xDenies schreef:Uit nieuwsgierigheid, waarom gebruik je de e-collar als hij uit het zicht is? Voor mijn gevoel legt een hond dan niet de connectie dat hij iets verkeerds doet. Ik wil verder geen discussie starten of dergelijke hoor, het gebruik er van dat moet je volledig zelf weten maar je zet het er heel duidelijk tussen dus vandaar dat mijn nieuwsgierigheid gewekt wordt.
Het is mij geleerd om eerst HIER te roepen en als hij niet komt, dan de e collar te gebruiken.
Hij legt in principe de connectie tussen niet komen = correctie met de E collar. Dat kan natuurlijk ook als hij even uit zicht is.
Daarnaast gebruik ik eigenlijk altijd max stand 8 van de 15 standen die op de halsband zitten. Vaak gebruik ik éérst stand 5 en als ik zie dat ik genegeerd wordt omdat Skip al te hoog in zn drive zit, dan gebruik ik pas stand 7.
Vandaag zelf 1x alleen de trilling hoeven te gebruiken.
Wat er dus mis ging, is dat ik terwijl Skip waarschijnlijk al te hoog in zn drive zat, de trilling gebruikte, daarna pas stand 5 en uiteindelijk pas stand 7. Mijn timing was dus niet goed.
Hij heeft waarschijnlijk wat geroken of gezien en is in het schapennet gerend/ gesprongen, waardoor hij aan de andere kant van het net terecht is gekomen. En aangezien het een omheining is waar schapen niet uit mogen, zit het natuurlijk "rondom" dicht. Hij kon er dus nergens meer uit.
Dot wist ik natuurlijk eerst niet dus ik bleef roepen en regelmatig een druk op de e collar geven als wakker schud signaal.
Maar hij zat dus vast.
Voel ik me trouwens echt banketstaaf om!