Puppy erbij 2019

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Simoonzel

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 20:08

Wat is Skye al fotogeniek! Zo'n knapperd <3

En daar ben je mooi klaar mee Jade .. Lopen er nou zoveel aso honden rond of hoor ik alleen de negatieve verhalen :+

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 20:14

Aah wat sneu voor AJ! En wat heb je een pech zeg.. Hier echt nog nooit zoiets meegemaakt gelukkig. Is er geen bokker in de buurt met een sociale hond waar je mee kunt meeten? :))

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 20:22

Jeetje wat zielig voor AJ... Ben je mooi klaar mee met zulke honden in de buurt... Je zou idd je hond nergens meer bij laten op die manier. Is het idd niet idee om met een bokker of bekende af te spreken met een stabiele vriendelijke hond?

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 20:26

Wat een pech voor AJ.. als je in de buurt woont kunnen we misschien een meeten? Die van mij zijn erg enthousiast maar ook erg sociaal.

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 20:43

Vervelend voor AJ. Ik ben voor nu enorm gezegend met heel veel leuke sociale honden hier die lief zijn voor nala. Meestal altijd wel leuk spelen.

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 20:49

Mja, ik denk dat het een combinatie van factoren is. Hier lopen voornamelijk kleinere hondjes (kooiker, stabijteefjes etc) en AJ is best groot. Zig, die veel asocialer maar ook kleiner is, heeft nml veel minder last van dit gebitch (tenzij ze AJ aanvallen, dan wordt hij boos). De eigenaren zijn hier wat onwetend, ze duwen hun trillende, met ogen rollende hondjes direct naar AJ toe en blokkeren een vluchtweg met fiets/eigen lichaam. En AJ is enthousiast en hipt en doet als hij honden ziet.

@Siem: Valt wel mee denk ik, hangt ook van de buurt af. Mijn vorige buurt zat echt vol aggro staffies en uitvallende herders. Laatst waren we op vakantie naar Texel en daar kwam ik alleen maar sociale honden tegen. Toen had hij het alleen te druk met zand leuk vinden om die honden op te merken _O- .

Ik ken heel veel mensen met aso-honden, minder met sociale honden :'). Binnenkort komt m'n vakantie hond dus weer, maar die kent hij al. Verder kom ik ook weinig honden tegen eigenlijk.

@Diandra: Zou leuk zijn! Hij speelt ook graag, maar hier wonen nergens honden van zijn leeftijd/formaat in de buurt. Ik woon in het noorden, geen idee of je in de buurt zit?

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 20:56

wat balen zeg, die kleine hondjes zijn vaak het ergst :+

Ik ben net weer thuis na een paar uur zoeken naar een kennisje haar hond, al weg vanaf 3 uur :(

Galaika

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 20:59

Dankje voor de tips voor het lastige uur.

Skye is leuk!

Herkenbaar, asociale honden.. loopt in de omgeving een vrouw met rottweiler en border collie, altijd loslopend. Heb daar een hele situatie mee gemaakt waar ik naar terugkijk met een slecht gevoel..

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 21:15

Ik kom sinds ik niet meer in Leeuwarden woon en bij de hondenschool ben eigenlijk alleen maar leuke honden tegen :))

Woensdag in het bos een beetje een rare ervaring. Kwamen twee flinke DH aan en ik riep Dexter bij me want die vindt grote honden soms eng. Dan gaat ie snauwen wanneer ze op hem af komen wat ik volledig terecht vind maar sommige honden reageren daar op door in de aanval te gaan ipv weg te lopen :roll:

Ik dus Dexter bij me roepen en andere kant op lopen maar die honden kwamen op ons afgerend. Het teefje gaat over Dexter heen staan terwijl Dexter op zn rug ligt en plast van angst. Vervolgens springt Dexter op en geeft een grom en een snep en die teef springt er bovenop vol woede 8)7 Kon ik dus 35kg Duitse Herder van kleine Dexter af trekken.

Thanks, weer een nare ervaring met een DH.

Hier in de buurt zijn overigens eigenlijk alle honden hondagressief maar baasjes hebben ze altijd aan de lijn. Daar heb ik dus geen last van. Één speelmaatje in de buurt waar ze helemaal gek mee zijn <3

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 21:25

Pff rotervaringen allemaal met andere honden. OF nouja .. baasjes .. het ligt in principe niet aan de honden. Het lijkt alleen maar erger te worden.

Ik zou vandaag met een vriendin naar de Western Experience gaan. Was het niet dat ik vlak voor de snelweg een auto-ongeluk krijg en de schuld nu 'in mijn schoenen' wordt geschoven. Mijn auto is weggesleept en degene kon verder rijden. Meer wil ik eventueel in PB vertellen + foto's. Ik ben gigantisch geschrokken en was in complete 'shock' en hyperventilatie. Met uiteindelijk politie erbij zijn de benodigde formulieren ingevuld … maarja … Zeg maar dag tegen mijn auto voorlopig. Kan nu ook niet naar mijn paard toe en ik ben benieuwd wanneer ik weer een auto zal hebben (als deze überhaupt gemaakt kan worden anders ben ik heel erg de sjaak)

Sorry voor mijn ego post.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 21:33

ZoZenn, oeps beetje uit de richting. Ik woon in tilburg (vlakbij de door meeste wel gekende efteling..)

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 21:47

Wat rot KarmaChansy!

Oh wow Kaus, leuke ervaring weer.. Zo zou AJ ook reageren, die schrikt vrij snel van agressie en springt dan weg/achter mij.

Wat schrikken Denies!

Haha ja, dat is een beetje ver Diandra :'). Wie weet, als we eens in de buurt zijn!

Ik heb trouwens dit weekend m'n eigen Channel Wires gemaakt voor m'n palenset en ze zijn geweldig. 15 euro en de honden snappen het super! Zig snapt eindelijk dat je de palen ook door kan rennen, iets waar we altijd veel tijd op verliezen := .

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 08:47

Ah Denies wat rot :(

Ik moet hier alle zeilen gaan bijzetten voor onze benchplasser. Bench is sterk verkleind, geen verschil. Voornamelijk 's nachts pies hij er gewoon in en gaat dan weer slapen zonder een geluid te maken. Ik ga vandaag alles poetsen met enzymatisch spul denk ik in de hoop dat er geen enkel geurtje achterblijft. En heb nu maar alle kleden uit de bench gehaald dus meneer ligt op de plastic onderbak. Beetje sneu maar ik hoop een manier te vinden waarop hij tenminste naar buiten wil om te plassen. :=
Als iemand nog tips heeft, die zijn welkom. Het alternatief wordt 's nachts weer elke 2-3 uur opstaan maar dat hou ik gewoon niet langer dan een week vol qua slaaptekort.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 10:46

Nog gefeliciteerd met Elin!

Vervelend al die nare ervaringen met andere honden!

Denise hoe gaat het inmiddels met je? Laat je wel goed informeren wat betreft de schuld in je schoenen geschoven te krijgen, als jij niet fout bent geweest gewoon je poot stijf houden!

Simoonzel, krijgt hij in de avond nog water? Ik weet dat ik die van mij na een bepaalde tijd geen drinken gaf en nooit geen problemen gehad. Wel vervelend dat je steeds van die gebroken nachte houdt nu!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-19 10:59

Ik zou zijn bench op de slaapkamer bij jou zetten als ie daar nog niet staat. :)

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 12:07

Na 9 uur is het water al weg. Hij krijgt om 8 zijn laatste maaltijd, hij kan daarna dus nog even drinken. Dan gaat hij nog om 22u uit en om 00u. In principe daarna weer om 6 als ik opsta. Soms slaapt hij door, maar soms dus ook niet, lijkt totaal willekeurig. Bench past niet op de slaapkamer :+
Enige andere optie is dat ik op de bank ga slapen. Maar dat gaat ook niet bepaald fijne nachten geven omdat de katten me dan gaan gebruiken als springkussen. _O-
Ik beschouw het wel als optie, maar probeer het nog te voorkomen.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 14:38

Ik vind water weghalen persoonlijk echt niet kunnen :n

Plast je pup echt heel veel? Dan zou ik testen op blaasontsteking. Had Dexter ook. Die plaste spontaan overal zoals wanneer hij op de bank sprong bijvoorbeeld. Heeft voor leuke taferelen gezorgd.

En een wekker zetten voor wanneer je hem eruit. Om de 1,5 uur bijvoorbeeld. En s nachts de pup naast je in de bench zodat je hem beter hoort.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 14:44

Hoezo niet Kaus? Ken meerdere dieren die na een bepaalde tijd geen water meer kunnen nuttigen, zie niet zo snel waarom dat het niet zou kunnen :)

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 14:52

Ik haal na 10u ook het water weg. Ze heeft nooit echt dorst ochtends dus denk dat het wel meevalt hoe erg het is.

Simoonzel, wat vervelend dat bench plassen. Zou toch wel wekkers zetten om de 2 a 3 uur. Dan ben je hem hopelijk voor. En als het dan nog steeds fout gaat er toch naast gaan liggen, dan hoor je hem hopelijk woelen/wakker worden.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-19 14:53

Hier slapen ze in de nacht in de bench, ook daar hebben ze geen water.. En dat hebben we vanaf pup af aan gedaan.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 14:58

Hij drinkt niet veel en plast ook niet veel. Het is een pup, die moeten gewoon vaak. Het is ook normaal dat ze er elke 3 uur uit moeten, alleen als hij doorslaapt gaat het goed. Als ik wekkers zet dan lig ik daarna weer 1,5 uur wakker voordat ik weer kan slapen. Daarom probeer ik dat dus te voorkomen. Ik moet op werk de hele dag patiënten helpen dus dan heb ik wel een helder hoofd nodig :+

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 15:10

Als je geen wekkers wilt zetten zou ik ernaast gaan liggen in de hoop hem dan beter te horen. Heel veel meer opties heb je niet denk ik, als je de bench verkleint heb, alles goed schoon is, en hij niet de hele nacht kan drinken. Is even heel rot maar je hebt er wel profijt van als het nu goed aangepakt wordt.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 15:14

Ik vind s nachts, wanneer ze slapen, het water weghalen anders dan om 8 uur al. Dan zit je hond zo'n 12 uur zonder water? Mijn mening is dat dat gewoon teveel is. Maar hier hebben ze 24/7 water en maken ze ook s nachts gebruik van.

Als je hond niet piept zul je toch echt wekkers moeten gaan zetten. Dexter gaf ook nooit aan dat hij wil plassen. Die plaste gewoon. Maanden zo geweest dus wij hebben er een patroon in gehouden. Nu geeft hij het nog steeds niet echt aan. Pas wanneer hij heeeeeeel nodig moet gaat hij piepen of bij de deur staan. Maar wij laten ze sowieso om de +-4 uur naar buiten om te plassen dus dat zijn we voor.

Sommige honden geven het gewoon niet aan. Toen ik Dundy kreeg met 5 maanden had hij alleen buiten geleefd. En hij heeft nooit een plas binnen gedaan. Het verschilt gewoon per hond.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 15:15

Ik zou er naast gaan liggen of rigoreus vrij nemen van werk en echt weer opnieuw elk uur en 2 uur eruit gaan in de nacht :j

Nu kan ik jullie jaloers maken, wij hebben nu echt een goede laag sneeuw :D

Karma geniet er echt van :')
Afbeelding
Afbeelding
De licht bruine die is al bij mij in de oppas sinds dat ze 10 weken was <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-19 15:18

Lekker Karma!

T is hier ook afhankelijk van hoelaat ze naar bed gaan hoeveel water ze krijgen. Al heeft Chick straks met de pups wel dag en nacht de beschikking over water. Maar water drinken is echt niet het eerste wat ze doen als ze uit de bench komen.

Maar ik denk dat in dit geval het beste is om bij de pup te slapen. Een mini bench op de slaapkamer of op de bank dan maar.