kiki1976 schreef:Onlangs bloedonderzoek bij mijn hond laten doen, kassa € 535

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
foxy80 schreef:hier krak hetzelfde Anjali, poown mankeerde nooit wat en met 1 keer bekappen per 6 maanden en inenten en ontwormen was ik er wel... Tot een huidinfectie begin oktober toesloeg en 3 weken later terug kwam.
Heb nu DA rekeningen even in detail bekeken (alle prijzen incl btw - BE tarief van 21%):
- voorrijden 40 euro, navisite (paard moest elke dag antibiotica gespoten worden) 30 en als groepsconsult nog steeds 20 euro (vind ik wel stevig als je meerdere griepvaccins komt zetten).
- antibiotica spuiten verschilden telkens van prijs: 31 euro, 30 euro, 25 euro
- tanden raspen 54
- bloedafname 14.5 euro maar daarnaast ook nog 93.9 voor bloedonderzoek EN labkosten separaat 37 euro
- sedatie eentje 21 euro en eentje 25 euro
- inenten 21 euro
- kuur om oedeem te bestrijden 112 euro aan medicatie
In totaal 812 euro kwijt.
We hebben 14 okt 2 katjes uit het asiel gehaald - ik ga maar eens rondbellen voor visitekosten te vergelijken denk ik.
KarmaChansy schreef:Nederland valt nog mee vergeleken met hiermaar daarin tegen hebben wij hier wel echt goede verzekeringen voor 5 honden betaal ik ongeveer 700 euro per 3 maanden en dan wordt na ER bijna alles wel vergoed, hoe zit het in NL met de huisdier verzekering?
Momo94 schreef:En ik denk dat ook veel verschil maakt dat vroeger dierenartsen ook omzet uit veterinaire voeding kon halen. Nu tegenwoordig is alles voor bijna inkoopprijs op internet te halen. Daar kan een dierenarts niet mee concurren en dan zullen de behandelingskosten omhoog moeten om te kunnen blijven bestaan.
Achterom schreef:Momo94 schreef:En ik denk dat ook veel verschil maakt dat vroeger dierenartsen ook omzet uit veterinaire voeding kon halen. Nu tegenwoordig is alles voor bijna inkoopprijs op internet te halen. Daar kan een dierenarts niet mee concurren en dan zullen de behandelingskosten omhoog moeten om te kunnen blijven bestaan.
Lees het topic eens waar hier ook een paar keer naar is verwezen, daar vertellen een paar dierenartsen zelf over het hoe en waarom van de overnames door de grote ketens, inkomen etc.
Is beter dan aannames.
KarmaChansy schreef:Nederland valt nog mee vergeleken met hiermaar daarin tegen hebben wij hier wel echt goede verzekeringen voor 5 honden betaal ik ongeveer 700 euro per 3 maanden en dan wordt na ER bijna alles wel vergoed, hoe zit het in NL met de huisdier verzekering?
Momo94 schreef:En ik denk dat ook veel verschil maakt dat vroeger dierenartsen ook omzet uit veterinaire voeding kon halen. Nu tegenwoordig is alles voor bijna inkoopprijs op internet te halen. Daar kan een dierenarts niet mee concurren en dan zullen de behandelingskosten omhoog moeten om te kunnen blijven bestaan.
Cayenne schreef:Ik zit wel bij een Evidensia kliniek en officieel is er idd geen betalingsregeling mogelijk, maar ik weet dat er in overleg wel veel kan, zeker bij klanten die er al jaren komen.
Ik heb er weleens naar gevraagd en toen vertelden ze dat het tegenwoordig gewoon niet meer mogelijk is om mensen achteraf te laten betalen omdat er teveel gevallen waren waarbij je dus niets meer hoorde of zag van de klanten en de betaling dus ook achterwege bleef. Ik snap wel dat ze dan op een gegeven moment een streep trekken, want het gaat vaak ook niet om kleine bedragen![]()
Dat is bij mijn eigen tandarts trouwens ook zo. Ook daar moet je gewoon meteen pinnen en kun je het daarna weer terug krijgen via de verzekering. Ook zij hebben helaas teveel wanbetalers voorbij zien komen en zeker bij een kleinere praktijk hakt dat er flink in.
MyWishMax schreef:Het nadeel is ook gewoon dat er zoveel kan veranderen in de tijd dat je een huisdier hebt. Toen ik mijn huidige hond kocht had ik helemaal niet het idee dat ik alleen zou zijn een aantal jaar later. Laat staan op de armoedegrens zitten en door eigen medische kosten (die ook enorm zijn gestegen haha) nog minder te besteden.
Er wordt soms heel simpel gesproken door mensen dat je geen dieren moet nemen als je het geld niet hebt. Heb ik ook niet gedaan, maar de hond wordt bijna 11. Niemand weet wat er in 10 jaar kan gebeuren.
En dan ben ik zeker egoïstisch om dieren te houden en niet te herplaatsen (of eigenlijk gezonde honden inslapen want ze waren niet herplaatsbaar beide), maar mensen beseffen slecht hoe lastig sommige situaties zijn waar je al alles kwijt raakt voor je gevoel. Om dan ook nog gedwongen dieren weg te doen die je al jaren hebt vind ik ook een lastige en ik kon het niet. Nu heb ik wel iets kunnen regelen voor de medische kosten wanneer nodig, dat was wel een voorwaarde om ze te houden. Ik heb ook wel moeite met dieren hebben/houden als je al weet dat je niks kan betalen qua medische kosten en helemaal als je dan nog meerdere dieren erbij neemt. Daar geef ik de critici helemaal gelijk in.
Maar inslapen en alles wat daarna kwam voor een hond kwam 5 jaar geleden oid ook al op ruim 400 euro.Daar kwam ik pas achter toen de rekeningen kwamen want dat was helemaal niet verteld.
BigOne schreef:Onze da zit niet bij de grote jongens , gelukkig nog normale prijzen. En ze vertikt het ook want ze gaf aan dat ze wel een zeer verleidelijk financieel aanbod had gehad. Ze is net 50 en kon stoppen met werken .
Maar de dieren zijn de dupe zei ze en daar ben ik geen da voor geworden.
BigOne schreef:Eigen praktijk niet rendabel ? Denk je dat ze die overnemen ? Ze azen juist in sommige regio’s op goed draaiende praktijken. Wanneer je als da of huisarts geen renderende praktijk hebt ligt het toch echt aan je eigen kunnen met de tekorten die er nu zijn.