Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cerilene_

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 10:28

Ja ze zijn echt leuk hoor :).
Die van mij (vooral vrouwtje) zijn ook inderdaad echt wel dol op water. Jammer dat de jouwe dat minder hebben Polivy, maar zo hebben ze allemaal hun eigen leuke dingen.
Het gaat dus ook helemaal goed met jou opvangbaardje rockwitch? Super voor hem dat hij zo terecht is gekomen!

Winterrust heb ik ook aan zitten denken inderdaad, maar zou ook wel weer gek zijn aangezien zijn dip al een tijdje duurt en de lampen nog steeds volop branden. Nouja, je weet het nooit met ze.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 10:54

Azmay schreef:
Ik ben me aan het oriënteren op Degoe's. Ik wil een huisdier voor in een appartement. Ik ga zelf een hok bouwen(waarschijnlijk in een kast). Eerst nog een appartement zoeken dus ik heb alle tijd, maar ben vooral benieuwd of mensen hier ervaring met de diertjes hebben en misschien een adres weten waar ik kan gaan kijken zo in het zuiden. Ken wel een dierenwinkel met de beestjes maar die fout maak ik niet meer.

Degoes zijn echte kijkdieren. Ze zijn heel snel en houden niet van op schoot zitten of om vast gepakt te worden.
Ze kunnen erg goed klimmen en vinden dat ook echt heerlijk. Dus dat is wel iets om mee rekening te houden met het maken van een hok.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 17:26

Cerilene, ja hij doet het fantastisch, heel relaxed beestje, eet supergoed, is dus laatst heel netjes verveld. Dus ik ben heel blij met het mannetje.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 22:54

Wat een schattige vissen <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 12:37

AnnemiekvM schreef:
Azmay schreef:
Ik ben me aan het oriënteren op Degoe's. Ik wil een huisdier voor in een appartement. Ik ga zelf een hok bouwen(waarschijnlijk in een kast). Eerst nog een appartement zoeken dus ik heb alle tijd, maar ben vooral benieuwd of mensen hier ervaring met de diertjes hebben en misschien een adres weten waar ik kan gaan kijken zo in het zuiden. Ken wel een dierenwinkel met de beestjes maar die fout maak ik niet meer.

Degoes zijn echte kijkdieren. Ze zijn heel snel en houden niet van op schoot zitten of om vast gepakt te worden.
Ze kunnen erg goed klimmen en vinden dat ook echt heerlijk. Dus dat is wel iets om mee rekening te houden met het maken van een hok.

Ik heb 2 degoe's en die van mij zijn absoluut knuffeldieren. De een meer dan de ander, maar als ik ze ga aaien op hun kopje blijven ze gewoon stil zitten, zelfs als ze los in het hok staan.

Onthoud dat ze oud kunnen worden, die van mij zijn al ruim 6 jaar en ik voer ze caviavoer waar ik zelf de zonnebloempitten uithaal.

Een adres kan ik je helaas niet geven, ik heb ze bij kennissen vandaan die drachtige vrouwtjes gekocht hadden :)

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 08:40

Weer een bakupdate:

Vriendje had zijn dag niet dus er ging vanalles mis. De luchtgaten horen eigenlijk beneden te zitten en dan nog beluchting boven in het plafond, maar dat ging dus allemaal mis. Was ie denk ik even vergeten. Maar daar vinden we wel wat op.

Zo staat ie er nu dus bij:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hij hoopt dat het dak het houdt. Anders moeten we daar dus even wat op verzinnen. Heb al wel wat in mijn hoofd maar weet niet of het werkt.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 09:19

Ziet er toch stevig uit :)

Mormeltje was gisterenavond weer op mijn schoot komen liggen na het spelen, echt zo lief <3

Afbeelding

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 10:22

Ah, wat een heerlijke foto zeg <3 (en mooie nagels heb jij! :D)

Inmiddels heeft mijn vriendje weer aan de bak gewerkt. Voor de zekerheid een steun in het midden en al twee plankjes voor plateaus waar onze baardjes op kunnen liggen. Worden allebei (met nog min 1 plateau er bij) in een later stadium verwerkt in de (3D) achtergrond.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 10:28

Ziet er goed uit zeg! Ik ben erg benieuwd hoe het wordt als hij af is.

Mijn baardagaam man zit nog steeds bij de dierenarts. Hij eet al beter, maar wil nog steeds niet poepen en de dierenarts wil eerst een verse drol onderzoeken en zeker zijn dat de darmen weer goed op gang zijn voordat hij terug naar huis mag.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 10:29

Geven ze je baardagaam ook water? Hielp bij de onze toen goed (water met vitaminen en mineralen in een spuitje dwangvoeren zodat hij wel vocht ook binnenkrijgt), toen hij weinig at en dus ook niet wilde/hoefde te poepen. Wij hebben onderzoek terug van onze Bert dat hij geen parasieten heeft. Dus dat is mooi. Denk dat ie gewoon richting winterrust gaat en daar gevoeliger is dan ons vreetzakje Koek :D (perfect passend die naam :D)

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 10:38

Ja, ze dwangvoeren hem ook vocht, en in het begin hebben ze zelfs water in de buik zelf gespoten tegen de uitdroging. Nouja, ik neem aan dat hij in goede handen is, dus ik merk het vanzelf wel weer... We konden hem wel mee naar huis nemen, maar dan moesten we zodra hij poepte meteen naar de dierenarts racen, omdat hij de poep vers wil kunnen onderzoeken. En omdat het aan de andere kant van de stad is en wij zelf geen auto hebben werd dat een beetje lastig.
Hij is inderdaad ook gewoon veel gevoeliger voor alles dan het vrouwtje en vanaf het begin een beetje een zeurpiet, haha.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 10:41

Arm beestje van jullie :(:) Snap dat je dan zegt: laat 'm maar even daar. Vond dat zelf ook heel lastig aangezien wij gewoon werken en we twee baardagamen in 1 bak hebben. Ik sta er niet 24/7 met mijn neus op te kijken wie wanneer en wat poept.

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 10:49

Nee precies. Ik zit momenteel wel veel thuis. Maar 24/7 opletten gaat nooit lukken natuurlijk, en als ik het dan toevallig zie gebeuren moet ik eerst nog een auto gaan lenen en het liefst nog iemand die mee kan. Dus erg handig zou het niet zijn :). Vanmiddag maar weer eventjes bellen hoe het met hem is in ieder geval.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 13:53

Cerilene: hopelijk knapt jullie mannetje snel op :)

Polivy: wat zijn eigenlijk de afmetingen van de bak? (mss heb je dat al ergens gezegd hoor). En bedankt! Ze breken alleen zo snel af als ik met de paarden aan het klungelen ben haha :')

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 14:46

Uit mijn hoofd zo'n 149(l)x45(d)x70(h), zoiets. Zal het eens bij mijn lief navragen :D.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 19:04

Berichtje van vriendje: Buitenmaat 150x48x70

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 19:24

Aardig groot dus :D

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 19:42

Ja, wordt een grote bak. Heb 'm nog niet gezien sinds ie in elkaar staat. Ben heel benieuwd.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 13:30

Ik ben aan denken naar de beurs in Houten te gaan, is wel ruim 2 uur treinen voor mij /zucht

Ik moet nog een uv lamp, hopelijk vind ik die daar en dan wie weet een rode baardagaam scoren :o!
Weet het nog niet...

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 13:31

Maak me een beetje zorgen om Elena (witbuikegeltje)
Ze is slomer als normaal, heb haar gister niet zien eten, Damon wel. Ze lijkt ook soms wat wiebelig te lopen en heeft soort van zenuwtrekjes bij haar voorhoofdje.
Heb zitten googelen, kan zijn dat ze in winterslaap wil gaan, maar dat is dus niet de bedoeling, want dat schijnt juist heel slecht te zijn, dus we gaan de temperatuur in hun bak opkrikken (is nu overdag 22 en 's nachts 17) of het kan Wobbling Hedghog Syndrome zijn, dan zou ze verlamde achterpootjes krijgen en uiteindelijk is het dan klaar. Hoop dus op het eerste, daar kunnen we wel wat aan doen.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 13:41

Kun je ermee naar een gewone DA gaan als dat zou moeten of heb je een speciale nodig?
Hopelijk komt het goed

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 13:43

Wij hebben wel een dierenarts die redelijk wat kennis in exotische huisdieren heeft, maar ja tis toch altijd maar de vraag of hij dat ook met deze dieren heeft.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 14:41

17 graden is te koud. Temp. moet sowieso boven de 20 blijven, ideaal is 23-26 graden.

WHS zal het wss niet zijn dat bouwt heel langzaam op. Niet eten en wankelend lopen is een teken van hibernatie. Is haar buik koud? Warm haar zsm mogelijk op (bijv onder je shirt houden) en verhoog de temp. van hett verblijf.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 19:16

Buikje was idd koeler. Hebben er nu hoger wattage lampen in zitten om de temp op te krikken. Ze heeft wel wat gegeten vandaag.
Damon is dus nog gewoon als altijd. Lekker aan de wandel in de avond en goed eten. Zou hij dan niet ook in winterslaap willen door de temp?

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 19:40

Hopelijk gaat het nu beter met het egeltje!

Baardagaam is eindelijk weer thuis. Ze hebben niet echt iets mis kunnen vinden met hem, maar hij doet het weer. Hij had wel wat flagelaten, maar dat hebben ze al snel als ze een beetje verzwakt zijn geraakt. Dus dat is eerder een bijverschijnsel. Wel weer even spulletje voor meegekregen. Zijn darmpjes moesten weer op gang gebracht, daarom duurde het wat dagen.
Hij zit er nu in ieder geval actief en weer een stuk fitter bij op zijn rots. Hij is ook nogal boos geloof ik :+ , zit de hele tijd met zijn baard zwart opgezet.
Vrouwtje moet weer even wennen aan een kerel in haar huis, die is sinds hij terug is mega druk en alleen maar aan het rondrennen.