Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-23 20:02

Jennyj01 schreef:
Sorry hoor maar ik vind het schoppen van je eigen en de hond van een ander echt een no go. De meeste honden zijn prima weg te dirigeren met een: ga jij maar even naar je eigen baasje. Of simpel commando ZIT!! En een koekje erin. Je zal verbaasd zijn hoeveel honden dat gewoon doen omdat ze het niet verwachten. Hoe meer drama jezelf maakt, hoe meer drama er is.
Niet alle honden eigenaren zijn even ervaren en iets meer begrip daarvoor is wel op zijn plaats. De meeste honden moeten worden niet kant en klaar geboren.

Nou loop hier maar eens een ronde mee. Zelfs als mijn 2 meiden flink snauwen taaien ze niet af. Met een beetje pech snauwen ze nog terug ook.

Maar nee ik heb er geen begrip voor als je je hond in AANLIJNplicht gebied los gooit, deze niet naar je luistert of als je niet t fatsoen hebt je hond terug te roepen of te halen.
Dat begrip en respect heb ik ruimschoots verloren nu ik daardoor 2 honden heb die niet meer met andere honden kunnen omdat ze , door zo’n hond meerdere keren gepakt zijn.
En dan heb ik zelfs aan beide meiden een waarschuwingssleeve hangen.. en loop ik daarom , dus door t gebrek van andere mensen… , al niet meer met die 2 honden samen… o.a. Om de kans op schade van mijn honden naar een andere hond te beperken.

Zo fijn he dat wij altijd maar rekening moeten houden met een ander, maar dat we dat zelden terug kunnen verwachten.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 20:20

Ik heb echt geen moeite met schoppen van andermans hond :+ Ze zijn niet van suiker. Liever een schop van mij dan hechtingen na een gevecht toch?

Ik laat Dundy vaak los als ik zie dat een hond dreigend op ons af komt. Dundy handelt dat heel correct en kortdaad af := Heeft in z'n bijna zevenjarige bestaan nog nooit in een gevecht gezeten.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 20:49

Ik moest vanochtend wel lachen. Er kwam een mevrouw met een klein hondje (aangelijnd, flexi) aanlopen in het veld, ik zag haar en maakte plaats. Alleen het kleine hond liep wat ruim aan de flexlijn en stuiterde blaffend naar voren, nog op ruime afstand overigens. Die van ons wilde reageren met gekef, wat ik niet wilde en dus corrigeerde, alleen door de correctie maakte Vixem een fout bij Puk en daar waren ze het niet over eens dus hingen met elkaar in de haren. Niks spannends, vooral overhappen, kabaal en geklier, want tandjes stoten ging niet doordat Vixem standaard een muilkorf draagt. Ik bemoei me daar niet mee, moet er vooral om lachen dat het kleine ding een mening denkt te hebben tegenover Puk. :') Anyway, het hondje van de mensen schrok en de mensen zelf ook, waardoor de riem kort ging en het hondje niet meer durfde te kijken. _O-

Ondertussen zaten Puk & Vixem gewoon weer bil aan bil te wachten op het "OK" commando. :+

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 21:04

Hier op puppybezoek geweest en oooooh, zo schattig! Nog 3 weekjes en dan mag ik de spruit ophalen. Ben er helemaal weg van, ook van vader en moeder.
Afbeelding
Tevens 2 veulentjes gekeken van mijn voormalig dekhengst, wat een prachtkoppies zitten erop. Dat doet hij heel goed. Was een echt baby dagje dus. Nu uitgeteld want was een hele reistocht.

KimD

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 21:06

Net kleine molletjes! Leuk! <3

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 21:36

Ja het zijn echt dikke mollen maar daar houd ik wel van. Maar echt zo lief die ouders ook, ben echt blij dat ik switch van Jack Russell naar Norfolk <3

meisie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 22:33

Och ik zie weer allemaal leuke puppys! <3 Superleuk!

Ik herken me wel in het issue dat ik een hond eens bijna een rotschop heb verkocht... Die dook ook bovenop Woody.. Nou moet ik zeggen dat ik zoiezo op dit moment niet zo graag meer wandel op losloopplekken.. wij laten woody wel los in aanlijngebieden maar staat WEL onder appel, zie ik iemand komen (met/zonder hond) dan is het of in de berm of aan de lijn als het te krap is.. Niemand hoeft last te hebben van mijn hond..

De afgelopen 3 maanden zijn een hel geweest, iedere x als ik hier in de buurt ging wandelen waar loslopen gedoogd is word hij aangevallen... van jack russel tot aan herders... verschrikkelijk, zelfs als hij de honden nog niet eens gezien heeft omdat hij weer achter in onze knieen wandelt... Ik ben zo bang dat ook hij dadelijk reactief word óf wel een keer gaat uitvliegen terwijl het zo'n doetje is... :(

Onze knappe man, lekker even bij de fokker geweest voor een spa-dagje voor het trouwen <3
Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-23 22:42

Hier hadden we net een bloedbad.. -O-
Boellie is een groot deel nagel kwijt.. en dat bloedde als een rund… duurde wel even voordat we dat opgelost hadden. De truc met bloem werkte ook niet.. toen t eindelijk gestopt was maar ingepakt. Want hij liep t gelijk weer open…
Pechvogel

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 22:47

Och god ja, nagels bloeden als een rund, echt bizar. Met Harvey zag onze camper er laatst ook als een slachthuis uit! :x

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-23 22:51

Ja echt ALLES zat onder… ik heb op een gegeven moment maar onze DA een filmpje gestuurd met de vraag; hoe krijg ik dit gestopt..
3x raden wat spontaan stopte _O-
Maar heb t wel ingepakt. Want ik zette hem terug op de keuken vloer. Niks aan de hand. 3 rondjes verder weer stempelen… -O-

Meneer voelt zich perfect gelukkig. Want we moesten naar een verjaardag. Dus nou mocht ie daar mee naar binnen _O- die is denk ik 5 kg zwaarder als we hier weg gaan *sarcastisch*

meisie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 22:56

Oh oliebol , dat heb ik gelukkig nog niet meegemaakt maar kan me goed voorstellen wat voor zooi dat is..

Hier regelmatig een bebloede hond na frisbee les, man man man dan heb ik een zand/bloed hond lol

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 22:58

Klein trucje die heel eng klinkt maar in geval van nood echt wel werkt.
Wij waren eens gaan wandelen in de ardennen. Zoals de meeste wel weten zijn aussies echte berggeiten maar ook wel lomp. Ik weet niet hoe maar ineens had charlie echt de helft van zijn nagel eraf gerukt. Bloedde inderdaad meega hard. Wist niet wat te doen. Gebeld naar een vriendin die altijd rare sos trucjes heeft en inderdaad: sigaret aansteken en er tegen houden. Trok 1 seconde weg en voelde niets meer en nooit meer last van gehad :)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-23 23:16

Ja die werkt ook kei goed. We roken alleen beide echt niet hahaha.

Larissajulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 23:17

Jeetje wat gaan jullie snel zeg!

Ik lees alles mee, maar het was nog niet gelukt om te reageren en nu is het ineens wel heel veel geworden :P

Ik zag weer hele schattige pupfoto’s voorbij komen <3
Ook interessante discussies. Onze vorige herder is ooit eens echt gepakt door een witte herder. Deze wilde ook echt niet loslaten en onze hond had het echt al opgegeven. Toen waren we ook niet zo lief meer, als je je eigen hond op die manier kan beschermen dan moet dat.

Ik ben vandaag weer wezen puppy kijken en ben echt helemaal verliefd weer <3 er is een reutje dat tot nu toe elke keer al heel erg naar me toe trekt, dus ik hoop heel erg dat dit hem wordt. We hebben in principe eerste keuze met de reutjes, maar het is nog afwachten wat er uit de DNA test komt, al is de kans heel groot dat ze gewoon helemaal gezond zijn omdat de ouderdieren ook getest zijn. Ze zijn nu iets ouder dan 5 weken Afbeelding
Afbeelding

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 23:23

Oh al die puppy's <3 Wil spontaan weer een puppy!

Nagels kunnen idd flink bloeden, had hier laatst ook alles er onder zitten. Pootje ingepakt en vervolgens had ik een hond die niet meer kon lopen :') Als ik hem ergens neerzette, zakte hij als een pudding in elkaar. Ik heb slap gelegen om hem _O-
Afbeelding

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 02:01

Als een nagel bloed heb ik nu biogancr stop bleed thuis liggen. Heb ik dit niet beschikbaar of is het diertje heel klein (vogeltje etc), dan heb ik altijd een aansteker bij me. Even een vlammetje erlangs en het is dicht.
Werkt snel en dan is het goed dicht.

De hondjes waren vanmiddag weer lekker aan het spelen <3
Afbeelding

Afbeelding

Lilo had rotzooi gevonden.... meteen afgepakt natuurlijk :x

Afbeelding
Lilo haar kapsel vind ik super mooi nu....
Maar volgend weekend gaat ze mee op wandelvakantie met mijn moeder en buddy. Dus ze moet weer kort.... morgen gaat ze geschoren worden en dan hopenlijk van de week wassen en afwerken -O-

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 08:30

Mag ik mij hier ook melden? Wij willen in de toekomst ook graag een Toller pup erbij. De wachtlijsten voor een goed gefokte pup van “mijn” ras zijn lang, we hebben geen haast of concrete plannen maar ik klets wél graag alvast mee. Ik lees al een hele tijd mee en de discussie onderwerpen die langs komen vind ik interessant :)

Dit is Sam en ik doe fanatiek jachttraining met hem.
Afbeelding

In navolging op het schoppen van andere honden onderwerp, ik verbaas mij dagelijks weer over de enórme hoeveelheid slecht opgevoede honden, en honden die de hondentaal niet snappen. Wij worden dagelijks belaagd door honden die met een rotgang op ons afkomen en meteen erop duiken onder het mom van “spelen”, gaan najagen etc. Ik vind dit geen normaal gedrag maar op de een of andere manier krijg je het niet bij deze eigenaren aan het verstand. Ik probeer deze honden meteen te blokken met mijn lichaam en brul ze ook gewoon weg. Of ik geef een mep met mijn riem (ja sorry). Maar soms heb je er een tussen die gewoon niet onder de indruk is en de baas op grote afstand is. Of een eigenaar die uit z’n plaat gaat omdat je zijn hond corrigeert…

We zaten twee weken terug nog bij de dierenarts omdat zo’n “hij speelt alleen maar” hond twee gaten in mijn hond gebeten heeft. Volgens de eigenaar was dit “gewoon spelen en dat moet kunnen”. Eigenaar liep gewoon verder en ik heb een fikse dierenarts rekening.

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 08:51

Mijn hond luistert over het algemeen goed als hij los is, maar mocht hij een keer besluiten niet te luisteren en andere honden lastig te vallen zou ik eerder blij dan boos zijn als hij dan duidelijk weggestuurd wordt daar. En als hij echt vervelend zou zijn en zich niet weg laat sturen vind ik een schop ook niet erg, dan behaalt hij in elk geval geen succes. Gelukkig komt hij tot nu to eigenlijk altijd en is het niet nodig :)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 08:59

Susanne schreef:
Mag ik mij hier ook melden? Wij willen in de toekomst ook graag een Toller pup erbij. De wachtlijsten voor een goed gefokte pup van “mijn” ras zijn lang, we hebben geen haast of concrete plannen maar ik klets wél graag alvast mee. Ik lees al een hele tijd mee en de discussie onderwerpen die langs komen vind ik interessant :)

Dit is Sam en ik doe fanatiek jachttraining met hem.
[ [url=m/Q7HXLI.jpg]Afbeelding[/url] ]

In navolging op het schoppen van andere honden onderwerp, ik verbaas mij dagelijks weer over de enórme hoeveelheid slecht opgevoede honden, en honden die de hondentaal niet snappen. Wij worden dagelijks belaagd door honden die met een rotgang op ons afkomen en meteen erop duiken onder het mom van “spelen”, gaan najagen etc. Ik vind dit geen normaal gedrag maar op de een of andere manier krijg je het niet bij deze eigenaren aan het verstand. Ik probeer deze honden meteen te blokken met mijn lichaam en brul ze ook gewoon weg. Of ik geef een mep met mijn riem (ja sorry). Maar soms heb je er een tussen die gewoon niet onder de indruk is en de baas op grote afstand is. Of een eigenaar die uit z’n plaat gaat omdat je zijn hond corrigeert…

We zaten twee weken terug nog bij de dierenarts omdat zo’n “hij speelt alleen maar” hond twee gaten in mijn hond gebeten heeft. Volgens de eigenaar was dit “gewoon spelen en dat moet kunnen”. Eigenaar liep gewoon verder en ik heb een fikse dierenarts rekening.

Super gaaf om een toller in de jacht te zien, deel vooral veel verhalen erover. <3 en welkom uiteraard, wel al een fokker op de planning?

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 09:10

Kim, dankjewel! Ik heb contact met een aantal fokkers (ik ben heel kieskeurig haha), heb me nog nergens op de lijst laten zetten omdat ik een beetje in dubio zit “wanneer” we de pup willen. Dit komt omdat ik heel erg twijfel of Sam dit leuk gaat vinden en zijn welzijn staat wel echt voorop. En een pup koop ik voor het leven en wil ik niet terug moeten brengen omdat het niet gaat ofzo. Sam is nu 10 jaar en de perfecte hond in huis en buiten dus zou de pup een hoop goede dingen kunnen leren/een voorbeeld kunnen zijn. Maar ik denk dat hij niet echt zit te wachten op zo’n spring in ‘t veld erbij in huis. Lastig lastig.. Oja en wat ook wel meeweegt is dat wij altijd op vakantie gaan mét Sam en dat met 1 hond toch wel makkelijker gaat.

Ja heel gaaf, hij heeft zo’n passie en drive. We apporteren zowel dummies als echt wild. Ik ben de enige bij ons die traint met een Toller en het is wel echt wat anders als een lab bijvoorbeeld.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-23 09:10

Gisteravond vonden we zn nageltje. Meneer is dus, op een deel bovenop, heel zn nagel verloren. Verklaart ook wel hoe heftig t bloedde :')
Maar hoe dat ie dat voor elkaar gekregen heeft met gewoon in de tuin een snelle plas doen… :o?
Afbeelding

Oh en bel de krant, het nieuws enzo! Hij heeft heel de nacht zn verband en sok laten zitten. Wel konden we zien dat t , waarschijnlijk, gisteravond toch nog wel even wat gebloed had tot zn sok toe. Maar so far so good.

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 10:27

Oh een toller in de jacht!! Geweldig! Ik ben super benieuwd of je je op een wachtlijst gaat plaatsen en waar. Ik heb de toller ook hoog op mijn lijst gehad maar vond de reu/teef combinaties die toen pups verwachtten maar niks (ja 1tje maar die had al pups liggen). Kritisch zijn is niet verkeerd in dit ras :j Sam is leuk zeg! Gaaf te lezen dat je zo om hem denkt <3

Kiwi, zo dat is ook niet een klein stukkie zeg! Das ook talent, zal ik maar zeggen :=

Over loslopende opdringerige rotzakjes: Die block ik maar al te graag en als dat niks is gooi ik mn discs naar ze toe. Ik moet zeggen dat ik het tot nu toe maar 1 keer heb meegemaakt en dat was een ietwat heftige maar vriendelijke reu. Weet niet of ik mazzel heb of dat de etiquette hier in de omgeving zo goed is :=

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-23 10:35

Oh wat leuk nog een toller! En wat leuk dat je er ook echt mee werkt! Wat goed ook dat je ook zo nadenkt over hem.

s1993 schreef:
Mijn hond luistert over het algemeen goed als hij los is, maar mocht hij een keer besluiten niet te luisteren en andere honden lastig te vallen zou ik eerder blij dan boos zijn als hij dan duidelijk weggestuurd wordt daar. En als hij echt vervelend zou zijn en zich niet weg laat sturen vind ik een schop ook niet erg, dan behaalt hij in elk geval geen succes. Gelukkig komt hij tot nu to eigenlijk altijd en is het niet nodig :)

Ik ben ook, ondanks aanlijnplicht, niet heel moeilijk. als iemand echt zn best doet om de hond terug te laten komen en desnoods de hond komt halen doe ik echt niet moeilijk mits dat dan blijkt dat t wel een vriendelijke hond is. Dan zie ik t ook als een trainmoment voor mn eigen honden om hun aandacht op mij te houden.

Ben wel benieuwd naar een leuke before/after foto van Lilo.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 10:48

Kiwiwitje, oef dat is wel flink pijnlijk! :(:) Ik zie nu je onderschrift met website, ik heb wel eens wat besteld bij je! :D

Flux, hè wat leuk :) Je bent uiteindelijk wel voor een ander ras gegaan begrijp ik? Ja soms verbaas ik me ook over de combinaties. Het ras wordt daar niet leuker van. Ken genoeg van die hypersensitieve gillers. Al zijn er ook gelukkig genoeg fokkers die met zorg alles testen en de juiste combi uitzoeken.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-23 10:55

haha wat leuk! ik heb dat vaak via insta of bokt en dan heb ik GEEEN idee :+ ik kan vrijwel nooit insta/bokt namen bij ''echte namen'' koppelen :+