cursebreaker schreef:Nicky
Ohh da’s moeilijk hoor die kipjes negeren haha. Ik heb dan geen drijver, maar mijn herder gaat er net zo graag achteraan… The key is vooral proberen om het zelf eerder te zien en dan als een malle zorgen dat je hond aandacht voor jou krijgt en houdt en jou leuker vind haha. Dus neem iets Extra lekkers mee bv. Iets wat sterk ruikt, of dat Favoriete speeltje. Of op sommige stukken even aan een lange lijn bv en dan ook gewoon proberen die focus bij jou te houden zodat je straks kunt uitbreiden naar gewoon los. Maar Arya gaat hier ook nog wel eens er achteraan, dus bij ons is het ook nog steeds een train-dingetje haha. En Ohh haha je bent geen slechte puppy mama hoor! Ik ga gewoon een beetje all-out met kerst, lol. Hier hadden we vorig jaar met twee jonkies van 6 maanden ook al een boom + cadeautjes, ondanks dat het ook boefjes konden zijn haha. Maar ik weiger om Geen kerstboom op te zetten voor de dieren. Ik heb dan wel zoiets; ze moeten maar leren er vanaf te blijven hihi. Is dan wel even intens in het begin met begeleiden, maar het werpte bij ons wel z’n vruchten af. Nu staat ie ook al 2 weken op met cadeautjes, zonder grote problemen haha. Heb ook gewoon de snack surprise doos van kiwi eronder staan bv. Arya is sowieso niet zonder toezicht alleen hier, dus dat scheelt ook alweer. Er heeft altijd iemand zicht op d’r. Sansa gaat nog wel eens naar de boom om te snuffelen ofzo en dan gaat Arya meteen PIEPEN als een gek en nerveus doen omdat ze weet dat ze niet aan de boom mogen komen haha. En als ik dan al kijk naar Sansa en ze wegsprint, wil Arya het liefst ook Sansa gelijk nog even op d’r plek zetten, lol.
Misschien had ik er bij moeten zeggen dat ik Mezzy aan t uitbouwen ben buiten de bench te blijven. ook als wij er niet zijn.
En de bench staat er nog wel, aangezien dat formaat DuitseDog bench is, is het niet praktisch om ook mijn veel te grote kerstboom neer te zetten.
Ja ik ga na mn werk een rondje doen met minder kans op water kipjes en dan inderdaad worst mee nemen. Duimen dat we het zo kunnen uit gaan bouwen.. want ik word daar altijd heel boos van.
ik wil niet dat we water kipjes (of welke vogels dan ook) opjagen.
Oh en die snack box? Ben bang dat die al open is voor ik hem onder de boom had kunnen leggen hahahaha