Beginnen met kippen houden

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

dblijham

Re: Beginnen met kippen houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 09:51

Heb de dierenarts gebeld, assistente adviseert 14 dagen wachten. Als de kip zelf ontwormd wordt met ivermectine zelfs 28 dagen. Wat zonde van al die eitjes...

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 12:00

dblijham schreef:
Heb de dierenarts gebeld, assistente adviseert 14 dagen wachten. Als de kip zelf ontwormd wordt met ivermectine zelfs 28 dagen. Wat zonde van al die eitjes...

Zij spelen erg op safe ;)

Ik heb Toos haar eitjes teruggeven. <3 Ze rolde ze zo onder haar buikje <3 Over 21 dagen hoop ik fijn nieuws te hebben *\o/*

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 12:02

ik kookte de 'ontworm-eitjes' en gaf ze geprakt met schil en al terug aan de kips.

Vinden ze lekkerrr!!! Kreeg ik niet alle eitjes mee op, maar het scheelt toch weer in het weggooien. Vond dat ook zo zonde....

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 12:27

Dus een beetje eerder zelf weer smikkelen kan wel? Goed idee Amaris, ga ik ze even lekker mee verwennen.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 18:42

Amaris, doet me denken aan Bob de Bouwer: Bewaren, Besparen, Recyclen!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 09:45

Pieteritus1 schreef:
Amaris, doet me denken aan Bob de Bouwer: Bewaren, Besparen, Recyclen!

Oh goody klonk ik heel erg groen en biologisch en geitenwollen sokken? hahaha!

Mensen.... -O-

Gisteren de knoop doorgehakt... BettyBoop gaat weg. Ze terroriseert Binkie nu zo erg dat Binkie de hele dag in haar eentje in de ren zit, ver weg van Betty en Bibi. Betty pikt haar nu om niets, ze piept er gewoon van.

Dus gisteren Betty op marktplaats gezet en het is niet te geloven maar binnen het uur had ik al twee reakties waarvan er nu eentje haar komt halen en diegene komt -je gelooft het niet- helemaal uit Nijmegen (ik woon in Weert). Nadat ze op 'gereserveerd' stond kreeg ik nog een reaktie of diegene haar mocht komen halen mocht het donderdag niet doorgaan.

Misschien moet ik maar een handeltje in grote blauwe orpingtonhennen beginnen :')

Vrijdag ga ik twee kleine fluffie witte orpington krieltjes ophalen. Geen kleurdisciriminatie meer! Die twee witjes kunnen leuk samen vriendinnetjes worden/zijn en Bibi en Binkie ook.

Nog leuke namen voor twee witte fluffballetjes met de 'B'?

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 09:51

Bobbie en Beppie?

Ik ga PiriPiri de haan ook wegdoen en er 3 hennen voor terugzoeken. Moet nu zelf al met een bezem langs de haan lopen zodat ik hem kan wegvegen als hij aanvalt. Is nu met laarzen niet zo'n punt maar straks met blote benen toch ietsje minder...

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 09:57

Ik had al iets als Bess bedacht maar de tweede was nog lastig. Maar Bobbie vinnik leuk!

Bibi, Binkie, Bess en Bobbie. Right on!

Brimi_Disa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 11:22

Zo, de kuikens zitten in het verwarmde buitenhok.
Ze zijn inmiddels twee weken oud en werden te groot voor de bak waarin ze tot vandaag zaten.
Het is erg leuk om te zien hoe ze genieten van de extra ruimte, even de pootjes strekken :D

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 11:23

Gewoon Betty 2 toch?
Bobbie is meer voor een haantje.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 11:35

Dan maak ik er Bobbi van, naar Bobbi Brown! Dat was een meisje!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 15:08

Nu zie ik een adv van iemand vlakbij die een stel kuikens aanbied.
Ze zijn een week oud, dan moeten ze dus nog onder een lamp? Moet dat een bepaald soort zijn of is elke lamp goed? Kan ik ze ook gewoon in de woonkamer in een doos houden, is dat warm genoeg of niet?
Wat kan ik het beste doen?

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 15:28

Moet natuurlijk een warmtelamp zijn :-)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 15:34

Van elke lamp komt toch warmte af? Maar zoeen haal je dus bij de welkoop ofzo?
Is het dan ook lonend om kuikens zelf op te fokken, kan dat uit qua prijs of valt dat tegen?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 15:38

Laatst bijgewerkt door Amaris op 02-04-14 15:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 15:38

Sommige dierenwinkels hebben warmtelampen. Deze lampen geven een warmte van 30 graden, een gloeilamp wordt niet zo warm.

Lonend is het niet, vooral leuk om te doen. Je hebt natuurlijk kosten van stroom, kuikenvoer, bodembedekking, ... Daarnaast is er natuurlijk de kans dat het hanen kunnen zijn.

Vaak zijn volwassen kippen goedkoper dan het zelf opfokken van twee kleine kuikens.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 15:55

LMGTFY?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 16:27

anneliesdj schreef:
LMGTFY?

Let Me Google That For You ;)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 16:33

oooh qooqle bedoel je :P

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 14:59

Nooouuu die reakties op Betty Boop! :oo

Zelfs nadat ze op 'gereserveerd' stond kreeg ik nog mails erover. 'als ze toch niet weg is mag ik haar dan hebben'. Drie mensen die dat vroegen.

Eentje wilde zelfs dat ik de meneer uit Nijmegen maar afzegde dan kwam zij vanmiddag nog vanuit Stolwijk Betty ophalen. :oo

Daar belde die dame zelfs over op maar het enge is.... mijn nummer staat helemaal niet bij de advers op marktplaats! Die heeft gewoon gegoogled en gezocht en is op de gok maar gaan bellen :oo
(heb onmiddelijk mijn nummer uit de telefoongids laten halen, best schokkend te ontdekken dat ik zo makkelijk te googlen ben)

Pas nadat ik letterlijk zei 'het zou helemaal niet netjes zijn om die meneer uit Nijmegen nu af te bellen met de mededeling 'sorry maar ik heb toch iemand anders gevonden, u hoeft niet meer te komen' krabbelde ze een beetje terug, maar toch bleef ze zeuren!

Ik ga maar weer een broedmachientje aanschaffen en grote blauwe orpingtons uitbroeden denk ik :=

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 15:23

Zo, mijn dames waren gisteren op wandel! Grote paniek bij thuiskomst want ik zag ze niet en de ren stond open. 2 dames zaten lekker te scharrelen onder de haag en de 3e bleek gelukkig net een eitje te willen leggen. Oooeeefff!!! Ik kon ze gelukkig makkelijk weer naar binnen lokken met wat overheerlijke stukjes kaas. :=

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 22:09

Amaris schreef:
Nooouuu die reakties op Betty Boop! :oo

Zelfs nadat ze op 'gereserveerd' stond kreeg ik nog mails erover. 'als ze toch niet weg is mag ik haar dan hebben'. Drie mensen die dat vroegen.

Eentje wilde zelfs dat ik de meneer uit Nijmegen maar afzegde dan kwam zij vanmiddag nog vanuit Stolwijk Betty ophalen. :oo

Daar belde die dame zelfs over op maar het enge is.... mijn nummer staat helemaal niet bij de advers op marktplaats! Die heeft gewoon gegoogled en gezocht en is op de gok maar gaan bellen :oo
(heb onmiddelijk mijn nummer uit de telefoongids laten halen, best schokkend te ontdekken dat ik zo makkelijk te googlen ben)

Pas nadat ik letterlijk zei 'het zou helemaal niet netjes zijn om die meneer uit Nijmegen nu af te bellen met de mededeling 'sorry maar ik heb toch iemand anders gevonden, u hoeft niet meer te komen' krabbelde ze een beetje terug, maar toch bleef ze zeuren!

Ik ga maar weer een broedmachientje aanschaffen en grote blauwe orpingtons uitbroeden denk ik :=

Heb je meerdere adv op marktplaats staan? Want daarlangs kunnen ze ook aan je telnr komen.
Enja, iedereen staat online :P

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 09:28

nee, marktplaats heeft zelf mijn nummer niet eens. Ik doe altijd alles per mail. Ze is echt gaan googlen. Maar over een paar weken ben ik nog wel vindbaar, maar mn nummer niet meer! Ha!

Toen ik gisteren thuis kwam stond er een meneer in een dikke Jaguar voor de deur. Dat was de Betty-ophaler! haha! Ze ging in stijl naar haar nieuwe huis!

Gisteravond al een mailtje 'ze eet al uit de hand! Het is écht een mooie kip!'.
Ik mis haar nu al....

En die arme Bibi... die was ineens helemaal alleen gisteren want Binkie is/was broeds. Dus waar er eerst drie bolletjes op de pallet zaten, zat Bibi ineens helemaal alleen :(:) Binkie bleef op dr nestje zitten.

Vanmorgen heb ik haar van het nest afgehaald onder luid protest (van haar) de eitjes weggehaald en de bodembedekking een heel stuk uitgedund. Geen lekker holletje meer.
Nu zie ik op de camera dat ze nog stééds rondscharrelt dus misschien is het gelijk ook weer over?

Verheug me wel op vanavond, het is maar kaal zo met twee kleine bolletjes!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 13:38

YES!
Binkie is sinds ik haar vanmorgen in haar nekvel van het nest heb geplukt niet meer teruggegaan.
Ze is nog steeds aan het chillen met Bibi. De "broedsheid" lijkt dus weer over. +:)+

(langleve de KipCam :) )

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 22:46

Doet Bibi ook weer vriendelijk tegen Binkie?