Katten!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 21:01

IMJ: Ja en ja :D maar dat ze duur zijn wisten we van tevoren. We hebben er goed over nagedacht :) fokkers zijn ook hele leuke mensen, ze hebben ook gezegd dat we geen duur kattenhuis hoeven kopen omdat toygers daar weinig gebruik van maken, een slaapplek is genoeg. Ook eten ze geen duur merk voer, goed is goed.
Het karakter is ideaal (hebben we ons laten vertellen) ze zijn speels, aanhankelijk, nooit agressief en volgen je overal op de voet haha.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 21:04

Wat is het juiste voer dan?

Hebben de fokkers een site? Toevallig zat ik er laatst over te lezen :D

Wrs laat je deze ook niet buiten je tuin?

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 21:15

Natvoer met zoveel mogelijk vlees erin en droogvoer zonder mais en granen etc. hoeft niet duur te zijn blijkbaar. Hij koopt het in als hij in Hambrug is, dus als we Bram gaan ophalen neemt hij een hoop voor ons mee :)
Dat droogvoer is ongeveer 35 euro voor 7,5 kilo als ik het me goed herinner. En de pakjes natvoer 20 cent per bakje (dit is dan wel nog maar hooguit een aantal weken houdbaar, dit voer is normaal 60 cent per bakje).

Website is http://www.toygerwelt.de
Het is wel echt een hele slechte site XD

Nee klopt, maar we hebben een tuin van 9 bij 18 meter dus hopelijk vind hij dat voldoende :D

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 21:23

Ja ik voer ongeveer het zelfde aan mijn katers. Ik bestel bij zooplus.

Onze blijven ook in de tuin. Heb je de tuin al afgezet?

Leuk! Ga zo even op de site kijken :D

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 21:23

Mooie kat, _Hedi!

Waarom zou je zo'n kat niet buiten laten, IMJ? Bang voor diefstal of omdat de prijs van aanschaf hoger is?

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 21:28

IMJ: zooplus kan ik ook wel eens kijken! Ik weet even niet meer welke website er hoort bij de winkel waar zij hun voer kopen. We hebben in ieder geval een schutting staan, nu nog cat-proof maken. Hoe hebben jullie dat gedaan? Wij zaten aan een schikdraadje te denken.

Jessix: bij ons om 3 redenen; ik wil niet dat hij de buren lastigvalt (hele lieve mensen maar ze hebben het niet zo op katten haha), ik ben als de dood dat hij onder een auto komt, en ik ben inderdaad bang dat iemand hem zo leuk vind dat ze hem meenemen.. dan gaat het me niet niet om het geld, maar om mijn lieve vriendje.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 21:28

Ja zoiets! En ik weet niet hoe wild deze zijn? Gaan ze verder van huis? Komen ze altijd thuis?

Bij onze katten, siberen, wordt het echt afgeraden. Zijn al generatie op generatie zo gedomesticeerd, zien geen gevaar in verkeer en gaan met iedereen mee. Fokkers adviseren dus met klem de kat niet buien de tuin te laten :-)

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 21:30

Wij hebben schrikdraad idd. Speciaal voor katten. Gewoon schrikdraad kan niét onvast katten de grond niet raken hè. Werkt tot nog toe goed!

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 21:30

Onze fokker heeft ons ook geadviseerd om hem niet op straat te laten :)
Toygers zijn enorm lief en aanhankelijk. Ik denk dat hij zo met een vreemde meeloopt _O- dat is niet helemaal de bedoeling.

Goede tip trouwens! Dat wist ik niet van 'gewoon' schrikdraad.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 21:34

Ah vandaar! Gelukkig gaat het dan niet om geld, want elke kat hoort je even dierbaar te zijn, ongeacht de prijs die je er voor betaald hebt. :)

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 21:36

Mee eens! Ik heb hem nu pas 1x vast gehouden en ik ben nu al gek op hem <3 Ik wil hem zo lang mogelijk bij me houden :D

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 21:37

_Hedi schreef:
Mee eens! Ik heb hem nu pas 1x vast gehouden en ik ben nu al gek op hem <3 Ik wil hem zo lang mogelijk bij me houden :D

Snap ik! Veel geluk & plezier met hem! <3

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 21:42

Oh nee! Omdat wij dure katten hebben zijn ze ons echt niet liever dan het boerderijkatje van de buren bij wijze van!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 21:45

IMJ schreef:
Oh nee! Omdat wij dure katten hebben zijn ze ons echt niet liever dan het boerderijkatje van de buren bij wijze van!

+:)+

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 21:52

Onze katten komen ook niet buiten om die redenen.. plus we wonen langs best een drukke weg (En in een flat met portiek), maar ik ben als de doods een van mijn vriendjes kwijt te raken.. ze mogen soms wel op balkon als we het luik dicht hebben..

Mijn ouders gaan idd ook iets van schrikdraad gebruiken. Maar werkt iets anders. Ze krijgen dan ook een halsbandje om in de tuin. Op 90cm afstand maakt het ding een piep (waarschuwing), gaan ze toch de grens over krijgen ze een tik. Doen ze denk ik 3x en dan weten ze denk ik heel goed wat die piep betekend..

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 21:56

Ja. Dat wilden wij eerst ook!
Maar met half langhaar zou dat mogelijk niet altijd werken.. en ik vond de bandjes wat groot, zeker voor de kittenperiode..

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 22:00

Dat systeem zie ik hier wel voor honden. Aan de halsband zit dan ook een soort transponder toch?

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 22:01

Zoiets is inderdaad ook wel handig

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 22:04

Weetje wat ik óók zo'n nadeel vond, als ze eens naar buiten glippen zonder bandje..
Want zo'n kastje om hun nek laat je ze niet constant mee lopen.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 22:08

Nee het lijkt me inderdaad niet echt comfortabel zitten, zelf bij de honden niet. Maar als ze zonder naar buiten glippen hebben ze hopelijk niet direct door dat het schrikeffect weg is... Hetzelfde zou je hebben als de stroom uitvalt of als het batterijen werkt, dat de batterij op is. Dus als je er helemaal zeker van wil zijn dat je kat in de tuin blijft dan zou je het denk ik toch helemaal af moeten zetten.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 22:35

En katten schieten in paniek wel eens dwars door die draad en durven dan niet meer terug.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 22:56

Volgens mij werkt dit trouwens met sensortjes, en willen mijn ouders daarnaast dan een draadje spannen, maar ik weet het allemaal niet precies! Zijn niet mijn katten dus heb er ook niks over te zeggen natuurlijk. Voorlopig gaan ze nog niet de tuin in, t wordt toch rot weer, daarnaast willen mn ouders ze uiteraard eerst gestereliseerd en gechipt hebben.

Mijn ouders hebben ze wel bij iemand vandaan die het allemaal wss niet zo netjes doet.. Zo zouden de beestjes ouder zijn dan die van ons, maar ze zijn nog niet half zo groot als die van ons (Oké het zijn poesjes en geen katers maar toch). Ook zouden de beestjes de eerste ontworming en ontvlooing gehad hebben maar zaten ze vol wormen (binnenkatten). Als ik kijk naar wat wij voor 2 katten kwijt waren voor ontvlooien en ontwormen, verkoop je geen 2 katjes voor 50 euro dus ik heb mijn bedenkingen erbij, en mijn ouders inmiddels ook. Gelukkig hebben ze het nu fantastisch en zijn ze gelukkig gezond.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 02:01

Jessix schreef:
Ah vandaar! Gelukkig gaat het dan niet om geld, want elke kat hoort je even dierbaar te zijn, ongeacht de prijs die je er voor betaald hebt. :)

Natuurlijk.
Maar ik kan mij wel voorstellen dat een dure raskat wel eerder gestolen wordt dan een huis tuin keuken kat.

Bij mij komen ze ook niet buiten.
Ik woon ook in een portiekflat. 3 hoog. Dus dat is niet te doen voor ze. Ze zijn het ook beide niet gewend dus vragen er ook niet om.

Mijn buurman met beneden woning heeft zijn 2 Maine Coon wel buiten lopen. Vind het bij zijn oude kat wel een beetje eng. Dat dier is zo sloom en ze rijden best snel hier.

Soms ligt hij gewoon midden op straat te pitten.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 05:41

Wat een knapperd.
Je heb gelijk hoor dat je ze binnen houd. Hier wonen ze ook binnen en ze vinden het prima.
Tuurlijk heb we een veranda waar ze buiten mogen maar na een half uurtje ligt alles weer binnen.

Hier had Maes de grootste lol gisteren.

Vooral humor alles de bal onderdoor ging dan hing hij op zijn kop. _O-

Afbeelding

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 07:58

Hahahahaha wat grappig _O-