Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 18:13

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

moest ze even zoeken...
Heb ook heleboel andere tuigen (rogz bijvoorbeeld, maar die zijn niet specifiek anti ontsnappings)
Rotte van tuigen is altijd dat ze echt goed moeten passen, via internet bestellen is echt waardeloos.
Deze heb ik voor gewoon uitlaten, voor stand en bos heb ik de gewone rogz, want dan is het niet als anti ontsnappings tuig in dienst.

Heb ook nog een leuke andere waarvan ik merk echt niet weet, maar die heeft vorlangs bontje onder tuig en langs zijkant gewoon alleen bandje.

Fabster

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 19:33

Ik heb nog van die bontjes voor over een neusriem van paard. Maar volgens mij heb ik dus afgelopen x het verkeerde tuig om gedaan. Die is te klein. De andere is groter. Dus die orobeer ik ook nog maar eens. Dit is trouwens ook geen veiligheidstuig, maar een fietstuig.

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 03:35

Haha sjolvir dat was hier ook de ridge back luisterde niet maar mn vader. Mn moeder moest 3 keer aan hem vragen en bij mij was 1 keer genoeg.
Zo was mn vader ook altijd kwaad als ik met hem naar het dagstrand ging. Die hond week echt geen meter van mn zij. Op een keer na. Was een enorme knal. Hij schrok, vloog 2 meter weg, bedacht zich en rende weer snel terug naar mij. :')
Alle honden waren aan het spelen en hij zat letterlijk op mijn schoot dat kalf. :')
Als ik ging wandelen en hij bleef wat achter zei ik doei mailo. Stond ie binnen 2 seconde naast me. :')
Maar omdat ie dus niet naar mn vader luisterde, vertrouwde hij het niet als ik hem los liet. Terwijl hij dus echt super kon luisteren. Heerlijk beest was dat. <3

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 09:08

Ik had dat met mijn Jack Russell, naar mij luisterde hij perfect. Naar mn moeder redelijk en naar mn vader alleen als hij zin had :D
Bij mijn vader is hij een keer weg gelopen (mn vader was ook eigenwijs en liet hem gewoon loslopen), toen is hij een bus in gegaan die bij de halte stond te wachten. En mn vader maar zoeken _O-

Een keer was ik ziek thuis en toen was mn moeder met hem naar duin geweest. Op een gegeven moment belde mn moeder mij op:"doe de voordeur eens open".
Dus ik deed de deur open, liep hij net de straat in. Meneer had geen zin _O-
Mn moeder liep nog bij het duin. En die was boos :D
Bij mij luisterde hij altijd super goed, kreeg ook altijd reacties dat hij zo goed luisterde voor een Jack Russell.
Ik mis dat beest nog iedere dag <3
Afbeelding

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 00:03

Vandaag kwam ZhuZhu voor t eerst aangeven dat ze zich rot verveelde. Ik was met dochter bezig voor haar wiskundeproefwerk en mijn man was wezen mountainbiken. Ze vond er niks aan, zo thuis. Dus mijn man nog een rindje met haar gaan fietsen. Toch weer blij....

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 10:17

Fabster schreef:
Dr. Pol zegt: als je hond is overleden en je krijgt een nieuwe, krijg je nooit je oude hond terug. Maar dat zegt niet dat je niet meer net zo gek kan worden op je nieuwe hond.

Ik denk dat t klopt. Alleen kiest een hond ook een persoon. Mijn oude Miep koos voor mijn vader (nog wel, maar omdat ze zi dement is, wordt dat anders), ZhuZhu trekt naar mijn man. Mijn overleden hond (Jens) was helemaal van mij. Dat is wel eem bijzonder gevoel, vind ik. Dat mis ik.

[ [url=m/wV3n6u.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooie quote, en helemaal waar!
Ik heb over het algemeen wel een klik met alle grote honden en ben er van overtuigd dat het wel goed komt.
ZhuZhu heeft echt een prachtig snoetje trouwens!

Hele mooie verhalen trouwens over de band die jullie hebben met jullie honden en hoe jullie naar elkaar toe zijn gegroeid enz.
Heel mooi om te lezen en dat laat alleen maar zien dat ik inderdaad een goede keuze aan het maken ben.

En ik ben ook alleen dus ze heeft geen keuze om naar iemand anders toe te trekken ~~}>

TinkerTreas schreef:
Mijn eerste hondje was mijn alles, die mis ik nog steeds. Maar ik zat toen ook in een andere levensfase, het was een klein hondje en ik nam hem vrijwel overal mee naartoe.
Mijn tweede hond duurde voor mijn gevoel langer, maar ik had een enorme sterke band met haar. Ook omdat zij enorm naar mij trok. En mijn laatste hond heb ik de minst sterke band mee gehad, maar ik was wel gek met haar. Zij trok minder naar mij toe en was eigenlijk meer een mannen hond.

Nu krijg ik weer een hond in huis die ik alleen op foto's en filmpjes heb gezien. Dat vind ik spannend, maar vooral vanwege de kinderen. Daarom komt hij eerst in opvang met optie voor adoptie.
Voor mezelf ben ik niet zo bang dat het niet zou klikken eigenlijk.

Ik vind Cherry een enorm gave hond om te zien. Als ik vrij zou wonen zou ik ook graag zo'n hond erbij willen <3

Ik zou het inderdaad ook helemaal spannend vinden als er kinderen bij betrokken zouden zijn.
Bij Peter Koekebakker/Animal in Need (iemand daar trouwens een hond vandaan gehaald?) plaatsen ze honden die al iets ouder zijn en geen bekende achtergronden hebben al bij voorbaat niet bij kinderen. Vind ik wel een goede zaak persoonlijk.
Hele mooie oplossing om de hond eerst bij een opvang komt te zitten!

Ik woon trouwens niet vrij staand, maar heb wel de mazzel dat ik een eigen (kleine) stal en stuk grond heb. Daar kan ze heerlijk vertoeven de hele dag.
Zelf ben ik ook aardig actief, dus komt wel goed!

Sjolvir schreef:
SarahJones, Leuke enorm!! grote lobbes! Laat ze even closeup geode foto's van zijn ogen maken met name de linker. Hij heeft namelijk wel van die schepbakjes die bij veel mastins overigens er zijn, maar fijn om dat van dichtbij te zien dat er niets over zijn oogbol wrijft aan huid met haren.

Woon ook alleen dus hond is gewoon mijn hond....
(oke en van de oppas)
En ja, vergelijken met vorige doe ik ook hoor, dat was enorm leuke gave alles wat je gooit ga ik terug halen hond en zwom graag en luisterde goed, daar werd je eng van! Kon je ook niet kwijtraken en wsa echte knuffel.
En onze eerste ontmoeting, was.... Die is lelijk... die moet ik niet..... Maar neem hem nu wel even mee, zoeken we wel andere baas voor (was gedumpt dus moest ergens heen... die avond nog.. riep ik... hmmm, als ie alleen thuis kan blijven mag ie blijven en zo geschiede (na training want hij kon dat dus niet))

Huidige kan ik je ellenlange waslijst van geven waarom ze niet leuk is... En minder leuk dan.. vorige hond... MAAR !!! Ze is fantastisch!!!!
Klik weet ik niet, uitgangs material moet je enigszins liggen, denk ik en de rest is werken aan je band.
Paard of hond...
Ben wel van de wil hond echt gezien en gevoeld hebben, kon bij mijne ook.

Heb in mijn leven 5 fantastische honden gehad, Sjonnnie (Gordonsetter of iets wat er naast gelegen had), Pashja (x Rhodesian Ridge back), Bronco (x Beaucheron x Labrado) was allemaal nog toen ik thuis woonde en daarna Dibbes (x Stafford x mechelaar) en nu Little Miss Murphey (ras total???????? oke iets met herder...)

En wat anderen ook zeggen het is ook in welke levensfase je zit. Mazzel honden trokken altijd naar mij toe en mijn moeder en luisterden ook naar ons en total niet naar mijn vader, geen van al die honden. Hij vind ze hartstikke leuk, maar is dusdanig inconsequent en niet te begrijpen dat dat hem niet echt gaat worden.

Ze heeft inderdaad een oogprobleem (gehad). Ze kwam binnen met een grote Cherry eye (daarom ook de naam, welke drastisch veranderd moet worden als ze naar mij komt :') ), daar is ze inmiddels aan geholpen en alles ziet er nu goed uit. Ze heeft er geen last meer van.
Ik hou het wel in de gaten uiteraard.
Ze gaat nog het hele gezondheids-onderzoektraject in, daar worden haar ogen ook meegenomen.

Verder heb je echt een heel mooi verhaal. Het maakt me allemaal nog veel enthousiaster voor haar komst *\o/*

Maar hoe kun je nou zeggen dat jouw hond lelijk was? :oo Ze is zo mooi!!

Oke, verder even een Cherry update!
Ik zou eigenlijk pas morgenavond filmpjes krijgen van haar, maar als verrassing kreeg ik ze gisteravond al!!
Een filmpje hoe ze is aan de lijn, ze waren met haar naar buiten geweest en het was echt chaotisch op het filmpje :=
Veel geluiden, honden die blaffen, ontzettend druk enz enz. En ze bleef er heel koel onder. Lekker rustig, probeerde een knuffel te halen bij iedereen die ze tegen kwam <3

Het aller belangrijkste filmpje voor mij was de kattentest... Dat is de grootste must, dat ze lief is voor mijn katten.
En dat filmpje zat er ook bij, deze zou doorslaggevend zijn..

En.... Ze liepen naar de kat toe met haar, en ze negeerde de kat volkomen!
Ze keek er even naar, snuffelde vanaf afstandje maar het boeide haar echt totaal niets. Kat rende uiteindelijk weg en niet eens oortjes omhoog doen of de neiging krijgen om er achter aan te gaan.
Een betere reactie durfde ik niet te wensen <3 <3 <3
Mocht iemand het filmpje willen zien dan mag je me PB'en. Filmpje wil ik nog niet openbaar zetten omdat ze (nog :D ) niet van mij is, maar delen doe ik graag :))

Dus er is direct een huisbezoek ingepland, dit doen ze tegenwoordig met het plaatsen van grote honden zodat ze niet in een klein flatje terecht komen.
Morgen komen ze langs om te kijken en kennis te maken.

Als alles goed gaat, en daar ga ik van uit, worden de papieren getekend en gaat ze het medische traject in.

Oh ik ben zo blij *\o/*
Ik heb haar het hele weekend al niet uit m'n hoofd kunnen zetten en vannacht over haar gedroomd. Ik ben geobsedeerd _O-

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 10:29

Sayajones leuk ! Ik wil wel het filmpje zien !

Bij de stichting waar ik Balou van heb zetten ze er ook bij als de honden niet met kleine kinderen kunnen.
Komt niet vaak voor, maar wel fijn dat ze eerlijk zijn.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 10:48

@Sayajones: spannend zeg! Ik ken het gevoel, haha. Hopelijk gaat het huisbezoek goed. En dan kun je daarna gaan aftellen tot ze komt.

Het hondje dat bij mij komt kan wel goed met kleine kinderen, dat is wel bekend gelukkig. Dat is ook een eerste vereiste, anders probeer ik het niet eens. Maar alsnog vind ik het een veiliger gevoel dat hij eerst in opvang komt. Maar uiteraard ga ik er gewoon vanuit dat het een blijvertje is :D
Het wachten duurt nog wel lang hoor. Aan de ene kant leuk die voorpret, steeds wat spulletjes kopen (ik heb alleen de bench nog, verder niets meer). Maar aan de andere kant mag hij nu al wel komen, haha.

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 11:14

Ik zie net dat ze zelf het kattenfilmpje ook openbaar hebben gezet dus dan kan ik hem hier ook wel plaatsen :D

De tijd gaat zo langzaam heb ik het idee :=
Spullen kopen doe ik nog niet, dat doe ik pas als ze helemaal gezond verklaard is enzo. Maar ik wil wel al kopen :):) :):)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 11:17

Leuk Sayajones! Ben heel benieuwd!

Bij de Stichting waar ZhuZhu vandaan komt, had ik ook nog een andere hond op t oog. Omdat hier 2 honden de max is, kon ze er nog niet bij, maar had t wel aangegeven. Nu kreeg ik van het weekend een bericht dat ze niet meer wordt geplaatst wegens gedragsproblemen. Ik denk dat t een kruising Zwarte Russische Terrier is en dan kan ik die problemen wel raden. Maar se gingen het nog voor me navragen. Het goede nieuws is dat die hond dan wel bij haar opvanggezin blijft. Dus niet het asiel in. De stichting sponsert due op anggezinnen ook. Heel mooi, vind ik dat. En ook goed dat ze eerlijk zijn. Je hebt er niks aan om idiote honden te plaatsen

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 11:54

SayaJones schreef:
Ik zie net dat ze zelf het kattenfilmpje ook openbaar hebben gezet dus dan kan ik hem hier ook wel plaatsen :D

[ Video ]

De tijd gaat zo langzaam heb ik het idee :=
Spullen kopen doe ik nog niet, dat doe ik pas als ze helemaal gezond verklaard is enzo. Maar ik wil wel al kopen :):) :):)

Vraag even na of ze het 3e ooglid hebben omgehecht of verwijderd, omgehecht heeft voorkeur, met verwijderen risico dat oog later problemen gaat geven doordat het wat te droog wordt. Denk dat ze hem hebben weggehecht, maar zou het navragen.
(wat ze dan doen is aan achterkant 3e ooglid stukje weghalen en dat aan elkaar hechten, zo klapt het derde ooglid niet met rare rode bult (de cherry..) naar voren)

Wel heerlijke lobbes zo te zien op die filmpjes!!!

Katten blijven rare wezens hoor voor honden, heb er zelf 1, daar zit ze soms wel soms niet achteraan. (zat in NL in opvang met kitten in gezin, dus wist dat ze met kat kon) Kwam 1e x bij mij thuis en toen vloog de kat haar bijna aan :+ kat snel met voet de trap op gejaagd. (welkom thuis Murphey, ik ben de PoetieKat hier en ik rule!!!!)
Oppas heeft 2 katten de ene komt ze niet bij in de buurt, weet ze dat ze klap kan krijgen en de andere jent ze, want die is leuk, die loopt weg.... (ettertje die hond)
Op stal 2 Henkies, die doet ze neits, maar als ze rennen is het wel leuk erachteraan te rennen en volgnde moment zitten ze haar kopjes te geven :z .
Vreemde kat gaat ze als ze die zou zien denk ik achteraan.... (gokje, nog niet voorgekomen, maar aangezien ze graag achter alles aanrent wat beweegt...)

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 12:09

Thanks Sjolvir! Dat is een goede om te weten en ga ik op mijn vragenlijstje zetten :j

Katten zijn inderdaad vreemde wezens :D
Mijn ene kat heeft altijd in huis gezeten bij m'n vader en was beste vriendjes met mijn hond. Ze zal in het begin wel erg terughoudend zijn maar dat heeft tijd nodig.
De ander heeft nooit met honden gezeten, die heeft zijn hele leven opgesloten gezeten in een schuur.

Hij heeft al wel honden gezien en een tijdje terug had ik een weekend lang een oppas pup (die was mega druk := ) en daar heeft hij na dag 1 ook neus aan neus mee gestaan en vond ie helemaal prima.

Maar ik bouw het sowieso rustig op, katten blijven eerst op de gang en 2e verdieping, hond in woonkamer, zo kunnen ze elkaar eerst door raampjes zien. Als het goed gaat en ze rustig zijn dan gaat de deur open.

Trouwens, ik zag heel veel mooie tuigjes voorbij komen!
Deed me gelijk denken of ik een tuig wil of niet. Het liefste wel maar ik zie eigenlijk nooit van die grote beren met tuigjes lopen.
Hebben jullie enig idee waarom dat is en of hier een reden achter zou kunnen zitten?
Zijn ze dan sterken dan met een halsband oid?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 12:11

Gokje.. worden niet verkocht.... denk dat die maat niet zo gangbaar is, netzoals dat roze.. in Murphey haar maat al zeldzaam is en in Chihuahua maat overvloedig leverbaar.

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 12:14

Ohja, dat kan ook nog natuurlijk :')

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 13:35

Hier ook katten in combinatie met honden.

Galia laat de katten meestal met rust. Als ze echt heel zotjes is, probeert ze hen wel uit te dagen om te spelen.

Maar Zino... }> 1 kat is een opvangkat, daar doet hij niets heen want dan krijgt hij een mep terug. De andere is een boerderijkitten geweest, opgegroeid met honden. En die 2 kunnen elkaar niet missen. Vaak ligt Quirit (de kat) bij in de zetel te slapen, dan gaat Zino er heel subtiel naast liggen om hem wat te jennen. Maar andersom komt ook voor. Vorige keer lag Zino rustig te slapen. Komt Quirit hem ineens plagen en met zijn pootje tikken. Dit spel eindigd standaard met een Quirit rond Zino zijn nek en dat hij dan niet meer weet wat hij meot doen :') Zal eens kijken of ik binnenkort een filmpje kan maken.

Qua vergelijken met vorige overleden honden, dit deed ik in het begin ook. Zeker met Galia. Zij was al bij ons toen de hond overleden was. Ik stoorde me er ook echt aan dat zij echt naar mijn vriend trok en helemaal niet naar mij. Was (en is) eigenlijk wel minder fijn. Zeker omdat ik er ook alle training mee doe. Is niet zo simpel als de hond tijdens de training ineens naar zijn andere baasje rent om aandacht te vragen.. (heeft ze overigens nooit gekregen, en kwam nadien altijd meteen terug).

Bij Zino hebben we de afspraak gemaakt dat mijn vriend de eerste dagen Zino maar niet te veel aandacht moest geven. Ik was er in het begin ook 6 weken bijna altijd mee thuis, terwijl mijn vriend moest werken. En gelukkig is Zino meer naar mij getrokken dan naar mijn vriend.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 14:59

Hier is het ook even afwachten hoe de katten gaan reageren op Marlin. Marlin woont nu ook met katten samen, dus die is dat gewend.
De katten zijn wel met honden opgegroeid, maar inmiddels wonen ze al 3,5 jaar zonder hond. Dus ik ben erg benieuwd hoe ze reageren.

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 15:36

Die van mij ( Duitse herder, 72 cm hoog) heb ik een tuigje voor. Hij is anders veel te sterk en hangt in zn halsband.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 15:57

SayaJones schreef:
Thanks Sjolvir! Dat is een goede om te weten en ga ik op mijn vragenlijstje zetten :j

Katten zijn inderdaad vreemde wezens :D
Mijn ene kat heeft altijd in huis gezeten bij m'n vader en was beste vriendjes met mijn hond. Ze zal in het begin wel erg terughoudend zijn maar dat heeft tijd nodig.
De ander heeft nooit met honden gezeten, die heeft zijn hele leven opgesloten gezeten in een schuur.

Hij heeft al wel honden gezien en een tijdje terug had ik een weekend lang een oppas pup (die was mega druk := ) en daar heeft hij na dag 1 ook neus aan neus mee gestaan en vond ie helemaal prima.

Maar ik bouw het sowieso rustig op, katten blijven eerst op de gang en 2e verdieping, hond in woonkamer, zo kunnen ze elkaar eerst door raampjes zien. Als het goed gaat en ze rustig zijn dan gaat de deur open.

Trouwens, ik zag heel veel mooie tuigjes voorbij komen!
Deed me gelijk denken of ik een tuig wil of niet. Het liefste wel maar ik zie eigenlijk nooit van die grote beren met tuigjes lopen.
Hebben jullie enig idee waarom dat is en of hier een reden achter zou kunnen zitten?
Zijn ze dan sterken dan met een halsband oid?

Hurtta heeft echt grote maten, iig hier in zweden zou denken in NL ook dan? kennis haar mastief liep er ook in :D

Ze ziet er echt heel lief uit

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 16:22

Ja ik ga sowieso even speuren tegen die tijd :D

Tuigjes vind ik altijd een stuk fijner dan een halsband. Trekkende honden aan een halsband vind ik er zo naar uitzien. En ook naar om vast te houden trouwens :=

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 17:17

SayaJones schreef:
Ja ik ga sowieso even speuren tegen die tijd :D

Tuigjes vind ik altijd een stuk fijner dan een halsband. Trekkende honden aan een halsband vind ik er zo naar uitzien. En ook naar om vast te houden trouwens :=

Ja dat heb ik ook. :=
Balou hoor je dan echt hijgen enz. Met tuigje niet terwijl die wel aan de halsband vast gemaakt zit.

Balou had afgelopen weekend ook zijn vuurdoop. De jongste was jarig. Verjaardagen vieren wij hier uitgebreid dus rond de 30 volwassenen en 14 kinderen van 0 tot een jaar of 9 in huis. Nou het had niet beter kunnen gaan ! Iedereen werd even begroet en verder is ie overal aaitjes gaan halen en mij achter na gelopen. Die was kapot toen iedereen weg was. :')
Stond nog een kindje per ongeluk op zn poot (meneer lag midden in de doorgang en kindje was pas 2 dus die kon niet zo'n hele grote passen maken. Hij piepte even en dat was het. Het inpakpapier vond hij ook heel leuk om te versnipperen. :')

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 20:27

Dat is echt fijn, als je hond al die drukte gewoon trekt.

Ik wil gewoon niet dat mijn hond trekt. Dus maakt niet uit of t een tuig of halsband is. Een halsband is makkelijker.

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 21:06

Fabster schreef:
Dat is echt fijn, als je hond al die drukte gewoon trekt.

Ik wil gewoon niet dat mijn hond trekt. Dus maakt niet uit of t een tuig of halsband is. Een halsband is makkelijker.

Ik wil ook niet dat ie trekt, Maar vooral als ie een andere hond tegen komt dan wordt ie erg enthousiast. :')
Het blaffen doet ie al niet meer. Het trekken helaas wel nog.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 22:12

Even aantikken met je been ofzo. Meestal haalt dat ze wel uit hun fixatie op de andere hond. Heb je contact en kun je hem iets anders vragen.

Mijn vorige hond had dat ook. Op een gegeven moment werd ze zo wild op een hond achter een tuinhek, dat ik haar niet kon houden. Het beest was 45 kg. Ik heb haar toen echt een schop verkocht (sorry, niet erg hondvriendelijk verantwoord). Daar schrok ze natuurlijk van en ik was zo over de zeik dat ik een enorme preek ben gaan houden (tegen de hond dus _O- ) over hoe we zaken voortaan gingen regelen. Vanaf dat moment ben ik gericht gaan trainen op andere honden. Aandacht bij mij (bal of koek), zitten en wachten tot de andere hond gepasseerd was en dan weer verder (en koekje erin natuurlijk). Soms werd ze iets te enthousiast toch. Op stem (nee!) was t meestal geregeld, maar heel soms niet. Dan tikte ik haar even aan met mijn been, of trok haar even aan haar staart. Dan werd haar fixatie even verstoord en had ik weer contact.

Ik zal je niet aanraden om je hond een schop te verkopen :D . Maar hangen in de lijn om een andere hond te lijf te gaan is gewoon een no-go. Soms moet je even een punt maken.

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 22:54

Even aantikken werkt bij Tara niet, vooral niet als ze een kat ziet :\

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 23:57

Wat doet ze dan?