Jennyj01 schreef:Sorry hoor maar ik vind het schoppen van je eigen en de hond van een ander echt een no go. De meeste honden zijn prima weg te dirigeren met een: ga jij maar even naar je eigen baasje. Of simpel commando ZIT!! En een koekje erin. Je zal verbaasd zijn hoeveel honden dat gewoon doen omdat ze het niet verwachten. Hoe meer drama jezelf maakt, hoe meer drama er is.
Niet alle honden eigenaren zijn even ervaren en iets meer begrip daarvoor is wel op zijn plaats. De meeste honden moeten worden niet kant en klaar geboren.
Nou loop hier maar eens een ronde mee. Zelfs als mijn 2 meiden flink snauwen taaien ze niet af. Met een beetje pech snauwen ze nog terug ook.
Maar nee ik heb er geen begrip voor als je je hond in AANLIJNplicht gebied los gooit, deze niet naar je luistert of als je niet t fatsoen hebt je hond terug te roepen of te halen.
Dat begrip en respect heb ik ruimschoots verloren nu ik daardoor 2 honden heb die niet meer met andere honden kunnen omdat ze , door zo’n hond meerdere keren gepakt zijn.
En dan heb ik zelfs aan beide meiden een waarschuwingssleeve hangen.. en loop ik daarom , dus door t gebrek van andere mensen… , al niet meer met die 2 honden samen… o.a. Om de kans op schade van mijn honden naar een andere hond te beperken.
Zo fijn he dat wij altijd maar rekening moeten houden met een ander, maar dat we dat zelden terug kunnen verwachten.