Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
) begroet. Maar ze wil eigenlijk altijd aan mijn voeten liggen en luistert ook alleen naar mij.

) en ook wat onzeker, maar in de regel is ze conflictvermijdend, kan ze situaties heel goed aanvoelen, doet ze altijd zooo hard haar best om me te pleasen, is ze ontzettend lief en zachtaardig naar alles en iedereen & beschouwt ze je al snel als onderdeel van haar roedel en krijg je een hoop kusjes hihi. Wil natuurlijk OVERAL gaan waar ik ga dus privacy heb ik niet - en de kat is minstens zo erg
Arya vind doggy dates leukkkk!

Waar hij gaat, gaat zij

Narcissa schreef:Wat een prachthond cursebreaker!
Zijn er hier ook mensen die hun Herder meenemen op rit met de paarden? Hoe lang/ver kun je dat het beste doen?
Zo heb ik een tijdje terug met een vriendin uit Zeeland afgesproken bij de Loonse en Drunense duinen in Brabant en volgende maand zit ik een midweek in de buurt van Erkemederstrand in Flevoland, dus wilde ik ook eens kijken of er toevallig iemand in de buurt is die bekend is en ons met een rondje lopen de omgeving wil laten zien xD
Narcissa schreef:Zijn er hier ook mensen die hun Herder meenemen op rit met de paarden? Hoe lang/ver kun je dat het beste doen?

Ik doe momenteel nog voorzichtig aan - 5 km in 45min - maar ze zit echt boordevol energie haha. Als pup al mee naar mijn paard genomen, die 2 zijn echt de beste maatjes en Skye loopt netjes rustig voor of naast ons
1 keer ging ze naar een andere hond, mijn fout, lette even niet op... Maar verder netjes onder appèl.
En als ze dan naar de nek springen... Pony Skola kan heel wat hebben, heeft er al een boel in haar staart gehad zonder te verpinken, maar ik denk dat zelfs zij daar niet van gediend zou zijn.

. Los gaat dat beter, ze luistert ook 10x beter los... 

dus ik oefen nu met hond en merrie terwijl ik op de fiets zit en merrie door een ander word gereden.