misschien is dat ook wat?

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 14:42


Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 14:44

Oh maar je kunt ook gewoon zeg maar jongehonden dagen en gewone clubshows meepakken voor de ervaring hoor.. Ik ga met Jamie naar de jonge hondendag van kc zaanstreek dan, en de jonge hondendag van waalwijk straks..

Maar ik zit net ff te kijken, er is überhaupt niet veel nu idd. Meeste gaat vanaf april pas weer..

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 14:45

Eind januari in Rijssen is er een clubmatch zie ik.. maar moet je wel ff goed oefenen. Lewis had ik ook pas 4 weken en toen ging die naar zn eerste show, dus het kan wel :D

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 14:48

Haha Jamie heeft z'n eerste rozet al gewonnen op de minishow van de ringtraining :D

petitparis

Berichten: 16001
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 14:53

Hier gaan we morgen weer op show. Vriendlief gaat niet graag mee op show tenzij naar clubmatches omdat die kleiner zijn en meer "iedereen-kent-iedereen". Maar morgen gaat hij mij speciaal wegbrengen, zodat ik met 3 honden heelhuids binnen geraak en de benches kan opzetten. <3

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 14:56

Oh en Sanne, er is in april natuurlijk een hele leuke show in Arnhem;p

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 15:02


Tigress

Berichten: 8957
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 15:25

Oeh das wel een leuke, ik heb daar gisteren voor het eerst getraind. Jarvis deed het super, kreeg complimenten mee waarvan ik begon te stralen <3 natuurtalentje :))
Afbeelding

Hij vond de training gisteren erg leuk :D

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 21:03

Ik vind Jarvis leuk :D En ik vind zn naam ook geweldig :D

Inge, wie keurt?

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 00:18

Neej schreef:
Ik vind Jarvis leuk :D En ik vind zn naam ook geweldig :D

Inge, wie keurt?

Staat op de site, Gabrielle Veenstra;)

dalmarieke

Berichten: 677
Geregistreerd: 18-02-10
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 18:27

Limoen schreef:
Ja daar twijfel ik ook over. Enige haalbare optie is dan Groningen. Maar ik twijfel := Geen idee hoe ze het gaat doen, 55 euro inschrijfgeld, vrij ongunstig in haar klasse qua leeftijd.


Ga je oefenen bij kc rijssen de 28e januari...kost rond 20 euro.
Zal wel.deze dagen sluiten.
Geen hele mooie show hoor qua ruimte..wel gezellig

Kc hardenberg is nog eind april a begin mei....ook kleine show.

Ashen

Berichten: 137
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 20:32

Hallo, een vraagje. We zijn helemaal nieuw in het show gebeuren en zijn tot nu toe naar 3 shows geweest met onze Shiba pup en dus in de puppyklasse. Tot zover erg mooie resultaten en 2 keer een 1e plaatsing. We zijn er echter een beetje bang voor dat hij toch iets (1 a 2 cm) boven de standaard zal uitgroeien (de standaard voor reuen is max 41,5 cm hoog). Heeft het dan nog nut om naar show te gaan en wordt een te grote reu gediskwalificeerd of is het bijvoorbeeld een grote fout? Alvast bedankt!

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 20:35

Dat hangt er vanaf wat er in de standaard staat..soms staat er dat 1cm hoger wel mag. En van de keurmeester..je hebt ook keurmeesters die de meetlat erbij pakken;)

Mijn Pointer mag ook wel stoppen met groeien;p maar als die 1cm te groot zou zijn, ga ik hem nog gewoon showen hoor.

Ashen

Berichten: 137
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 20:38

IngeN86 schreef:
Dat hangt er vanaf wat er in de standaard staat..soms staat er dat 1cm hoger wel mag. En van de keurmeester..je hebt ook keurmeesters die de meetlat erbij pakken;)

Mijn Pointer mag ook wel stoppen met groeien;p maar als die 1cm te groot zou zijn, ga ik hem nog gewoon showen hoor.



Ik had de tolerantie van 1,5 cm al ingerekend bij die 41,5. :o Officieel staat er 40 cm. Ik ben een beetje bang dat die van mij op 42 of 43 gaat eindigen... Maar ze zien het gewoon als een fout of wordt het zwaar afgestraft mochten ze een meetlat erbij pakken?

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 21:29

En het hangt ook erg af van de keurmeester. Ik heb Hans v/d Berg bij de kooiker al een paar keer de meetlat erbij zien pakken en de hele inschrijving niet hoger dan een ZG zien geven.. Maar er zijn ook keurmeesters die iets boven de maat "vergeven" als het ware.. Mijn reu is perfect van maat dus ik heb er zélf geen ervaring mee maar er liep in ons ras de afgelopen jaren ook een soort paard zo groot en die is op de een of andere manier ook kampioen geworden. Met doorschuif en reserve CAC's, maar toch..

petitparis

Berichten: 16001
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 22:33

hangt denk ik heel fel van de keurmeester af. Sommige zien het door de vingers als al de rest goed is en andere zijn heel streng en in het slechtste geval wordt je de ring uit gezet.

Reu van mijn vriendin is ook eigenlijk groter dan de standaard, maar de laatste tijd veel reuen, maar nog nooit echt problemen mee gehad. Wel eens een opmerking dat hij niet kon/mocht winnen omdat hij "te zwaar" is van bouw

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 22:54

Hoe oud en hoe groot is je hond nu dan trouwens?

essiesilly

Berichten: 7835
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: berkenwoude

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 12:50

Nog een paar dagen en dan hond van t jaar show voor her eerst haha ben benieuwd.. verwacht er niet heel veel van met een ras als de mijne maar goed wel leuk om eens heen te gaan :)
Jurkje hangt klaar

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 14:27

essiesilly schreef:
Nog een paar dagen en dan hond van t jaar show voor her eerst haha ben benieuwd.. verwacht er niet heel veel van met een ras als de mijne maar goed wel leuk om eens heen te gaan :)
Jurkje hangt klaar

Er zijn in ieder geval meer Beaucerons..Homme mag ook weer toch?

essiesilly

Berichten: 7835
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: berkenwoude

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 14:34

Ja homme ook idd

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 14:36

Lewis gaat zijn best doen dit jaar, zodat die volgend jaar ook mag mee doen :7

dalmarieke

Berichten: 677
Geregistreerd: 18-02-10
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 18:11

Ashen schreef:
Hallo, een vraagje. We zijn helemaal nieuw in het show gebeuren en zijn tot nu toe naar 3 shows geweest met onze Shiba pup en dus in de puppyklasse. Tot zover erg mooie resultaten en 2 keer een 1e plaatsing. We zijn er echter een beetje bang voor dat hij toch iets (1 a 2 cm) boven de standaard zal uitgroeien (de standaard voor reuen is max 41,5 cm hoog). Heeft het dan nog nut om naar show te gaan en wordt een te grote reu gediskwalificeerd of is het bijvoorbeeld een grote fout? Alvast bedankt!


Bij ons ras schrijft de standaard voor dat een overall balance belangrijker is dan de hoogte. Wil niet zeggen dat alles maar groter moet maar ik heb ook reuen mee die flink aan de maat zijn of hoger maar wel goed in balans. En dat is bij vele reuen ook wel te zoeken soms bij ons ras. Heb ook wel eens meetlatten ernaast gehad. Nog nooit gediskwalificeerd maar wel eens een zg daarvoor....nog steeds een zg dus so be it.
Je leert ook wel bij welke km je wel if niet gaat inschrijven tzt.
Daarnaast hangt het ook wel af met wie je hond in de ring staat. Qua handler: ik ben niet klein en ben stevig, dan valt het wat minder op.
Met andere honden: sta ik bij allemaal flinkerds..dan valt het minder op dan wanneer ik met allemaal ondermaatjes sta. Andersom is dit effect ook zo.
Bij jouw ras kan je voor het oog missch nog wat platkammen.
Ik zou gewoon inschrijven...en wordt je er toch een keer uitgestuurd of krijgt een G...is nog niet het einde vd wereld. Nieuwe km nieuwe kansen.