Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
pipo schreef:Mijn Moederdag kadootje was gisteravond de schrik van mijn leven... Kloede de zwart-witte pup begon plotseling te piepen en janken. Dus snel opstaan en gepakt maar ze was al slap van achteren en binnen no time was ze dood. Geprobeerd te reanimeren maar ging niet. Ben er helemaal kapot van. Afgelopen woensdag ingeënt en gechipt. En uiteraard de check up gehad, niets gevonden en nu dit. Denk zelf toch een bloedpropje van het chippen, maar kan het uiteraard niet hard maken. Ga ook geen autopsie laten doen. Kloede was ruim 300 gram zwaarder dan de rest en tot de laatste minuut de aktiefsye en grootste dondersteen.
SharonIndezz schreef:Lief cadeautje !
Jeetje Pipo wat een ontzettend naar bericht... Zou er niet aan moeten denkensterkte zeg!
Mijn knappies zijn net ff mee wezen wandelen, luisteren die van jullie ook zo goed?
Muis 2,5 jaar
[ [url=m/NyxYG6.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wolf 8 maanden
[ [url=m/fyq5mh.jpg]Afbeelding[/url] ]
xxdomiixx schreef:WOw jeetje Pipo wat erglijkt me echt vreselijk wanneer dat gebeurt. Sterkte in ieder geval
![]()
Emily luistert opzich best wel goed. Als ze los is luistert ze beter dan wanneer ze aan de lijn zitbehalve in huis dan is het in eens weer wat anders. Ze blaft de laatste veel, geen idee waarom maar het is altijd rond de zelfde tijd. Misschien dat ze toch wat hoort ofzo ergens in het gebouw (flat).
Gisteren weer in Utrecht geweest voor controle van de Levershunt. Lever is groter geworden dus datis goed want dat betekent dat hij nu wel aan het werken is. Shunt is nog steeds deels open maar daar heeft ze geen last van. Bloeduitslagen krijg ik nog maar ik ben in ieder geval tevreden want sinds die operatie heb ik mijn meisje weer terugen wat ook nog vooruitgaat is dat ze steeds minder bang word voor andere honden. Of naja de angst is er wel maar ze word wat zekerder van zichzelf ofzo en komt zo sneller over haar angst heen en gaat dan spelen
Paloedie schreef:Met Sofie gaat het ook heel goed,
ze vermaakt zich prima met middagen aan de IJssel met de studentenvereniging. Eenden en duiven wegjagen vindt ze fantastisch. Afgelopen week is ze ook goed verhaard..
[ [url=m/LqtvR7.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ze ligt altijd erg graag ergens onder, bij voorkeur onder een trui of vest. Toen ik een paar weken terug terug kwam uit Barcelona lag ze na 2 minuten zo:
[ [url=m/U3ra9e.jpg]Afbeelding[/url] ]
Beestjes3 schreef:[ [url=m/qQQOtu.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/s0150K.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ah dat is een kleine troost dat er toch een pupje dan blijft!
Oh oke 2 jaar dus!
Probeer wel even een foto er bij te doen!
(Snap er niet zo heel veel van hihi)
Dit is Beer! Net zn oogjes open dus misschien nog moeilijk te zien!
tijger22 schreef:Vandaag was het weer om lekker af te koelen![]()
[ [url=m/iVIRFp.jpg]Afbeelding[/url] ]
ElineS schreef:Wat is een levershunt? Ik volg nog niet zolang dit topic, dus wat had ze precies? Fijn dat ze wel weer de oude is!
Citaat:Wat is een levershunt?
Een ‘shunt’ is een ‘omleiding’, een bloedvat dat ergens ligt waar het niet hoort. Een levershunt loopt ofwel door de lever heen (intrahepatisch) of wel om de lever heen (extrahepatisch). Beide typen ‘omleiding’ veroorzaken hetzelfde probleem. Het bloed dat door de shunt loopt, zou afgegeven moeten worden in de lever, maar het passeert de lever nu zonder gezuiverd te worden.
Waarom is levershunt gevaarlijk?
Als er niets aan gedaan wordt, vergiftigt de hond met een levershunt zichzelf langzaam maar zeker van binnenuit. Naast andere giftige stoffen komt er ondermeer ammoniak in het bloed terecht. Daarbij krijgt de lever vanwege het gebrek aan doorbloeding te weinig zuurstof en hierdoor kan de lever zelf beschadigd raken. Dit is zeer ernstig.