Fabster schreef:Dr. Pol zegt: als je hond is overleden en je krijgt een nieuwe, krijg je nooit je oude hond terug. Maar dat zegt niet dat je niet meer net zo gek kan worden op je nieuwe hond.
Ik denk dat t klopt. Alleen kiest een hond ook een persoon. Mijn oude Miep koos voor mijn vader (nog wel, maar omdat ze zi dement is, wordt dat anders), ZhuZhu trekt naar mijn man. Mijn overleden hond (Jens) was helemaal van mij. Dat is wel eem bijzonder gevoel, vind ik. Dat mis ik.
[ [url=m/wV3n6u.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mooie quote, en helemaal waar!
Ik heb over het algemeen wel een klik met alle grote honden en ben er van overtuigd dat het wel goed komt.
ZhuZhu heeft echt een prachtig snoetje trouwens!
Hele mooie verhalen trouwens over de band die jullie hebben met jullie honden en hoe jullie naar elkaar toe zijn gegroeid enz.
Heel mooi om te lezen en dat laat alleen maar zien dat ik inderdaad een goede keuze aan het maken ben.
En ik ben ook alleen dus ze heeft geen keuze om naar iemand anders toe te trekken
TinkerTreas schreef:Mijn eerste hondje was mijn alles, die mis ik nog steeds. Maar ik zat toen ook in een andere levensfase, het was een klein hondje en ik nam hem vrijwel overal mee naartoe.
Mijn tweede hond duurde voor mijn gevoel langer, maar ik had een enorme sterke band met haar. Ook omdat zij enorm naar mij trok. En mijn laatste hond heb ik de minst sterke band mee gehad, maar ik was wel gek met haar. Zij trok minder naar mij toe en was eigenlijk meer een mannen hond.
Nu krijg ik weer een hond in huis die ik alleen op foto's en filmpjes heb gezien. Dat vind ik spannend, maar vooral vanwege de kinderen. Daarom komt hij eerst in opvang met optie voor adoptie.
Voor mezelf ben ik niet zo bang dat het niet zou klikken eigenlijk.
Ik vind Cherry een enorm gave hond om te zien. Als ik vrij zou wonen zou ik ook graag zo'n hond erbij willen

Ik zou het inderdaad ook helemaal spannend vinden als er kinderen bij betrokken zouden zijn.
Bij Peter Koekebakker/Animal in Need (iemand daar trouwens een hond vandaan gehaald?) plaatsen ze honden die al iets ouder zijn en geen bekende achtergronden hebben al bij voorbaat niet bij kinderen. Vind ik wel een goede zaak persoonlijk.
Hele mooie oplossing om de hond eerst bij een opvang komt te zitten!
Ik woon trouwens niet vrij staand, maar heb wel de mazzel dat ik een eigen (kleine) stal en stuk grond heb. Daar kan ze heerlijk vertoeven de hele dag.
Zelf ben ik ook aardig actief, dus komt wel goed!
Sjolvir schreef:SarahJones, Leuke enorm!! grote lobbes! Laat ze even closeup geode foto's van zijn ogen maken met name de linker. Hij heeft namelijk wel van die schepbakjes die bij veel mastins overigens er zijn, maar fijn om dat van dichtbij te zien dat er niets over zijn oogbol wrijft aan huid met haren.
Woon ook alleen dus hond is gewoon mijn hond....
(oke en van de oppas)
En ja, vergelijken met vorige doe ik ook hoor, dat was enorm leuke gave alles wat je gooit ga ik terug halen hond en zwom graag en luisterde goed, daar werd je eng van! Kon je ook niet kwijtraken en wsa echte knuffel.
En onze eerste ontmoeting, was.... Die is lelijk... die moet ik niet..... Maar neem hem nu wel even mee, zoeken we wel andere baas voor (was gedumpt dus moest ergens heen... die avond nog.. riep ik... hmmm, als ie alleen thuis kan blijven mag ie blijven en zo geschiede (na training want hij kon dat dus niet))
Huidige kan ik je ellenlange waslijst van geven waarom ze niet leuk is... En minder leuk dan.. vorige hond... MAAR !!! Ze is fantastisch!!!!
Klik weet ik niet, uitgangs material moet je enigszins liggen, denk ik en de rest is werken aan je band.
Paard of hond...
Ben wel van de wil hond echt gezien en gevoeld hebben, kon bij mijne ook.
Heb in mijn leven 5 fantastische honden gehad, Sjonnnie (Gordonsetter of iets wat er naast gelegen had), Pashja (x Rhodesian Ridge back), Bronco (x Beaucheron x Labrado) was allemaal nog toen ik thuis woonde en daarna Dibbes (x Stafford x mechelaar) en nu Little Miss Murphey (ras total???????? oke iets met herder...)
En wat anderen ook zeggen het is ook in welke levensfase je zit. Mazzel honden trokken altijd naar mij toe en mijn moeder en luisterden ook naar ons en total niet naar mijn vader, geen van al die honden. Hij vind ze hartstikke leuk, maar is dusdanig inconsequent en niet te begrijpen dat dat hem niet echt gaat worden.
Ze heeft inderdaad een oogprobleem (gehad). Ze kwam binnen met een grote Cherry eye (daarom ook de naam, welke drastisch veranderd moet worden als ze naar mij komt
), daar is ze inmiddels aan geholpen en alles ziet er nu goed uit. Ze heeft er geen last meer van.
Ik hou het wel in de gaten uiteraard.
Ze gaat nog het hele gezondheids-onderzoektraject in, daar worden haar ogen ook meegenomen.
Verder heb je echt een heel mooi verhaal. Het maakt me allemaal nog veel enthousiaster voor haar komst 
Maar hoe kun je nou zeggen dat jouw hond lelijk was?
Ze is zo mooi!!
Oke, verder even een Cherry update!
Ik zou eigenlijk pas morgenavond filmpjes krijgen van haar, maar als verrassing kreeg ik ze gisteravond al!!
Een filmpje hoe ze is aan de lijn, ze waren met haar naar buiten geweest en het was echt chaotisch op het filmpje
Veel geluiden, honden die blaffen, ontzettend druk enz enz. En ze bleef er heel koel onder. Lekker rustig, probeerde een knuffel te halen bij iedereen die ze tegen kwam 
Het aller belangrijkste filmpje voor mij was de kattentest... Dat is de grootste must, dat ze lief is voor mijn katten.
En dat filmpje zat er ook bij, deze zou doorslaggevend zijn..
En.... Ze liepen naar de kat toe met haar, en ze negeerde de kat volkomen!
Ze keek er even naar, snuffelde vanaf afstandje maar het boeide haar echt totaal niets. Kat rende uiteindelijk weg en niet eens oortjes omhoog doen of de neiging krijgen om er achter aan te gaan.
Een betere reactie durfde ik niet te wensen

Mocht iemand het filmpje willen zien dan mag je me PB'en. Filmpje wil ik nog niet openbaar zetten omdat ze (nog
) niet van mij is, maar delen doe ik graag 
Dus er is direct een huisbezoek ingepland, dit doen ze tegenwoordig met het plaatsen van grote honden zodat ze niet in een klein flatje terecht komen.
Morgen komen ze langs om te kijken en kennis te maken.
Als alles goed gaat, en daar ga ik van uit, worden de papieren getekend en gaat ze het medische traject in.
Oh ik ben zo blij 
Ik heb haar het hele weekend al niet uit m'n hoofd kunnen zetten en vannacht over haar gedroomd. Ik ben geobsedeerd