Desalniettemin lees ik graag jullie hondenavonturen mee! Dit zijn onze laatste 2 honden. Hierna niet meer gezien ik de combi kleine kids-honden-werk lastig te combineren vind.
Meet Happy 11 jaar en Mika (bijna) 8 jaar en zelf gefokt.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
fannetje schreef:Als ik een nest gepland heb dan zijn mensen meer dan welkom eens langs te komen ookal zijn ze niet zeker dat ze wel een pup van mij willen. Maar als ik niks gepland heb liever niet, ik heb het druk genoeg.Ik ben met Roetsj ook vooraf kennis wezen maken met 3 fokkers. Vond het fijn de honden en de eigenaren te kennen, voordat ik bij iemand een pup ga halen. Beetje hun standpunten weten, wat vinden zij belangrijk en wat ik, etc. Daaruit bepaald dat ik bij 2 fokkers op de wachtlijst wilde. Plaatsing werd door de fokker uiteindelijk bepaald en ik mocht op het laatste moment nog afhaken, als ik het niet zag zitten. Betalen hoefde pas op de dag van ophalen, maar ik denk dat ze dat vooral deed, omdat de pups pas op 7 weken, na de gedragstest toegewezen werden en mocht je dan nog willen afhaken, dat ze daar geen rompslomp mee had.
Ik snap zowel een aanbetaling, als wanneer je dat niet doet. Beide heeft consequenties voor zowel fokker als pupkoper.
Ik ga het wel zien wat ze wil straks, eerst maar zien dat het doorgaat
_classic schreef:Leuke roedel Zoe! Hoe doe jij het dan met kopers uit het buitenland?
Ik kan me inbeelden dat je niet even langskomt voor een kennismaking om misschien wel / misschien niet op de lijst te komen. Doe je zoiets dan online bijvoorbeeld?
Juval: Bijzondere kruising, waarom heb je precies voor een stabij reu gekozen voor je kruising?
Van schreef:fannetje schreef:Als ik een nest gepland heb dan zijn mensen meer dan welkom eens langs te komen ookal zijn ze niet zeker dat ze wel een pup van mij willen. Maar als ik niks gepland heb liever niet, ik heb het druk genoeg.Ik ben met Roetsj ook vooraf kennis wezen maken met 3 fokkers. Vond het fijn de honden en de eigenaren te kennen, voordat ik bij iemand een pup ga halen. Beetje hun standpunten weten, wat vinden zij belangrijk en wat ik, etc. Daaruit bepaald dat ik bij 2 fokkers op de wachtlijst wilde. Plaatsing werd door de fokker uiteindelijk bepaald en ik mocht op het laatste moment nog afhaken, als ik het niet zag zitten. Betalen hoefde pas op de dag van ophalen, maar ik denk dat ze dat vooral deed, omdat de pups pas op 7 weken, na de gedragstest toegewezen werden en mocht je dan nog willen afhaken, dat ze daar geen rompslomp mee had.
Ik snap zowel een aanbetaling, als wanneer je dat niet doet. Beide heeft consequenties voor zowel fokker als pupkoper.
Ik ga het wel zien wat ze wil straks, eerst maar zien dat het doorgaat
Mijn werkwijze laat ik van te voren al weten. Dat heb ik liever Zwart op wit zodat ik later niet een "dat heb je niet verteld" krijg.
@Zoe_97 ik zat eens op je website kijken maar waar heb je eevee laten testen op kleur? Die zou e/e moeten zijn en niet Em/e
_classic schreef:Leuke roedel Zoe! Hoe doe jij het dan met kopers uit het buitenland?
Ik kan me inbeelden dat je niet even langskomt voor een kennismaking om misschien wel / misschien niet op de lijst te komen. Doe je zoiets dan online bijvoorbeeld?
Juval: Bijzondere kruising, waarom heb je precies voor een stabij reu gekozen voor je kruising?
juval schreef:_classic schreef:Leuke roedel Zoe! Hoe doe jij het dan met kopers uit het buitenland?
Romy heeft een goed ontwikkeld jachtinstinct, ze vangt veel ratten en muizen (erg nuttig hier op de boerderij). Dat wilde ik er dus wel in houden. Verder passen de reu en teef qua formaat en karakter goed bij elkaar.
Wat zou jij als kruising aanraden?
Van schreef:Zoe_97 schreef:Dan klopt het nog niet. Em ligt ook op E locus. Ze kan niet ee zijn en ook Em hebben.Oeps typfout ze is ee Eme dus drager masker en lijder ee. Ik pas het aan :p
Zoe_97 schreef:Er zijn zeker meerdere varianten maar op elke locus liggen maar 2 allelen. Je kan dus 2 verschillende of 2 dezelfde varianten hebben op een locus niet meer en niet minder.Van schreef:Dan klopt het nog niet. Em ligt ook op E locus. Ze kan niet ee zijn en ook Em hebben.
Ken wel. Op e lokus liggen meerdere varianten. Net zoals er meerdere varianten van B en D zijn waarvan ze ook drager kunnen zijn van meerdere varianten.
Pippa13 schreef:Goedemorgen, ook ik meld mij graag. Mijn vriend en ik hebben nu een pup van 7.5 maand, maar ik heb mij nooit gemeld in het 2021 topic. Hoop dat ik hier welkom ben!
Vidar is een Vizsla Draadhaar die wij op aan het leiden zijn voor gebruik in ons jachtveld en misschien in de toekomst ook voor jacht wedstrijden. We wonen op een landgoed in het midden van het land, dus genoeg mogelijkheden om lekker te wandelen en te trainen. Het is een uniek hondje, zowel qua innerlijk als uiterlijk. Hij heeft namelijk een grote witte borstvlek, die hij van zijn vaders kant heeft geërfd (Franse lijn). Hij heeft als enige pup uit het nest zo'n grote vlek (de rest heeft geen of een klein vlekje). Dus echt uniek. En Vidar heeft nogal een gebruiksaanwijzing haha. We hebben tot nu toe een hele kluif aan hem gehad. Gelukkig konden we met 9 weken starten met de puppy jacht training en inmiddels zitten we in de jonge honden 1 jachttraining. Hij is inmiddels een stuk stabieler.
Leuk om in dit topic al variërende rassen tegen te komen, ik hoop dat ik het een beetje bij kan houden.
[ [url=m/PH6USo.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/b5rQrd.jpg]Afbeelding[/url] ]