Ja, pff. Maar vooral hoe m'n moeder het zei. Ik wist al dat het verkleurde urine was, dus ik schrok niet zo. Al vraag ik me af waarvan het is.. Ze hebben gewoon hun biks gehad, hooi, berkenblad, hazelaartakken, bamboe en gras.. Misschien door de wilg van eergisteren? Dan hebben ze het wel heel snel.
Misschien de hazelaar idd! Ik geef hier niet zoveel takken etc, incidenteel wel een tak van de hazelaar of appelboom. En wel een paar keer gekleurde urine gehad. Dus zou best hazelaar kunnen zijn, aangezien het hier niet van hooi of brok zal komen!
Ah, oke. Dan weet ik dat Ik hou het sowieso in de gaten maar ik denk dat het gewoon de voeding is.
Maaaarije
Geplaatst: 20-08-15 12:29
Mijn nijnen spelen vandaag lekker in de tuin. De ren net schoon gemaakt
Heerlijk om naar te kijken! Vanavond weer even wat wilgen takken halen.
Jeika
Geplaatst: 20-08-15 12:30
ik heb een vraagje, mijn konijnen zijn hollanders, en zouden dus niet heel klein moeten zijn en oortjes moeten hebben van 9 cm. een van mijn konijntjes is echt best wel klein, iets groter dan een dwerg en heeft oortjes van 5 cm hoe kan dat? door het voer ofzo? of is het gewoon een buitenbeentje
Eoweyn_x
Geplaatst: 20-08-15 18:09
Misschien geen volle, of gewoon wat kleiner uitgevallen? Hoeveel weegt ie?
Jeika
Geplaatst: 20-08-15 21:19
ehm ik denk 1,5/2 kg? als dit echt onmogelijk is heb ik het gewoon echt heel slecht ingeschat anders maak ik morgen wel een goede foto van hem, als hij naast mijn andere konijn zit. dan zie je echt zo veel verschil
Ik zit echt een beetje met m'n handen in het haar over Billy. Zodra ik met eten kom (brok en groente, met hooi doet hij dit niet), jaagt hij Kyra weg met allerlei gegrom en geknor. Meestal laat hij haar daarna wel eten, maar soms blijft hij haar wegjagen. Ik ben het brok door de ren gaan strooien, maar dat helpt niet, soms maakt het het zelfs alleen maar erger. Na het eten zijn ze weer beste maatjes: ze liggen en slapen samen, Billy wast Kyra enz.
Eskegirl, doet hij het ook als je hem eerst geeft en in de andere hoek de ander wat geeft? Is maar een idee..
Hier gelukkig geen problemen tijdens het eten, komen altijd samen aangerend en duiken samen het bakje in en als ik wortels geef eet de ene liever het groen en de ander de wortel, gekke beesten
spookyskippy
Geplaatst: 21-08-15 20:47
Mijn nieuwe koppeltje eten ook al samen uit 1 bak, de 2 hollanders ook.
Is het geen optie om er 10 cm tussen te laten? Bij mij werkte dat wel in het begin van het koppelen.
Ik heb hier precies hetzelfde probleem met voeren. Vagebond heeft altijd al flinke voernijd (viel je hand aan toen ik hem uit de opvang haalde) en leeft dat ook uit op zn dames. Ik heb van alles geprobeerd, maar hij blijft het doen. Sommige maatregelen helpen tijdelijk of gedeeltelijk, maar het probleem blijft bestaan. Ook hier liggen ze na het eten weer heerlijk samen maar je merkt toch wel dat het stress oplevert voor de partner. Ik geef tegenwoordig het voer in 2 bakjes. Dat scheelt stress voor milou. Ze wil het liefst samen eten en dat probeert ze dus ook altijd, maar soms wil Vaag dat niet en dan kan ze dus gewoon het andere bakje pakken. Brengt wat rust in de tent want Vaag hoeft dan ook niet door te gaan en kan zelf ook gaan eten. Toen ik in 1 bakje gaf kon ze soms gewoon niet eten en omdat ze dan bleef proberen werd het wel eens ruzie.
Eoweyn_x ;Wat een grappig voerbakje ,waar heb je die vandaan? Kan hier in de buurt niet zoiets vinden.
Hier vandaag het nieuwe hok in elkaar gezet. Vond de ren iets te klein voor 2 (zitten er in wanneer we weg zijn en in de nacht) dus die hebben we vandaag ook uitgebreid Straks het gaas er nog tegen aanmaken en weer in elkaar zetten. Vloertje eronder en dan kunnen de nijnen erin. Kan Loena er iig niet meer uit springen
Die komt bij de vogelopvang vandaan haha. Voor hen was ie niet handig en anders werd ie weggegooid. Heb er twee geen idee dus waar je die kunt kopen, sorry..
Zucht. Morgen dierenarts met Flip. Kleine ontsteking boven zijn oog, een soort hapje uit, ik vermoed een litteken daar het mooi schoon en roze is, ziet er geheeld uit. Waarschijnlijk een stofje in gekomen en dat het daarom is gaan ontsteken.
En hij eet met een scheve bek, kwijlt, etc. Eerder had ie ook al haakjes, nu weer denk ik. Tweede keer, hij krijgt echt nooit meer SS!
Ligt dat aan de SS dan? Kan me niet voorstellen. Theo krijgt ook SS (ligt het aan mij of klinkt dat echt zo fout...) en zijn bekkie lijkt juist te gaan 'zetten'. Lijkt erop dat alles bij hem weer recht trekt. Al denk ik dat dat meer te maken heeft met het knagen ed.
Toch lijkt het mij dat SS niet zo'n uitwerking zou moeten hebben (of welke brok dan ook) als je ernaast voldoende hooi en knaag mogelijkheden hebt. Gezien jou rennen ed heb je dat goed geregeld. Dus zou ik meer denken aan iets anders, sneller groeiende tandjes, konijn onbewust iets minder geknaagd of hooi gegeten waardoor ze minder hebben kunnen slijten. Zoiets
Eoweyn_x
Geplaatst: 23-08-15 14:50
Nah, ik vind het gek dat ie dan 1,5 jaar nergens last van had, en dat het na een paar weken SS raak is.. Z'n tanden zijn verder ook goed, ik denk dat het zijn kiezen zijn. Het kan natuurlijk ook zijn dat er een stukje gras of wilgentak tussen zit, tussen de kiezen, maar aangezien dit al de tweede keer is betwijfel ik dat.. Vorige keer konden ze niet echt een oorzaak vinden, maar het SS verhaal klonk wel geloofwaardig. Omdat die brok gewoon heel broos is, en HFST niet.
Hij (vr)eet verder hooi, heeft genoeg te knagen, etc.