[HK] Show je aquarium II!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 17:54

Fijn dat het toch nog wel is bezorgd vandaag! En wat een prachtig aquarium heb je! <3 Wat zijn de afmetingen? Die rode plant is ook erg mooi, wat voor soort is dat?

Mioux

Re: Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 17:56

Ik heb er 3 :) De kleine zijn superfishjes en de grote is 200 x 60 x 60 komt rond de 720 liter uit. Volgende week komt de externe pomp binnen en dan is de toekomst nog de klep aan de beurt, maar we komen al van ver en ben tevreden :).

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 18:01

Gave bak Mioux!
Fijn dat het toch nog binnen is gekomen!

Ik moet zeggen dat ik wel schrok van de grote van de vissen in sommige bakken.. Er zaten 2 enorme discussen van +- een cm of 20 in een bakje van 30/40 cm breed.. Mijn vriend ging voor het eerst met me mee naar een aquarium zaak.. Die heeft zn ogen uit gekeken, vond die grote vissen wel erg gaaf :+ maar naar mijn mening was dit wel erg krapjes. Er zat er een van net een slag groter in een iets groter bakje, dubbele lengte van zo'n klein bakje maar ook dat leek erg klein.. Hadden wel een enorm assortiment aan vis, echt onwijs veel verschillende soorten van 1 soort zegmaar, maar ook al veel lege bakjes.

Ik heb hem wel al verteld dat zodra wij samen wonen er echt een groter aquarium gaat komen :+ Ik vraag me nu al af hoe ik dat moet doen met verhuizen etc.. (hij woont al op zichzelf dus trek dan bij hem in :+) Maar dat idee vond hij al prima dus dat is vast geregeld :')

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 18:05

haha slim uggs van te voren vast regelen :P

Vaak hoor bij verkoop dan zitten ze te klein in principe, wel sonde want soms zitten ze er wel even ivm de prijzen. Dan belemmerd het toch nog wel de groei. Hier had ik wel ruimte, maar de bak vond ik te druk en moet ook aan de visjes denken tenslotte :).

elise21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 18:11

Spruit schreef:
Bij panty's moet je enkel uitkijken dat ze niet verstopt raken en dat het filter werking verliest. Maar voor jonge visjes is het ideaal!

Fijn dat je in elk geval twee van je discussen naar een bekende gaan, weet je in elk geval dat die goed zitten! En hopen dat je een goed gevoel hebt bij de persoon die de 3 discussen en de bettavrouw ophalen komt :)

De kast staat, straks even dikker piepschuim halen voor het aquarium! En dan het aquarium erop en met water vullen :D
Hoe ga je de bak inrichten?
Ik vind het leuk om ideeën op te doen namelijk :Y)

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 18:44

Eindelijk je bestelling binnen!!
En niet voor niets.. je bak ziet er al een stuk mooier uit zo!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 18:48

Mioux, ziet er goed uit :) Dat gaat mooi worden als het aanslaat en groter wordt :D

De kast en het aquarium gevuld met metselzand staat! Het zand heb ik niet gespoeld, dat doe ik vanuit de bak zelf :)
Afbeelding

Aan de binnenkant:
Afbeelding

Handig, aangezien we geen vaatwasser (meer) hebben en mijn vader geen nieuwe wil, kan ik de waterkraan en waterafvoer goed gebruiken :)
Afbeelding

Daarnaast heeft mijn vriend een lijst gemaakt die nu om de onderkant van het aquarium en het piepschuim (1.5cm dik) waar het aquarium op staat heen zit (dat eventuele puntbelasting verdeeld kan worden) Zie je het lelijke piepschuim niet.
Afbeelding

Afbeelding

En dan, nog niet voorgesteld, de bewoners! Mijn jongste zusje heeft ze namen gegeven :+

Robbie, roodwangxgeelbuik:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bobbie, geelbuik:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Elise, ik wil sowieso een hoek met wat grote stenen zodat de garnalen die ik uitselecteer een soort van verstopplek hebben :P En ik wil kijken of Vallisneria aan wil slaan. Maar daarvoor begin ik met waterpest, lekker makkelijk plantje die alle rotzooi van de schildpadden op neemt. Scheelt wel dat je een aquarium niet in hoeft te draaien voordat er schildpadden in komen :P Ik moet alleen nog bedenken hoe ik het zandeiland (het zijn twee vrouwtjes) ga maken. Deze wil ik wel aan de rechterkant hebben met een lamp erboven.

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 18:53

Dat was het wachten waard Mioux! ;)
Ziet er mooi uit zo.

Spruitje, dat is handig zo'n eigen afvoer en kraan ernaast! :D Die kast en omlijsting is ook mooi geworden zeg.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 19:03

Dat wordt mooi Spuit..!!! :wow:

elise21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 19:32

Planten en schildpadden Spruit?
Die van mij kreeg ook ooit een plantje (die ze in de dierenwinkel verkopen? Is dat waterpest?) en die had hij binnen 5 minuten geplunderd :')
Ik heb trouwens pas een speciale lamp gekocht. Hij is van exoterra en geeft speciale straling af die goed schijnt te zijn voor het schild :)
Mooie bak heb je!!

Ik heb ook even foto's gemaakt. Heb toch niks te doen :}

Afbeelding
Afbeelding

En Mogli :)
Afbeelding

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 19:51

Leuk zo die kast! En wat een dotjes. Bij bobbie lijkt boven aan t schild net een hoofd van een alien hahha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 20:10

Elise, ik ga het proberen ja :P Daarom doe ik ook als eerst waterpest, aangezien ze dit mogen eten :) Maar aan de andere kant, schildpadden die in vijvers leven eten ook nooit alle planten op :P We shall see ^^ Mooie man heb jij zeg! Lijkt wel wat op Robbie :D Scheelt wel dat je enkel een droge plek hoeft te maken, ipv een legeiland :=

Mioux, nu je het zegt :))

elise21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 20:14

Ik ben ook erg blij dat het een mannetje is ja :')
Toen hij nog klein was wisten we dat namelijk niet.
Hij is een geelwang. Ik denk zelf dat er ook geelbuik in zit, omdat hij maar 2 vlekjes heeft aan de onderkant.
In elk geval gekocht als geelwang :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 20:20

Ik denk dat je daar gelijk in hebt, dat het een kruising is. Op zijn wang, direct achter zijn oog kun je een S-vormige geel/oranje vlek zien. Dit is een kenmerk van de Geelbuiken :) Bij geelwang zijn ze rechter :P

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 20:43

Het aquarium dat mn vader gerepareerd heeft draait inmiddels ca 2 weken. En is niet lek!
Afbeelding

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 20:46

Gaaf je bak zo Mioux! Ook weer mooi aangekleed met die planten zo. Het is wat he die bezorgers. We hebben hier gelukkig een hele betrouwbare. Die weet zelfs waar ik werk. Dus als ik niet thuis bent levert hij het alsnog op mijn werk af *\o/* . Heb je bewust het water zo laag staan? Zie dat wel vaker voorbij komen.

Mijn bak is op dit moment erg troebel, heb er net een hoop vuil uitgehaald met het netje. Heb het idee dat ik mijn vissen toch iets te veel eten geef. De hele bodem lag bezaaid met uitwerpselen terwijl ik dinsdag nog gestofzuigd heb. Misschien dat het ligt aan de waterverversing, maar dat lijkt me sterk. Of de komkommer?

Ik kijk het nog even aan, anders ga ik toch even een nieuw pomp aanschaffen. Heb het idee dat deze niet helemaal 100% meer werkt.

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 20:47

Hageslag: die ziet er ook lekker vrolijk uit zo! Wat wil je erin gaan doen?

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 20:53

De vissen die nu in de kleinere bak zitten. Oftewel de betaman plus zn vrouwen.
En dan tetras erbij en koperzalmpjes heten ze geloof ik

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 21:01

leuke bak zo hagelslag ! Zou zelf wel wat meer plantjes erbij doen. Eventueel 1 of 2 hogere/snel groeiende. De bak lijkt ook wel beetje hagelslag kwa bodem hihi leuk !

keeyzie hou op haha heb t weer even gehad met postnl. Vraagt ze nog bent u nana mioux ? Ja hoor dat ben ik dankjewel he, deur dicht gedaan. Normaal hebben wij ook een betrouwbare, een man die altijd komt en op tijd ook. Maar dit keer was t ook een grote zwarte bus en onbekende vrouw. Misschien extra hulp troepen. Groente kan het best wezen hoor. Ik ga ze over zetten hier op om de dag voeren weer. Kan prima ! Zaterdag gaan de laatste 2 discussen weg dus dan kan t weer.

Het water troebel is vaak inderdaad de pomp vermogen, misschien een sterkere nemen ?

Mijn water kan nog niet tot de top, omdat de kap dus nog moet gedaan worden. Die is niet helemaal netjes onderhouden door de vorige eigenaar en moet opnieuw gekit, lekt nu door de stroming en dampen.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 21:52

Als jullie MOETEN kiezen, welke 2 mannen zouden jullie nemen ?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dit zijn de 2 dames die komen:
Afbeelding
Afbeelding

Mijn voorkeur gaan uit naar de longvin/halfmoon white fancy en de plakat white fancy

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 21:55

Derde en vierde, ik hou van halfmoon plakats :D

Aidenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 21:55

Mioux schreef:
Als jullie MOETEN kiezen, welke 2 mannen zouden jullie nemen ?

[ [url=m/5zZrHm.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/9CEYNz.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/8hcicr.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/qUdnGq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit zijn de 2 dames die komen:
[ [url=m/QovWVW.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Q92Q5m.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mijn voorkeur gaan uit naar de longvin/halfmoon white fancy en de plakat white fancy

het liefste zou ik ze allemaal nemen :9 :7

maar om te kiezen zou ik gaan voor de fancy white halfmoon en de fancy white plakat , maar de mustard gas is ook super mooi :9

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 21:57

die 2 witte :P

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 21:58

Oef moeilijk om te kiezen... Ben dan meer aquariums nodig denk ik...
@ mioux, de andere planten zitten nog in de kleine bak. Die komen er dus nog bij

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 21:58

Haha.. aan mij heb je niets.. ik vind ze allemaal mooi.. :+