Puppy Erbij 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PSvanLot

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 19:21

Zalmolie geef ik bij.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-22 19:34

Ik geef momenteel kiezenbrink vismix. Wil de zalm ook eens proberen en soms die van fish4pets

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 19:42

Ik geef dogmeat zalm en af en toe haring van fish4pets, naast omega 3 zalmolie van icelandpet. Wissel het af.

Jamiefris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 21:27

Ga ik daar eens naar kijken. Zalmolie krijgt ze af en toe over haar brok. Zal gaan ervaren of ze de vismix wil eten. Voer ik haar dan wel buiten :')

Voor de mensen die half/half voeren of alleen KVV. Hoe zijn jullie overgestapt van hoeveel die ze als pup moeten hebben naar hoeveel ze als volwassen zouden moeten hebben?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-22 21:29

We voeren hier gewoon op behoefte/wat ze nodig hebben. De hoeveelheid is voor ons niks meer dan een richtlijn.

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 18:21

Hier ook gekeken naar behoefte. Mocht er een vetje bij kreeg die iets meer, mocht er een vetje af wat minder. Al is er altijd meer sprake geweest van dat laatste :')

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 19:08

Jip schommelt heel erg in gewicht. Maar dat komt ook grotendeels door de familie thuis. Die geven veel dingen tussendoor. Dus die hebben weer een preek gehad dat ze ècht niks tussendoor mogen geven.

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 19:30

Vallen jullie DOG copenhagen tuigen ook zo klein? Ik heb een maat M bestelt (wat al 1 maat groter is dan zijn ruffwear tuig) en op zijn ruimst ziet het er al uit of hij zichzelf in een veel te klein skinny jeans heeft gepropt...

Jamiefris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 19:44

Oshaa schreef:
Vallen jullie DOG copenhagen tuigen ook zo klein? Ik heb een maat M bestelt (wat al 1 maat groter is dan zijn ruffwear tuig) en op zijn ruimst ziet het er al uit of hij zichzelf in een veel te klein skinny jeans heeft gepropt...

Uit ervaring kun je maten van tuigen niet echt vergelijken met elkaar maar kun je beter je hond opmeten en dan naar maatlabel kijken.

Van Trixie draagt puck een M en van DC een S op zijn kleinst.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-22 19:53

Indd opmeten. Hier dragen mn staffies een M en djes past zelfs de S nog van dog copenhagen

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 20:08

Heb je gemeten? Hier pastte het DC tuigje maat M mooi voor onze lab (inmiddels niet meer).

Gister het AnnyX tuig binnen gekregen, deze is zeker wat zachter dan de DC. Zit ook verder achter de oksels (kan ook aan de maat liggen, hij zit nog wat ruim). Fijn tuig hoor! De opening voor het hoofd is ook mooi ruim.

Ook meteen een stuk olijfhout en een knaagwortel meebesteld en die vallen ook goed in de smaak! Alleen jammer van de rommel die het geeft. :+

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 20:11

Hier draagt Sel, 12,5kg en ongeveer 50cm hoog een M Dog Copenhagen air walk.

Zal eens op MP gaan kijken naar nog een mooie tweedehandse erbij.

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 21:55

Ik had het erbij moeten zetten, maar ik heb opgemeten en de maattabel gebruikt :). Kwam aan de boven waarde van de S uit, dus voor de zekerheid voor een M gegaan. Op zijn grootst zit die wel oké, al oogt het erg klein (maar hij heeft veel vacht wat ook vertekent). Zal morgen eens kijken of ik een goede foto kan maken :)

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 08:29

Cody viel in de bovenwaarde van maat L bij DC en die past hem prima

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 08:42

Arya viel in de DC, beide modellen, eigenlijk altijd wel zoals het 'klopte' volgens de maattabel. Als je idd aan de bovengrens zit, handiger om de grotere maat te nemen zoals je nu hebt gedaan. Maar je bent de eerste waarvan ik hoor dat zelfs die dan niet past op z'n ruimst. Heb je op de juiste plekken gemeten? En de goede kant op versteld en 'm niet juist strakker gezet? Mij gebeurde dat onlangs ook met een tuig aanmeten waardoor ik niet in de gaten had dat er juist wel nog ruimte was qua verstellen, lekker blond :')

Maar kan ook gewoon zijn dat het tuig niet lekker ligt op 'm uiteraard. Niet elke hond is er een match mee, met dit merk. Maar: De DC tuigen ogen ook klein bij veel honden moet ik zeggen, vooral onder de grotere honden (met vacht). Omdat het bovenstuk kort is, waardoor ze ook minder ver naar achter liggen tov bepaalde andere merken en dus korter bij de oksel zitten. Daardoor lijkt het comfort model van DC nu bij Arya bv. ook echt alsof ze een opgepropte plofkip is, en vind ik 'm niet meer zo fijn. Ze heeft een langere rug en doordat het tuig vrij kort/compact is, vind ik dat niet prettig meer bij d'r uitzien - al past ie wel en zit ie niet in de weg qua bewegen. En vacht vertekent idd ook enorm. Arya ziet al heel snel uit alsof het Te strak zit, terwijl dat echt niet het geval is. Had ik met het passen van verschillende trektuigen laatst ook last van :')

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 09:19

Opgepropte plofkip is een goede omschrijving :+ .
In principe voelt het wel oké, de gespen gaan dicht zonder gedoe, maar het is vooral het visuele dat het zo raar maakt. Ben ook wel de langere ruffwear gewend (die met 2 banden rond de buik), vandaar dat ik het lastig in te schatten vind.

Hier is de plofkip :)

Afbeelding

Afbeelding

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 09:21

Dat ziet er net zo uit als bij Sello bij dit model. Zat ook voor geen meter.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-22 09:23

Ik vind dit model ook minder mooi zitten inderdaad. Ook op staffies trouwens.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 09:29

Oja, dat ziet er niet heel comfortabel uit. :Y) De comfort air is dan misschien beter?

Ter vergelijking DC air (M) vs AnnyX (L). Hier zie je goed dat er bij de AnnyX veel meer ruimte is achter de oksels (ligt natuurlijk ook deels aan de maat).

Afbeelding

Afbeelding

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 09:30

Ik denk dat ik deze maar terug stuur en bij de vertrouwde ruffwear ga blijven :). Ben heel tevreden over zijn flagline tuigje, hopelijk ook over de front range! Was voor de DOG copenhagen gegaan vanwege de goede verhalen + het echte ringetje aan de voorkant. De ruffwear heeft daar een verstevigd stoffen ringetje zitten, die ik minder vertrouw dan metaal..

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 09:41

Sello gisteren bij de dierenarst geweest. Beide kanten oorontsteking. Nu moet ik zelf met een pipet iedere dag AB in zijn oor doen. Dat was vanmorgen een hel.
De veearts heeft gezegd: 'richting zijn andere neusgat' Dat gaat toch niet? Volgens mij moet ik veel meer richting zijn keel als ik naar plaatjes kijk op internet?

Iemand van jullie advies? Anders ga ik morgen weer naar de kliniek en moeten ze me maar helpen.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 10:19

Bij de Anny-X tov beide DC modellen ligt de borst band idd verder achter de oksels, bij eigenlijk Alle honden die ik Anny-X zie dragen wat de Anny-X dus ook erg interessant maakt in 't algemeen gezien vind ik - al vind ik het materiaal en kwaliteit van DC wel fijner van beide modellen. Maar ook de walk air van DC zit bij veel honden vrij kort achter de oksels moet ik zeggen - wel past die over 't algemeen 'voor het oog' veel mooier op de meeste honden waar de comfort idd bij meer honden al sneller minder prettig oogt en vaak bij sommige modellen hond minder mooi zitten waar de air dan idd wel nog mooier zit. Qua hoe het zit en bewegingsvrijheid merkte ik met de comfort tov de Air echt Geen verschil bij Arya dan bv. Ook de comfort zit haar niet in de weg en schuurt ook niet in de oksels, ondanks dat ie er vrij kort achter zit. Maar zeker bij de langharen valt de comfort wel snel zo 'plofkip' uit ja en dat is gevoelsmatig vaak niet fijn - voor ons ook niet meer. DC zou eigenlijk het tussen stuk tussen schouders en borst band iets langer moeten maken bovenop; dat zou echt alle verschil van de wereld maken. *Daar hadden ze beter in kunnen investeren ipv dat nieuwe model tuig :')*

De non-stop Line Harnes zit bij Arya bv ook niet zo ver naar achter als dat Anny-X bv ligt, maar wel weer iets verder als DC bv.

Maar als je idd tevreden bent over Ruffwear, zou ik gewoon daarbij blijven. Zijn idd ook prima tuigen :j
Die comfort past 'm idd wel, maar het ziet inderdaad niet fijn uit nee - zo zit het bij Arya nu ook. Toen ze jonger was, vond ik 'm wel mooi zitten maar ben er nu idd ook wel klaar mee. Mochten ze het ooit aanpassen en het bovenstuk langer maken, zou ik 'm wel zo weer kopen want an zich was ik er altijd heel tevreden over qua gebruik.

PSvanLot
Oei, beide kanten zelfs. Germ! Ontstekingen behandelen/druppelen/zalven is idd niet fijn voor ze. Het doet al snel pijn als je met een pipetje e.d. in het oor moet om te druppelen; ik druppel het normaliter erin en masseer het dan met de hand wat verder door, door aan de buitenkant van de oren bij het aanzet stuk van oor-kop even te masseren zeg maar, als dat logisch klinkt hahaha.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 11:15

Dank je voor je tip Cursebreaker!

Het is een creme achtige substantie dus erin druppelen is onmogelijk. Het was vele malen makkelijker geweest inderdaad als het een vloeistof was geweest. Easotic is het middel.

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 11:19

Oh die Anny-x ziet er wel goed uit zo ja. Ben alleen bang dat het materiaal is dat heel erg lang nat blijft?

Wij hebben ook een DC, maar wil graag een ander tuig. Ook ik vind het tuig inmiddels te kort bovenop de rug en te dicht achter oksels liggen. Anny-x en NonStop vind ik er opzich fijn uitzien, maar ik vind het handvat van de DC zo fijn...

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 11:45

Ik dacht dat het niet hebben van een handvat een ding zou zijn, maar mis het eigenlijk totaal niet.
Ik pak het tuig zelf gewoon vast, in het geval van de Non-Stop, maar meestal heb ik altijd een kortloper bij me. Een lichtgewicht heb ik ondertussen, dus die laat ik vaak aan het tuig hangen of ik heb 'm aan m'n rugzak hangen bv of aan de gordel, zodat ik snel kan switchen als ik d'r even kort wil houden.

Met zwemmen denk ik dat veel merken wel gewoon een optie zijn, zeker bij een middel tot grote hond is dat niet snel een probleem. De Anny-X is niet heel dik qua materiaal e.d. dus ik verwacht dat dat met zwemmen geen issue is. De non-stop is qua materiaal wat dikker, maar die droogt ook prima op vind ik. Arya zwemt daar ook zonder problemen mee, en met de DC tuigen ook.

PSvanLot
Ja zo'n dikkere substantie is idd lastiger. Hopelijk werkt het snel, zodat jullie er vanaf zijn.