@ Mendy: hier nog een foto van Luca, die die vlekken ook heeft. Het lijken niet echt vlekken, maar meer donkere puntjes van de haren.
Ohja ik zie het! (wat een lekker ding ) Fiona lijkt dat ook te hebben, alleen iets donkerder. Heb ook het idee dat die 'vlek' nu iets donkerder is dan van de week. Zal kijken of ik binnenkort weer een nieuwe foto kan posten!
En over hooi: ik koop zo'n groot pak van de dierenwinkel. Ik vind dat wel wat prettiger dan hooi van stal omdat dat minder grof is. Maar dat is ook per hooi per stal verschillend natuurlijk. Ik had trouwens van Martijn een pak meadow hay gekregen in december, dat is heel fijn hooi! Alleen wel prijzig.
Slimme beestjes. Wel grappig dat ze ook echt aankomen als je ze roept. Ik ben nu ook steeds tegen ze aan het praten, zodat ze mijn stem leren kennen. Maar of ze ook daadwerkelijk hun namen gaan kennen betwijfel ik een beetje.
Ben eigenlijk wel benieuwd naar een foto van hoe je gerries zitten.
@roosje, op hun naam reageer ze niet echt. Wel op mijn stem, en een soort klikkent geluidje.
Zal morgen als lukt een foto maken, mischien vanavond nog Volgende week komt de nieuwe grotere kooi zal dan ook foto maken!
Roosje01
Geplaatst: 02-04-14 18:18
Wat ik net tog mee maak heb nu al een week lang me hand in de bak gelegd en dan komen ze even ruiken of lopen eroverheen. En van het weekend is een pompoen pitje erop gelegd en snowy durft die al te pakken. Net weer gedaan. En daarna nog even in de bak gerommeld hooi gegeven en schoon zand en daarna nog even mijn hand in de bak laten liggen. Komt snowy aan ff snuffele en ineens hup bijt zo in me duim gelukkig niet hard of door maar voelde wel tantjes. Van schrik gelijk me hand terug getrokken. Hoop niet dat het een bijtertje word.
Welk badzand gebruiken jullie? Ik heb nu zo'n witte bus chinchilla zand van puik maar vind dat echt drama spul. Elke dag is het helemaal klonterig zelfs na het zeven klont het weer aan elkaar. En om de dag moet ik het echt weggooien en nieuw erin doen.
Ik gebruik zand van beaphar, gerbil of chinchilla zand. Is volgens mij allemaal hetzelfde Ik zeef het telkens als het nodig is en kan op die manier best land met een badje doen
Ik gebruik gewoon vogelzand, zelf koop ik wel eens chinchillazand, maar als m'n ouders een pak bij de groothandel meenemen wordt het vogelzand. Gaat prima
Ezarja komt altijd kijken als ik het zand met de stoffer van de plankjes af haal, heerlijk als ze zich afvraagd wat die haren van de stoffer nou zijn .
Dank je helaas vinden ze mijn hand nog altijd niet erg interessant als die in de bak komt. Zou ze zo graag gezellig bij mij op de bank hebben.
Eske_B
Geplaatst: 08-04-14 21:16
Heb ik met deze gerbils ook, mijn vorige paartje was enorm tam en kon ook op schoot, kwam altijd kijken als ze maar dachten dat ze voer kregen... Deze helaas niet, hoewel Ezarja wel nieuwsgierig is.
Heb je al eens krentjes geprobeerd? Vinden ze erg lekker! Niet vaker dan 1x per week geven, anders heb je straks moddervette gerbils.
En alles komt met tijd
Roosje01
Geplaatst: 08-04-14 21:21
Die heb ik nog niet geprobeerd wel pompoen en zonnebloem pitjes tot nu toe pakt alleen snowy pompoen pitje van me hand en rent dan snel naar de andere kant van de bak. Ze zijn nu 3 maanden en dan moet ik ze wel gaan behandelen met anti parasiet dus geen idee hoe ik dat nu moet doen. En zal binnenkort ook de bak is moeten verschonen.
Laatst bijgewerkt door Roosje01 op 08-04-14 21:23, in het totaal 1 keer bewerkt