Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 19:40

De ene egel is gevoeliger voor temperatuur en de een wil ook warmer zitten dan de ander. Vaak worden ze wat gevoeliger als ze ouder zijn.
Mijn eerste egeltje was er heel gevoelig voor. Die is ook gestorven omdat ze bij de vorige eigenaar op kamertemperatuur (ong 20 graden) werd gehouden en daardoor waren haar organen aangetast omdat ze telkens zat te schommelen tegen de hibernatie aan. Was gewoon kapot van binnen.
Loki zat graag lekker warm terwijl Týr liever net wat koeler zit (rond de 22 graden)

cherell0

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 20:38

mag je egels nog houden dan ? ( met betrekking op de positief lijst)

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 20:49

Die lijst is er nog niet door, dus geen probleem.

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 21:07

oké .

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 21:25

Vandaag een dierenwinkel met degoes binnen gelopen voor wat nieuwe informatie. Had al wel kunnen weten dat het niet veel zou zijn. Het beestje regelmatig kattenvoer geven vond ik een behoorlijk vreemd advies eigenlijk, meende dat het echt planteneters waren?

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 21:29

katten voer ? :? ?
lijkt mij niet echt voor degoes nee , of ik heb het ook verkeerd geleerd .

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 23:47

Gelukkig is de baardagaam weer thuis.

Nou Damon is echt als een gek aan het rondcrossen in hun verblijf, heeft ook weer eens intensief gebruik gemaakt van hun vliegende schotel en Elena is ook lekker rond aan het wandelen geweest en ze heeft weer goed gegeten. Het is nu 26 graden. Dus even kijken hoe het morgen overdag is. Maar het is duidelijk een temperatuur probleempje geweest, gelukkig iets wzt makkelijk op te lossen is.

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 00:36

Azmay schreef:
Vandaag een dierenwinkel met degoes binnen gelopen voor wat nieuwe informatie. Had al wel kunnen weten dat het niet veel zou zijn. Het beestje regelmatig kattenvoer geven vond ik een behoorlijk vreemd advies eigenlijk, meende dat het echt planteneters waren?

No way daarnaar luisteren, je kan een degoe best vergelijken met een chinchilla en is zelfs meer verwant aan een cavia dan een hamster/muis ed ;)
Ze hebben dus ook doorgroeiende kiezen net als konijnen, chinchilla s, cavia s ze moeten dus heel veel hooi en eigenlijk een vrij arm stengelig dieet, wel iets rijker dan een chinchilla ze komen voor in iets minder droge gebieden, met daarom wel gezonde groenten ed en wat brokjes elke dag maar niet te veel, ze zijn heel gevoelig aan diabetes en leven graag in groepen. Ze zijn super sociaal en heel nieuwsgierig en leuk om te houden maar ze bijten ALLES kapot dus je moet echt heel stevig hok hebben en veel wilgentakken ed aanbieden zodat ze hun knaaglust daaropbotvieren en niet op het hok :p. Zeer sumiere samenvatting hier sorry kon het niet laten toen ik dat zag staan

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 00:42

Fijn dat je egeltje het weer wat beter doet Rockwitch.

En super dat je baardje weer thuis is Cerilene en zich ook weer wat beter voelt :j Hopen dat het zo doorzet.

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 11:48

Fijn dat het met alle beestjes weer wat beter gaat!

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 14:34

Onze lampenkapjes zijn ook gemaakt en gespoten:
Afbeelding

Binnenkant is niet gespoten trouwens.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 00:30

Nog een update:

Afbeelding

Afbeelding

En de buitenkant van de ramen al netjes afgewerkt:
Afbeelding

Over ongewone huisdieren gesproken trouwens... Vandaag een alpenwatersalamander (volgens vriendje die Google er op na heeft geslagen) gevonden. Die hebben we vanavond in water aan laten sterken en zetten we zo weer uit. Even in een glas gehad voor een foto. Verder in een bakje gezeten (en daar ook uit ontsnapt. Hahaha):
Afbeelding

Afbeelding

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 09:45

Ah wat een leukerdje :) Zo hebben we er hier ook veel in de vijver, was helemaal blij toen we ze ontdekten want we hebben ook best veel (roof)vis op de vijver dus ik had geen salamanders verwacht!

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 11:12

Wel mooie beestjes. :j

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 16:17

Weer een update. Gisteren even de bak thuis gehad. Konden we meteen kijken hoe het staat en hoe onze beestjes er in passen :D Hahaha. (beetje slechte foto's maar het was 's avonds en daar hebben telefoons toch moeite mee)

Foto met lief ervoor, beetje voor het idee hoe groot de villa is:
Afbeelding

Met onze slaperige boefjes erin als tijdelijk leidend/lijdend :') voorwerp :D:
Afbeelding

Vandaag heeft mijn lief al wat kunnen schilderen. Mijn vriendje kan niet echt goed foto's maken, dus wat onscherp, maar goed... Het gaat om het idee :') _O-

Afbeelding

Afbeelding

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 16:24

Wauw die krijgen een mega villa! Verwende baardjes heb je!

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 16:34

Het was wel even wennen om 'm zo thuis te zien. Dan is ie toch groter dan je je voorstelt. :D Hahaha. Als de buitenkant klaar is dan gaat ie naar huis en kunnen we warmtekabels leggen, cement er in doen en met piepschuim beginnen aan de 3D achterwand. :j

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 16:44

Wel updates plaatsen dan hé?

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 16:47

Zeker. Ik hou jullie op de hoogte van alle vorderingen :j

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 18:39

Wauw die wordt zeker mooi! Ik ben benieuwd als hij straks af is. Ze mogen zich in elk geval gelukkig prijzen met zo'n riant custom-made onderkomen!!!

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 19:48

gaaf zeg .

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 11:28

Geven jullie baardjes ook al aan dat ze winterrust gaan pakken?

Wij zijn weer wat verder met de bak.

Warmtekabel er in:
Afbeelding

Aangezet om te testen of ie het deed en vervolgens een steen er op gelegd om te kijken of het ook door de (dikke) steen warm werd. Er zit nog geen glas in de voorkant, dus hadden een deken er voor gehangen en thermometer in de bak, gewoon om ook te kijken hoe warm het dan werd. Zaten al vrij vlot op 27/28 graden. Lampen moeten er natuurlijk ook nog in...
En toen, tja, dan moet Koek natuurlijk even als tester in de bak gezet worden. Op de steen... Die was inmiddels al wel een beetje warm geworden (heb goed uitgekeken of zijn lijf verder de warmtekabel niet raakte) en na wat onwennig met zijn kop omhoog rondkijken vond hij het blijkbaar toch wel heel lekker warm en schoof en wiebelde wat, zodat ie lekker met zijn kop ook op de steen kon.
Afbeelding

Afbeelding

Gisteren heeft mijn vriend het beton in de bak gestort. Ik wist niet dat hij het ook op de plateaus ging doen, maar goed, maakt niet uit. (vandaar ook de taperandjes bij de plateaus op de kabelfoto)

En toen heeft hij blijkbaar ook zand bovenop het cement op de plateaus gedaan. Wel slim.
Afbeelding

En met zand er af ziet het er zo uit:
Afbeelding

Er moet nog veel gebeuren, maar het begint nu een beetje vorm te krijgen. Ik mag lekker deze week met piepschuim gaan spelen :D

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 13:06

Gaaf hoor, wordt echt wel wat.

Mijn vriend is aan het bedenken om een achterwand te maken in de bak van mijn rattenslang en de aangrenzende bak van zijn witlippython.
Wil hij ook met pur en beton enzo een soort rotswand van maken. Ben benieuwd.

Ik merk nog niet aan mijn baardje dat hij winterrust wil pakken.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 14:25

Wat leuk dat jouw vriend ook een eigen achterwand wil maken! Ik ga nog even kijken hoe ik het precies ga aanpakken. Wel gaan we ook op de bodem voor de kijker links tegellijm smeren. Just in case, voor als ze gaan graven. Dan graven ze het hout niet stuk.

Onze baardagamen zijn echt sloom en eten veel minder. Ze zeggen dat het pas vanaf 1 of 2 jaar is dat ze dat hebben, maar de onze zijn in februari of zo 1, maar we merken het echt aan ze.

Gaan nu ook de lichturen flink minderen. Moest de temp dan trouwens ook omlaag? Ja, toch? En dan als alles klaar is daarmee goed lang warm bad (wat ze echt verschrikkelijk vinden!) om de darmen leeg te maken.

Hoe pakken jullie winterrust aan?

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 14:40

Azmay schreef:

dit is voor de dierlijke eiwitten wat ze nodig hebben.