Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Machie

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 10:30

Ik zet de honden niet op de foto. Of iig, niet voor het idee. Blekz en Fiji zijn op de heupen (en rug) geröntgend voor eventuele fok. Lumoz zal tzt ook gaan. Maar van Csiva zijn nooit foto's gemaakt.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 13:43

Ik zet de rug en de heupen op de foto

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-24 14:55

Ik heb voor nu een telefonische afspraak met de dierenarts staan voor vrijdag. Ik wil met hem overleggen wat hij als vervolgstap ziet.
Ik heb de indruk dat Mila liever niet meer op de bank springt, maar als er bijvoorbeeld iets te zien is voor dan zit ze er in twee tellen op.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 16:34

JesdaJinn schreef:

Ik zou dan in dezelfde beweging ook wel de ellebogen en schouders laten meenemen want die vangen toch altijd de klappen op tijdens het springen...

Als je dan toch al heupen en rug doet, is ellebogen en schouders een kleine moeite...

Is Simba ook op foto geweest?

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 16:56

Little_Gift schreef:
JesdaJinn schreef:

Ik zou dan in dezelfde beweging ook wel de ellebogen en schouders laten meenemen want die vangen toch altijd de klappen op tijdens het springen...

Als je dan toch al heupen en rug doet, is ellebogen en schouders een kleine moeite...

Is Simba ook op foto geweest?

Nee. Simba nog niet. Die gaat of niet op de foto of ergens volgend jaar.
Doordat dogsports nu door gaat en we 15 wedstrijden krijgen weet ik niet of ik met beide honden wil lopen. Jaxx gaat sws. Das echt mijn sporthond en Simba is gewoon leuk er bij.
Ik kan me namelijk nog niet indenken hoe het is om met 2 honden te trainen, maar als ik actief word en blijf dan gaat hij zeker op de foto

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 07:16

Ik heb altijd honden wel op de foto gehad. Mijn flatjes voordat we omhoog gingen, dat was op ongeveer 1,5 jaar. Pixy wist ik dat ze officiële HD en Ed ging krijgen en een rug foto, voor eventuele fok, dus die zijn laatst gemaakt. Bij allemaal mooie foto's gelukkig. Zou anders voor mij een reden kunnen zijn om of specifieker te trainen of juist niet door te gaan. Maar dus geen problemen hier.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 16:02

Mag zaterdag lekker vroeg aanwezig zijn bij de wedstrijd.. Guusje is in september 3 geworden en daarna geen officiële wedstrijden meer gehad, dus staat ze op de meetlijst.. was dat even weer vergeten

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 16:19

KarinW86 schreef:
Mag zaterdag lekker vroeg aanwezig zijn bij de wedstrijd.. Guusje is in september 3 geworden en daarna geen officiële wedstrijden meer gehad, dus staat ze op de meetlijst.. was dat even weer vergeten

Is ze randje of geen twijfel mogelijk?

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 20:59

Geen twijfel mogelijk hihi, een echte small

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 21:24

KarinW86 schreef:
Geen twijfel mogelijk hihi, een echte small

Simba randje voor 25 of 30.
Ik ging meten, 32 cm. Licentie bij ds aangevraagd en betaald. Ineens dacht ik, goh ga ff kijken wat en hoogtes en schofthoogte dan zijn.
Is het tot 32, 25 springen en 32.01, 30 cm springen.
Hij moet dus sws goed gemeten worden maar 25 zou top zijn. Al kan die 30 ook wel hoor

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-24 13:44

Na overleg met de dierenarts gaat ze een week op pijnstillers om te zien of ze dan weer meer op de bank springt en naar de fysiotherapeut.

Afwachten dus!

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 20:13

KarinW86 schreef:

Ik ben er dan ook al, aangezien Pixy graad 0 loopt :+

Anna, hopelijk straks meer duidelijkheid.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 21:55

Ow leuk kan ik jullie zien lopen

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 18:08

Morgen trainingswedstrijd in vries.
Op een grasmat. Nooit zelf op gelopen en Jaxx ook nog nooit op gelopen.
Ben zo benieuwd hoe het loopt enzo

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 19:10

Vandaag was het helaas weer te veel allemaal voor Guusje.

1e rondje jumping ging nog aardig met wat extra tunnels enz, maar ze had lol en deed de paaltjes!!
2e en 3e rondje waren niks, raakvlakken te spannend en alles was te spannend.. ben eruit gegaan beide keren .. laatste rondje gewoon een mini rondje bij de start gedaan

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 20:07

KarinW86 schreef:

1e rondje jumping ging nog aardig met wat extra tunnels enz, maar ze had lol en deed de paaltjes!!
2e en 3e rondje waren niks, raakvlakken te spannend en alles was te spannend.. ben eruit gegaan beide keren .. laatste rondje gewoon een mini rondje bij de start gedaan

Jammer maar toch goed gekozen voor de hond!
Hoop dat de spanning nog minder gaat worden op den duur

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 20:11

Ja soms is het erg aanwezig en soms ook minder.
Helaas nu niet zoveel trainingsuren met dat slechte weer en korte winterstop..
Laatste rondje ook lekker speeltje meegenomen..
Wilde het liever gewoon goed afsluiten.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 20:14

KarinW86 schreef:
Ja soms is het erg aanwezig en soms ook minder.
Helaas nu niet zoveel trainingsuren met dat slechte weer en korte winterstop..
Laatste rondje ook lekker speeltje meegenomen..
Wilde het liever gewoon goed afsluiten.

Ja! Das belangrijk. Zeker goed afsluiten

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 20:25

KarinW86 schreef:

Oh jammer,,ze had zulke mooie stukjes bij de jumping. En de palen in 1 x goed ( dat was bij velen niet zo), ok en een tunneltje hier en daar extra ;)
Had goede hoop voor je vp.

Pixy ging lekker, 1e rondje nog niet genoeg vaart op de kattenloop, dus raakvlak had ze niet, verder foutloos, dus het 1e zg-tje is binnen. 2e rondje was ze foutloos. Dus trots op mijn kleine meisje!

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 20:26

Aah super!
Klinkt positief.
Hopelijk dat Jaxx morgen ook goed loopt :P

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 21:05

@fannetje jullie gingen lekker inderdaad! Nogmaals gefeliciteerd

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 11:46

JJ succes vandaag

Karin in ieder geval 1 rondje dat goed ging. Ik vind het super dat je zo goed rekening houdt met Guusje en het toch voor haar op een leuke manier wil afsluiten.

Fannetje wat goed dat jullie al een ZG hebben gehaald en daarna nog een foutloos rondje.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 20:46

Och wat een dag.

Vandaag trainings wedstrijd gehad met een kunstgras vloer.
Jaxx en ik nooit opgelopen. 1e rondje wilde ik na toestel 7 al stoppen. Jaxx gleed alle kanten op en kwam zowat ondersteboven uit de tunnel.
Dus ik draaide me naar de km en zei ik stop er mee. KM zei, ik zou doorgaan want je hond kent dit niet en moet echt wennen. Rondje afgemaakt, was JP dus dacht oke. Nou ergens kreeg ik een dk want was echt de focus kwijt.
Jaxx had gelukkig niks en had bedacht om 2e rondje, VP te lopen maar als die weer zo zelfde zou zijn dan zou ik echt stoppen en spel ook niet lopen. Kwam ik de ring uit en iedereen zei zelfde als KM dus dacht oke geef het eens kans.

VP echt een super rondje! Jaxx deed bij dogsports heel af en toe eens gaan staan en dan wachten maar begon ook beetje lopen soms en dacht moet nu even daar op reageren en terug zetten waar die eerst stond maar 1e rondje bleef die braaf liggen en nu niet. Dus ik wilde starten en zag dat ie stond dus ik ben terug gelopen en heb hem terug gelegd. Dan maar DK, maar KM was soepel en gaf me geen DK. Had gemogen want das regel.
Jaxx leek rekening te houden met de ondergrond en gleed en glibberde niet meer. perfecte raakvlakken. Super insteek palen en lekker afstand. Alleen de start en finish lat vielen. Nouja pech. Was hier 10e ofzo.

3e rondje was super leuk rondje. Het was een gambling met eindfase. Ik weet niet of het echt een naam heeft maar je had eerst 20 seconden om zoveel mogelijk punten te verzamelen en na de zoemer had je 20 seconden om sprong 1, palen, tunnel, tunnel en sprong en finish. Bij vak A kreeg +60 en vak B kreeg je +40 extra boven op je punten. Ik dacht, dat ga ik gewoon doen xD
Ik dacht dat Jaxx na 4 naar binnen zou komen en de kattenloop op zou gaan maar dat risico durfde ik wel te nemen want hier hangt niks te van en idd, Jaxx kwam naar binnen en ging de kattenloop op maar blijkbaar had ik zo veel punten verzameld dat ik als nog 3e was xD

Afbeelding

Dus al met al leuke dag maar ik ga hier niet meer lopen met Jaxx. Ik snap dat honden er aan moeten wennen maar ik kom hier 1x in de 6 maand en vraag me af of ik het dan wil want hoewel hij voorzichtig was merkte ik wel dat ie niet voluit ging en daardoor ook wat slechter sprong en vermoed ook de latten.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 21:50

Jammer dat hij er niet zo lekker op liep, honden moeten er zeker aan wennen inderdaad.
Uiteindelijk toch nog wel een leuke dag gehad zo te lezen.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 22:23

Idd,kunstgras is idd heel anders lopen voor honden. En dan ben je ook nog afhankelijk van de kwaliteit. Mijn beide honden zijn eraan gewend en lopen idd anders dan op gras of zand.
Roetsj mocht trouwens vandaag lopen in Hoogerheide, ze had lol, maar helaas wat minder focus, hoewel deel 2 van de jp en vp best goed gingen. Vp2 met speel gelopen, om opnieuw buurten te voorkomen en fijn kunnen lopen. Maar dus 3 x disk gelopen. Dit was voor Roetsj de laatste wedstrijd dit jaar.