JEEEJ welkom terug Mezzy

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
KimD schreef:Weer een Aussie dan? Of ga je vreemd?
Nicky91 schreef:KimD schreef:Weer een Aussie dan? Of ga je vreemd?
ik ga vreemd.![]()
![]()
Ik heb gewoon geen fokker gevonden in de buurt waar ik een aussie kan vinden die bij mij past en met die nieuwe UBN regels vind ik het gewoon nog groter risico om een pup eerder te halen.
Bedoel mijn eigen dierenarts vond het toen allemaal geen probleem, maar nu met die UBN is dat gewoon lastig. En met 15 weken ophalen vind ik gewoon eigenlijk niet zo leukVind die puppy tijd zo leuk!
![]()
Dus het word een kelpie![]()
@kiwi ik ben nooit weggeweest hahaha alleen ik zat onder een steen... En nu m'n relatie vorige week beëindigd is ben ik bang dat ik nog wel ff langer onder die steen blijf.
Nicky91 schreef:KimD schreef:Weer een Aussie dan? Of ga je vreemd?
ik ga vreemd.![]()
![]()
Ik heb gewoon geen fokker gevonden in de buurt waar ik een aussie kan vinden die bij mij past en met die nieuwe UBN regels vind ik het gewoon nog groter risico om een pup eerder te halen.
Bedoel mijn eigen dierenarts vond het toen allemaal geen probleem, maar nu met die UBN is dat gewoon lastig. En met 15 weken ophalen vind ik gewoon eigenlijk niet zo leukVind die puppy tijd zo leuk!
![]()
Dus het word een kelpie![]()
@kiwi ik ben nooit weggeweest hahaha alleen ik zat onder een steen... En nu m'n relatie vorige week beëindigd is ben ik bang dat ik nog wel ff langer onder die steen blijf.
KimD schreef:Mag ik gokken waar die vandaan komt, of mag ik niet door voor de ijskast?
Nicky91 schreef:KimD schreef:Mag ik gokken waar die vandaan komt, of mag ik niet door voor de ijskast?
Hahaha je mag best door voor de koelkast van mij! Denk niet dat je hoeft te gokken.
Maar ik ga idd voor Patrick.vind het een hele fijne fokker en vind de hondjes stuk voor stuk heel fijn qua karakter.
@kiwi dankjewel.. het zal moeten slijten...
@shaya als die stomme import regels niet verscherpt waren had ik gewoon weer voor een Aussie gegaan. Maar voordat ik Mezzy kreeg heb ik al getwijfeld over een kelpie. Dus vandaar nu de omslag wel gemaakt.
Kan dus zomaar zijn dat hond 3 in de toekomst wel gewoon weer een Aussie word. Maar dat hangt gewoon heel erg af van de hondjes die op dat moment mee gefokt word.
xLaraaj schreef:Hoe zijn de regels dan weer veranderd?
KimD schreef:Weet je ook al van welke teef je een puppy wilt? Of maakt je dat niks uit?
Kay heeft nog getwijfeld over een Kelpie vóór Harvey. Nu heb ik de Kelpie.
Oshaa schreef:Waarschijnlijk ben ik overbezorgd, maar een vraagje aan jullie qua zindelijkheid / plasfrequentie.
Het is 4 dagen heel goed gegaan qua zindelijkheid! Geen ongelukjes in huis of iets.
Het was steeds bench - dan naar buiten voor een plasje - even binnen spelen of een simpele training - slapen in de bench - weer naar buiten etc. 's Nachts hebben we haar steeds 1x naar buiten gedaan (ze piepte niet of iets, meer vanwege de richtlijn hoelang ze zonder kan).
Vandaag was het alleen anders. Ze had druk gespeeld buiten. Bij het binnen komen in de bench omdat ze door het drukke spel buiten niet was geweest. Na 15 minuten naar buiten en een plasje gedaan. Bij binnenkomst mocht ze los in huis. Na 5 minuten in eens in huis geplast. Geen gepiep, geen teken. Ze liep rond en in eens had ze geplast. Half uur laten gebeurde dit nogmaals (ook weer zonder teken of iets). Ik was naar haar aan het kijken en ineens was ze aan het plassen. Ook niet weinig trouwens (wat zou duiden op een urineweg infectie. Het was echt behoorlijk full-sized) Na dit haar weer in de bench gezet, ook omdat ze dacht ik ook wel moe was. Na 10 minuten in eens behoorlijk piepen, dus naar buiten en nu wel daar geplast.
Ze is nu weer terug in de bench aan het vechten tegen de slaap. Is het een vermoeidheids dingetje (dat ze gewoon overmoeid was of iets). Of moet ik me zorgen maken om het 3x (eigenlijk 4) binnen 1.5 uur plassen? Tips hoe verder? Wil haar ook niet continue in de bench hebben of iets.
Ik ben me er van bewust dat ze er nog maar net is. Ik wil het vooral graag goed doen!
Coalizione schreef:@Esplendido, och wat een mopjeEn gefeliciteerd met het eerste nestje van je meisje! Hoe veel pups heeft ze gekregen? Onze Balu komt uit een nestje van 6 reutjes en 4 teefjes
Esplendido schreef:Coalizione schreef:@Esplendido, och wat een mopjeEn gefeliciteerd met het eerste nestje van je meisje! Hoe veel pups heeft ze gekregen? Onze Balu komt uit een nestje van 6 reutjes en 4 teefjes
Ze heeft 13 pups gekregen en het is echt zo’n lieve en zorgzame mama. Ik ben zo trots op haar.
Ik ben stiekem wel benieuwd bij welke fokker Balu vandaan komt.