[HK] Puppy erbij 2016/2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Van

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 21:42

Geen hond met meer diversiteit dan de bastaard :Y)
Al zijn de goed gefokte kruising nesten heel lastig te vinden.
Ik ben blij met mijn goed gefokte kruisingen. Ze zijn gezonder dan mijn rashond :D

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 21:56

Keet heeft weer eens iets opgegeten, zucht... ik heb drie avonden onderzettertjes gehaakt en deze heeft ze opgegeten. Ze maakt nu continu smakgeluiden. Ik heb in haar keel gekeken maar zag zo op het blote oog niks zitten. Zal ik dit gewoon even afwachten?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 22:10

Nee ik geloof niet dat niet stamboom honden sneller gedumpt worden omdat ze minder kosten. Ik geloof wel dat veel honden in asiel terecht komen omdat men let op uiterlijk met de aanschaf en niet op karakter ;)

Ga ik voor uiterlijk dan had ik een tamaskan of Tsjechische wolfhond aan geschaft. Maar omdat ik mij in lees ga ik voor iets anders wat qua karakter en uiterlijk ook goed bij mij past ;)

Grootste gedeelte vd honden die wij in asiel aangeboden kregen waren stafford vanwege hun agressief gedrag voornamelijk tov andere honden en waar men niet mee overweg kon. Of honden die 0 seconden alleen konden zijn. Uiteraard ook de honden die door onvoorziene veranderde omstandigheden weg moesten.

Echter meer zonder dan met stamboom omdat er nu eenmaal ook meer zonder stamboom rond lopen dan met ;)

De reden van afstand "te snel gekocht omdat hij zo goedkoop was" hoorden wij nooit.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 22:31

madeliefw schreef:
Keet heeft weer eens iets opgegeten, zucht... ik heb drie avonden onderzettertjes gehaakt en deze heeft ze opgegeten. Ze maakt nu continu smakgeluiden. Ik heb in haar keel gekeken pmaar zag zo op het blote oog niks zitten. Zal ik dit gewoon even afwachten?

Smakken en dito geluiden doet Wolf ook als hij iets heeft gegeten wat zijn keel irriteert. Hij heeft dat al meerderr keren gehad na het eten van die stekeltjes die in zijn vacht blijven hangen.
Hij gaf dan ook slijm over, omdat er zo veel slijm aangemaakt werd door het smakken. Op aanraden van de da gaf ik hem ijsklontjes om aan te likken. Dit verzacht de keel iets. Ook gaven we hem ontbijtkoek met roomboter, daar konden de stekels makkelijk aan hechten en zo los komen uit de keel.

Toen dat smakken de eerste keer gebeurde ben ik wel naar de da gegaan, zei kon alleen niet meer dan in zijn keel kijken of er nog stekeltjes zaten. De twee keren erna wist ik zelf wat ik moest doen.

Ik kan me alleen niet echt een voorstelling maken van wat jouw bengel gegeten heeft. Denk je dat het wel verteerd kan worden? Toen Wolf een rubber handschoen had gegeten hebben we hem laten overgeven bij de da..

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 22:47

Zou hem ook laten overgeven, toen onze vorige hond een muis dat vergiftigd was had ingeslikt, hebben we haar ook doen overgeven.
Dit doe je als volgt, je neemt een koffielepel en op het steeltje leg je een hoeveelheid zout, je opent de mond van je hond en laat het zout ver achteraan de tong vallen, binnen de 2 seconden geven ze over. Was tip van het antigifcenter :P werkt ook voor mensen.

das ook vaak een probleem, mensen informeren zich niet genoeg over welk ras bij hen past.
Al zitten er hier vooral mixjes en inderdaad staffords, heel soms eens eentje uit een overlijden van de baasjes maar die vinden altijd vlug een plaatsje.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 23:05

Zout is zeer slecht. Echt niet geven!! Als de hond er niet door kotst dan wordt je probleem alleen maar veel groter!! Bij twijfel gewoon dierenarts ;)

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 23:21

Ze smakt inmiddels niet meer en slaapt lekker. Weet ook niet hoe lang geleden ze het heeft opgegeten. Tussen eind van de middag en zo net. Ik zag nog een restje. Het is maar een klein stukje katoen. Ik wacht het deze nacht maar af. Toch bedankt!!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 07:07

Gelukkig madelief :(:) ja een klein stukje zal wel passeren, ik zag ook al een ganse lap voor me :P

Euh van een snuifje zout gaan ze heus niet dood en overgeven doen ze allemaal. Kan zelfs levensreddend zijn in geval van nood. Juist niet doen als ze bijvoorbeeld vaatwastablet hebben gegeten.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 08:25

Vele jaren geleden eens gedaan dat zout geven.... ik zat uur later bij de dierenarts.......
Je zal maar dat zeldzame geval hebben dat niet kotst. Geeft enorme aanslag op allerlei organen in het lichaam.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 08:27

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 08:35

hond van kennis had eengrote prop keukenpapier opgegeten en zolang ze gewoon stoelgang blijven hebben is er weinig aan de hand.

ivm dat laten overgeven mbv zout, de DA's die ik ken (4 stuks) zijn verschrikkelijk tegen. Als het al moet, dan spuiten ze iets in.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 19:40

Vanochtend paste mijn ouders op onze dochter en hond dus, vergeten te vertellen van het stukje katoenen wol. Mijn vader appte me opeens een foto van een drol met enorme slierten erin :x hij vroeg zich af of het wormen waren. Ehmmm nee dat waren de ingeslikte stukjes gehaakte onderzettertjes := Gelukkig zijn ze er dus uitgekomen!

Had Keet van de week nog ontwormd.
En ook vlooienspul weer gekocht bij de dierenarts. Nu is dat spul, bravecto, laatst negatief op tv geweest bij radar. De dierenartsassistente gaf aan dat zij nog nooit problemen ermee hebben gehad. Ik ga het denk ik gewoon geven.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 20:13

whaha, dat moet een geniaal gezicht zijn geweest als je niet weet wat het is _O-

Ik heb Jarv zijn onlasting laten testen, meneer is nog altijd wormvrij :D
Qua vlooienspul zijn wij al enkele jaren fan van Advantage :j Werkt super :j Bravecto heb ik zelf nog niet geprobeerd, maar ook geen ervaringen uit de omgeving erover.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 20:27

Bravecto hier aan al de volwassen honden gegeven zonder problemen. Echter toch wel zeer nate verhalen er over gelezen... ik zou het uit voorzorg nooit een pup geven ;)

Veel vd honden met problemen hebben enting en ontworming en bravecto binnen 1 week gekregen. Hoe zeker kun je dan zijn dat hun ziekte of zelfs dood van bravecto komt dn niet door de combinatie van alles??

Echter ik geef bravecto het nadeel van de twijfel na alle verhalen want wil mijn honden niet kwijt door zoiets terwijl er zeer veel andere mogelijkheden zijn qua ontvlooien en anti teek ;)

Het werkt wel super goed en ook behoorlijk langer dan 3 maanden die ze garanderen

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 21:32

Gelukkig is het er gewoon terug uitgekomen. Zal als je hzt nizt verwacht wel een raar zicht zijn.

De meest verontrustende gevallen voor mij waren drachtige teven die alleen doodgeboren pups hadden of sterfte binnen de week. MAAR teven waren allen 3tot 10x overgedoseerd tijdens de dracht.

Ik wil het mss ook gaan gebruiken want heb 1 allergische hond voor advantix en ook op frontline reageerde hij dit jaar bij de 2de pipet...

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 21:46

Vandaag hebben we ons pupje opgehaald. Ze doet het eigenlijk voortreffelijk! Pas 1 ongelukje thuis gehad, verder netjes alles buiten. Verder rommelt ze lekker rond, beetje spelen, beetje eten/drinken en beetje slapen (soms op de grond, soms in de mand en soms in de bench). Ben benieuwd hoe de komende nacht gaat verlopen. Ga wel beneden slapen bij haar.

Afbeelding

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 22:24

Ah lief zeg, veel plezier met haar!

Keet heeft met 3 maanden ook bravecto gehad, toen ging het ook goed. Het moet wel 5 dagen na de ontworming en op een volle maag. Ik ga het er toch maar op wagen. Pipetjes enzo vind ik zelf weer niet handig met onze dochter.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 22:29

Ik vind 5 dagen erg krap is ze ook nog net geënt? Hoe lang geleden is dat dat ze bravecto gehad heeft? Ik zou niet elke 3 maanden geven het werkt echt langer!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 22:40

Wat een droppie WenK!

Hier Kiko gewassen, heb nu een mooi schoon schoothondje. :))
Morgen fotomeeting, dus al dat geel zand van de bouw er maar uit gewassen. :))

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 23:36

Dierenfan ik kan wel langer wachten hoor, hoe lang zou jij aanraden? Ze is niet net ge-ent hoor.

Neonlight veel plezier morgen. Hopelijk blijft ie schoon!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 06:17

Zelf doe ik in deze tijd al helemaal niets meer tegen vlooien en teken. Het is en blijft gif die middelen in of op het lijf van je hond ;)

Mijn honden gaan overal mee naar toe diverse bossen door hele land en wedstrijden en losloopgebieden enz.
Ze komen met giga veel honden enz in aanraking.

Ik controleer ze vaak op medebewoners tref ik wat aan in deze periode dan krijgen ze een pipet.

In het voorjaar als ik merk dat de teken weer actief worden dan krijgen ze bravecto of aan verwant iets wat sterker is dan een pipet. Ook ivm hun vele zwemmen.

Dit jaar eerste week van mei bravecto gegeven en nog zijn ze vlo en teek vrij en we komen net van vakantie af op de sallantse heuvelrug waar we veel in gewandeld hebben en vast ook weer veel teken zaten ;)

Oftewel wil je het geven dan zou ik toch zeker 2 weken er tussen laten maar ik zou pas voorjaar doen ;)

Nu ben ik erg hier in want tussen coctail enting (jaarlijks ivm de activiteiten) en rabies enting (1x p 3 jaar) laat ik ook minimaal 4 maanden ;) kennelhoest enting krijgen ze nooit

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 10:48

Mijn moedet geeft ook bravecto aan haar hondjes maar verdeeld in anderhalve dag, op pipetjes reageren ze beide best heftig.

Puppy spam!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 13:11

Heerlijk al die pups!

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 14:03

Oh weer van die heerlijke vrolijke puppenkopjes, de "pup" hier is alweer ruim 5 maanden :) en heeft vandaag zijn jonge honden gehoorzaamheidsdiploma gehaald :)

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 14:12

Mij hier even geleden gemeld maar dan helemaal vergeten. Binnen 2 weekjes mogen wij onze pup gaan halen :D

Presley George
Mini bull terrier

Afbeelding