Poedels

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 23:10

Ohh jaa Guusje is echt een ster! *\o/* echt gaaf zoveel volgers!

Leuk een fotoshoot voor Doux, nog een opkomende ster. *D En heel slim van de cursus bij de fokker, trimsalon is inderdaad een prijzig iets... Hij is wel heeeel knap. <3

Al sinds we Dolci hebben, heeft ze wat last van haar oortjes in de vorm van een paar keer paar dag krabbelen. Niet extreem, maar wel opvallend en na tig bezoekjes aan de dierenarts weten we nu eindelijk dat de bacterie in haar oren resistent is tegen de antibiotica die ze heeft gekregen (naast de verschillende soorten andere druppels die wel wat hielpen maar niet genoeg). Sinds vandaag dus AB waar de bacterie op de kweek wél op reageerde, dus hopelijk is ze binnenkort dan van de jeuk af.

Blijft natuurlijk de vraag wat de oorzaak is van de bacterie, dus voor de zekerheid zijn we in de tussentijd toch ook gestart met een eliminatiedieet.

Zo, tot zover het medische gedoe hier. :+ Zondag gaan we een proeflesje praktijkspeuren doen, dat is wel leuk!

KarinW86

Re: Poedels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-25 07:40

Hopelijk werkt deze AB kuur wel goed..
Leuk speurles! Veel plezier vast

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 12:56

Oooh speuren is zo leuk! Benieuwd wat jullie vinden. Onze juf is er mee gestopt vanwege de wolf, vind ik zo onwijs jammer.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 20:51

Guusje de ster !

Hopelijk helpt deze AB Dolci. Jeukende oortjes is echt zielig. En speuren is echt te leuk!

Jeetje zeg, als dat de reden is dat je de handdoek in de ring moet gooien. Erg !!

Doux is superknap

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 21:15

Ik lees mee omdat ik later graag een poedel wil hebben. Ik heb nu een teckel en daar speuren ik mee, wat vindt ze het onwijs leuk!! We zijn in opleiding om te gaan speuren naar vermiste honden. Echt zo gaaf wat daarin allemaal te leren is!

@Hilde, ik weet niet waar je woont, maar wellicht kun je bij ons meespeuren?

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 22:41

Wat interessant, speuren naar vermiste honden? Wij deden tot nu toe gewoon zoeken naar een mens. Speur je in een groep of privé? Ik woon in een dorp bij Apeldoorn, maar reed voorheen voor speuren ook naar Nunspeet dus even rijden vind ik prima.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 00:58

Ah Idylle, ik zit hier ook in dit forum omdat ik graag een (grote) poedel wil !

Ik heb met mijn vorige hond veel gespeurd. Met mijn huidige, Jip, doe ik het af en toe. Alhoewel ik steeds op mensen gezocht heb, vindt ze ook een andere hond!
Is dat een bepaalde organisatie waarbij je traint? Vanuit Belgie is jouw plekje wel erg ver!

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 08:12

Oh wat leuk dat speuren hier zo populair is en dat meer mensen zich nu melden! *\o/*

ik heb een aantal lessen gevolgd met mijn vorige hond (een stafford) en ik vond het geweldig, maar zij niet dus toen zijn we gestopt. Onze reu vindt het echt heel gaaf, maar die kan ik niet goed houden met zijn 40 kg en mijn verrotte lijf. Dus de hoop is gericht op Dolci :D

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 08:52

Oh dat klinkt heel erg leuk het speuren! Misschien wat voor onze Pep… kan dat met vrij energieke hondjes? :))

Hier goed nieuws! Puck is in verwachting, op de echo zeker 4-5 pups te zien. Over twee en half week hebben we een röntgen gepland staan.

En weer ging de meid mijn verwachting te boven, bij de dierenarts is voor mijn andere honden heel eng maar zij vind alles prima <3 gedraagt zich echt super.

Afbeelding

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 08:59

Speuren is juist geschikt voor energieke hondjes! *\o/*

Wat leuk dat Puck pupjes krijgt, gefeliciteerd! Wie is de papa? Ze ziet er goed uit, hou je ons op de hoogte?

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-25 11:18

Oehhh leuk ben zo benieuwd! Vind haar zo’n leuk kleurtje hebben

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 11:46

Oooh straks kleine poedeltjes <3

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 15:56

Ja joh kijk er zo naar uit! *\o/*

Mijn gevoel zegt dat het een groot nest word. Maar dat is maar gevoel natuurlijk. Heb het wel met haar te doen, ze is vrij onrustig voor haar doen. Ze is 10 maart uitgerekend maar denk dat ze eerder zal bevallen. We gaan het zien :Y)

_Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 17:01

Kiekeboefje echt super leuk om te horen! Komt er een volg topic? Of doe je hier gewoon af en toe updaten?

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 19:59

Wij speuren meestal rondom Arnhem met een groepje van momenteel 4 in totaal. Het is altijd op zondag om 12 uur verzamelen. Wie interesse heeft mag me een pb sturen dan kan ik vragen of je eens mee mag om te kijken of het wat voor je is.

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 22:47

Ik zal hier af en toe wel posten :D Misschien bedenk ik me nog

Ik heb Pepper en mezelf net opgegeven voor een instroom cursus, daarna of behendigheid of speuren! *\o/* Thanks voor de inspo hier!

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 23:58

idylle schreef:
Wij speuren meestal rondom Arnhem met een groepje van momenteel 4 in totaal. Het is altijd op zondag om 12 uur verzamelen. Wie interesse heeft mag me een pb sturen dan kan ik vragen of je eens mee mag om te kijken of het wat voor je is.

Oh wat grappig! Is dat dan op eigen initiatief, zonder instructeur zeg maar? Dus om beurten verstoppen en speuren?

Kiekeboefje schreef:
Ik zal hier af en toe wel posten :D Misschien bedenk ik me nog

Ik heb Pepper en mezelf net opgegeven voor een instroom cursus, daarna of behendigheid of speuren! *\o/* Thanks voor de inspo hier!

Ah gaaf zeg!

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 19:16

Het is een stichting. 1 persoon speurt echt al jaren en heeft enorm veel ervaring. Zijn eigen hond is inmiddels met pensioen, maar hij begeleidt ons in het speuren. De andere 4 hebben een hond en we speuren om de beurt op elkaar. De honden hebben er zoveel plezier in, echt heel erg leuk!

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 21:08

Klinkt goed :D Wij beginnen maar eens met een privé proeflesje, eens zien hoe het gaat!

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 22:03

Volgens mij was de proefles wel geslaagd! We gingen natuurlijk nog niet echt praktijkspeuren, eerst de basics. Het was wat onwennig en spannend voor Dolci, maar ze deed het toch heel knap en heeft duidelijk een speurneus. Erna heeft ze thuis heerlijk liggen slapen. :z

We hebben volgend weekend weer een lesje van een half uur en een week later nog één, even kijken hoe ze het oppakt en of ze er plezier in krijgt.

Ik denk dat dit wel heel goed past bij waar ze goed in is én waar ze nog in mag groeien, dus ik ben benieuwd hoe het verdergaat.

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 23:10

Super leuk! Kan ze hier meer vertrouwen in bouwen :-)

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 23:13

Wat super leuk!!

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 23:15

Wat heerlijk!

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-25 23:32

Trainingsavond met mijn droppie <3

Afbeelding

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 23:56

Allemaal goed bezig zijn jullie!

En ooh , krijgen we binnenkort puppiespam *\%/* . Ze is echt zo leuk!!