Sphynx liefhebbers, wie o wie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 18:10

De afgelopen paar dagen heb ik het flink druk gehad, maar nu lekker 3 weken vakantie!!!
Ik heb wel bijgelezen, maar niet de tijd gehad om te reageren. Dus dat ga ik nu even doen :)

Bij EeCee is het onrustig omdat er nieuwe verhoudingen onderling gevonden moeten worden. Misschien een oudere sphynx erbij. Mijn ervaring met oudere katten is toch dat dat een stuk moeilijker zijn weg vind in de groep dan kittens. Maar dat is alleen gebaseerd op HTK-katten. Het karakter van een Sphynx is natuurlijk heel anders. Ik kan me jullie gevoel goed voorstellen...

Hihi, en Vega van LoesLucky is al lekker aan het blazen! Grappig dat ze dat al zo klein doen :+
Ik zou ook niet zo lang wachten met castreren. En al zeker niet als hij begint met sproeien. Dat wil je ze niet aanleren...Onze 2 knullen zijn met 6 maanden gedaan, dat ging prima. Het wordt ook steeds vaker al eerder gedaan.

Jolien wil er ook graag een kitten bij. Jullie hebben het toch al eens geprobeerd, een tweede erbij? Die was al ouder, toch? Met een kitten gaat het vaak echt makkelijker. Die wordt makkelijker geaccepteerd. Als je dan ook nog even goed kijkt naar het karakter van het kitten, dat dat wel bij Klaaz past. Hoe oud is Klaaz nu?

Hihi, Splash, ik kan me voorstellen dat je moeite hebt om ze alleen te laten. Wij gaan volgende week naar Italië, mijn schoonouders komen hier dan in huis om voor de katjes te zorgen. Ze krijgen aandacht genoeg, maar sinds we Devons hebben, vind ik het toch wel moeilijk om weg te gaan. Ik ga ze zo missen...Moet eerlijk bekennen dat ik dat met onze HTK katten nooit zo gehad heb. En daar was ik toch ook echt wel gek mee.

Tessyke, het idee is goed, maar in de praktijk gaat het niet werken natuurlijk. Soms denken ze ook helemaal niet na daar in de politiek...

Splash, ik zou ze inderdaad ook direct omzetten. Last hebben ze toch al. Wel balen dat het nog steeds niet helemaal over is!

Lor1 heeft een chubby Abby :+ Als je gewoon wat minder aanbied komt het vanzelf wel goed :)
Ze is mooi geworden!

Hele mooie tekening van Yoda voorbij zien komen. Gaaf hoor!
Heel lief ook!

Splash, met Poes gaat het weer super! Haar neus is weer mooi genezen en ze eet weer goed. Zij is eigenlijk ook te dik, maar ze is een echt bankaardappel...beweegt bijna niet. Ligt alleen maar lekker op haar kussen/boekenplank te tukken :+ Ach ja, de dierenarts heeft er nog niet over geklaagd :+

Verder komt het altijd tegelijk. Yaro was vorige week aan de dunne ontlasting. We hebben hem overgezet op vlees, en nu gaat het beter. Maar dit is niet compleet op de manier hoe hij het nu krijgt, want hij eet alleen wat hij lekker vindt :+ En dat is eigenlijk niet voldoende afwisselend. Maargoed, na onze vakantie kijk ik daar wel verder naar. Maar nu was er nog 1 kat die sinds een week of 2 in de plantenbak poept... -O- Ik verdacht Yaro omdat het een beetje breierig was. Maar het gebeurde steeds als we weg waren. Gister de webcam erop gezet...blijkt het Sjors te zijn. Ontlasting even weg gebracht naar de dierenarts. Daar kwam niets bijzonders uit. De dierenarts denkt dat we de voeding aan moeten passen. Nu wel een drankje gehad voor haar wat de bacterieen in haar darmen moet ondersteunen. Na onze vakantie gaan we verder kijken. Ik wil haar eigenlijk ook op vers vlees, maar dat wil zij niet :+
Nu nog eens even gaan bedenken hoe we haar weer uit die plantenbak gaan krijgen...Het is echt vies...
Iemand nog ideeën?

tessyke

Re: Sphynx liefhebbers, wie o wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 18:16

Een kat die in de plantenbak gaat is helemaal niet leuk, mijn moeder had er ook zo 1.

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 18:29

Ja, en het stomme is, dat ze dat eerst helemaal niet deed...
Ik heb al alluminiumfolie geprobeerd, dat hielp niet. Nu staan er zelfs sateprikkers in. Maar die vist ze eruit om mee te spelen. Die vind ik in het hele huis terug :+ Werkt dus ook niet -O-

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 18:36

Bij ons hielp alleen de plant weggooien, die was toch dood dankzij de kat. :P

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 20:10

Hmm, hier gelukkig nog niet. Heb wel het idee om de plant dan maar een tijdje buiten te zetten. Maar ben dan bang dat ze een andere neemt...

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 21:17

en zo'n antispray?
het hielp bij mijn hond :)

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 21:19

Antispray? Wat is dat?

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-14 22:11

Zilverfolie in de plantenbak leggen?

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 22:38

Dat is hetzelfde als alluminiumfolie, denk ik? Dat hebben we geprobeerd maar dat beest pikt alles om mee te gaan spelen... }>

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 22:55

koffieprut of satéprikkers zouden helpen. :)
Koffieprut vinden ze niet fijn aanvoelen en ruiken en de satéprikkers verhinderen ze om hun bevallige bips in de pot te parkeren.

Hier het besluit genomen een andere dierenarts te zoeken, het hele verhaal (ff gekopieerd):
Citaat:
Bleh, dacht een fijne dierenarts te hebben gevonden die goed aansluit op wat ik zoek, kan ik dus weer verder gaan zoeken.
Ik was al gewaarschuwd voor de reputatie van de betreffende praktijk, maar dacht 'Almelo is een grote plaats, het valt wsl wel mee'.
Nou niet dus.
Ik wordt zo ongeveer verplicht om Abby zsm te steriliseren, tijdens de sterilisatie willen ze pas chippen (uiteindelijk na veel gedram van mijn kant is ze gewoon gelijk gechipt) en daarna moet ik nog maar eens terugkomen om haar dubbele hoektandjes te laten verwijderen.

Oh ja, bij alle dierenartsen die ik voorheen had werd er gewoon 1x betaald voor de eerste enting plus herhaling 4 weken later.
Meestal zo tussen de €50,- en €70,- in en dan had je 2x enten, 2 consulten en 2x volledige check-up.
Deze praktijk vraagt 2x €55,- 'want je hebt 2x consult, 2x een enting en 2x een check-up' dus ik ben gewoon veel duurder uit.
Het zou me ook niets verbazen dat ze na de sterilisatie en gebitsbehandeling (die ze elk apart willen doen dus *kassa*) ook de controleconsulten apart berekenen.
Oftewel heb ik het idee dat ze me een poot uitdraaien.

Ook wordt mijn hele ontvlooimethode gewoon afgekraakt en heb ik in eerste instantie hun ontvlooimethode overgenomen met als gevolg dat ik inmiddels een klein vlooienplaagje heb en moet ik ineens overgaan op andere (duurdere) middelen terwijl ik met de oude methode al ong 2-3x €20,- plus 2-3x €50,- per jaar kwijt was (met 1 kat) en met hun eerst voorgestelde methode 6x per jaar ong €20,- voor 2 katten en nu dus 8x per jaar ong €30,- plus de kosten van omgevingsspray waar ik dat de voorgaande jaren niet nodig had omdat Mo Program kreeg (wat wel heel overdreven gevonden wordt voor een binnenkat).

Kortom:
Ik ben klaar met de huidige praktijk en fiets liever een half uur (of regel wel een lift via Jade) voor een goede dierenarts die beter aansluit op wat ik wil.
Vooral voor Mowgli vind ik het belangrijk dat ze de juiste behandeling krijgt.

Ik heb inmiddels gemaild naar de kliniek in Vriezenveen (Weemelanden?).
Ik wil nl nog even wachten met Abby steriliseren en dan gelijk het gebit mee laten pakken omdat dat imo veel minder belastend is qua narcose enzo.
Heeft iemand verder nog suggesties voor een goede en liefst ook wat goedkopere praktijk waar ze bereid zijn met je mee te denken?

Heb gehoord dat de praktijk die ik al heb gemaild steriliseerd voor ong €77,- terwijl de huidige praktijk €150,- à €200,- vraagt.
Verder ben ik getipt over een andere goede en goedkope praktijk die nog iets dichterbij zit en €38,- rekent voor castratie kater dus sterilisatie poes zal ook wel geen €100,- of meer zijn.

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 07:59

Sateprikkers helpen dus niet, die vist ze eruit en gaat ze mee spelen }> Het probleem is eigenlijk dat de pot nogal groot is, en ze dus gewoon op de rand gaat zitten en met haar bips boven de pot bungelt. Zo valt het dus ook precies tussen de sateprikkers en koffieprut komt ze dus niet mee in aanraking.
De pot is nu in ieder geval buiten en ik koop vandaag even een extra kattenbak, die ik even op die plek neer ga zetten. Hopelijk helpt dat en voorkomt dat dat ze in een andere pot gaat zitten :+

Lor1 Als je geen goed gevoel hebt bij een praktijk, moet je zeker een andere zoeken. Het zijn inderdaad flinke prijzen die ze hanteren. Onze dierenarts is ook vrij duur, maar het zijn fijne mensen. Als iets onzinnig is, zullen ze het ook niet doen, en het gebeurd ook nog wel eens dat ze iets dan niet rekenen. Er valt ook goed met ze te praten. Een controle consult betaal ik hier ook gewoon, denk ik. Maar na de sterrilisatie van Sjors hoefde ik niet op controle te komen, tenzij ik het idee had dat er iets niet goed was. Voor de castraties van de knullen eigenlijk precies hetzelfde...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 10:14

Lor, welke praktijk was dit? Je mag me ook pben hoor. Ik heb zelf een hele fijne da gevonden in Hengelo, Slager heet ie :') heeft ons fantastisch geholpen met Fritz toen hij slecht ging. Ze leefde ook zo met ons mee, Fritz was heel bijzonder <3

Gaia, Klaaz is om en nabij 7 jaar, weten niet precies hoe oud hij is. We hebben Mooz erbij gehad maar die was net zo oud als Klaaz.

Katten in de plantenbak is heel irritant idd, wat je kunt doen is cacaodoppen erin strooien. Met water erover worden deze hard zodat de kater niet meer in kan graven.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-14 12:15

Sorry Gaia, gister even vluchtig meegelezen en had niet gezien dat je al aluminiumfolie had geprobeerd ;) Jammer dat de tip van Lor niet heeft geholpen. Lijkt me verdomde lastig, ben benieuwd of de kattenbak op die plek nu oplossing biedt. Als ze het doet als jullie weg zijn lijkt het me ook een soort ontevredenheid?

Fijn dat het met Poes in iedergeval weer goed gaat. En lekker joh een weekje naar Italie, wel fijn dat je ouders lekker in huis komen voor de katten. Ik zou het liefst niet meer werken nu ik hun heb :D

Lor, je hebt gelijk om een andere DA te zoeken. Niet alleen voor de prijs, maar ook omdat ze het niet doen zoals jij het wil. En Abby is inderdaad erg chubby geworden voor hoe oud ze is, of het lijkt zo door haar vacht ;)

Hier hebben Knox en Wax erg last gehad van diarree, nu met ander voer en probiotica lijkt het sinds vanmorgen bergopwaarts te gaan, hopelijk zet dit zo door en kan ik over een paar dagen testen of die giardia echt weg is.

Verder zijn ze nog steeds TE leuk. Knox is echt een kopietje van zijn vader, zo'n lief zoet zacht mannetje <3 Wax daarintegen is echt een banjer eerste klas, maar ook plakband, ligt het liefst altijd bij en op me <3 Zo gek op mijn mannetjes.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 13:58

Splash, Abby mag zeker wat afvallen. ;)
Al heb ik nog steeds het idee dat er een laatste groeispurt aan zit te komen, dus ben wel iets aan het minderen qua Smuldier (ipv 4 dagen doen we er nu 5 dagen mee) en verder kijk ik het even aan. :)

Joolien, ik zit momenteel nog bij Almeloord en overweeg Harbrinkhoek of de Weemelanden(?) in Vriezenveen.
De eerste zit op ong 15 minuutjes fietsen en is goed bereikbaar met het ov, de tweede is wat verder en ook goed bereikbaar met het ov.
Wel zo handig aangezien ik alles met de fiets doe en als de fiets kapot is of het is pokkeweer wil ik wel normaal daar kunnen komen. :)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 14:05

gaia schreef:
Sateprikkers helpen dus niet, die vist ze eruit en gaat ze mee spelen }> Het probleem is eigenlijk dat de pot nogal groot is, en ze dus gewoon op de rand gaat zitten en met haar bips boven de pot bungelt. Zo valt het dus ook precies tussen de sateprikkers en koffieprut komt ze dus niet mee in aanraking.
De pot is nu in ieder geval buiten en ik koop vandaag even een extra kattenbak, die ik even op die plek neer ga zetten. Hopelijk helpt dat en voorkomt dat dat ze in een andere pot gaat zitten :+

duivenstrip of kattenstrip op de rand? ~~}>

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 11:16

Jolien, hmm, da's toch nog niet zo oud. Jammer dat dat toen niet gelukt is. Misschien helpt het om te kijken naar het karakter van het kitten. Nu met Sjors erbij heb ik toen heel duidelijk aangegeven dat ik alleen wilde als ze niet té dominant was en zich niet druk maakt als er ergens onrust is. De fokker gaf aan dat dat absoluut geen probleem was, en dat is ook zo. Misschien is een poesje ook makkelijker bij een kater?
Splash, wat een heerlijke foto's kwamen er op facebook weer voorbij van je bloterikjes <3 Vind ik altijd zo genieten, lekker op de bank met de katjes op schoot.
Lor1, zo'n strip zou ik zowat aan gaan denken }:) Nu met de plant buiten en een bak op de plek van de plant, lijkt goed te gaan. Heb er net ook nog een extra kattenbak bijgekocht. We hadden er 3, die ik 3x per dag uitschep. Maar officieel is dat te weinig. Dus hopelijk gaat dit helpen en kan de plant over een paar dagen weer naar binnen. Ik wil hier mijn schoonouders niet mee opzadelen... Maar ik wil ook geen kattenbak midden in de woonkamer.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-14 14:43

Ik dacht altijd dat Texas dominant was, dat was hij ook naar Chuck, maar voor die kleintjes is hij eerder bang.

Zeker met klaaz waar het al eerder mis is gegaan zou ik zeker voorzichtig zijn om er eentje bij te namen.

Gaia, snap dat je geen bak midden in de kamer wil. Misschien kan je iets anders op de plek van de plant zetten en de extra bak unit het zicht?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 17:13

Ik had niet op mp moeten kijken, ben een beetje verliefd geworden op een kitten <3

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 18:04

Hahaha! Ik kijk ook op mp ;) Heb wel ernstige bedenkingen hier en daar...

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-14 18:30

Joolien schreef:
Ik had niet op mp moeten kijken, ben een beetje verliefd geworden op een kitten <3

Welke? :D

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 18:31

:D Hihi, zo kwamen wij aan Sjors... <3
Ik ben ook benieuwd welke?

Splash, ik wil eigenlijk proberen om dit nu een aantal dagen te laten staan en dan weer te verschuiven. Eerst de bak weg, en dan 2 dagen later de plant terug. Hopelijk is het dan klaar.
Ik was nog vergeten te reageren op de vraag of het een soort ontevredenheid is. Ik denk het niet, ze doet het ook als we boven zijn. Ze weet erg goed dat ze niet in de plantenbak mag, ik denk dat ze daarom wacht tot we weg zijn/uit het zicht zijn.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-14 18:45

Ja zo kan je het ook doen, hopelijk is het probleem dan over!

Ik heb ook een leuke gezien maar kan hwr Texas echt niet aan doen dus nee, 3 is echt genoeg hahaha :D

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 19:14

Oh Jolien, ze is leuk! Leuk wit neusje! Misschien kun je afspraken maken met de fokker voor het geval dat het niet lukt? De fokker wil toch ook het beste voor het kitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 19:15

Als dat zou kunnen... <3 Mijn vriend was niet meteen negatief, hij vroeg wat ze kostte :P Wie weet :P