Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
eestheer schreef:Heel erg bedankt voor jullie meningen en informatie!Kan ik zeker wat mee!
Hij komt waarschijnlijk rond april op proef om te kijken of er een klik is en of hij in ons leven past!![]()
Hier alvast een foto:
[ [url=m/jAw7ZE.jpg]Afbeelding[/url] ]
Sassy schreef:eestheer schreef:Heel erg bedankt voor jullie meningen en informatie!Kan ik zeker wat mee!
Hij komt waarschijnlijk rond april op proef om te kijken of er een klik is en of hij in ons leven past!![]()
Hier alvast een foto:
[ [url=m/jAw7ZE.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mooie hond!
Een proeftijd is bij een herplaatser altijd het beste wat je kunt doen.
Hebben wij ook altijd gedaan, zowel met honden die we zelf overgenomen hadden, als ook met rescue honden die ik zelf naar andere mensen herplaatst heb.
Onze Mouse die eind vorig jaar naar een nieuw gezin is gegaan (nadat we die hier een jaar opgevangen hadden) hebben we een proeftijd gedaan van ruim 3 maanden, was een angsthondje, en die had gewoon heel veel tijd nodig om te wennen, en voor de mensen was die tijd ook nodig om te leren omgaan met zo een extreem bange hond.
Waar het meestal vanaf hangt of het lukt in een nieuw gezin is hoe de andere honden ermee omgaan.Citaat:Als er al een stabiele hond voorhanden is bij de nieuwe mensen heeft een herplaatsing meer kans van slagen is mijn ervaring.
Verder kan ik je aanraden om niet te veel naar uiterlijk van de hond te kijken, maar meer naar karaktereigenschappen (en of je daar me om kunt gaan), er metCitaat:vooral niet te veel verwachtingen aan de hond in te stappen, en met eigenlijk iedere herplaatser aan de slag te gaan zoals je dat met een pup zou doen.
Je weet niet wat ze wel of niet kunnen, wat je ervan verwachten kunt...
Leg er vooral niet te veel druk op meteen, go with the flow...kijk wat die hond aanbiedt, en ga daarin eerst eens een stuk mee. Pas daar je manier van handlen op aan dan.
Niet alles te gelijk goed willen hebben. Dat is waar het vaak fout gaat, onder druk van de omgeving gaan mensen zichzelf en de hond te snel te veel druk opleggen.
Meestal heb ik met een rescue hond eerst aan een dingetje getraind, en dan stap voor stap er heel langzaam pas andere dingen bij gepakt.
Zindelijkheid op plek 1, naar me toe willen komen op 2 (vooral dat moet voor de hond erg leuk zijn, en als we daarvoor veel snoepjes en mezelf belachelijk maken nodig is dan moet dat maar).
En dan pas aan de lijn lopen en andere "huisregeltjes" wat wel en niet mag.
Om voor de hond de overgang van het ene gezin naar het andere iets gemakkelijker te maken heb ik meestal de eerste dagen bach rescue druppels gegeven (tenzij het een heel stabiele hond is, maar ga er maar vanuit dat de hond ofwel om een bepaalde reden weg moet, of toch wel wat moeite heeft met verandering van woonplaats, een border is toch een redelijk gevoelige hond).
Baat het niet, dan schaad het niet gaat in dit geval wel op, en het kan je hond alleen maar helpen.
Alvast veel succes en plezier ermee
Citaat:Als er al een stabiele hond voorhanden is bij de nieuwe mensen heeft een herplaatsing meer kans van slagen is mijn ervaring.
Citaat:vooral niet te veel verwachtingen aan de hond in te stappen, en met eigenlijk iedere herplaatser aan de slag te gaan zoals je dat met een pup zou doen.