[VOLG] “Angel Wings” kipjes op kamers!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: [VOLG] “Angel Wings” kipjes op kamers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 17:57

En wanneer je een andere vogel eerst laat opstappen? Zo te horen is hij ook redelijk eigenwijs, want hij stapte hier ECHT op :=
En hij heeft het gewoon enorm getroffen bij jullie <3 Ik ben er van overtuigd dat het goed komt! Is er niet nog iets wat hij echt mega lekker vindt of interessant? Of wat de andere vogels interessant vinden?
Misschien iets van speelgoed in je handen houden zodat de rest bij jou komt zitten? Valken zijn heel erg nieuwsgierig en daar kun je op zich heel fijn gebruik van maken! Maar daar heb je idd soms wel veel geduld voor nodig :=

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 18:04

De anderen stappen allemaal omstebeurten bij me op als eerste. Hij ziet het maar hij wilt het gewoon niet geloven denk ik. :+ Hij vind ze waarschijnlijk allemaal SCHAPEN 8)7 _O-

Wat ook gek is ( en ook wel aandoenlijk vind ik dan) is soms dat als hij zit te fluiten en ik kom er voorzichtig bij staan dat hij dan wel z'n kuifje omlaag doet en 'tegen' mij fluit. Ik doe dan kusgeluidjes, die hij nadoet.

Vraag me soms af of hij misschien zijn hoofd heeft gestoten :+

Meestal als ik op de bank ga lezen komen ze met z'n drietjes vrijwel altijd op/om mij heen zitten. Dan ben ik een soort speelparcours :+ (PARKOUR!) Phyre heeft dat nog niet gedaan, maar wie weet komt het nog. Ik heb nu ook standaard trosgierst in m'n broekzak voor het geval dat.

Ik ga er vanuit dat het engelengeduld is, maar voel me dan zo'n slechte vogelmama dat hij me nog niet echt vertrouwt.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 18:08

Dan zoekt hij toch contact met je!
Wat hier ook helpt qua contact zoeken is (ik weet dat het heel stom klinkt _O- ) een aantal keer achter elkaar een rustige diepe buiging maken en daarbij mijn stem rustig klikken. (Ik blijf ze daarbij wel aankijken zodat ze weten dat ik het voor hen doe).
Heel raar, maar hier gaan de mannen dan altijd macho'en en fluiten :') Blijkbaar wekt dat interesse op :+
Zodra ik dat doe, staan ze hier in de rij om te laten zien hoe stoer te zijn haha!

Nee joh, je bent juist een super vogelmama! <3

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 18:42

Het is dus eigenlijk net als Buckbeak van Harry Potter maar dan in een klein geel jasje!

Afbeelding
:') Ga ik eens proberen.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 18:45

Sicayes schreef:
Het is dus eigenlijk net als Buckbeak van Harry Potter maar dan in een klein geel jasje!

[ [url=m/FI45EB.gif]Afbeelding[/url] ]
:') Ga ik eens proberen.

*proest* Daar had ik nog niet eens aan gedacht hahaha! Mocht je die niet aankijken of juist wel? :')
De vrijgezelle mannen gaan hier dan stoer doen tegen mij en de bezette mannen vallen spontaan hun dames lastig (en worden dan van hun stok gesmeten omdat die not amused zijn := )

Britt_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 19:35

Hoe lang heb je Phyre al? Mijn papegaaitje heeft er namelijk ook een half jaar over gedaan om tam te worden. Die was doodsbang voor handen. Hoe lief en rustig ik ook deed, hij moest niets van mij hebben en stond doodsangsten uit. Geleidelijk aan ging dit beter, tot er ineens een omslag kwam. En nu is hij juist het tegenovergestelde, voor de duvel niet bang. Juist een beetje te veel zelfvertrouwen gekregen, want nu is hij de baas in huis. :') Om maar aan te geven dat het goed kan komen!

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 19:57

Hij is sinds 28-05 bij mij, dus nog net geen 2 maanden. Dat is opzich natuurlijk niet heel lang, maar omdat hij kan afkijken bij mijn 3 anderen en bij Cayenne ook absoluut niet bang was ben ik dus weer bang dat ik iets onbewust fout heb gedaan. Of dat ik 'm verkeerd aankijk. :Y)

Ik blijf hem maar gewoon trosgierst bieden om mijn handen leuk te maken. :knuffel:

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 11:34

Misschien heb je iets aan deze video? Zij doen het met een grasje, maar je kunt dezelfde tips ook voor valken gebruiken :j

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 09:23

Wat zij doet, doe ik inderdaad ook. :j maar verder dan dat (trosgierst eten dat ik voorhou) komen we niet lijkt het Y;(

Hij is in ieder geval wel al heel goed in het imiteren van mijn andere mannetje en ik hoor hem nu soms ook 'schatje' en 'knappie' zeggen :+

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-21 15:53

Hoe gaat het met de kipjes?

Mijn vriend en ik hebben eens overlegd en we zijn tot de conclusie gekomen dat onze gevederde kipjes (ugh TOMMY) dusdanig verwend zijn dat ze soms ongewenst gedrag vertonen. Wanneer hij uit de kooi is krijgt hij aandacht wanneer teveel lawaai maakt (ondanks dat we dit soms onbewust doen) en komt hij ons dan ook vaak verstoren. We gaan de opvoeding dan maar eens over een andere boeg gooien: ga maar even met je broer spelen of jezelf vermaken. Dit vind hij niet leuk en zondag heeft hij de hele dag een keel opgezet, gelukkig wordt het al minder. We waren denk ik teveel de lakei van Tommy :P gelukkig gaat het nu goed en de momenten dat hij aandacht krijgt is hij veel liever geworden. Hij krijgt nog steeds wel aandacht, en hij zit niet alleen en heeft een grote kooi met speeltjes. Zelf vind hij denk ik dat hij emotioneel verwaarloost wordt }>

estja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 17:28

Pas maar op, anders belt Tommy straks de Vogeltelefoon :')

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-21 17:43

estja schreef:
Pas maar op, anders belt Tommy straks de Vogeltelefoon :')

^)
Pleidooi voor meer trosgierst, meer aandacht en minder werk uren bij de bijbaan van zijn lakeien

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 17:53

Arme Tommy moet zich straks aanmelden bij Praatgroep "De Verzwakte Veertjes" :(:)
Mango is voorzitter, notulist, penningmeester, secretaris EN financieel directeur :+

Dido2316

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 17:58

Ah gossie, arme Tommy! Hopelijk op tijd een beetje rust in de tent voor jullie knappe dame komt!

Met Marah gaat het goed, trouwens! Ze is vorige week voor het eerst een paar dagen uit logeren geweest bij m’n schoonouders en dat heeft ze super goed gedaan! <3
Verder is het echt een gezelligheidsbeestje, zolang ze maar bij ons kan zitten en dan nog het liefst helemaal in je kin gekropen zodat ze kan kroelen, is het goed. Echt zó lief! Als we de kamer uit lopen gaat ze ons ook echt zoeken, dan zie je een klein geel koppie om de hoek van de deur steken om te kijken waar je gebleven bent :')

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-21 18:33

Ah lief!! Dat van het koppie om de deur steken vraagt natuurlijk om een foto! <3 en wat knap dat ze zo mee ging logeren! Hoe heb je haar vervoerd?

De verzwakte veertjes _O- jaaaa daar hoort Terror Tommy uiteraard bij!

Dido2316

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 19:13

We waren net aan het afwassen, dus u vraagt: wij draaien *-:)
Vanaf hier kan ze net de keuken in kijken :j

Afbeelding
Afbeelding

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-21 19:23

Assistent branch manager!
Zo kan ze alles goed in de gaten houden ja!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 19:38

Die houdt mooi overzicht :D
en eindelijk nog iemand gevonden zonder vaatwasser :')

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-21 20:44

Realiseer me nu pas dat je alles met handje doet :oo
Waarschijnlijk ben ik gewoon aartslui, kom ik eerlijk voor uit

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 20:45

_O-
Wij zouden er ook wel graag een willen hoor, maar die past niet in de keuken en we moeten eerst nog verbouwen :')
Maar hij komt er wel hoor! :D En tot die tijd doen we de afwas met z'n drieën! Mango helpt ook altijd mee :+

Dido2316

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-21 21:15

Haha, wij “gelukkig” nog maar tot het einde van het jaar, in januari gaan we verhuizen en dan hebben we ook eindelijk weer een vaatwasser, ken niet wachten! :)F :)F

Marah kwam vandaag ook even in de keuken kijken, maar dat was toch wel een beetje spannend: kuifje omhoog en oogjes op stokjes :')

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-21 21:24

Oh dat is wel heel dapper! Zelfs Tommy heeft er vrij lang over gedaan voor hij de keuken inging! Die Marah dacht dat ze naar de bron van het eten ging, bleek er op eens geen eten te zijn.

Nu het hek van de dam is bij Tommy wilt hij mee naar toilet, maar dat is echt even me-time :')

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 09:01

Wij hebben ook geen vaatwasser! Ik moest kiezen tussen een oven en een vaatwasser in dit keukentje en omdat ik graag bak was de oven toch een grotere wens. :+

Als we gaan verhuizen hoop ik wel op beide :=

Hier gaat alles zn gangetje. Phyre is onze virtuoso en hij pikt super rap nieuwe deuntjes op en je hoort hem eigenlijk het vaakst. Helaas voor ons dus ook wanneer Tia d’r alarm-fase aanzet en die zit nu ook weer in zijn repertoire. Die moet er uit dus ik speel nu vaak deuntjes af en fluit wat anders :')
Hij doet kusjes, zegt ‘schatje’, ‘knappie’, ‘knappe jongen’.

Hij is nogsteeds in dubio over mij := hij wilt wel trosgierst aannemen maar daar blijft het een beetje bij. Ik ben gisteren eens begonnen met kijken of hij wilt leren clickeren. Dat heb ik met Solo ook gedaan in het begin. Dus vandaag weer verder met ‘conditioning’. (Stok aanraken = klik = trosgierst). Door de tralies wel.

De rest van de vogels vinden hem wel prima. Solo is soms wel wat beschermend naar zn meisje en als Phyre te dichtbij komt dan jaagt hij hem weg. Maarja, dat is logisch.

Arme Tommy , die gaat zich nog aanmelden bij Avifauna bij verwaarlozing :')

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 15:14

Het blijft leuk om zo jullie vogels te volgen! Ik heb zelf geen huisdieren en weet niets van vogels, maar ik leer hier zoveel weer bij over karaktertjes en gedrag van deze dieren! Dank jullie wel daarvoor!

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-21 16:04

Afbeelding

De kooi was open en Tommy moest er DIRECT naartoe. Geniet van je laatste beetje rust Nukumi _O- ze zijn nu beiden aan het slapen vlak boven elkaar, Nukumi is het kleine kooitje nog niet uit. Tommy is helemaal verliefd geloof ik.