Molossers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

loez

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 11:55

Ik heb gisteravond idd de dierenarts gebeld omdat er wat bloed bij zat.
Hond is verder alert en reageert hetzelfde als altijd. Koeieneert Zenna tussendoor en doet lekker zijn ding.

Volgens de dierenarts was er van binnen even iets geïrriteerd waardoor er wat bloed bij zat.
Gisteravond rijst met gekookte kip gegeven en vanochtend was zijn ontlasting nog iet wat dun (vrij logisch) maar hij kon er wel een torentje van bouwen :').

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 15:36

Sonja_vR schreef:
Harde stukken dat eten ze hier wel, maar ik geef ook met enige regelmaat lamsribben en ander knaagmateriaal wat ze met plezier wegkluiven

Ik bedoelde harde stukken plastic ;). Dat eten ze ook wel, omdat ze het niet door hebben. Met het lijkt me alles behalve gezond.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 16:19

Nee plastic is idd een ander verhaal
Maar dat ben ik zelf nog niet tegen gekomen gelukkig
(Ik trek het altijd helemaal uit elkaar met twee vorken voor ik het geef)

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 16:43

Ik mag ook hopen dat het niet altijd voor komt, maar bij mij was het dus al twee keer in een week. En ik las dat veel meer mensen er klachten over hadden.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-16 09:49

Waarom ik het ten alle tijde zwaar onverantwoordelijk vind dat kinderen de hond uitlaten, was me net weer duidelijk :7.

Lekker de ochtend ronde op de fiets en kom de bocht om, waar een meisje, jaar of 6-8 met een flex riem in de rondte slingert.. Zonder hond... Ik stop direct en snel hoor ik geritsel in de bosjes. Waarop er een labrador reu, gezellig op Spark af komt gelopen.

Dus zeg tegen dat meisje dat mijn hond niet lief is en ze wilt haar hond pakken, die het wel gezellig vond -O- .

Mijn hond gaat tekeer, waarop ik me al afvraag of dat uitnodigend is om verder dichterbij te komen? Leren/lezen honden elkaars gedrag tegenwoordig niet meer ofzo ?

Stel dit gaat wel mis? Kind een trauma, ik sta met me handen vol... kan er met me hoofd niet bij... Jouw hond kan zo een schatje zijn, maar dat zegt duidelijk niks... ^)

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 09:58

Oef, dat is schrikken, gelukkig is er niks gebeurd. Ik snap het ook niet hoor, jonge kinderen en honden. 6 jaar laat je niet eens alleen met een hond, maar een ander stuurt ze er zelfs mee naar buiten? Apart...

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 10:18

Ik blijf dat ook niet snappen Britt! Hier gebeurd het ook! Al ist maar met een Jack Russel.. die kids snappen dat nog niet en komen ook gewoon op je af.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 10:38

Mijn ervaring met labradors is dat er schokkend veel zijn die echt zwaar beperkt zijn op het vlak van communicatie :=
Hey een andere hond/mens/whatever
" LEUK JOEPIE JEEJ HOI HOI HOI " en dan houd het hele communicatie gebeuren op en baggeren ze rücksichtlos de ruimte van de andere partij binnen in de volle overtuiging dat die net Zo enthousiast zal zijn als de hond in kwestie

Ik kom hier regelmatig twee meiden met bodercollies tegen die bijna over straat gesleurd worden door hysterisch blaffende projectielen
Dames zijn denk ik een jaar of ...12 a 14
Maar die hebben dus regelmatig die lijnen maar half vast waardoor het al een paar keer bijna mis is gegaan
Tis om te janken soms want ze lijken het maar niet te leren
Dan wel geen communicatie blinde honden maar wel weer kinderen met honden

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 10:40

gebeurd ook met volwassen dit soort dingen,is ook 1 van de redenen dat ik mijn honden op eigen terrein hou,in al de jaren dat ik honden heb,en oa met een grote roedel dagelijks buiten wandelde onder de rook van rotterdam, hebben zij nog nóóit een vreemde hond iets gedaan,de keren dat zijn gebeten zijn ,zijn niet op 2 handen meer te tellen..

ben er echt helemaal klaar mee..

en dan nog,laatst was ik met lotus bij de dierenarts,ik liep van de auto naar de deur van de praktijk,komt er een vrouw met kleine klote keffer naar buiten aan zo'n flexlijn en laat die hond zo lotus aanvallen,had die weer een hond in haar strot,en mevr lachte er liefjes bij...

arch...klaar ben ik er mee....

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 10:44

Dat is hier gewoon niet optioneel Kimmie
Dat is de luxe die bij voldoende groot terrein bij je huis hoort
In een huis in een woonwijk met beperkte tuin(en dan hebben wij niet eens een hele kleine tuin)
Zul je toch de weg op moeten om je beestjes hun beweging te geven

Projectielen die mijn aangelijnde! Honden denken te mogen opeten krijgen gewoon maat 41 onder hun gat en de eventuele boze eigenaar mag 3 hoog de boom in :evaw:

Als ik de honden zelf op laat lossen is het ook niet goed en dikke kans op einde fifi ... Dus achteraf nemen ze maat 41 wel voor lief

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 10:49

Zo is hier idd een oud vrouwtje in een scootmobiel met een klein cesar hondje, geen idee hoe ze heten. Lief diertje hoor, maar die loopt minimaal 50 meter achter de scootmobiel en als ik aan kom gelopen komt dat hondje mijn kant op en mevrouw doet niets. Moet me altijd omdraaien en flink doorlopen terwijl ik mevrouw al regelmatig gezegd heb dat niet iedere hond (en/of) eigenaar daar van gediend is... Helaas nog niks mee gedaan... Tot het fout gaat he, dan wordt ik incl mijn hond boos aangekeken :(

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 11:06

Maar andersom is het ook vaak zo hoor. Pebbles is een chihuahua en mijn schatje, mijn baby en ze ziet er ook erg knuffelbaar uit:

Afbeelding

En ze is ook een schatje, heel lief, voor eigen mensen, zoals zoveel honden. Maar als je zo klein bent en er lief uit ziet, is dat schijnbaar een vrijbrief om er alle honden en kinderen op af te laten gaan.
En als ze dan boos wordt (en hysterisch als er zo'n joekel op haar af komt) en hapt, is het een vals klein kreng.

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 11:10

Die van ons wil heel vaak best meespelen met de enthousiaste keffertjes. Maar een olifant in een porseleinwinkel is er niks tegen, en ze vindt het daarbij ook vaak nodig om geen twijfel te laten bestaan over het feit dat zij groter en dominanter is. Veel honden zijn daardoor toch een beetje geïntimideerd, worden defensief, en dat is voor Mala dan weer het teken om helemaal los te gaan op een minder speelse manier.

Probleem dat je dan krijgt, is dat de eigenaar van de andere hond niet gelijk tekenen ziet dat het niet kan, en het dus ook niet nodig vindt om zijn hond terug te roepen, want die vindt het best stoer dat zijn teckel/fifi/labrador het aandurft om met zo'n monster te stoeien.

Helaas is Mala's trouwe speelkameraadje vorige week ingeslapen ;(

Afbeelding

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 11:49

Aaah jammer Bakkabouter! Dat vind ik zon ontzettend nadeel aan dieren 'houden'. Je moet ze een keer laten gaan...

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 13:20

bakkabouter schreef:
Probleem dat je dan krijgt, is dat de eigenaar van de andere hond niet gelijk tekenen ziet dat het niet kan, en het dus ook niet nodig vindt om zijn hond terug te roepen, want die vindt het best stoer dat zijn teckel/fifi/labrador het aandurft om met zo'n monster te stoeien.

nou zeg dat,men zegt weleens dat als je met een stoere hond loopt dat je last hebt van een te kleine plassert,maar de happy faces van alle mensen die haast klaar kwamen omdat hun fikkie wel mijn dogo reu aanvielen,en nog erbij zeiden( al dan niet dat ik het moest beamen) "zeg nou zelf,wel stoer he van zo'n klein hondje :D :D " dat zal dan wel anders zijn,ach zal wel mooie stoere pikverlengende praat op verjaardagen zijn,als je daar kan vertellen dat je kleine hond toch wel zo'n grote hond aan durfde te vallen.. :roll:

de keren dat ik zei dat dat niet zo heul slim was,kreeg ik vooral vaak het antwoordt dat als míjn hond maar íets terug zou doen dat ze de hond dan wel "dood zouden trappen"en had ik per definitie ook meteen een rothond of moest ik opzouten met mijn verboden vechthond...

tot zover dan ook het tokkievolk wat altijd met aso honden loopt en het beschaafde volk wat voor de lieve gezellige fikkies kiest :O

en sonja,ik ben ook heel blij met een eigen stuk grond,zeg het ... heb mijn hele leven in rotterdam gewoond en daarbij ook een 5 honden grote roedel gehad.... :j

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 13:53

Die kom ik hier idd ook tegen... Die krijgen ook maat 41 indien nodig :j
Liever baasje boos op mij (en dan kunnen ze een uitbrander krijgen hoor, ik ben heel lief en aardig maar niet als er risico is dat die van mij als valse klotehond door het leven mag gaan met risico op idiote acties van iemand die zijn hersens in zijn/haar anus opslaat)
Maar ik moet zeggen dat het hier in het dorp allemaal hard meevalt op een paar personen na .
Er zijn hier ook best veel rottweiler liefhebbers valt me op , mensen die er 1 hebben, ooit gehad hebben etc
Maar die zijn ook tricky soms
"Zo een heb ik er ook gehad" en dan gelijk die reu om zijn nek willen vliegen
Doe maar even niet alstublieft ...

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 00:05

Gelukkig hebben wij het nog niet zo erg gehad. Mijn dochter van 6 jaar oud wilt onze hond graag vasthouden. Ook al loop ik er naast, wil ik dit niet. Laatst heb ik haar laten voelen wat er kan gebeuren. Zij had de hond vast die ergens stond te snuffelen. Ik roep de hond en mijn dochter ligt languit op straat. Tja, had ik haar van tevoren voor gewaarschuwd... Sindsdien hoeft het vasthouden van haar niet meer zo :D

Ook grappig, sinds kort wonen wij op een chaletpark. Mijn man zit vandaag met de kinderen en hond gezellig voor het chalet in de tuin op het gras. Komt er een dame voorbij gelopen: 'zo, van dat soort honden zouden we meer moeten hebben op het park, maakt het een stuk veiliger dan al die kleine keffertjes!'.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 08:18

Noviceh wat ben jij gemeen zeg }> ~~}>

Maar het is wel direct duidelijk en ze zal er waarschijnlijk niet meer om vragen. Zo wel, dan heb je een bikkel van een dochter :')

Mijn neefje wilde voorheen Beast graag vasthouden met wandelen of Zenna als hij mee was.
Heb altijd een enorm lange lijn dus ik hield de hond zelf vast en gaf mijn neefje altijd een stukje van de lijn. Vond hij ook prima en was altijd trots dat hij Beast helemaal zelf had uitgelaten.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-16 19:40

Schrijnend iets he kinderen en alleen de hond uitlaten???

Reageert er iemand op mijn Facebook: Ik heb al snel geleerd dat je overal loslopende honden kunt tegenkomen. Als jouw hond daar agressief op reageert dan vind ik daar een wat grotere verantwoordelijk liggen om zaken te voorkomen

Goh als het zo makkelijk zou zijn, is eel het probleem opgelost :')

Daarnaast is mijn hond gewoon niet gedient van honden die in zijn aura komen. Is dat nou heel raar?

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 20:23

Nee dat is niet raar. Maatschappelijk niet gewenst, maar het is niet raar. Het vervelende is dat jij ten alle tijde aansprakelijk bent, dus je moet gewoon altijd opletten.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-16 22:03

Dat zeg je idd goed. Niet maatschappelijk gewenst. Ook niet altijd even handig. Maar het is wat het is :')

Vandaag naar loonse en drunense duinen geweest. Wat een mooi gebied. Paar foto's kan ik jullie niet onthouden <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 22:10

Geweldige foto's Britt!!!
En nee zenna is ook zo die pikt dat ook niet. Ik heb zelf ook zeker een persoonlijke ruimte en een vreemde moet ook niet enthousiast tegen mij aan riemen. Dan ben ik er ook klaar mee :')

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-16 22:55

Dankjewel. Word er helemaal vrolijk van <3.

En ja idd wij houden daar ook niet van. Maar helaas is dit wel een veel voorkomende zaak. Moet ook zeggen dat het hier ook wel druk met honden is.

Hoe is t met Nellie ?

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 23:15

Meeehhh... :') ontlasting is nog ruk, maar wel al ietwat rustiger. Alhoewel hij net weer diarree had en dan staat ie uiteindelijk te persen en er komt niks uit behalve doorzichtige druppeltjes... En terwijl hij dit doet wijst ie met z'n kop echt naar z'n kont... Dus er zit hem iets dwars. Bel morgen de dierenarts weer even. Hij is niet verder af gevallen gelukkig. Maar dit is gewoon sneu.

Brokken zijn wel binnen. Gister rijst met kip en een beetje brok gehad. Vanochtend weer en vanavond rijst met brok. Dus ja... We zullen zien... :)

Verder is ie super alert. Zenna kan weer niet tegen de kip want die heeft vandaag al 5x gepoept waarvan 2x binnen! :oo terwijl we weg waren. Pfff blij als alle 'poep' weer normaal is :')

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-16 23:20

Och het houd je wel bezig zo he. Ik hoop dat de brokken hem goed doen. En altijd fijn poep binnen :'). Wie was de banketstaaf net opruimen :P?

Ik vergeet helemaal dat Spark vanacht ook ziek was.

Rond 5 uur ging hij naar beneden en kwam piepend en hijgend weer terug. Vriend uit bed geschopt. Hij zeurt echt NOOIT dat hij naar buiten moet. Dus het was wel serieus.
Nou naar buiten dus. Poep kwam er amper uit en binnen 3 x gekotst.
Rest van de dag was er niks aan de hand. Behalve 5 x gekakt en niet eens zo zeer diaree. Maar wel slijm erbij. Wat zegt dat ?