Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kaus

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 17:34

Bedankt voor de tips! Helpt enorm :D Ik gok dat de vlooien wel dood gaan als ze bijten. Want ik vind wel dooie vlooien en ook alleen maar hele kleine. Niet meer die grote van voorheen.

En anders ontvlooi ik ze met een ander middel wanneer het weer veilig kan.

Wat een gedoe... -O-

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 17:39

Ja, maar nu moeten ze dus eerst bijten. En dan kunnen er dus steeds nieuwe vlooien komen, die zie je op hond, bijten en gaan dood. Je zou ze eigenlijk moeten doden voordat ze bijten/op de honden komen.
Dat ze klein zijn betekent waarschijnlijk dat het baby's zijn. :') Dus ergens liggen er eitjes die uit komen en die eitjes worden niet gedood en zullen dus steeds uitkomen.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 17:39

ik gebruik advantix en nog nooit vlooien geien en enkel dode teken, terwijl de honden toch echt wl in allerlij viezigheid zitten dagelijks

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 17:56

Wij gebruiken ook advantix :)

Wat een schattige doberpup ! Is ze al bij jou thuis ?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 18:01

Ik gebruik niks. :') En zitten ook dagelijks overal. Oke, ik lieg, afgelopen jaar niks, vorig jaar in het voorjaar 1 keer behandeld vanwege teken, de rest van het jaar niet meer. Maar ook hier advantix als ik iets moet gebruiken. :j

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 19:11

Let ook op dat de poppen van vlooien zo goed als imuun zijn voor elk middel op de markt. Deze poppen kunnen voor langere tijd aanwezig zijn en daarna pas uitkomen waardoor het hele feest opnieuw begint.

Alle dieren in huis behandelen, goed stofzuigen en idd niet dweilen (vlooien houden van vochtige omgeving) en je huis behandelen met omgevingsspray.

Je kan evt de lege pipetjes mee opzuigen in de stofzuiger dan gaan vlooien dood aan de restjes in het pipetje.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 20:53

Ik lees dadelijk even alles bij. Heb momenteel een vakantiehond in huis en ze is behoorlijk fel op mijn honden.

Voor nu even een kleine fout van het ad:

'Op de lijst staan onder andere de pitbull, de rottweiler en de stafford. '

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-18 20:56

StonedRomy schreef:
Ik lees dadelijk even alles bij. Heb momenteel een vakantiehond in huis en ze is behoorlijk fel op mijn honden.

Voor nu even een kleine fout van het ad:

'Op de lijst staan onder andere de pitbull, de rottweiler en de stafford. '

Oh das niet handig Romy! Hopelijk word het snel beter met de honden! :)

Ja een ''kleine'' fout.. :P

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 21:01

Hoop ook dat het verbeterd deze vakantie, want heb haar over een paar maanden weer een tijdje hier.

Stomme is ook dat mijn akita gewoon heel rustig is. Kijkt haar niet aan ( en normaal is Olivia echt eentje die ze uitdaagt en tanden ontbloot als ze haar aankijken ) en als ze merkt dat de hond het moeilijk heeft op wandeling wilt ze haar ondersteunen. Krijgt ze toch zo'n grote bek van die opvang teef. Zelfs mijn reu krijgt haar niet ontdooit.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-18 21:07

Oh eigenlijk is dat wel apart. Want dan heeft je Akita dus duidelijk door dat het geen ''verkeerd'' gedrag is. Dat is dan eigenlijk wel weer grappig. Misschien is ze echt niet op haar gemak?

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 21:10

Hond heeft naar mijn idee angst aggressie richting honden en dat voelt mijn teef. Als het vanuit dominantie was, dan had mijn teef die momenteel ook nog loops is erop gezeten.

En de hond krijgt te weinig prikkels en uitdaging thuis. Heb haar hier dus op denkspellen gezet ipv voerbak en gedrag qua nieuwschierigheid en uitproberen begint al te verbeteren.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-18 21:54

Wat sneu voor de hond.
Chick heeft dat ook gehad(na dat ze een paar keer ''aangevallen'' is. Iets met de lijn had geen halve cm langer moeten zijn.. ). Bij haar hielp het echt om haar te ondersteunen naar andere honden toe. Dus voor iedere toenadering belonen. Maar voor iedere snauw ook ''corrigeren''. In het begin was het gewoon zo dat ze zo bang was, dat ik haar een keer een tik heb moeten geven omdat ze zo GEK werd dat we gewoon geen contact meer hadden. Daarna ging het eigenlijk heel snel beter. Werd ze zenuwachtig probeerde ik haar af te leiden met voer. In het begin betekende dat dus dat ik echt een snoepje ''in'' haar neus moest drukken voor een reactie. Tot we zover waren dat ze het wel spannend bleef vinden maar nieuwsgierigheid weer overwon. Gelukkig toen een aantal fijne honden tegen gekomen en zolang ze niet grommend en/of blaffend op haar af komen is eigenlijk alles goed.
maar dat heeft best wat moeite gekost...

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 22:06

Zo doe ik het hier ook en probeer haar nieuwschierigheid en het zelf uitproberen te motiveren. Is gewoon zo jammer dat ze niet langer hier is. Heb een super roedel die goed met haar omgaat.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-18 22:08

Dat vind ik dan wel weer leuk om te horen! :o Vonden haar gedrag in het begin zo lastig dat we maar gewoon verschillende dingen zijn gaan proberen.
Ja heel jammer. Maar zeker als ze vaker komt, komt het vast goed. Dit is wel een ideale manier voor de hond om vertrouwen op te bouwen!

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 22:40

Angst agressie is ontzettend vervelend... Hier een hond die dat aan de riem heeft (niet de Cattle). En die is daarbij ook nog eens enorm groot en indrukwekkend. Ik had het er bijna uit maar nu hij fulltime bij mijn moeder woont (geen keuze in helaas) zit het er weer helemaal in... :\

Hier smelt je toch van <3
Afbeelding

Hij is de afgelopen week ook bijna een kilo aangekomen. Vandaag ontwormd dus hij zal straks mooi op gewicht zijn :D

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 22:54

Awb wat zijn het twee schatjes kaus!

Tja kiwi, soms moet je wat corrigeren om de hond te vertellen dat bepaald gedrag echt niet gewenst is.... Maar dan moet je het juiste gedrag ook belonen.

Net weer een trainingssessie binnen gedaan met Jasper en de vakantie hond. Voordeel is dat Jasper nergens bang van is ( naja, qua honden, mensen is een ander verhaal ) en dus keurig alle oefeningen blijft doen totdat ik zeg dat het goed is ( wanneer de teef dus stopt met grommen/uitvallen en weer op mij gericht is. Ik vraag nog geen positieve lichaamstaal van haar, want daarvoor zijn we pas veel te kort aan het werken en dat kan ik nog niet verwachten. Niet uitvallen en gedrag negeren levert nu dus al koekjes op.

Afbeelding

Op het einde heb ik Jasper dus nog wat rondjes laten draaien en als een kangaroo laten springen etc.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-18 23:07

Ah Kaus wat lief!

Ja klopt helemaal hoor Romy. Maar het was zo sneu haar zo bang te zien. Zeker omdat het echt even duurde voordat ze ons vertrouwde dat we haar echt wel zouden beschermen en voordat ze weer wilde spelen met andere honden.
Het heeft gewerkt dat wel. Want toen wij/boellie aangevallen werd(ofja raak was t niet want wij waren de hond voor..) bleef ze keurig rustig zitten en heeft een paar minuten later zelfs met een onstuimige hond gespeeld. Maar het was zo sneu.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 23:23

Kaus, heerlijk die foto van die 2. En ik zag nog een foto van de dober pup langskomen, ook een schatje hoor.
Wat betreft vlooien, ik ben ook fan van Advantage/tix ivm het niet hoeven bijten van de vlo om dood te gaan. Als je echt een plaag in huis hebt, kun je het beste de losse spullen op kookwas doen en de omgeving behandelen met omgevingsspray (virbac heeft een goede).
SR, fijn dat het al wat beter gaat, hopelijk knapt ze snel op binnen jouw roedel.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 23:31

Shampoo besteld en omgevingsspray. Als dat binnen is nogmaals alles in de kookwas en de honden wassen. Hopelijk zijn we er dan écht vanaf.

Maar in principe moet het dus echt weg zijn? Het is niet iets dat langzaam uitsterft?

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 23:34

De eitjes kunnen tot 2 jaar ineens ontpoppen.... Alles moet dus weg.

Stofzuigen met een anti vlooienband in de stofzuiger, honden druppelen, omgevingsprsy, honden wassen en paar keer herhalen en overal schoonmaken. Wij waren er gelukkig binnen 1 week vanaf destijds.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 09:23

Kaus, dat kan anders een hele langdurige zaak worden, dus beter in een keer goed doen.

Ik ga zo bij de kleine zwarte frummels kijken, zin in :D

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 15:57

Vanmorgen wezen kijken en wat wordt je daar dan verliefd op zeg!
Dus hierbij wat beloofde foto's <3 *-:) <3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb er natuurlijk nog meer gemaakt. Alle pups er op gezet, just in case ;) Dan heb ik die van mij iig op de foto gezet O:)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-18 16:02

De keuze is heel simpel. Een baby blauw of baby roze strikje :o

Haha nee grapje hoor! (alzouhetstiekemnuwelleukzijnalsjeeenvandiepupskrijgt)
Wat leuk al die pupsels zeg! Stik jaloers!

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 16:11

kiwiwitje schreef:
De keuze is heel simpel. Een baby blauw of baby roze strikje :o

Haha nee grapje hoor! (alzouhetstiekemnuwelleukzijnalsjeeenvandiepupskrijgt)
Wat leuk al die pupsels zeg! Stik jaloers!

Ik dien nog even geduld te hebben, ben ik bang voordat ik dat weet. Pas na de gedragstest hoor ik welke ik krijg ;)
Maar de keuze is: roze, geel, paars, oranje turqoise of rood. Bruin en blauw zijn reutjes.
Zie dus net dat ik rood en geel mis en de plaatjes dus bij deze ;)

Afbeelding
Afbeelding

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 16:13

Wat lief, al die pups! Lijkt me wel fijn dat je niet echt een keuze hebt in uiterlijk :P
Vlooien lijken me echt drama.. hier wordt preventief behandeld met pipetjes.
Bezoekje aan de fokker was erg geslaagd :D Twee prachtige tegen waarvan 1 al loops is. Toekomstige vader was ook aanwezig (als logee), ook erg mooi en vooral lieve, sociale, werklustige honden. Wel nog 10 andere mensen al op de wachtlijst, dus ik hoop dat er een reutje overblijft :=