Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Saaarr schreef:Jazij en kimo hebben elke keer bonje, waarschijnlijk wie de baas is.
maar elke keer is zij degene met de wondjes terwijl kimo de draak is.
Hier zegt iedereen zet haar apart straks tref je haar dood aan ofzo.. maar ik heb dan zo'n gevoel dat ze dan tekort gaat komen omdat ze alleen zit..
Ik mag er geen rat bij van me ouders dus dat is uitgesloten
Saaarr schreef:Ja daar ben ik het dus ook wel mee eens.. ik heb nu 3 ratjes..
LA_Woman schreef:Ik ben sinds 2 dagen de eigenaresse van 2 ratjes die na een mislukt huwelijkscadeau bij mij terecht zijn gekomenHiervoor nog nooit ratten gehad.
Alleen het zijn geloof ik echt een mannetje en een vrouwtje. Ik was niet van plan te gaan fokken maar een castratie is duur plus veel DA hebben nog nooit een rat gecastreerd, dus vind ik dat te riskant.
Misschien kan ik hier iemand vinden die een ratje wil ruilen?
Heb wel een ruime kooi met speeltjes en ruimte om te klimmen enzo.
Zak straks een foto plaatsen, ze zijn zwart: Ratatouille (man) en Rataplan (vrouw) en zij is albino.
Weet nog niet of ik mannetjes of vrouwtjes wil. Ze zijn allebei nog jong en even nieuwsgierig.
BArts17 schreef:@Mistral_Bink. Goed dat je er nog een verdieping op gaat maken, ratten houden heel erg van klimmen =) De hoogte in is dus best belangrijk! Hij ziet er echt mooi uit, mooi hout. Ik hoop ook voor je dat je nieuwe ratjes zindelijk zijn, die van mij zijn het namelijk niet xD
LA_Woman schreef:Ik weet niks van mijn ratjes, hoe lang ze al samen zitten. Ze zijn nog jong en hoop daarmee nog niet geslachtsrijp.
Is het zo dat Albino's korter leven en mannetjes erger stinken? Ze ruiken nu wel, maar vind het zelf niet zo storend. Heb nog geen vaste plek voor ze, ze staan in de schuur. Als het kouder wordt, kunnen ze daar dan blijven?
Snap echt niet dat de dierenwinkel een paartje verkocht heeft, de mensen die ze gegeven hebben dachten ook niet verder na over waar de ratten naartoe moesten en hun kooitje was erg klein
Gaan 2 mannetjes met elkaar niet vechten?
Wil mijn ratjes graag houden, maar ik vind castreren te duur en te riskant dan liever 'ruilen'
veneri schreef:erg lastig zo'n situatie.
zou het misschien een idee zijn om ze even een paar dagen uit elkaar te halen, zodat er weer wat rust is, en om ze dan opnieuw te introducere en dan echt dus stapje voor stapje de intro opbouwen?
misschien dat je dat kan doen met behulp van een ervaren rattenpersoon?