Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Laurora schreef:Spannend nickeltje!
Wij hebben vorige week onze mooie aanvliegers gechecked, alles ziet er goed uit! Het is een over het algemeen relaxed volk, alleen nu met deze droogte zijn ze ietsje minder lief.
Gister hebben we iets nieuws gedaan, niet helemaal bijig, maar wel met streepjes!
we zijn met een expert van de wespenstiching mee gegaan om te kijken hoe een wespennest op diervriendelijke wijze verplaatst word. Zeer interessant! We gaan vaker met hem mee en hopen dit in de toekomst zelf te kunnen doen.
Indy_Mouse_9 schreef:Century, succes met de aanstaande nieuwe Qs! Krijg je ze opgestuurd of ga je ze halen ofzo?
En wat voor slinger heb je gekocht? Bij mijn vereniging staat een monsterslinger waar 12 ramen tegelijk in kunnen, dus hoewel eigen spullen aanlokkelijk zijn ga ik niet voor de slinger voorlopig. Ben wel van plan binnenkort een zeef en een ontzegelunit aan te schaffen.
Marcella schreef:Ach vind het niet zo heel belangrijk dat ze lief en aardig zijn vind ik het belangrijkste. Pad langs de kast is misschien net 1,5 meter er vanaf, maar staan wel druiven tussen. Heb ook maar 5 druiven soorten staan dus de bijen hebben nog wat te bestuiven.![]()
Bloemenrandje voor langs de moestuin word ook steeds mooier. En nu al een paar vragen betreffende zaad gekregen. Wat natuurlijk gewoon mag als er maar genoeg blijf om in het najaar door te zaaien.
Overbuurman heeft nu ook weer bijen.
Century schreef:Mijn koninginnen zijn geaccepteerd!