Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

beauty1love

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 11:18

VuurVleugels schreef:
Zijn er aanraders qua verenigingen in Utrecht? Kan natuurlijk Googlen maar hoor ook graag de persoonlijke ervaringen/aanraders :D

Utrecht is nogal groot, waar zoek je precies?
Ik ben zelf instructeur bij kc Zeist. Leuke vereniging, veilige toestellen en over het algemeen ook leuk niveau lessen. Meeste mensen die bij ons trainen, trainen wel recreatief, maar we krijgen er steeds meer wedstrijd lopers bij. Als je insteek is, leuk om keer wat wedstrijden te lopen, zit je daar prima. Heb je ambities om echt op hoog niveau te trainen dan zou ik de meeste kc’s overslaan

VuurVleugels

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 11:34

Ik zit zelf richting Zeist dus dat is prima te doen, maar ik mag misschien met de hond van een docent wat doen en ik weet nog niet waar die woont. Ff afwachten! Bedankt in ieder geval, het zal nog niet diehard wedstrijden lopen zijn want ik ga ook nog een paar jaar naar het buitenland waarschijnlijk, en zal hopelijk daarna met mijn eigen hond aan de slag kunnen. Dus het is een goede om in mijn achterhoofd te houden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 22:32

KarinW86 schreef:
Een paar leuke foto’s van de wedstrijd

[ [url=m/cYOlVu.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/BhvyCL.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/um8xgn.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/YpvrXN.jpg]Afbeelding[/url] ]

Super leuke foto's!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 22:32

Machie schreef:
Maandag weer eens wat foto’s van Blekz (laten) maken. Het is echt zo’n gaaf hondje <3

[ [url=m/MzGod4.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/R92mgd.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/aHBJKK.jpg]Afbeelding[/url] ]

:wow: ook erg gave foto's!

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 17:53

DanielleB schreef:
Ik lees dit topic al even mee.
Ik zit op een hondenvereniging in het noorden, waar ik nu behendigheidslessen geef (voor de fun).
Zelf loop ik ook al zo'n 6/7 jaar mee met mijn border collie van 10.
Het zou mij ook wel eens leuk lijken een echte wedstrijd, maar ik neem aan dat je dan lid van een club moet zijn die ook mee doen met de wedstrijden? Of mag je gewoon zo los een wedstrijd opgeven?
En volgens mij zijn er niet veel clubs/wedstrijden in het noorden?

Je hebt verschillende wedstrijden. Er worden " wilde " wedstrijden georganiseerd, daarvoor hoef je geen licentie te hebben en kun he gewoon meedoen door in te schrijven.
Je hebt wedstrijden van de raad, daarvoor moet je een startlicentie aanvragen via je kc of rasvereniging.
Dan heb je nog dogsport en fhn, die hebben hun eigen competitie.
Op de kalender van agilityclub staan dacht ik alle wedstrijden die bij hun bekend staan.
Maar jouw club hoeft dus geen wedstrijden te organiseren om wedstrijden te kunnen lopen.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 19:20

Gedaan met mijn Sheltie Baldr. Een ongeleid projectiel was het door mij. :') Bloed fanatiek en absoluut wedstrijd “materiaal” alleen zijn baas totaal niet. :P Wel heel wat jaren met veel lol getraind.

Afbeelding

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 19:24

Anna79 schreef:
Hallo hondenliefhebbers!
Ik ben benieuwd wie hier nog meer aan agility doet en ook de ambitie heeft om wedstrijden te doen of dit al doet. Er loopt al een dergelijk topic maar daar zitten voor mijn gevoel vooral pro's in dus ik dacht ik maak een topic voor de beginnende lopers!

Ik zal mij even voorstellen: ik ben Marijke en mijn hond is een 4,5 jarige grote poedel Mila.
We zijn vorig najaar begonnen bij de plaatselijke club waar we nu de 2e cursus volgen. Waarschijnlijk ga ik na de zomer naar een club die wat meer wedstrijdgericht is, maar die had nu een wachtlijst.
Ik vind het erg leuk om te doen en Mila vindt het geweldig! Het gaat steeds beter en vandaar dat ik stiekem een beetje van wedstrijden begin te dromen. Ik heb met de paarden altijd veel wedstrijden gereden en ik merk dat ik het nodig heb om een doel te hebben. Het niveau vind ik op dit moment niet belangrijk, we zien wel hoever we komen als we maar lol hebben!
Het knappe kind <3
[ [url=m/lB4gL9.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het lijkt me gezellig om wat te kletsen en ervaringen uit te wisselen!

Wat een knappe Poedel <3 veel succes samen!

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-23 21:14

Jis_ schreef:
Anna79 schreef:
Hallo hondenliefhebbers!
Ik ben benieuwd wie hier nog meer aan agility doet en ook de ambitie heeft om wedstrijden te doen of dit al doet. Er loopt al een dergelijk topic maar daar zitten voor mijn gevoel vooral pro's in dus ik dacht ik maak een topic voor de beginnende lopers!

Ik zal mij even voorstellen: ik ben Marijke en mijn hond is een 4,5 jarige grote poedel Mila.
We zijn vorig najaar begonnen bij de plaatselijke club waar we nu de 2e cursus volgen. Waarschijnlijk ga ik na de zomer naar een club die wat meer wedstrijdgericht is, maar die had nu een wachtlijst.
Ik vind het erg leuk om te doen en Mila vindt het geweldig! Het gaat steeds beter en vandaar dat ik stiekem een beetje van wedstrijden begin te dromen. Ik heb met de paarden altijd veel wedstrijden gereden en ik merk dat ik het nodig heb om een doel te hebben. Het niveau vind ik op dit moment niet belangrijk, we zien wel hoever we komen als we maar lol hebben!
Het knappe kind <3
[ [url=m/lB4gL9.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het lijkt me gezellig om wat te kletsen en ervaringen uit te wisselen!

Wat een knappe Poedel <3 veel succes samen!

Dankjewel <3

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 05:38

Hele trotse hondenmoeder hier <3 . Freek is gisteren op obedience niveau geslaagd voor de Voortgezette Elementaire Gehoorzaamheid (score van 147 uit 160). Hierdoor is het voor ons nu wel 'klaar' bij de huidige KC qua gehoorzaamheid, want dit is het hoogste wat zij aanbieden.

Afbeelding

Maaaaarrr als kers op de taart gaan we waarschijnlijk volgend weekend beginnen met agility lessen *\o/* . Nog een kleine slag om de arm, want het kan zijn dat de trainer nog niet helemaal fit is en het is nog een proefles om te kijken of de manier van trainen bij ons past. We gaan dan wel met de kleine Kees naar de Duitse herder vereniging _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 08:17

Oh wat leuk zeg. Gefeliciteerd en knap gedaan!

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-23 08:39

Gefeliciteerd *\o/*

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 08:57

Ik kom ook even binnenvallen! Ik wil met mijn Aus Maisie ook agility gaan doen maar zitten een beetje met t feit dat onze hondenschool (Hondenacademie Waalwijk) die lessen alleen op vrijdag ochtend doet —en dan moeten zowel ik als mijn vriend werken.

Hebben jullie toevallig tips voor omgeving Den Bosch waar je rustig en met beleid agility kan leren? De gedragsdeskundige die we hebben gezien waarschuwde al dat ze op sommige plekken vooral op snelheid inzetten terwijl dat voor het begin helemaal niet slim is, maar dat je juist beter een “balans en coördinatie” cursus waarbij je dezelfde oefeningen krijgt maar dan focus op techniek en rust.
Heeft iemand de gouden tip :D?

Dit is Maisie!
Afbeelding

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 09:05

IMANDRA schreef:
Ik kom ook even binnenvallen! Ik wil met mijn Aus Maisie ook agility gaan doen maar zitten een beetje met t feit dat onze hondenschool (Hondenacademie Waalwijk) die lessen alleen op vrijdag ochtend doet —en dan moeten zowel ik als mijn vriend werken.

Hebben jullie toevallig tips voor omgeving Den Bosch waar je rustig en met beleid agility kan leren? De gedragsdeskundige die we hebben gezien waarschuwde al dat ze op sommige plekken vooral op snelheid inzetten terwijl dat voor het begin helemaal niet slim is, maar dat je juist beter een “balans en coördinatie” cursus waarbij je dezelfde oefeningen krijgt maar dan focus op techniek en rust.

Dit is Maisie!
[ [url=m/J0Lhe3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ahh wat een schatje! Geen goede tip, maar ze ziet er nog jong uit? Bij onze KC adviseren ze pas aan agility te beginnen bij grotere honden als ze minimaal 18 maanden zijn ivm slijtage/artrose op latere leeftijd.

Dat is wel de reden dat ik bij de vereniging waar wij nu een proefles gaan doen eerst wil kijken hoe ze het doen en hoe hoog ze springen. Hij moet nog zo lang doen met zijn gewrichten.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 09:16

Wat leuk dat je agility wil doen met je hond. Helaas weet ik er geen bij jou in de buurt. Hier in de buurt zit ook maar 1 vereniging die agility doet met het gevolg dat de cursussen soms vol zitten.

@mavantos soms hebben ze ook pre agility waarbij ze bijvoorbeeld tunnels doen, schutting plat op de grond om aan de ondergrond etc te wennen etc.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 09:23

mavantos schreef:
IMANDRA schreef:

Dit is Maisie!
[ [url=m/J0Lhe3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ahh wat een schatje! Geen goede tip, maar ze ziet er nog jong uit? Bij onze KC adviseren ze pas aan agility te beginnen bij grotere honden als ze minimaal 18 maanden zijn ivm slijtage/artrose op latere leeftijd.

Dat is wel de reden dat ik bij de vereniging waar wij nu een proefles gaan doen eerst wil kijken hoe ze het doen en hoe hoog ze springen. Hij moet nog zo lang doen met zijn gewrichten.

Ze is nu 1 jaar en 1 maand, maar we willen idd rustig beginnen en nog geen echte wedstrijd achtig dingen gaan doen :j. Dus vandaar de vraag ook rondom de rustige balans en coördinatie optie. En tegen de tijd dat we eraan beginnen zijn we ook minimaal 3-4 maanden verder (ze start nu met gevorderde gehoorzaamheid, en cursus impulscontrole in september).

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 10:11

Hoi!

Ik zou me ook graag wilden melden in dit topic! Mijn Schotse Herder Korthaar, Vesper, is nu 15 maand oud en een poosje terug ben ik langzaam op zoek gegaan naar een goeie hondenschool voor een sportievere cursus. Vesper en ik zijn net klaar met twee cursussen Body Awareness, welke wij verschrikkelijk leuk vonden en wat ik echt een giga aanrader vindt voor pups/jonge honden! Ik ben toen Ves 7 maanden was begonnen met deel 1 en nu dus sinds 3 weken klaar met deel 2. We gaan zeker nog losse lessen Body Awareness volgen voor de afwisseling.

Nu ze wat ouder is wilde ik graag een cursus met wat meer actie/samenwerking. Ik ben daarom gaan kijken bij Sport & Spel en hoewel dat er leuk uit zag merkte ik dat ik toch meer opzoek ben naar een cursus waarbij je meer naar een doel toewerkt/oefent. Mijn zoektocht ging dus verder en nu heb ik leuk mailcontact met een fijne hondenschool die mogelijk in september weer een nieuwe cursus Opstap Behendigheid begint. Komt mooi uit want die maand wordt Vesper ook 18 maanden oud wat ik een ideale leeftijd vind!

Als we het allebei heel leuk vinden en ik het een beetje ga leren staat trainen voor wedstrijden ook zeker op het programma!

Ik lees dus graag lekker mee met jullie terwijl ik braaf afwacht :)

Afbeelding
Afbeelding

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 10:15

Ik kom ook even binnen vallen!

Ik heb ongeveer 8 maand geleden een reactieve mechelse herder geadopteerd die volgens mij agility heel leuk zou vinden.
Nu vraag ik mij af of dit überhaupt een optie is door zijn reactiviteit? Eens hij in werkmodus is lukt het vaak wel om honden te negeren maar aangezien er los gewerkt wordt vind ik het toch een beetje eng :o

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 10:21

Iemand die ik ken heeft ook een reactieve mechelaar maar tijdens behendigheid is hij toch daar helemaal op gefocust. Ik zou het eens overleggen bij een vereniging.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 10:49

Hier een milde reactieve mechelaar. Op het veld is er niks aan de hand. Ik geef wel bij andere aan dat ze hun hond niet naar die van mij moeten laten komen. Daar luisteren ze netjes naar, dus er is nog niks gebeurd.
Tijdens het werk kijkt ze niet eens naar andere honden. Rennen en speeltjes vangen is veeeeeeel leuker.

Je kunt ook kijken voor privé trainingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 11:00

Welkom Imandra, Flux en Luca :)
Mooie honden ook weer!

Ik had eerst geschreven dat behendigheid met een reactieve hond wel kan volgens mij, maar toen bedacht ik mij dat behendigheid met mijn BC-teefje niet mogelijk was. De focus was bij haar wel 100 %, maar alle prikkels waren veel te intens voor haar. Dat is natuurlijk misschien nog wat anders dan een reactieve hond :-)

In ieder geval, focus aan doet héél veel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 11:10

Ik ben helemaal vergeten een foto te plaatsen van mijn eigen honden :o

Dit is mijn nieuwe aanwinst, via bokt in mijn leven gekomen: Wolfie <3 samen met mijn teefje

Afbeelding

En dit was mijn vorige topper :o

Afbeelding

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 11:14

Ik heb het een tijdje gedaan met onze bo.
Maar die is in de winter uitgegleden in de tunnel en kon paar dagen niet lopen, dus gestopt.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-23 12:20

Wat leuk! Welkom ook namens mij voor alle nieuwelingen!

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 14:18

Welkom allemaal! Leuk allemaal “nieuwe” Agility mensen

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-23 14:36

Ik doe samen met mijn Welsh Springer Spaniel Feya ook agility.
Ik weet niet of we ooit wedstrijden kunnen lopen vanwege dat ik haar niet makkelijk alleen kan laten in de Bench of auto op een vreemde plek.

Afbeelding

Hieronder een video van onze eerste keer palen recht achter elkaar (wel met Channel wires maar niet eruit gesprongen.
https://youtu.be/fhQdappQaoI