Pippa13 schreef:Ik stuit toevallig op je topic. En heb nu net even je laatste reactie gelezen.
Ruim 2 jaar geleden zaten wij in precies dezelfde situatie. Een hysterische, onhandelbare pup die flink beet (met 6 maanden nog steeds) en die geen rust kon vinden. Alles hadden we al geprobeerd. Supplementen, trainingen, meer uitdaging, meer hersenwerk, negeren etc etc. We zijn zelfs bij ene hondenfluisteraar geweest die met honden kon praten, want we zaten met ons handen in het haar. Uiteindelijk hebben we hem door de medische molen gehaald en bleek hij onderliggende darmproblemen te hebben. Daardoor kon hij weinig tot geen voedingsstoffen opnemen die hij om kon zetten in het slaap/rusthormoon en had hij constant buikpijn. Daarnaast bleek hij ook Giardia te hebben. We hebben hem toen op vers vlees gezet en zijn volledig op zijn darmgezondheid gaan focussen. De groepstraining hebben we toen ook stilgezet, dat gaf alleen maar frustratie voor zowel ons als de hond. Hij kon niks meer opslaan in zijn drukke koppie. We wilden ons volledig focussen op een fijne rustige huishond en zijn vanuit daar verder gaan bouwen. Het was een hele zure appel om doorheen te bijten. Maar zodra hij weer gezond was merkten we echt een ontzettend groot verschil. Hij ging uit zichzelf in zijn mandje slapen, nou dat was nog nooit gebeurd! Inmiddels zijn we dus 2 jaar verder en hebben we een ontzettend fijne hond.
Ik hoop heel erg dat jullie de oorzaak kunnen vinden en dat jullie hondje ook zijn rust zal gaan vinden.
Stuur me gerust een pb als je eens je ei kwijt moet of als je nog vragen hebt.
EDIT: Oeps moest in PB