Hondenshows

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Evelien__

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 08:52

Heeft mijn jongste ook. Ze háát het. Nu 18 maanden en Jeugdkampioen dus ik ben ruim tevreden. + vind werk 100x belangrijker

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 11:43

De handler kan idd een groot verschil maken, niet alleen om hun kunnen, maar helaas is het soms toch ook "wie-kent-wie". Bij mij reu is het dus geen optie, hoe open hij op wandelingen en uitstapjes is naar vreemden toe, zo terughoudend hij is op show.
Openluchtshows gaan hem wel goed af.

En het hele gebeuren is heel subjectief, de rasstandaard is dan wel een richtlijn, maar voor interpretaties vatbaar. Voor ons clubblad hebben we enkele fokkers uit Europa aangeschreven over wat zij het belangrijkst vinden om het ras te verbeteren, welk type ze prefereren en welke "fouten" ze door de vingers zien als al de rest optimaal is. Allemaal een licht verschillende mening en zo is dat voor km's ook, aan de ene kant jammer en aan de andere mss juist goed...

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 15:33

Evelien__ schreef:
Heeft mijn jongste ook. Ze háát het. Nu 18 maanden en Jeugdkampioen dus ik ben ruim tevreden. + vind werk 100x belangrijker

dat dus ;)

ik zou persoonlijk nooit met een hond gaan showen die zoveel angst vertoont... voor wie doe je het dan?
ooit zou ik nog best wel graag een opleiding tot km willen doen hoor, dat lijkt me zeker erg leuk maar zou dan veeeel meer naar werkeigenschappen kijken/waar ze voor bedoeld zijn en dus door handlers heen kijken ipv alleen maar het mooie plaatje

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 19:11

Afbeelding
:+:

Maak morgen ff goeie foto's en een topic, maar voor nu: Mijn nieuwe aanwinst <3

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 19:33

Gefeliciteerd renee!

Hier met de flatocateds werkt het precies het zelfde en hebben de keurmeesters ook nog eens een voorkeur voor kleur :(

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 19:49

Wij waren met twee Podenco Ibicenco's op de winner. Ook geen echt show ras :D Gereserveerd naar vreemden, en ze kunnen die mooie grote staande oren 'mooi' laten hangen als ze er geen zin in hebben.. Meestal wint niet de mooiste, maar degene die het showen het leukste vind :D

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 13:03

Tijdje niet gereageerd..

Neej, van harte met de resultaten!! Knappe Ol!

Hier naar de bundessieger in dortmund geweest met de spanjaarden. 23 honden ingeschreven, dus een flink aantal.
Ons jeugdteefje liep met 2 andere jeugdteven en won de titel Bundesjugendsiegerin en werd beste jeugdhond en werd reserve beste teef.
Mijn kampioensteef moest tegen 3 andere kampioensteven (waaronder een multikampioen die dit jaar op de europashow beste teef werd) won en werd beste teef en BOS en dus bundessiegerin.
Mijn veteranenreu werd beste veteraan (eerst tegen een andere vet. reu en daarna nog tegen de beste vet. teef), bundesverteransieger en als kers op de taart werd hij die dag beste veteraan van de show!!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 13:28

Es, je mag met ons kleine ADHDertje wel lopen in mei O:)

Knappe resultaten weer allemaal! Gefeliciteerd!

Wij zouden vorig jaar mei onze verplichte CM lopen, maar mevrouw vloog toen door een sprong heen en liep niet goed. Aangezien wij altijd laatste worden met de werklijnen en ons teefje wel een aantal nadelen heeft, is training wel heel belangrijk. Ze kan super draven, maar is nogal druk en met al die double handling die bij ons toegestaan wordt, draait ze best wel door. Enorm blaffen, rondjes tollen, niet in stand te zetten. Ze is al klein voor een teefje, dus die stand is wel een ding, net als het betasten, ze kruipt graag in iedereen die aan haar zit en niet alle KM zijn daarvan gecharmeerd.

Als ik naar de normale shows kijk, is het alsnog niet mijn ding, maar wel veel fijner dan de manier van showen bij ons... Maar goed, we moeten 1 CM met minimaal een G.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 17:51

Haha merel ja maar die shows van de Duitsers is okk echt een vak apart, vind dar zooo bizar zo veel dubbel handling en hoe dat voor je uit moet rennen

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 23:52

essiesilly schreef:
Haha merel ja maar die shows van de Duitsers is okk echt een vak apart, vind dar zooo bizar zo veel dubbel handling en hoe dat voor je uit moet rennen

Wat denk je van de stand? Mijn honden doen dat niet uit zichzelf en dus moet je aan ze zitten en ondertussen zorgen dat ze niet naar de balletjes en betrokken van een ander duiken.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 18:12

Zijn er nog mensen in Gorinchem geweest vandaag?

Wij zijn ff met onze babies wezen socializen :) Was gezellig en ze waren heel erg braaf met z'n tweetjes :+:

Afbeelding

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 22:19

Ja wij zijn geweest :)

Met 4 teefjes uit het laatste nest, allemaal een ZG in jeugdklasse met 16 teven. Voor de baasjes ook de eerste keer dus ik ben meer dan tevreden al moet ik zeggen dat er heel apart gekeurd werd.
Zowieso waren deze 4 teefjes 3 dagen te oud voor de puppyklasse en stonden tegen teven uit juli 2015...... ik wist bij voorbaat al dat het niets ging worden. Ook zijn er een aantal Gtjes uit gedeeld bij teven die normaal makkelijk eem U halen..... ook het commentaar bij onze teefjes was op zn minst apart te noemen.

Maar he, eerste show, jongste in de klasse en een ZG. Ik ben tevreden :)

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 00:29

Hier vandaag ook op show geweest met het jong grut. Maar oh jee, als vandaag mijn eerste ervaring was op een show dan ging ik nooit meer. Onvoldoende plaats om benches te zetten, gangpaden geblokkeerd wegens geen plek om te staan, zelfs aan de inkom van de ring kon je eignelijk niet wachten met je hond en de keurmeester :x Je was nog niet eens goed en wel in de ring, laatv staan je hond in stand gezet of ze hing al over je hond te voelen. En in 1 klasse was het zelfs zo dat we nog geen rondje gelopen hadden toen ze de 1ste feliciteerde en ons weer allemaal de ring uitstuurde. Sommigen hadden zelfs niet door dat het al voorbij was. 8)7
Maar ik mag niet klagen over het resultaat.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 00:39

Ben je in Tienen geweest?

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 00:42

ja en nee, het was in Landen :)

dalmarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 12:41

Hier de afgelopen maanden een paar shows gedaan met verschillende van onze dalmaten. De leukste resultaten van onze (eigengefojte) veteraantjes:
Bleiswijk kamp.Dalmindys ivy indigo 2x 1u (vcac) en 1x BIS3 veteraan.
Haar broer was 1 dag mee en was ook 1u (vcac) en werd nog reserve beste reu.
Amsterdam: bovengenoemde teef op de Hollandcup 1u en die dag NL veteraan kampioen. Op de Winner werd ze 1u en Veteranen winster.
Mijn volgende shows zijn een clubmatch en Eindhoven.
Komend jaar heb ik een aantal shows in de planning met verschillende spikkels.
Tevens gaat er 1 deelnemen aan canicross wedstrijden.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 19:00

Wij gaan zo onderweg naar onze eerste rigtraining :D

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 19:44

Mijn Weim heeft afgelopen jaar 2 shows gedaan, in Duitsland en Nederland, om dr titels af te sluiten.. beide keren BOS dus klaar;p
Volgende maand mag mijn nieuwe aanwinst beginnen in de jeugdklasse <3 Hij heeft tot nu toe alleen puppy klasse gedaan in Bleiswijk..Winner helaas kennelhoest dus konden we niet heen. En volgende week nog een keer in de puppyklasse op een show van de Duitse vereniging.
Afbeelding
Daar wil ik wel wat meer mee showen als die het goed doet.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 14:06

Zo hij staat er knap bij!!

Wij gaan van t weekend de voorbereidingen treffen voor de Hond van het Jaar met Ollie volgende week (lang leve vachthonden) en Jamie is ingeschreven voor zijn allereerste show, jonge hondendag bij de KCZIJ :) Hij is momenteel heeeeeeeel erg uit verhouding hahaha, flink slungelig :P

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 14:12

Ik wil ook eens met die van mij gaan showen. Zit te twijfelen, maar denk dat het Zwolle in het najaar gaat worden. Ze is nu 8 maanden. Alle shows waar we eigenlijk heen zouden willen vallen in juni/juli, maar dan krijgen we een mensengezinsuitbreiding dus dat is niet zo handig :=

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 14:16

Limoen schreef:
Ik wil ook eens met die van mij gaan showen. Zit te twijfelen, maar denk dat het Zwolle in het najaar gaat worden. Ze is nu 8 maanden. Alle shows waar we eigenlijk heen zouden willen vallen in juni/juli, maar dan krijgen we een mensengezinsuitbreiding dus dat is niet zo handig :=

Dat is wel jammer dan pas.. ze kan over een maandje voor de jeugdpunten gaan;)
Groningen is in maart, daar ga ik ook heen.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 14:18

@Limoen: waarom ga je niet eerder? Mijn oh zo evenwichtig, dappere en nieuwsgierige pup vond haar eerste show doodeng en deed "niets" nog juist. Dit hadden we echt niet verwacht, want op training deed ze het al super en ook meenemen naar vreemde plaatsen en mensen was nooit een probleem. 2de show was dit "abnormale" gedrag er dan ook niet meer...

@Inge: die lijkt al mooi in balans

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 14:22

Ja daar twijfel ik ook over. Enige haalbare optie is dan Groningen. Maar ik twijfel := Geen idee hoe ze het gaat doen, 55 euro inschrijfgeld, vrij ongunstig in haar klasse qua leeftijd.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 14:26

daarom hebben wij wel in baby klasse enkele shows gedaan, inschrijvingsgeld is iets gunstiger en nu nog af en toe in puppy. Sommige honden hebben echt die routine nodig, want training is niet hetzelfde als een echte show.

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 14:30

Limoen schreef:
Ja daar twijfel ik ook over. Enige haalbare optie is dan Groningen. Maar ik twijfel := Geen idee hoe ze het gaat doen, 55 euro inschrijfgeld, vrij ongunstig in haar klasse qua leeftijd.

Tsja dat zegt niets hoor. Mijn Ivy was best fijntjes als jeugdhond en die won dr eerste punt ook gelijk met 9 maanden en won er 3 achter elkaar. Met 11 maanden was ze zelfs BOB. En dat was echt geen teefje die al ver af was en ze was altijd de jongste. Ook in Duitsland stond ze steeds tegen 3 andere teefjes als jongste en won ze elke keer. Zou het gewoon proberen! Wie weet haalt ze al wel een puntje.

Lewis is net 2 dagen 9 maanden in Eindhoven, maar die is wel al ver af en een flinke jongen. En de andere Pointers in Nederland zijn een heel ander type, dus als de keurmeester zijn type mooier vind kan die het nog wel eens heel goed doen.